Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 1,8T] wymiana paska rozrządu


rotter

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie mam prozbe może mi ktoś opisać krok po kroku tak po chłopsku wymiane paska rozrządu w a4 ogólny zarys mam podstawy też w poprzednim aucie wymieniałem sam i jezdziło więc chyba nie jest ze mną zle lubie grzebać przy autku i niechętnie puszczam innych do jakichkolwiek remontów drugą sprawą jest to że mając rodzine też szukamy oszczędności więc konsultując z możliwymi zrudłama dłubiemy sami korzystam z ksiązek wszelakiej maści i rzecz jasna z kompa na pewno nigdy nie miałem do czynienia z napinaczem hydraulicznym paska no i kiedyś rozrząd był prościejszy z góry dziękuje i serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes przekonany ze zrobisz dobrze? koszt bledu bedzie niewspolmierny do oszczednosci. ja robie przy samochodzie bardzo duzo sam ale nad rozrzadem sie zastanawiam.

pracy jest mnostwo. musisz zdemontowac caly przod samochodu i odsunac go od silnika, potrzebujesz blokady do rozrzadu ( wymiana na rysowane znaczki to blad poniewaz rozrzad na poczatku ustawisz opozniony - stary pasek jest rozciagniety, napinacz luzniejszy to powoduje ze fazy z czasem sie troche przestawiaja. u mnie po 35ooo km od wymiany jest przestawiony o 3,3 st a to juz poza norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim lubie grzebać przy aucie zastanawiam się nad tym jeszcze jeśli uzbieram wystarczającą ilość materjałów to podejme wyzwanie podesłało mi już kilka osób opisy a od samego początku wiedziałem o demontarzu przodu więc mnie to nie zraża fakt faktem ze przesunąć się może troche rozrząd i chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób to można sprawdzić a z tego co wiem to na obu kołach rozrządu są fabtyczne oznaczenia wyryte jednak im więcej będe wiedział tym bardziej bede pewny czy się podjąć czy nie już tego nie bede robił mam na razie czas zeby się douczyć nie przeraża mnie robota tylko to czy aby na pewno dobrze założe pasek i tu jest moja słabość[br]Dopisany: 03 Luty 2008, 15:23 _________________________________________________no ładnie ładnie zaczyna mi się rozjaśniać i coraz bardziej podobać :thumbup:

no ciekawe są to już materjały

trzeba czytać analizować i studjować lepiej nie popełnić błedu przy takiej robocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie blokady do rozdzadu, wtedy zrobisz porzadnie i bez zastanawiania sie czy jest prawidlowo.

znaczki oczywiscie sa ale jedyna pewnosc daja blokady, pozatym pozostaje kwestia blokady rozrzadu w czasie odkrecania, dokrecania elementow, oraz ustawiania napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale pozostaje pytanie jeśli nawet założe dobrze to faktycznie pasek po jakimś czasie naciągnie się i rzecz jasna automatycznie przesunie się i jak wtedy to sprawdzić

za zamieszanie z dwoma tematami przepraszam

chciał bym zeby mi ktoś rozjaśnił czy jeśli oba koła będą ustawione znakami do siebie to czy jest to wszystko na co powinienem zwrócić uwagę i czy jeśli jest coś przestawione to muszę zrobić pełen obrót kołami auta czy tylko skorygować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak bedziesz mial rozrzad na wierzchu to wez korektor albo cos takiego i zaznacz sobie punkt na kole i bloku na jednym i drugim wtedy zdejmujesz pasek i zdejmujesz napinacz - zakladasz nowy potem pasek tak zeby zgraly sie znaki i po klopocie no i wymieniamy pompe wody zeby nie bylo za jakis czas niespodzianki i ponownego rozkrecania

tak na koniec to rozrzad w a4 1.8t jest tak prosty jak w polonezie

pozdrawiam plati

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się , że najlepiej jest zaznaczyć , nawet kredą, ale przecież nie kupujesz innego paska niż ten , który pasuje do twojego modelu, więc jeśli po prostu zdejmniesz stary i założysz nowy bez ruszania kołami to nie ma prawa ci się nic przestawić. Oczywiście dobrze jest przed założeniem nowego porównac go ze starym, czy jest taki sam, a nawet policzyć ilość zębów.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze ale jeśli pasek, tak jak to bywa rozciągnie się i wyprzedzi zapłon to żeby go prawidłowo nastawić to wystarczy cofnąć koło auta aby wyrównać czy należy zrobić pełny obrót zgodnie z obrotami silnika bo istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia takiego przypadku, no i istnieje teorja też żeby zakładać pasek z delikatnym wyprzedzeniem zapłonu bo się naciągnie i bądź mądry skoro istnieje tyle szkół tym bardziej że z tego co wiem to przesunięty rozrząd może się przyczynić do spadku mocy jeśli się myle proszę o sprostowanie za co dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego najprostrzy sposob jest najlepszy a co do rosciagnietego paska czy nawet mocno zurzytego to zeby wyprzedzic zaplon lub jakies inne przesuniecie rozrzadu to musialbys przesunac o jeden zabek albo kupic z niewlasciwa iloscia zebow bo sa z 151 i 153 zebami. a tak wogole to pasek nie jest jak guma z majtek ze sie rozciaga jesli juz to sie zurzyje wytrze czy cos innego ale jesli bedzie do wymiany to rozrzad bedzie przesuniety o moze 1-2 milimetry ale jak zalozysz nowy to bedzie ok wroci o te 2 mm dla silnika nie jest to odczowalne a ty sam nawet tego nie zaowarzysz. jesli wiesz jak zdemontowac przod samochodu tj. zdjac zderzak, chlodnice klimy i wody i pare pier**l bo bez tego sie nie obejdzie bo nie ma miejsca to taki rozrzad wymienisz w 1,5 moze 2 godziny

tak czy siak zycze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wychodzi na to że cudów nima pozaznaczać jak zawsze alb poszukać oznaczeń ściągnąć i zakładać nowy tylko że pozostaje kwestja ilości zębów jak kolega wspomniał przy zamawianiu bo lepiej by było mieć dobry pasek jak się wszystko rozbierze a zamawiając trzeba podać typ silnika a jak patrzyłem w ksiązke pisali że jest ten numer między 3 a 4 dolotem kolektora ssącego pod spodem i faktycznie jest tam numerów nawet kilka ale ni diabła żaden nie jest żadnym mi znanym numerem nie ma przede wszystkim kodu literowego silnika siedziałem patrzyłem i patrzyłem i za chiny ludowe nie znalazłem jakiegokolwiek kodu który by się składał z 3 liter a dobrze by było faktycznie go znać bo to wstyd sie przyznać że nie zna się a i w profilu bym go sprostował TYLKO GDZIE GO SZUKAć patrzyłem też na wszelkie tabliczki znamionowe pod masą i na słupku drzwi i nic więc gdzie są ?

z góry dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod silnka jest na wlepce w książce serwisowej i w bagażniku tam gdzie koło zapasowe.

Kody silnika w FAQ

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4160

wynika z tego że twój rocznik to AEB

a to prowadzi do FAQ i tego tematu

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=198

pasek tylko 153 zęby plus przyżądowanie.

Temat wyczerpany, zamykam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...