Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] 2.5 tdi mułowate?!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

można :gwizdanie: ,wajcha w prawo na tipa i nie zrobi redukcji :wink4:

jasne....

aby nikt przypadkiem falszywego obrazu dzialania skrzyni tip w 2.5v6tdi sobie nie wyrobil... tryb tiptronic to nie wymuszanie biegu i wcisniecie buta tez zredukuje

Co do lipnych map i turbodziury.... w sterowniku silnika edc15 jest cos takiego jak ogranicznik dymienia i ogranicznik momentu - czip winduje te ogranicznik (podnoszac przy okazji tzw zyczenie) i bedzie T sie troche szybciej wkrecac... tyle. ze z chmura dymu

Nadal nie ma przykladu auta z tych lat co bez koksowania nie bedzie mial niesamowitej turbodziury :tongue4:

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

No to ja już sam nie wiem :mysli: ............ , w kilku autkach z tipem ,którymi jeździłem (w moim również) , zmieni bieg(na tipie) jedynie gdy:

-obroty spadną poniżej 1100-wtedy sobie zredukuje o 1 bieg,

-obroty przekroczą 4400-4500 -zmieni bieg na wyższy

Jeśli pozycja lewarka po prawej nie wymusza pozostania na danym biegu do w/w wartości obrotów i nie umożliwia "manualnej zmiany" to za co odpowiada ?

Sorki za OT,które robimy w temacie.

Opublikowano

Jeśli pozycja lewarka po prawej nie wymusza pozostania na danym biegu do w/w wartości obrotów i nie umożliwia "manualnej zmiany" to za co odpowiada ?

mialem inne auto z automatem drobne 9 lat i tam byla nawet pozycja np "2" albo "1" i to bylo prawie wymuszenie (typowe scenariusze uzycia: 2ka np gdy ze stromej gory zjezdzales i albo ruszanie zima moze, albo ciagnales cos ciezkiego, podjazd pod stroma gore... 1ka np jak jechales po wertepach strasznych i chciales zostac na jedynce...) - "prawie" poniewaz jak wrzuciles przypadkiem na "1" przy 100km/h to skrzynia Ciebie zlewala. W tiptrponicu pozycja "tip" to sugestia co do biegu - wcisniecie buta przy 4ce w tipie przy 40km/h i skrzynia i tak zredukuje... wiec pojecie turbodziury w tiptronicu jest co najwyzej teoretyczne (niemierzalne)...w praktyce z wyczuciem dociska sie gaz do dechy przy logowaniu by jak najszybciej uzyskac stan pelny but bez redukcji (ale nie ma jak zlogowac na 3ce z pelnym butem przy 1500obrotow)

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

wcisniecie buta przy 4ce w tipie przy 40km/h i skrzynia i tak zredukuje... wiec pojecie turbodziury w tiptronicu jest co najwyzej teoretyczne (niemierzalne)...w praktyce z wyczuciem dociska sie gaz do dechy przy logowaniu by jak najszybciej uzyskac stan pelny but bez redukcji (ale nie ma jak zlogowac na 3ce z pelnym butem przy 1500obrotow)

Z ciekawości sprawdziłem czy faktycznie jest, jak mówisz i skrzynia nie redukowała. Do tego bardzo ładnie auto się zbiera od niskich obrotów i nie zostawia żadnej chmury dymu, jak ktoś pisał wyżej.

Opublikowano

wcisniecie buta przy 4ce w tipie przy 40km/h i skrzynia i tak zredukuje... wiec pojecie turbodziury w tiptronicu jest co najwyzej teoretyczne (niemierzalne)...w praktyce z wyczuciem dociska sie gaz do dechy przy logowaniu by jak najszybciej uzyskac stan pelny but bez redukcji (ale nie ma jak zlogowac na 3ce z pelnym butem przy 1500obrotow)

Z ciekawości sprawdziłem czy faktycznie jest, jak mówisz i skrzynia nie redukowała. Do tego bardzo ładnie auto się zbiera od niskich obrotów i nie zostawia żadnej chmury dymu, jak ktoś pisał wyżej.

