wrclaguna Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 sprawdz poduszke silnika z czujnikiem , moze zel sie wylal
MarcinRoz Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 sprawdz plecionke przed kataliztorem Jakiś czas temu sprawdzałem i wygląda na nienaruszoną, także nie czuć spalin. Czytałem, że może być wypracowana od środka. Zamiast połączenia elastycznego robi się z niej sztywna rura... Wymiana to jak strzał w ciemno Jaką ewentualnie wybrać? Na "Alledrogo" jest tego pełno i cenowo zróżnicowane oferty... Dołączę się do tematu bo od paru dni zauważyłem że mam małe wibracje na karoserii po odpaleniu silnika zimnego czy to temperatura minusowa czy plusowa auto się tak samo zachowuje.Odpala idealnie i po jakiś 10-15 sekundach zaczynają się wibracje widać na lewarku od biegów jak i czuć na fotelu drgania.Jeśli dodam minimalnie gazu i obroty leciutko wzrosną wibracje jakby ustawały,jeśli silnik jest rozgrzany jest wszystko OK U mnie było podobnie... po zalaniu dwóch kotłów z STP, wibracje znacznie się zmniejszyły.
wieczor15 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 ja jestem po wymianie plecionki i musze przyznac ze jest o niebo ciszej-wydech juz nie drga na wolnych, ale mam dalej problem; odpalam auto na zimnym (przewaznie gdy zimno-odpala nierowno http://www.a4-klub.pl/smf/silniki_diesla/b6_awx_nierowna_praca_po_uruchomieniu_zimnego_silnika-t101975.0.html;new#new) )zaczyna sie buczenie przy obrotach 1500-2000. buczy jakbym miał dziurawy wydech , taki niski basowy odgłos. zauwazyłem, ze nie zawsze tak jest głownie zalezy od temperatury, w lato tego nie było, jest tez tak ze po przejechaniu kilku kilometrów i ponownym odpaleniu auta czasami to ustepuje i jest cichutko, czasami nie -nie wiem od czego to zalezy ale jest strasznie wkurzajace. wspomniana plecionka wymieniona, zalałem teraz STP, swierzo wymieniony filtr paliwa, ma ktos jakies pomysły??moze kat wtrysku??jak go sie sprawdza i ustawia-kabel vag zamawiam w poniedziałek.[br]Dopisany: 26 Grudzień 2009, 14:50_________________________________________________aha, dodam ze wydech sprawdzałem i jest ok, ogladałem poduszki i tez wydaja sie ok, jak mozna je sprawdzic na 100%
MarcinRoz Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 moze kat wtrysku?? Kąt wtrysku ustawiało się w silnikach z pompą(robiłem to własnoręcznie). W PD najwyżej można zmienić kąt synchronizacji. Szukajka i na pewno znajdziesz
wieczor15 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 wczoraj znow wydech zaczał drgac i okazało sie, ze wieszak ostatni jest luzny, puki co wcisłem w ten luz troche gumy. Ma ktos dostep do oryginalnych w miare tanich wieszaków??
kry2503 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 wczoraj znow wydech zaczał drgac i okazało sie, ze wieszak ostatni jest luzny, puki co wcisłem w ten luz troche gumy. Ma ktos dostep do oryginalnych w miare tanich wieszaków?? Miałem to samo drgania i wibracje jak cholera, ostatni wieszak wymieniłem i jest cisza, koszt 25 zł wszystko, pewnie podróba ale działa
wieczor15 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 zauwazyłem, ze w tych momentach gdy jest głosno w aucie (dzwiek tłumika sportowego), to silnik na zewnatrz głasniej chodzi a gosniejsze buczenie dochodzi z wlotu powietrza do filtra, wie ktos z czym to moze byc zwiazane??[br]Dopisany: 29 Grudzień 2009, 22:56_________________________________________________sprawdziłem własnie kąt synchronizacji. skacze pomiedzy 0,6-1,7 czy warto go poprawiac??przy odpaleniu zauwazyłem ze auto nierowno odpali i wskoczy na wyzsze obroty to wtedy jest normalnie i za moment gdy obroty spadna zaczyna cos głosno drzec by stopniowo w miare sie uciszyc.
