Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Czy należy badać zbieżność po wymienie amortyzatorów


manius_29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wymieniałem ostatnio w mojej B6 amortyzatory przednie, i komplet górnych wahaczy. Po wymianie nie ma niepokojących objawów w samochodzie (ściąganie, drżenie kierownicy itp), mimo to mam pytanie jak w temacie: czy należy w takim przypadku bezwzględnie badać zbieżność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie robił... końcówki drążków w końcu nie ruszane.. wahacz wskakuje w to samo miejsce więc po co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził. Moze auto nie sciągac ale bedzie scinac ci opony - nie bedziesz tego czuł a opon szkoda. Sprawdzic nie zaszkodzi, nie jest to znowu jakis nieziemski koszt zeby oszczędzać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu niby miało by ścinać opony?? Przeciez wachacze sa tych samych wymiarów, gdyby wymieniał koncowki drazków to tak a w tym wypadku to szkoda kasy :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda ingerencja w zawieszenia wymaga kontroli geometrii bez względu na to co mówią warsztaty, mity i legendy.

Jestem świeżo po wymianie sprężyn i amortyzatorów. Geometria z przodu praktycznie bez zmian. Natomiast z tyłu korekta kąta pochylenia i tym samym zbieżności.

Przed wymianą auto było mierzone i wszystkie kąty były OK.

Koszt geometrii od 100 do 200 zł. Koszt jednej opony 500 zł ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprawdział... sam zmieniałem rok temu i ,, miota nim jak szatan'' :kox:

nigdy nie bedzie idealnie, zawiecha zostala ruszona a to tylko koszt 100 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie ja tez robie to po kazde ingerencji w zawieszenie czy to jakies koncowki czy tuleje na wahaczu jak mialem golfa zawsze ustawic i hola

golf to inna bajka jak a4...

sa magicy co nawet koncowki drazkow wymienia bez ingerencji w zbieznosc :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy robi jak uważa, ja bym np zrobił dla świętego spokoju :)

Wychodząc właśnie z takiego założenia (stąd to moje pytanie) że bezpieczeństwo rodziny i majątku ponad wszystko oddałem samochód na badanie i finalnie na ustawienie geometrii - ustawienie, bo wyszło że jest kaszana zarówno z przodu jak i z tyłu !!! Tył nie był ostatnio robiony i to dało mi do myślenia i przypomniałem sobie że 2 lata temu wymieniane były wszystkie sprężyny i nie było badania geometrii.

Tak więc, reasumując, nie jestem wstanie jednoznacznie potwierdzić bezwzględnej konieczności badania po wymianie amorów ale na pewno warto to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie bez przesady zbieżność robi sie po wymianie końcówek lub generalnym remoncie zawiasu ,a jeśli ktoś robi zbieżność po wymianie łącznika czy jednego wahacza to albo ma za dużo kasy albo niemożne sobie znaleźć innego zajęcia w życiu, poza tym tak naprawdę mało który mechanik /serwis potrafi ustawić zbieżność prawidłowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, poza tym tak naprawdę mało który mechanik /serwis potrafi ustawić zbieżność prawidłowo

i z tym sie zgodze bo jezdzilem po roznych stacjach zaliczylem ich z 6 w bydzi albo lepiej na jednej mi kiedys ktos powiedzial ze tyl mam krzywy i on nie ustawi zbieznosci. az w koncu znalalzlem kogos kto bez problemowo mi to zrobil w rzekomo aucie z krzywym tylem i golf szedl jak po sznurku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,wszystkich forumowiczów,i chciałbym zasięgnąć porady,na przeglądzie wyszło,żę moja audiola ma zły kąt pochylenia i że muszę to skorygować ,pojechałem do mechaniora i po próbie ustawienia ,mechanik stwierdził,że mam do wymiany śróby regulacyjne ,bo nie można nic zdziałać,i tu pojawia się problem ,nie moge kupić tych śrób ,może ktoś zna numery katalogowe to będę bardzo wdzięczny.pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ustawiam zbieznosc po kazdej wymianie, pozatym zbieznosc mozna przestawic bez ingerencji w zawieszenie lub uklad kierowniczy

wystarczy zwykla dziura w drodze. Wiec chyba lepiej sprawdzic i zaplacic 100-150zl to mniej niz nowe opony.

Ale kazdy robi jak uwaza :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...