Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czujnik temperatury a faktyczna temperatura cieczy.


blaster99

Rekomendowane odpowiedzi

Wariuje mi czujnik temperatury bo po wymienie termostatu na oryginalny z aso wciaz wystepuja te dziwne wahania temp cieczy o ktorych tak duzo pisano na forum...

jezeli mam padniety czujnik czy znaczy to ze mam tylko bledne wskazanie temparatury na desce rozdzielczej badz klimatroniku czy tez reguluje on w jakis sposob temperatura cieczy i te wartosci pokazane chociazby na klimatroniku sa prawdziwe i w moim przypadku smigam na niedogrzanym silniku?

jeszcze pytanko o lokalizacvje tego czujnika w moim b5 po drugim lifcie..[br]Dopisany: 28 Styczeń 2008, 11:54 _________________________________________________Nikt nie raczył mi pomocnej dloni wyciagnac ... :thumbdown:

czyjnik znalazlem sam, zeby sie do niego dostac trzeba sciagnac obudowe z silnika. Czujnik ma niebieski kolor wiec znalezienie go bylo dosc latwe... temperatura na budziku i klimatroniku mi wariowala, czasem bylo 90 a najczesciej spadalo do ok 80 na budziku czyli 75 na klimatroniku. poruszalem czujnikiem , przejechalem sie i ...dalej to samo. Postanowilem dopchac te wtyczke, uslyszalem jakby zatrzask zaskoczyl a temperature pokazuje mi juz ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariuje mi czujnik temperatury bo po wymienie termostatu na oryginalny z aso wciaz wystepuja te dziwne wahania temp cieczy o ktorych tak duzo pisano na forum...

jezeli mam padniety czujnik czy znaczy to ze mam tylko bledne wskazanie temparatury na desce rozdzielczej badz klimatroniku czy tez reguluje on w jakis sposob temperatura cieczy i te wartosci pokazane chociazby na klimatroniku sa prawdziwe i w moim przypadku smigam na niedogrzanym silniku?

jeszcze pytanko o lokalizacvje tego czujnika w moim b5 po drugim lifcie..[br]Dopisany: 28 Styczeń 2008, 11:54 _________________________________________________Nikt nie raczył mi pomocnej dloni wyciagnac ... :thumbdown:

czyjnik znalazlem sam, zeby sie do niego dostac trzeba sciagnac obudowe z silnika. Czujnik ma niebieski kolor wiec znalezienie go bylo dosc latwe... temperatura na budziku i klimatroniku mi wariowala, czasem bylo 90 a najczesciej spadalo do ok 80 na budziku czyli 75 na klimatroniku. poruszalem czujnikiem , przejechalem sie i ...dalej to samo. Postanowilem dopchac te wtyczke, uslyszalem jakby zatrzask zaskoczyl a temperature pokazuje mi juz ok

to przy okazji trzeba bylo psiknac WD40 ....

[p.s jak juz znalazles czujnik to trzeba bylo zrobic fotke dla innych ] :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie narzekaj. :bicz2:

Nikt nie raczył mi pomocnej dloni wyciagnac ... :thumbdown:

gdybys dobrze poszukal - odpowiedzi na Twoje pytania sa juz na forum. postawa z pierwszego postu oraz komnetarz z drugiego - to oczekiwanie na droge przez latwizne.

zawsze probuje sam poradzic sobie z problemem. po drugie przeszukuje forum a dopiero pozniej prosze o pomoc, gdy nie mam pomyslow co dalej.

a tak, rozwiazales problem sam, jestes madrzejszy. i masz satysfkcje. :thumbup:

poza tym, na posty odpowiada sie w miare mozliwosci czasowych, wiedzy, doswiadczenia i pomyslow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie narzekaj. :bicz2:

