Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Luźna flansza skrzyni biegów - tiptronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, byłem dziś u mechaników na wymianie osuszacza i zauważyliśmy, że luźna jest flansza skrzyni biegów. Łożysko się trzyma, ale cała półoś lata (prawa przednia).

Moje pytanie:

jak jest ona montowana do skrzyni. Wkręcana czy wbijana?

Jeśli wkręcana, to ponoć da radę zdjąć półoś i podokręcać, ale jeśli wbijana trzeba wyjmować skrzynię :kwasny:

Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie?

Pilnie proszę o rady.

Pozdrawiam![br]Dopisany: 29 Czerwiec 2011, 16:37_________________________________________________Flansza okazała się wkręcana. Niestety skrzynię trzeba wyjąć i tak, bo poszło łożysko na wale. Spowodowało to obluzowanie flanszy i rozszczelnienie skrzyni. Ładne jajca. Do końca tygodnia albo na początku przyszłego będę miał auto dopiero. Koszty wyjęcia/włożenia skrzyni, wymiany łożyska plus części do 1000PLN nawet :kwasny:

Opublikowano

to i tak dobrze że w skrzyni coś nie walnęło bo wtedy musiałbyś zapłacić ze trzy razy tyle

Opublikowano

Też tak do tego podchodzę. Cieszę się, że zostało to wykryte podczas pomniejszej naprawy, zamiast np. podczas awarii na trasie. No i wyeliminowane w porę nie narobi więcej szkód. Przy okazji wymienię olej w skrzyni.[br]Dopisany: 05 Lipiec 2011, 16:55_________________________________________________Koledzy, poradźcie mi, bo nie wiem czy zlecić wymianę oleju mechanikom czy robić ją samemu.

Niezdecydowany jestem, bo nie wiem czy oni zrobią to zgodnie ze sztuką. Mówią, że robią jak należy, ale nie są to spece tylko od Audi, a jednak jest dużo rzeczy do przypilnowania jednak, jak np. momenty dokręcania śrub czy korków, temperatura oleju, no i sama technika wymiany. Przepytać ich z tego raczej nie wypada :)

Co radzicie? Kazać im zalać stary olej i robić samemu zaraz po naprawie czy zlecić im to już i nie kombinować?

Opublikowano

jak się znają na automatach to niech wymieniają olej choć najlepiej byłoby zrobić wymianę dynamiczną ale niestety nie jest to tanie[we wrocku krzyknęli mi z ich olejem 1000pln]

Opublikowano

No tak, olej jest drogi. W ASO 67PLN za litr. Ja kupiłem bańkę 20l za 365PLN, ale nie z logo ZF czy audi tylko Mobil. A to jest dokładnie to samo. Olej dedykowany do tych skrzyń. Cena po mocnej znajomości, na allegro np. chodzą po 450.

A jeśli wymiana oleju to tylko dynamiczna. Przy statycznej zostaje w skrzyni aż 3l starego oleju. Nawet jak zrobisz drugą, w krótkim odstępie czasowym, to i tak rozcieńczasz tylko ten stary olej w nowym. Bez sensu, lepiej zrobić dynamiczną i mieć 100% nowy olej w skrzyni. Na statuczną potrzeba ok. 6-7l, na dynamiczną 10. Nie jest to nie wiem jaka oszczędność żeby pożałować swojej skrzynce tych 3 litrów.

Opublikowano

ciekawe,

mi sie skrzynia rozpadla, co prawda nie w Quattro, ale rozpadl sie tryb atakujacy,.

p.s. jaki dokladnie olej wlałeś??

Opublikowano

Jeszcze nie zalałem. Zrobię to sam, jak odbiorę auto. Teraz mechanicy mają zalać skrzynię starym, a ja sobie potem wymienię sam, na spokojnie, dokładnie itd. :)

A olej Mobil (dawniej ESSO) ATF LT 71141, dedykowany do skrzyń ZF, między innymi mojej 5HP19 :good:[br]Dopisany: 07 Lipiec 2011, 22:08_________________________________________________Naprawione, auto odebrane. Obyło się bez wyjmowania skrzyni i zamknąłem się w kosztach ponad połowę mniejszych niż było prognozowane. Wymienione łożysko i uszczelniacz, który poszedł. Flansza dokręcona. Teraz pozostaje zmiana oleju, ale to już sam zrobię. Niestety nadal pozostało takie dziwne, pojedyncze puknięcie słyszalne najbardziej przy niższych prędkościach przy całkowitym puszczeniu gazu i przy ponownym wciśnięciu pedału przyśpieszenia. Myślałem, że to ta flansza robiła taki efekt, ale widać coś innego. Mam nadzieję, że po zmianie oleju przejdzie.

Opublikowano
W dniu 12.07.2011 o 22:12, VicVega napisał:

Jeszcze nie zalałem. Zrobię to sam, jak odbiorę auto. Teraz mechanicy mają zalać skrzynię starym, a ja sobie potem wymienię sam, na spokojnie, dokładnie itd. :)

A olej Mobil (dawniej ESSO) ATF LT 71141, dedykowany do skrzyń ZF, między innymi mojej 5HP19 :good:[br]Dopisany: 07 Lipiec 2011, 22:08_________________________________________________Naprawione, auto odebrane. Obyło się bez wyjmowania skrzyni i zamknąłem się w kosztach ponad połowę mniejszych niż było prognozowane. Wymienione łożysko i uszczelniacz, który poszedł. Flansza dokręcona. Teraz pozostaje zmiana oleju, ale to już sam zrobię. Niestety nadal pozostało takie dziwne, pojedyncze puknięcie słyszalne najbardziej przy niższych prędkościach przy całkowitym puszczeniu gazu i przy ponownym wciśnięciu pedału przyśpieszenia. Myślałem, że to ta flansza robiła taki efekt, ale widać coś innego. Mam nadzieję, że po zmianie oleju przejdzie.

Odgrzej troche, i jak po wymianie tych łożysk z przodu ? udało się ile cię to kosztowało, czy nic nie cieknie czy olej wymieniłes etc... daj znać tu lub na pw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...