MarcinRoz Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Dziś odkryłem,że mam to samo buczenie. Pojawia się z filtra powietrza.... obudowę obejrzałem dokładnie- żadnych pęknięć. Zdjąłem wszystko i ujrzałem w dolocie turbiny (w wężu ) dziwną maź ;( jest jej niewiele ale mnie niepokoi. Turbo bez podłączonego filtra znacznie głośniej pracuje (słychać coś jak metaliczne tarcie ) jeszcze głośniejsze gdy auto gaszę. Czyżby suszarka mówiła powoli papa? I tak doszedłem do wniosku, że te dźwięki w kabinie pochodzą właśnie od filtr-turbiny, dalej to idzie na plecionkę, kata i wydech, co skutkuje głośną pracą tłumików (wchodzą w wibracje??? ) Wasze opinie?
MarcinRoz Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Dziś odkryłem,że mam to samo buczenie. Pojawia się z filtra powietrza.... obudowę obejrzałem dokładnie- żadnych pęknięć. Zdjąłem wszystko i ujrzałem w dolocie turbiny (w wężu ) dziwną maź jest jej niewiele ale mnie niepokoi. Turbo bez podłączonego filtra znacznie głośniej pracuje, (słychać też jakby metaliczne tarcie ) jeszcze głośniejsze gdy auto gaszę.Za to z założonym filtrem wydaje basowy odgłos. Stojąc w garażu ten dźwięk jest b. silny. Czyżby suszarka mówiła powoli papa? ;( I tak doszedłem do wniosku, że te dźwięki w kabinie pochodzą właśnie od filtr-turbiny, dalej to idzie na plecionkę, kata i wydech, co skutkuje głośną pracą tłumików (wchodzą w wibracje??? ) [br]Dopisany: 07 Styczeń 2010, 12:10_________________________________________________Doszedłem jak zniwelować buczenie.... :gwizdanie: tylko na chwile, ale już jakiś trop mam. Otóż gdy auto jest na b. jałowym i słyszymy buczenie należy ręką podnieść ramię podciśnieniowego zaworka egr.Gdzieś w pozycji 80-85% zamknięcia buczenie ustaje, a także silniczek pracuje jak cacko ( żadnych drgań ) Gdy wcisąłem go prawie na max auto prawie zgasło! Teraz pytanie co jest tego powodem??? Sam egr zapchany czy zaworek(sterownik podciśnieniowy?)uszkodzony. Sprawdzę jeszcze czy ciśnienie dochodzi do zaworu
teflon Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Ja nadal walcze z tym odglosem , niestety przymykanie klapy nic ci nie da - ten odglos jest strasznie wku.... - dla mnie osobiscie auto audi a4 to przereklamowane badziewie - na codzien jezdze innymi autami : bmw , nowy pasat , golf 5 - tam nie ma takich problemow - buczenie , drgania itd - Audi znaczy komfort - w kabinie jest cicho nie slychac szumu powietrza jak w innych ale problemy z zawieszeniem silnika ,drganimi i buczeniem ma wiele osob w a4 b6 i b7 wiec jaki komfort powinno byc idealnie cicho a tu du... .
wieczor15 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 wymieniłem ostatni wieszak tłumika-był luzny, chciałem wymienic pozostałe, ale w zadnym sklepie ich nie ma i nie sa dostepne w hurtowniach.Czy na forum jest ktos kto handluje takimi rzeczami, najlepiej byłoby ze slaska.