Nikt nie raczył mi pomocnej dloni wyciagnac ... :thumbdown:

gdybys dobrze poszukal - odpowiedzi na Twoje pytania sa juz na forum. postawa z pierwszego postu oraz komnetarz z drugiego - to oczekiwanie na droge przez latwizne.

zawsze probuje sam poradzic sobie z problemem. po drugie przeszukuje forum a dopiero pozniej prosze o pomoc, gdy nie mam pomyslow co dalej.

a tak, rozwiazales problem sam, jestes madrzejszy. i masz satysfkcje. :thumbup:

poza tym, na posty odpowiada sie w miare mozliwosci czasowych, wiedzy, doswiadczenia i pomyslow.

akurat tak sie sklada ze szukalem na forum dosc skrupulatnie, bylo opisane gdzie jest ten czujnik ale do mojej wyobrazni w ogole opis nie przemawial np nie bylo mowy o sciaganiu obudowy silnika...

pozatym daruj sobie komantarze ze ide na latwizne :rant: bo z tego wynika ze wieksza czesc zapytań na forum zapoczatkowana jest przez oportunistow...

w ogole to twoja odpowiedz nic nie wniosla wiec nastepnym raezm lepiej w ogole nic nie pisz :rant:

* spokojnie, nie unoś się tak, bo to nie jest zdrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie miałes objawy? Bo u mnie rowniez zaczyna cos szfankowac z temperatura :kwasny:.

Na poczatku (tj. gdzies w sierpniu) na klimatroniku i desce mialem ok 70*C. Stosujac sie do porad forumowiczów zmienilem termostat na nowy Wahlera. Jednak to nic nie dalo. Dalej bylo to samo. Wiec mechanik zmienil mi czujnik, jednak na jakis lipny(kosztowal ok 25 zł) bo po ok 3 miesiacach problem wrocil. Dalej bylo na desce i klimie ok 70*C.

Wiec obeznany juz w temacie postanowilem zmienic czujnik sam. Kupilem jaki lepszy czujnik w IC za ok 100zł.

No i teraz mam problem tyle ze ciut inny. Mianowicie jak jade w trasie jest wszystko ok 90*C na desce i ok 88-89 na klimie. Ale jak tylko postoje w korku lub zatrzymam sie i dluzej postoje wtedy temp. na klimatroniku stopniowo spada do ok 79*C. Dalej nie patrzylem czy spada... Zauwazylem ze gdy klimatronik osiagnie 79*C dopiero wtedy opada wskazówka na desce.

I teraz nie wiem czy to znowu czujnik czy moze termostat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety prawdopodobnie padl termostat.

termostaty i czujniki kupujemy oryginalne.

dzieki temu oszczedzamy na kosztach pochodnych czyli: zmarnowany plyn chlodzacy,kolejny termostat czy kolejny czujnik i oczywiscie koszt dodatkowej uslugi.

efektem pierwotnej oszczednosci, sa wtorne koszty prowadzace do wydania wiekszej sumy niz ceny oryginalnych elemenetow kupionych w ASO + robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem ze ten Wahler bedzie dobry... Ale jak to mowia, myslal indor o niedzieli a w sobote... :)

Sprawdze jeszcze ten czujnik. Moze gdzies nie laczy albo cos. Jak to nic nie pomoże to pewnie trzeba bedzie sie wziąć za termostat :kwasny:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Już kiedyś pisałem, że wskaźnik pokazuje temperaturę w głównym obiegu cieczy chłodzącej, i przy małym obciążeniu lub przy bardzo niskich temperaturach na dworze, temperatura może być w granicach 70 - 90 oC, on jest po to by przy dużym forsowaniu silnika w lecie go nie przegrzać, i jak leci ponad 90 oC, to noga z gazu. A do utrzymania temperatury w granicach 90 oC jest termostat i mały obieg cieczy chłodzącej, kod na klimatroniku 51 i tam powinno być 90 oC po jakiś 10 minutach jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Już kiedyś pisałem, że wskaźnik pokazuje temperaturę w głównym obiegu cieczy chłodzącej, i przy małym obciążeniu lub przy bardzo niskich temperaturach na dworze, temperatura może być w granicach 70 - 90 oC, on jest po to by przy dużym forsowaniu silnika w lecie go nie przegrzać, i jak leci ponad 90 oC, to noga z gazu. A do utrzymania temperatury w granicach 90 oC jest termostat i mały obieg cieczy chłodzącej, kod na klimatroniku 51 i tam powinno być 90 oC po jakiś 10 minutach jazdy.

