Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 godzin temu, piolux1989 napisał:

Dpf heh cala ekologia a same z tym problemy

A z czym ich nie ma??? Zdziwiłbyś się jak byś zobaczył stan sondy lambda za dpf-em przy przebiegu prawie 200 tyś. 

Opublikowano (edytowane)

Niedziela,14,Padziernik,2018,12:15:18:00001
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujcy w rodowisku Windows, uruchomiony na Windows XP x86
Wersja VCDS: AKP 17.1.3.0
Wersja danych: 20170621 DS267.7
www.vcds.pl


VIN: WAUZZZ8K6BA130544       Adres 01: Silnik  (03L ABT 022 RL) 12:14:32

  IDE00427   Filtr cząstek staych: r?ca cinienia 3 hPa

  IDE00428   Filtr czstek staych: offset r?cy cinienia 2 hPa

  IDE00430-ENG104207   Filtr cząstek staych: status dania regeneracji podczas uytkowania-Bit 0 00000000  

  IDE00431-ENG104207   Filtr cząstek staych: status blokowania regeneracji podczas uytkowania-Bit 0 00000000  

  IDE00432   Filtr cząstek staych: czas od ostatniej regeneracji 8230 s

  IDE00433   Filtr cząstek staych: zawarto栰opiou w oleju 0.02 l

  IDE00434   Filtr cząstek staych: obliczona masa sadzy 8.69 g

  IDE00435   Filtr cząstek staych: zmierzona masa sadzy 6.95 g

  IDE00436   Filtr cząstek staych: kilometry od ostatniej regeneracji 64072 m

 

Co możecie powiedzieć na temat tego dpf-u i wypalania? 

Log-WI732FM-WAUZZZ8K6BA130544-198446.txt

Edytowane przez kamilch-1984
Wstawiłem plik,którego nie można odczytać
Opublikowano
Godzinę temu, kamilch-1984 napisał:

Niedziela,14,Padziernik,2018,12:15:18:00001
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujcy w rodowisku Windows, uruchomiony na Windows XP x86
Wersja VCDS: AKP 17.1.3.0
Wersja danych: 20170621 DS267.7
www.vcds.pl


VIN: WAUZZZ8K6BA130544       Adres 01: Silnik  (03L ABT 022 RL) 12:14:32

  IDE00427   Filtr cząstek staych: r?ca cinienia 3 hPa

  IDE00428   Filtr czstek staych: offset r?cy cinienia 2 hPa

  IDE00430-ENG104207   Filtr cząstek staych: status dania regeneracji podczas uytkowania-Bit 0 00000000  

  IDE00431-ENG104207   Filtr cząstek staych: status blokowania regeneracji podczas uytkowania-Bit 0 00000000  

  IDE00432   Filtr cząstek staych: czas od ostatniej regeneracji 8230 s

  IDE00433   Filtr cząstek staych: zawarto栰opiou w oleju 0.02 l

  IDE00434   Filtr cząstek staych: obliczona masa sadzy 8.69 g

  IDE00435   Filtr cząstek staych: zmierzona masa sadzy 6.95 g

  IDE00436   Filtr cząstek staych: kilometry od ostatniej regeneracji 64072 m

 

Co możecie powiedzieć na temat tego dpf-u i wypalania? 

Log-WI732FM-WAUZZZ8K6BA130544-198446.txt

Wymieniles dpfa na nowy czy czysciles??? 

Opublikowano
54 minuty temu, lukas309 napisał:

Wymieniles dpfa na nowy czy czysciles??? 

Nic mi o tym nie wiadomo.  Mam samochód od grudnia 2016 roku i oprócz wymiany czujnika temperatury spalin nic w tym temacie nie było robione. Skąd takie wnioski?  

Opublikowano
Godzinę temu, lukas309 napisał:

Wymieniles dpfa na nowy czy czysciles??? 

To jest zdjęcie pomiarów z grudnia 2017 roku. Jeżeli to pomorze w jakiejś diagnozie.

20171211_184051.jpg.248017a2bced69758964d43ab0586461.jpg

Opublikowano (edytowane)

Zanim go kupiłeś ktoś wymienił filtr bądź wyczyścił co potwierdza zdjęcie z vcds-a

Albo jeździsz długie trasy autostradą i filtr się doskonale dopala albo bardzo mało jeździsz 

Parametr Oil ash volume mówi o zapełnieniu filtra popiołem czyli efektem spalania sadzy 

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

 

5 minut temu, lukas309 napisał:

Zanim go kupiłeś ktoś wymienił filtr bądź wyczyścił co potwierdza zdjęcie z vcds-a

Albo jeździsz długie trasy autostradą i filtr się doskonale dopala albo bardzo mało jeździsz 

Rocznie robię tylko koło 22tyś-25tyś.  Przeważnie trasy do pracy 15 km w jedną stronę. Może styl jazdy ma znaczenie ? 