:good:

....w praktyce z wyczuciem dociska sie gaz do dechy przy logowaniu by jak najszybciej uzyskac stan pelny but bez redukcji (ale nie ma jak zlogowac na 3ce z pelnym butem przy 1500obrotow)

Pozdrawiam,

Przemek

:polew: :polew: :polew:

to jak się loguje tipa? :rolleyes::cool1:

tylko lewarek w prawo 3 bieg i gaz :wink4:

Opublikowano

U mnie w BAU ciagnie dobrze od 2000rpm . :gwizdanie:

Opublikowano

Hi,

na tema dzialania fcji tiptronic wiecej sie nie wypowiadam - napisalem jak jest (skrzynia 5HP19, silnik AFB, FWD, passat)

Co do auta z watku... wg logu 011D wynika, ze auto w okolicy 1900 ma wyrazne przeladowanie a nie niedoladowanie (a mialy byc niesamowite turbodziury)

To zupelnie normalna rzecz, ze T z dolu czasem wymyka sie z kontroli - zastanawiajace jest jedynie pojawiajace sie chwilowo niedoladowania (niewielkie ale jednak) w okolicy 2300-2900...

Tutaj jest potencjalnie pare przyczyn

1) pompa VP44 nie daje wystarczajacej ilosci paliwa

w logu 001S widac, ze masz dawke 3.5 przy CF ("czas" trwania wtrysku) 25... generalnie w zdrowej pompie (dla wolnych obrotow) jest tak: dawka w okolicach 4.5-7 i CF 19-22.... wlaczassz klime = > zwieksza sie dawka i CF (np dawka 9 i CF 26)

Mala dawka i duze CF to pompa emeryt

Jezeli log 001S robiles na wlaczonej klimie to powtorz go bez klimy (nagrzany silnik bez obciazen)

2) Typowe czyli przycinajace sie kierownice, klopoty z podcisnieniem / N75, przytkany wydech itp itp

Tu masz watek gdzie ktos przerabial rozne warianty lacznie z fotostory z odlaczaniem katalizatora na probe

http://audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=94711&postdays=0&postorder=asc&start=60

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

w logu 011 masz kolumienke spec intake press (czyli cisnienie zadane przez ECU - wartosc "z mapy") i actual intake press (czyli cisnienie faktyczne - wartosc odczytana "z czujniczka) - sam sobie mozesz loga przeanalizaowac...

Opublikowano

witam,

ja posiadam BAU w quattro na tipie. nie mam zrobionych logów ale powiem inaczej.

znalazłem na necie dane techniczne producenta i jest opisane że ta jednostka ma przyśpieszenie od 0-100km w 8,8s.

zrobiłem prosty test z koleszką i wyszło troszkę lepiej ale pewnie dla tego że każdy się może o setne pomylić :)

pojecie że muli jest względnym bo każdy ma inne oczekiwania :>

dla mnie stosunkowo jest to za słaby silnik (pewnie dlatego że quattro ale zimą jestem panem szos :naughty: )

Opublikowano

A więc wreszcie miałem chwilkę na ogarnięcie turbawki a wyglądało to tak

http://imageshack.us/photo/my-images/696/log011dynam.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/651/23082011209.jpg/

troche się przycinały-ale nie dużo

a tu już po zabiegu

http://imageshack.us/photo/my-images/714/25082011210.jpg/

http://imageshack.us/f/843/11dynpoczyszczeniu.jpg/

mam wrażenie że "bestyja" teraz ciągnie bardziej równo i płynnie :decayed:ale nadal w dolnej partii obrotów szału nie ma :mysli:

Opublikowano

A co zrobiłeś? Czyściłeś ją?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...