Sierko2 Opublikowano 30 Lipca 2011 Autor Opublikowano 30 Lipca 2011 To jeżeli pompy są podobne w A4 i Passacie to dlaczego jest taka duża różnica w ciężkości kręcenia kierownicą? W Audi to można jednym palcem kierować a w Passacie po dłuższej jeździe mnie osobiście boli ręka. Czy ktoś z was również miał okazję porównać wspomaganie w A4 1.9 TDi 1997 r. 110 KM a w Passacie 1.9 TDI 2002 r. 130 KM?
gregson Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 Pompy są w zasadzie takie same w sensie montażu do silnika różnica to inaczej ustawione kolanko zasilające pompę płynem, otwór w kole pasowym spotkałem 30mm i 31mm oraz wielkość koła no i ciśnienie tłoczenia zależne od tego jaka motorownia Miałem okazję porównać prace wspomagania pomiędzy moim audi a seatem i skodą przed wyminą pompy i po wymianie. Teraz działa lżej niż w tych autach. Pzdr
Sierko2 Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Opublikowano 31 Lipca 2011 A co myślicie o tych pompach wspomagania za ok 300 zł do Passata 1.9 TDI 130 KM 2002 r.? Opłaca się? Bo szczerze powiem, że na oryginał mnie nie stać.
Wihajster Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 zawsze można załozyć pompe wydajniejszą np. 130bar
Sierko2 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2011 A czy to nie wpłynie w jakiś negatywny sposób na inne podzespoły auta?
gregson Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 nie wiem jak się zachowa np maglownica jak dostanie większe ciśnienie czy się np. nie rozszczelni, ale chyba raczej wszystko powinno być ok
Sierko2 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Jeszcze mam jedno pytanie. Mój Passat jest po przeróbce z anglika. Czy jest możliwe, że to jest skutkiem cięższego działania wspomagania? Może ktoś nie do końca przyłożył się do przełożenia kierownicy z prawej na lewą stronę i dlatego ciężko teraz dział. Co o tym myślicie?[br]Dopisany: 02 Sierpień 2011, 00:14_________________________________________________Dziś wymieniłem płyn od wspomagania. Najlżej kierownica działała zaraz po wlaniu nowego płynu i kręceniu kierownicą. Potem jednak było coraz ciężej Teraz zastanawiam się nad wymiana pompy. Co myślicie? Pozdrawiam
beemek88 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 To powiem Ci że miałem tak samo :> że po zalaniu nowego płynu kierownica przez chwilę chodziła jednym palcem,parę obrotów i wróciła do normy wymien i na[isz czy pomogło bo ja narazie nie miałem funduszy na to bo musiałem zmieniać rozrząd
Sierko2 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Sam już nie wiem czy wymieniać pompę, czy to coś pomoże? Je jestem pewien czy to pompa. Wcale jej nie słychać. Zaraz podłączę VAG-a ale tym chyba też nie da się sprawdzić. Nie chcę się naciągać na dodatkowe koszty. Gdybym miał pewność, że po wymianie pompy będzie zamieżony efekt to bym spróbował.
beemek88 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 u mnie też pompa nie piszczy ani nic tego typu...jest dokładnie tak samo jak u ciebie jak będę miał kasę to wymieniam pompę bo gdzieś czytałem że jak są objawy typu że nie ważne jak dużo dasz gazu i kierownica kreci się tak samo ciężko to pompa do wymiany a jak to nie bedzie to niestety magiel do regeneracji trzeba bedzie oddać
Sierko2 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Czyli jeżeli po dodaniu gazu kierownica działa lżej to dobrze czy źle bo się trochę pogubiłem?
Nelson Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Panowie sami komplikujecie sobie życie. Wymiana płynu to najprostszy, najszybszy i najtańszy sposób na wyeliminowanie usterki i poprawę właściwości pompy. W ten sposób najszybciej wyeliminujecie jedną z przyczyn. Przypominam, aby wcześniej przepłukać układ. Nawet nie wyobrażacie sobie ile syfu może wypłynąć z takiego układu. Dodatkowo wyczyszczenie benzyną sitka w zbiorniczku wyrównawczym nie zaszkodzi. Taki zabieg w moim aucie, wpłynął znacznie na wydajność układu. Pozdrawiam Damian
beemek88 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 a jak wyciągnąć to sito ze zbiorniczka?czy po prostu przepłukałeś cały zbiorniczek benzyną?
gregson Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Czyli jeżeli po dodaniu gazu kierownica działa lżej to dobrze czy źle bo się trochę pogubiłem? źle, świadczy to o zużytej pompie jeżeli nie masz żadnych wycieków wymień i powinna być poprawa
Sierko2 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2011 To u mnie nie ma zmian w ciężkości działania kierownicy po dodaniu gazu, więc pompa jest sprawna. A jak tak dłużej pojeździłem na nowym płynie do wspomagania muszę stwierdzić, ze jest różnica. Kierownica działa trochę lżej
red0n Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Witam serdecznie, Podepnę się pod temat: I już ktoś z Was wymienił pompę? Mam podobne objawy, na cieplutkim silniku jakby całkiem wspomaganie nie działało, na zimnym chodzi jak ta lala. Nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków, a i wycieków żadnych nie stwierdziłem. Cały czas mam nadzieję, że wymiana płynu rozwiąże sprawę, ale obawiam się, że bez nowej pompy się nie obejdzie. Co Wy na to?
Nelson Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 a jak wyciągnąć to sito ze zbiorniczka?czy po prostu przepłukałeś cały zbiorniczek benzyną? Wystarczy zatkać wejście węża wyjściowego i wejściowego, nalać benzyny i potrząsnąć kilka razy. Czynność powtórzyć kilka razy, skutek gwarantowany. Smoła z sitka schodzi na dobre. Pozdrawiam Damian
Sierko2 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Panowie sami komplikujecie sobie życie. Wymiana płynu to najprostszy, najszybszy i najtańszy sposób na wyeliminowanie usterki i poprawę właściwości pompy. W ten sposób najszybciej wyeliminujecie jedną z przyczyn. Przypominam, aby wcześniej przepłukać układ. Nawet nie wyobrażacie sobie ile syfu może wypłynąć z takiego układu. Dodatkowo wyczyszczenie benzyną sitka w zbiorniczku wyrównawczym nie zaszkodzi. Taki zabieg w moim aucie, wpłynął znacznie na wydajność układu. Pozdrawiam Damian Ja niestety nie przepłukałem układu Czy przyniesie efekt jeżeli jeszcze raz spuszczę płyn (nowy), który zalałem do wspomagania i potem przepłukam układ i zaleję tym samym płynem?[br]Dopisany: 19 Sierpień 2011, 14:06_________________________________________________A czy w jakimś warsztacie można sprawdzić sprawność działania układu wspomagania?[br]Dopisany: 20 Sierpień 2011, 16:20_________________________________________________Byłem w warsztacie i sprawdzali wspomaganie. Powiedziałem, że auto jest po przeróbce i nie stwierdzili, że przekładkę zrobili dobrze. Nie stwierdzili żeby coś źle działało. Powiedzieli, że jeżeli bym się uparł to można sprawdzić dokładniej ale trzeba by rozebrać cały układ kierowniczy i wywalić trochę kasy :/ więc chyba nie ma co kombinować i jeździć tak jak jest. Ewentualnie zastanawiam się nad spuszczeniem płynu i tym razem przepłukania zbiorniczka, sitka i przewodów. Co o tym myślicie?
beemek88 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 jak masz na to czas to próbuj :> i o efektach napisz :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się