VicVega Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 Koledzy, byłem dziś u mechaników na wymianie osuszacza i zauważyliśmy, że luźna jest flansza skrzyni biegów. Łożysko się trzyma, ale cała półoś lata (prawa przednia). Moje pytanie: jak jest ona montowana do skrzyni. Wkręcana czy wbijana? Jeśli wkręcana, to ponoć da radę zdjąć półoś i podokręcać, ale jeśli wbijana trzeba wyjmować skrzynię Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie? Pilnie proszę o rady. Pozdrawiam![br]Dopisany: 29 Czerwiec 2011, 16:37_________________________________________________Flansza okazała się wkręcana. Niestety skrzynię trzeba wyjąć i tak, bo poszło łożysko na wale. Spowodowało to obluzowanie flanszy i rozszczelnienie skrzyni. Ładne jajca. Do końca tygodnia albo na początku przyszłego będę miał auto dopiero. Koszty wyjęcia/włożenia skrzyni, wymiany łożyska plus części do 1000PLN nawet
ryszard1961 Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 to i tak dobrze że w skrzyni coś nie walnęło bo wtedy musiałbyś zapłacić ze trzy razy tyle
VicVega Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Opublikowano 6 Lipca 2011 Też tak do tego podchodzę. Cieszę się, że zostało to wykryte podczas pomniejszej naprawy, zamiast np. podczas awarii na trasie. No i wyeliminowane w porę nie narobi więcej szkód. Przy okazji wymienię olej w skrzyni.[br]Dopisany: 05 Lipiec 2011, 16:55_________________________________________________Koledzy, poradźcie mi, bo nie wiem czy zlecić wymianę oleju mechanikom czy robić ją samemu. Niezdecydowany jestem, bo nie wiem czy oni zrobią to zgodnie ze sztuką. Mówią, że robią jak należy, ale nie są to spece tylko od Audi, a jednak jest dużo rzeczy do przypilnowania jednak, jak np. momenty dokręcania śrub czy korków, temperatura oleju, no i sama technika wymiany. Przepytać ich z tego raczej nie wypada Co radzicie? Kazać im zalać stary olej i robić samemu zaraz po naprawie czy zlecić im to już i nie kombinować?
ryszard1961 Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 jak się znają na automatach to niech wymieniają olej choć najlepiej byłoby zrobić wymianę dynamiczną ale niestety nie jest to tanie[we wrocku krzyknęli mi z ich olejem 1000pln]
VicVega Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Opublikowano 7 Lipca 2011 No tak, olej jest drogi. W ASO 67PLN za litr. Ja kupiłem bańkę 20l za 365PLN, ale nie z logo ZF czy audi tylko Mobil. A to jest dokładnie to samo. Olej dedykowany do tych skrzyń. Cena po mocnej znajomości, na allegro np. chodzą po 450. A jeśli wymiana oleju to tylko dynamiczna. Przy statycznej zostaje w skrzyni aż 3l starego oleju. Nawet jak zrobisz drugą, w krótkim odstępie czasowym, to i tak rozcieńczasz tylko ten stary olej w nowym. Bez sensu, lepiej zrobić dynamiczną i mieć 100% nowy olej w skrzyni. Na statuczną potrzeba ok. 6-7l, na dynamiczną 10. Nie jest to nie wiem jaka oszczędność żeby pożałować swojej skrzynce tych 3 litrów.
kudalty66 Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 ciekawe, mi sie skrzynia rozpadla, co prawda nie w Quattro, ale rozpadl sie tryb atakujacy,. p.s. jaki dokladnie olej wlałeś??
VicVega Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Opublikowano 12 Lipca 2011 Jeszcze nie zalałem. Zrobię to sam, jak odbiorę auto. Teraz mechanicy mają zalać skrzynię starym, a ja sobie potem wymienię sam, na spokojnie, dokładnie itd. A olej Mobil (dawniej ESSO) ATF LT 71141, dedykowany do skrzyń ZF, między innymi mojej 5HP19 [br]Dopisany: 07 Lipiec 2011, 22:08_________________________________________________Naprawione, auto odebrane. Obyło się bez wyjmowania skrzyni i zamknąłem się w kosztach ponad połowę mniejszych niż było prognozowane. Wymienione łożysko i uszczelniacz, który poszedł. Flansza dokręcona. Teraz pozostaje zmiana oleju, ale to już sam zrobię. Niestety nadal pozostało takie dziwne, pojedyncze puknięcie słyszalne najbardziej przy niższych prędkościach przy całkowitym puszczeniu gazu i przy ponownym wciśnięciu pedału przyśpieszenia. Myślałem, że to ta flansza robiła taki efekt, ale widać coś innego. Mam nadzieję, że po zmianie oleju przejdzie.
AlexDLU Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 W dniu 12.07.2011 o 22:12, VicVega napisał: Jeszcze nie zalałem. Zrobię to sam, jak odbiorę auto. Teraz mechanicy mają zalać skrzynię starym, a ja sobie potem wymienię sam, na spokojnie, dokładnie itd. A olej Mobil (dawniej ESSO) ATF LT 71141, dedykowany do skrzyń ZF, między innymi mojej 5HP19 [br]Dopisany: 07 Lipiec 2011, 22:08_________________________________________________Naprawione, auto odebrane. Obyło się bez wyjmowania skrzyni i zamknąłem się w kosztach ponad połowę mniejszych niż było prognozowane. Wymienione łożysko i uszczelniacz, który poszedł. Flansza dokręcona. Teraz pozostaje zmiana oleju, ale to już sam zrobię. Niestety nadal pozostało takie dziwne, pojedyncze puknięcie słyszalne najbardziej przy niższych prędkościach przy całkowitym puszczeniu gazu i przy ponownym wciśnięciu pedału przyśpieszenia. Myślałem, że to ta flansza robiła taki efekt, ale widać coś innego. Mam nadzieję, że po zmianie oleju przejdzie. Odgrzej troche, i jak po wymianie tych łożysk z przodu ? udało się ile cię to kosztowało, czy nic nie cieknie czy olej wymieniłes etc... daj znać tu lub na pw
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się