Daimos Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 wymieniłem ostatni wieszak tłumika-był luzny, chciałem wymienic pozostałe, ale w zadnym sklepie ich nie ma i nie sa dostepne w hurtowniach.Czy na forum jest ktos kto handluje takimi rzeczami, najlepiej byłoby ze slaska. podjedź do ASO, nie są to drogie części
MarcinRoz Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 W tym temacie http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ahu_jak_zaslepic_egr-t90995.30.html na stronie trzeciej, kolega rtocki pisze "tak jakby był cały czas otwarty na maxa a nawet lepiej bo niezakłócony przepływ, czyli będzie jebało mocno spaliny w kolektor ssący..." to gdy nie ma egr-a a więc jest na max przepływ spalin. Podejrzewam, że u mnie właśnie egr na biegu jałowym jest cały czas otwarty i stąd to buczenie... choć mogę się mylić. Poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie. To tylko spekulacje bo nie znam się na pracy egr-a
teflon Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 A jak przegazujesz na postoju to na wyzszych obrotach słychać buczenie coraz głośniej???
wieczor15 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Panowie, wytłumaczcie mi cos bo juz nie rozumiem tego auta. Raz cicho raz głosno. w lato nie było zadnego problemu zawsze było normalnie dopiero w zime sie zaczeło. wymieniłem wieszaki i plecionke i pomogło ale tylko czesciowo.wczoraj jechałem do marketu (jakies 15km w jedna strone), odpalam na zimnym i buczy nawet na postoju przy obrotach 1100 i dopiero potem znika i znow sie pojawia przy 1700-1800. całą droge do marketu buczało w zakresie obrotów 1700-1800 najbardziej na 3-4 biegu potem juz ciszej(koło 2000obr.min).Gdy wracałem przejechałme sie trasa i troszke go przegoniłem potem jakies 5km normalnej jazdy, nagle sciszyłem radio i tu moje zdziwienie-CISZA-wszystko idealnie, słychac tylko przyjemne klekotanie, ze az miło-zero buczenia.zauwazyłem jeszcze ze czesciej buczy tak przy wiekszych mrozach.jest w stanie mi to ktos wytłumaczyc??
Pawlo 2004 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Ja poduszki wymieniłem i to samo, buczy jakby tłumik był dziurawy przy przyspieszaniu albo przegazowaniu go, na wplnych obrotach wszystko w porządeczku Gorzej jest na 2 i 3 biegu przy obrotach 1700-1900 bo tak buczy ze az wśrodku w aucie robi się tkz. "Tuba" taki dzwięk ze az łezki z oczu mogą polecieć :gwizdanie: Nie wiem co z tym zrobić??
zuloo Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 U mnie jest tak samo i tez nie wiem co jest przyczyną takiego zjawiska. Kolega wieczor15 dobrze zauważył że przy większych mrozach mocniej buczy . Dziwne :gwizdanie:[br]Dopisany: 15 Styczeń 2010, 19:02_________________________________________________Właśnie wróciłem z pracy i buczenia nie było bo postanowiłem wstawić auto do ogrzewanego garażu by rozmrozić nadkola ,wracając do domu ciszaaaaaa nie ma buczenia
MarcinRoz Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Tak, jest głośniej(ale nie ma jakiejś spektakularnej różnicy). Nadmieniam, że kolejny raz przymykałem klapę gaszącą (nie do końca) i dudnienie zupełnie ustaje . Cisza. Tylko słychać cykający silniczek . Wjechałem też na kanał i tłumik od środkowej części ku silnikowi wydaje lekkie metaliczne odgłosy(słychać je w środkowym tłumiku i rurze ), zaś od połowy do końca wydech drga. Wracając do egr, czy gdy zamykam ręcznie klapą gaszącą, obieg ( spalin czy powietrza?) zastępuję w ten sposób niejako pracę egr-a??? Może to w tym sęk, że to dudnienie się pojawia... [br]Dopisany: 11 Styczeń 2010, 16:43_________________________________________________Moje spostrzeżenia po wymianie termostatu. Natomiast podczas jazdy to samo buuuczy dalej http://www.a4-klub.pl/smf/diagnostyka_vag/b6_awx_egr_pada_logi_bs_auto_gasnie-t110480.0.html;new#new Nie wiem czy miałem złudne wrażenie, ale po wymianie termostatu auto dostało większego kopa.... a może to tylko gęstsze powietrze przy tych temp? Więcej w dolocie to suszarka dmucha więcej?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się