Musashi Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Kręc przy normalnej jeździe do około 3000, a jak chcesz max przyspieszenie to do 4200, a jak chcesz gary przedmuchać (czasami warto) to do 5000 nie nalezy rozkrecac silnika do obrotow z zakresu czerownego pola. przy takiej predkosci obrotowej uklad smarowania jest na skraju wydajnosci. pozatym przy przekroczeniu pewnych obrotow bezwladnosc zaworow jest zbyt duza, w stosunku do sil sprezyn zaworowych i zawory zamiast zamykac sie plynnie, uderzaja w gniazda co moze doprowadzic do uszkodzenia gniazd lub grzybka zaworu. juz nie wspomne o nadmiernym przeciazeniu wszystkich ruchomych el. silnika. stad czerwony zakres.
Nexen90 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 np ciekaw jestem jaka by była prędkość tak sie zawsze zastanawiałem ile mój pójdzie ale boje się o silnik ciekaw jestem ile max pójdzie ile powinien czynnikow typu:zdrowy motor,wiatr,pochylenie gorki,ilosc osob na pokladzie,cisnienie w oponiach ? Mam ten sam motor co ty i jeden raz w życiu nim leciałem 200 km/h. :> Twoj powinien też tyle polecieć. Ale to zależy od wielu czynników... Pozdro czynnikow typu:zdrowy motor,wiatr,pochylenie gorki,ilosc osob na pokladzie,cisnienie w oponach ? no i też zawieszenie - im niższe i im twardsze tym lepiej działa współczynnik CX o ile mi wiadomo... Ja swoim najwięcej leciałem około 185 km/h na jednym z pochyłów na A2 z Poznania na Nowy Tomyśl Ale tylko przez 8-10sekund, zaraz zwolniłem, po prostu chciałem sprawdzić możliwości auta. Z tego co słyszałem te 90-konne 1Z'ki (też jestem posiadaczem ) "bujają" się do 185-190 w sprzyjających warunkach, 110-konne motory osiągają 200km/h Naszymi takiej prędkości chyba się nie wyciągnie... A co do zmiany biegów to poprzednicy pisali - przy zimnym motorze nie przekraczać zbytnio 2000 RMP'ów, przy rozgrzanym, najefektywniej auto "chodzi" przy ratingu w okolicach 2,3-2,8 tys. RPM Tak, ze jak np. z 3 zmieniam na 4 przy 2,5-2,6 na trójce, to czwórka załącza się mniej więcej od 1,6-1,7. Przy 2tys. na 5-ce mam w granicach 90km/h więc podobnie jak tyi tutaj tolerancja +- 5km/h jest chyba normą we wszystkich 1Z pozdrawiam!
Musashi Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 dane techniczne pojazdu sie klaniaja tyle powinien osiagac na prostym, plaskim odcinku drogi, w bezwietrzny dzien z pelnym obciazeniem. z gorki i z wiatrem, sie nie liczy
Gość MorgothV8 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Seryjny 1Z ciągnął mi gdzieś do 190, zczipowany do 200-201 (oba wyniki licznikowe), przy 2000 RPM jest około 90 km/h, więc przy tych 200 jest redline na "5". Silnikowi (rozgrzanemu) nic sie nie stanie jak wjedzie na 5000 RPM (o ile uda mu się osiągnąć), mój na dwójce dokręcał gdzieś do 4950-5000 i dalej nie dał rady, co prawda gdzieś od 4300-4400 nie ma to juz sensu bo silnik z obrotami traci moc zamiast zyskiwać, niemniej w ramach experymentu mozna sprawdzić - bez przesady nie wybuchnie, jakby silniki od tego wybuchały to 90% aut by juz nie jeździło hyhyhy
Lukbro Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 bez przesady nie wybuchnie, jakby silniki od tego wybuchały to 90% aut by juz nie jeździło hyhyhy oczywiscie ze nie wybuchnie tylko po co 'katowac' silnik i swiadomie samemu pogarszac jego kondycje i skracac zywotnosc? to jest diesel, przekraczanie 4 tys obrotów nie ma sensu zadnego.
Musashi Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 bez przesady nie wybuchnie, jakby silniki od tego wybuchały to 90% aut by juz nie jeździło hyhyhy oczywiscie ze nie wybuchnie tylko po co 'katowac' silnik i swiadomie samemu pogarszac jego kondycje i skracac zywotnosc? to jest diesel, przekraczanie 4 tys obrotów nie ma sensu zadnego. dokładnie Kręc przy normalnej jeździe do około 3000, a jak chcesz max przyspieszenie to do 4200, a jak chcesz gary przedmuchać (czasami warto) to do 5000 i do tego traktowac to jako zabieg "serwisowy" od ciebie samochodu niechcialbym kupic
Gość MorgothV8 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Oj szkoda gadać, najlepiej poszukaj sobie moich postów na ten temat (baaardzo archiwalnych) Zapewniam Cię że wszelkie silniki mają u mnie dobrze Ale nie popadam w przesadę i paranoję
PEDROS Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 ja jechałem swoim 1z 180km/h i miał wtedy 4000 obr. trzymałem pedał w podłodze ale dalej już nic sie nie zmieniło Jechałem na oponach 195/65r15 we 2 osoby.Ciekaw jestem ile mogło być obr. przy tych 200km/h.
rtocki Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 Łatwo przeliczyć, przy 200 powinno być nieco ponad 4400, i właśnie dzięki obrotomierzowi widać, że liczniki kłamią najczęściej odchyłka jeszcze rośnie przy większych prędkościach, jeśli przy 90 jest 2tys, to przy 3 tys. powinno być 135 a zwykle już wtedy pokazuje 140 lub więcej (nie podaję dla 4tys bo nie każdy ma blisko autostradę a te 135 można w większości sprawdzić samemu). Obrotomierze są o wiele bardziej precyzyjniejszymi od szybkościomierzy i pokazują przez cały zakres względnie liniowo.
pablohasan Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 hymmm - ja sprawdzam predkosc GPS .... zwykle jest ok, kolega z drogowki mnie "zmierzyl". Patrzylem na predkosciomierz, na GPS i starale msie trzymac 90. Tyle tez mu wykazal radar....
Doman13 Opublikowano 21 Marca 2008 Opublikowano 21 Marca 2008 całkiem niedawno na ekspresówce do Cieszyna pogoniłem swoją 180km/h (pomiar gps) i pedał wcale nie był w podłodze. Podejrzewam że jeszcze jakieś 5 km wiecej by pociagnął, ale mnie było szkoda silnika przeciążać. Tyle mi wystarczy. A tak w temacie to na 5 biegu 2000 obrotów = 90 km/h (najbardziej ekonomiczna jazda)
ZABA Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 witam zrobilem test 2000 obr,90km/h 3000 -135 4000 -180 z tego by wynikalo ze licznik mojej a4 nie powinien oszukiwac i moj rekord predkosci licznikowe 200km/h na autostradzie jest realny?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się