Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy także proszę o wyrozumiałość mam audi a5 2013r 2.0tdi ultra 150KM zakupione od 12.2022 i mam problem z dpf wypala mi się bardzo często co około 100km poniżej dołączam zdjęcia z odczytu z aplikacji. Dodam że zawor egr jest wymieniony na nowy gdyż tamten był zasyfiony i nie działał i nie widzę różnicy strasznie szybko przybywa ta wartos rzeczywista i tam nad stanem licznika u góry są bardzo wysokie te wartości mg/km. To są zdjęcia zrobione na jednym odcinku z powrotu od mechanika po wymianie oleju i właśnie tym zaworze egr myslalem ze to pomoze wymiana tego zaworu a tu dalej lipa, dodam że żadnych błędów nie było dotyczących egr i nie zapala mi się nigdy kontrolka od dpf nie wiem czy wogole jest. 

Screenshot_20230317_175158_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230317_180006_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230317_180730_VAG DPF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Soft oryginalny czy po programie?

Niestety nie wiem bo takie auto kupiłem ja nic nie robiłem. Dzisiaj zrobiłem trasie autostrada. Ostatnie zdjęcie po dojechaniu do domu autostrada jakieś 90km i już prawie zapełnione i znowu zaraz będzie wypalanie?

Screenshot_20230318_113503_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230318_120317_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230318_122419_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230318_123025_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230318_175701_VAG DPF.jpg

Edytowane przez tompab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, sebaa napisał(a):

DPF zapchany, albo czujnik pokazuje głupoty.

A jest możliwość sprawdzenia tego czujnika jakoś? Czy tylko wymiana odrazu na nowy? Bo chyba to by było łatwiejsze niż wyciągnie tego dpf nie wiadomo jak go wyciągnąć z tamtad eh. Co za idioci to wymyślają żeby nie było do tego normalnego dostępu eh.

Edytowane przez tompab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grę wchodzi tylko podmiana na inny sprawny, lub nowy z ASO. Podmień na nowy jeśli nie pomoże to czeka Cię tak czy siak czyszczenie. Po czyszczeniu i tak zaleca się wymianę czujnika na nowy, więc będziesz miał to z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sebaa napisał(a):

W grę wchodzi tylko podmiana na inny sprawny, lub nowy z ASO. Podmień na nowy jeśli nie pomoże to czeka Cię tak czy siak czyszczenie. Po czyszczeniu i tak zaleca się wymianę czujnika na nowy, więc będziesz miał to z głowy.

Zlokalizowałem go i coś takiego zobaczyłem czemu ten 1 welzyk jest nie podpięty nigdzie? Jak go przytkalem to te diferential presure znacznie spadło a jak dodawałem gazu to nawet spadało to soot mass measured.

20230319_155440.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być. Jeden wężyk mierzy ciśnienie panujące w dpf, drugi mierzy ciśnienie atmosferyczne. W czujniku jest membrana i w zależności od tego jak ona się porusza wylicza powstałą różnice ciśnień. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Tak ma być. Jeden wężyk mierzy ciśnienie panujące w dpf, drugi mierzy ciśnienie atmosferyczne. W czujniku jest membrana i w zależności od tego jak ona się porusza wylicza powstałą różnice ciśnień. 

hmm.. to dlaczego w innej a5 z 2011roku jak patrzylem to oba welzyki sa podpiete do dpf to ja juz nie wiem, chyba ze poprostu on jest zepsłuty bo to ciśnienie na wolnych obrotach pokazuje14hPa a z tego co czytałem tam wyżej na forum to pisali właśnie o tym ciśnieniu że jest za duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tompab napisał(a):

hmm.. to dlaczego w innej a5 z 2011roku jak patrzylem to oba welzyki sa podpiete do dpf to ja juz nie wiem, chyba ze poprostu on jest zepsłuty bo to ciśnienie na wolnych obrotach pokazuje14hPa a z tego co czytałem tam wyżej na forum to pisali właśnie o tym ciśnieniu że jest za duże.

Wszystko zależy od silnika i rocznika. Są wersje, gdzie wężyki podpięte są przed i za dpfem, i są wersje jak u ciebie, jeden wężyk przed dpfem drugi nigdzie (ciśnienie atmosferyczne). 

14 hPa na wolnych obrotach, to jak już wyżej sugerowane, wskazuje na zapchany dpf (zakładając, że czujnik rc jest sprawny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Wszystko zależy od silnika i rocznika. Są wersje, gdzie wężyki podpięte są przed i za dpfem, i są wersje jak u ciebie, jeden wężyk przed dpfem drugi nigdzie (ciśnienie atmosferyczne). 

14 hPa na wolnych obrotach, to jak już wyżej sugerowane, wskazuje na zapchany dpf (zakładając, że czujnik rc jest sprawny).

Ok dziękuję bardzo za wyjaśnienie to myślę że ten czujnik szwankuje gdyż to akurat takie cisnienie pokazuje tuż po zakończeniu procedury wypalania a jak widać na zdjęciu to te cisnienie osiąga bardzo wysokie wartości w momencie co zrobiłem screena to 246hpa.

P.S. Przepraszam że tak nudzę ale naprawdę nie daje mi to spokoju że tak często się to wypala a to nic dobrego dla silnika i wogóle jest to wkurzające.

Screenshot_20230319_151148_VAG DPF.jpg

Edytowane przez tompab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik rc tak jak kolega już wyżej pisał to będzie jedna możliwa przyczyna wykluczona.

Tylko nowy i tylko z ASO (nie z internetu, chyba że ASO sprzedaje online).

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2023 o 10:39, Muskel1 napisał(a):

Masz tylko 1 czujnik RC i jest on przy ścianie grodziowej. Dopiero z tego czujnika idzie wąż gumowy do dpfu, który jest osadzony na rurce dpfu.

 

U mnie są 2 czujniki skręcone plecami do siebie. Oba maja jednakowe nr, ten od strony grodzi idą wężyki do DPF. Zamówię ori bo widzę ze nawet masa sadzy zmierzona na podstawie odczytu cisnienia jest Orawie 2x większa od obliczonej.. 

Swoja droga u kolegi z ostatnich postów jest podobnie. 
 

2EAC85D2-A63A-4348-8859-C5CA4E4CC8AD.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy taki może być bo ja mam ten sam takie same są te numery czy różni się czymś od tego z ASO czy tylko cena

 

 

ALLEGRO.PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czy któryś z czujników temperatury spalin nie pokazuje błędnych informacji (obserwuj w vcds podczas jazdy). U mnie jeden z nich pokazywał temp. 20 stopni a po kilku sekundach wskazywał 600 stopni. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik różnicy ciśnień na nowy z aso (380zl) i cisnienia bez zmian. Jaki ze mam dwa czujniki to ten stary podmieniłem jeszcze w miejsce tego który ma jeden przewód wolny a drugi do dpf, dalej bez zmian. Cisnienia jak przed czyszczeniem filtra, na wolnych obrotach około 15-22hpa. 

Ma ktoś jakiś pomysł ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Filtr zapchany.

2 tygodnie temu był prany, mam wydruki, zreszta nie był nawet jeszcze mocno zapełniony a czyściłem profilaktycznie ze względu na te wysokie cisnienia… ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarów nie ma. Są 2 możliwości, albo czujnik wskazuje błędnie albo dpf zapchany. Innej możliwości nie ma.

Zrzuć dpf i przyjrzyj się dokładnie czy nie masz w spalinach nadmiernie wytwarzanej sadzy, która po praniu zapchała dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...