Wiec gdyby termostat byl caly czas otwarty to i temperatura na kanale 51 bylaby <90*C??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec gdyby termostat byl caly czas otwarty to i temperatura na kanale 51 bylaby <90*C??

Dobrze kumasz, tak by było! Dodam jeszcze, ze dla utrzymania stałej temperatury mamy jeszcze sterowane wentylatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Już kiedyś pisałem, że wskaźnik pokazuje temperaturę w głównym obiegu cieczy chłodzącej, i przy małym obciążeniu lub przy bardzo niskich temperaturach na dworze, temperatura może być w granicach 70 - 90 oC, on jest po to by przy dużym forsowaniu silnika w lecie go nie przegrzać, i jak leci ponad 90 oC, to noga z gazu. A do utrzymania temperatury w granicach 90 oC jest termostat i mały obieg cieczy chłodzącej, kod na klimatroniku 51 i tam powinno być 90 oC po jakiś 10 minutach jazdy.

kolego niezgodze sie z twoim twierdzeniem.

czujnik temperatury plynu chlodzacego jest podwojny przekazuje informacje dla ECU ( w zwiazku z tym to nie jest jakas tam orientacyjna temperatura )

o aktualnej temp silnika oraz do zestawu wskaznikow informacje dla kierowcy. informacja jest przekazywana nie po to zeby sciagac noge z gazu tylko po to aby kierowca znal aktualna kondycje silnika.

jezeli temperatura wzrasta powyzej wartosci dopuszczalnej (ostrzezenie FIS lub czerwone pole) tzn ze mamy awarie ukladu chlodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i słuchajcie, wziąłem odłączyłem ten czujnik, popsikałem go WD40, podłączyłem z powrotem i jak ręką odjął. Temperatura juz tak nie spada. Trzyma się w granicach 86-91*C :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM!! Ja też jestem po zabiegu wymiany termostatu i czujnika. W 2,5 AFB jest on poniżej stalki oleju. Aby go wyjąć należy zdemontować rury doprowadzające powietrze do filtra i już (10 min roboty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i słuchajcie, wziąłem odłączyłem ten czujnik, popsikałem go WD40, podłączyłem z powrotem i jak ręką odjął. Temperatura juz tak nie spada. Trzyma się w granicach 86-91*C .

A czy po odpięciu czujnika nie wywali się jakiś błąd. Czy przed odłączeniem czujnika trzeba odłączyć ACU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i słuchajcie, wziąłem odłączyłem ten czujnik, popsikałem go WD40, podłączyłem z powrotem i jak ręką odjął. Temperatura juz tak nie spada. Trzyma się w granicach 86-91*C .

A czy po odpięciu czujnika nie wywali się jakiś błąd. Czy przed odłączeniem czujnika trzeba odłączyć ACU?

jezeli zrobisz to przy wylaczonym zaplonie to nie wywali ...

AQ nie musisz odpinac ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie laika :) a skąd bierzecie info o temperaturze silnika na klimatronicu, da sie go jakos przestawić zeby pokazywał takie informacje? Czy to moze odczyc z VAG'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę odgrzeje temat

więc tak na zegarach nie skacze mi temperatura ciągle na 60 oC odpoczywa, a na 51 kanale na climatronicu tak koło 10 kilometrów dziś miałem stałą 90 oC bez wahań... co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...