Opublikowano

No to się zgadza na przejechane 25 tys km 0,02 g popiołu średnio przy jeździe w trybie mieszanym 

Opublikowano
13 minut temu, lukas309 napisał:

No to się zgadza na przejechane 25 tys km 0,02 g popiołu średnio przy jeździe w trybie mieszanym 

No ale wniosek o wymienionym dpf-ie zostaje?  Ciekawe czy w książce serwisowej taka notatka jest zawarta ?

 

Opublikowano (edytowane)

Ewentualnie mógł ktoś wyzerować parametr Oil Ash Vol. Jest do tego bodajże adaptacja

Edytowane przez Jasiekk22
Opublikowano

noi po robocie jezeli ktos potrzebuje wyzerwac wartosc oil ash volume w filtrze po czyszczeniu prosze pisac 

 

Sunday,21,October,2018,15:10:59:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910


VIN: WAUZZZ8K99A150233   License Plate: LUKAS
Mileage: 192196   Repair Order: 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 JM)

15:09:55
  071   Particle filter; difference pressure 2 hPa
  072   Particle filter; field regeneration lock status 0 
  073   Particle filter; field regeneration request status 0 
  074   Particle filter; kilometers since last regeneration 0 m
  075   Particle filter; offset for differential press. 1 hPa
  076   Particle filter; oil ash volume 0.00 l
  077   Particle filter; soot mass calculated 0.00 g
  078   Particle filter; soot mass measured 8.36 g
  079   Particle filter; time since last regeneration 0 s
 

Opublikowano (edytowane)

Panowie, otóż w moim pojeździe od momentu zakupu mam problem z częstym wypalaniem DPF ( co około 200 km). Z tego co udało mi się ustalić, auto w tamtym roku było na akcji serwisowej odnośnie emisji spalin. Motor w A3 to 2.0 tdi cr oznaczenie CBBB (koniec 2008r)quattro + chip. Jako, że dorwałem kabel zrobiłem kilka zdjęć z grup 108,107,106,100. Czy moglibyście ocenić w jakim stanie jest filtr?  Najbardziej zastanawiającą mnie rzeczą jest to że różnica ciśnień jest na minusie. Zdjęcia robione podczas postoju pojazdu na wolnych obrotach. https://zapodaj.net/102c22f0b90bb.jpg.html , https://zapodaj.net/3ebdfe33ea4d2.jpg.html , https://zapodaj.net/34fa757c90fa4.jpg.html , https://zapodaj.net/5eb2cfa78cd63.jpg.html .Pojazd użytkowany głownie 80% trasa, 20% miasto.Może czas i pora wywalić go albo dać do czyszczenia? Z góry thx za pomoc.

Edytowane przez Domaniak
Opublikowano

Czujnik roznicy cisnien spalin do wymiany.koszt okolo  150 zl .wymiana banalna

Opublikowano
1 godzinę temu, Domaniak napisał:

Po czym wywnioskowales że czujnik ciśnienia doładowania jest do wymiany? 

nie czujnik ciśnienia doładowania, tylko czujnik różnicy ciśnień DPF-a.

Opublikowano

Chodziło mi o czujnik ciśnienia spalin a napisałem doładowania. Mój błąd. A po czym to wiadomo. Dlatego że na offsecie jest wartośc - 2? 

Opublikowano

Popiołu masz mało bo 9 ml ja swój czyscilem i miałem 170 ml i był średnio zabrudzony z tego co wiem jak masz uszkodzony czujnik powinien się świecić check engine ja tak miałem aczkolwiek wskazania różnicy ciśnień na - są dziwne i przez to może się wypalać często 

Opublikowano

Hej ja też sprawdziłem dziś swój pdf i zastanawia mnie jedna wartość którą jest na -. Tak powinno być?

20181026_165456.jpg

Opublikowano

Moim zdaniem nie powinno jest strasznie duża różnica pomiędzy obliczona masa sadzy a rzeczywista a to pewnie ma związek ze wskazaniami czujnika różnicy ciśnień które są również na minus 

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, lukas309 napisał:

Moim zdaniem nie powinno jest strasznie duża różnica pomiędzy obliczona masa sadzy a rzeczywista a to pewnie ma związek ze wskazaniami czujnika różnicy ciśnień które są również na minus 

Dodam że auto nie było odpalone. Może być za to odpowiedzialny jakiś czujnik ?

Edytowane przez zlocio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...