cobradd Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 Niby wątków jest o tym dużo na forum ale jednak zaden z nich nie pomogl przyblizyc przyczyny tego problemu. Wyjechalem ostatnio w trase, praca silnika na poczatku bez zarzutów ale po kilkudziesieciu km auto zaczelo szarpac podczas przyspieszania, mniej wiecej w zakresie obrotów 2 - 3 tys po nastepnch km sytuacja sie pogarszala, szarpalo juz podczas ruszania, auto robilo zabki, im wieksze obciazenie, tzn. gorki, tym gorzej bylo. Myślalem ze moze jakies lewe LPG wlalem ale po przeloczenieu na benzynke takie same objawy. Podczas krecenia auta na wysokich obrotach problemu nie bylo i mozna bylo auto bez problemu rozpedzic do 150 (wiecej nie probowalem). Szarpanie wygladalo jakby mu na chwile paliwo odcinalo, po wcisnieciu pedalu gazu auto przyspieszalo skokami, widoczne bylo to nawet na obrotomierzu jak wskazowka na chile sie zatrzymywala by potem skoczyc raptownie o jakies 200, znowu lekkie zawahanie i nastepne 200. W taki sposob przejechalem jakies 200 km po czym nagle objawy oslably, bylo wyczuwalne jescze szarapanie ale na duzo mniejsza skale niz wczesniej i do domu dowleklem sie juz w sumie bez wiekszych problemow. Na drugi dzien na zimnym silniku nie bylo wogole szarapnia ale po nagrzaniu sie i przejechaniu kilku km powrocilo. Pojecia nie wiem co to jest, moze ktos mial podobna przypadlosc i moze pomoc, nie chcialbym wymieniac polowy osprzetu silnika w poszukiwaniu przyczyny. W poniedzialek wybieram sie w trase powrotna, kolejne 300km, moze sie uda dojechac, sprobuje sprawdzic po drodze przeplywomierz ale nie wydaje mi zeby byl winowajca, niestety nie mam VAGa pod reka zeby podpiac moze on cos by wykazal, bede wdzieczny za pomoc w zlokalizowaniu przyczyny
louzan Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Witam ja mam podobny problem. Tyle że mi to się dzieje od jakiegoś czasu objawy te same co u ciebie tyle że ja jeszcze odnosze wrażenie jakby samochód stracił też moc niby przyśpiesza ale jakoś tak flegmatycznie. Wczoraj wymieniłem filtr paliwa i zauważyłem troszkę poprawę, ale mimo to w dalszym ciągu odczuwam szarpania, a poza tym podczas postoju samochód pierdzi:) nie równo pracuje bo z wydechu wydobywa sie takie szarpanie. Jak ktos może przybliżyc przyczyne prosze o pomoc. Sprawdzałem tez przewody i świece.
tomcio1600 Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 W obu przypadkach sprawdzic filtr powietrza i świeczki (w drugim co prawda sprawdzone ale zwroc uwage na filtr) a także to czy czasami nie dostaje nigdzie lewego powietrza.
cobradd Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Opublikowano 3 Lutego 2008 filtr i świece mają po ok 15tys przejechane, filtr wyglada jeszcze wzglednie, swiece sprawdzalem ale sie musze dokladniej przyjrzec jeszcze. Lewe powietrze to musze sprawdzic, rzeczywiscie moglo by troche zamieszania narobic
tomcio1600 Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Przy LPG swieczki maja znacznie skrocona swoja zywotnosc.. Przejedz pare kilometrow na samej benzynie i pozniej zobacz jak swiece beda wygladac. Obstawialbym jednak problem z powietrzem bo mialem podobny problem i to niedawno.
cobradd Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Opublikowano 3 Lutego 2008 w którym miejscu łapał ci lewe powietrze?
tomcio1600 Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Mi strzelił dolot na łaczeniu rury. Rozszczelnil sie od spodu. czarny silikon opaska i smiga Sparwdz dolot poczawszy od obudowy filtra po sam silnik.
louzan Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 W obu przypadkach sprawdzic filtr powietrza i świeczki (w drugim co prawda sprawdzone ale zwroc uwage na filtr) a także to czy czasami nie dostaje nigdzie lewego powietrza. Hmm lewe powietrze .... ostatnim czasy strzelił mi plastikowy wężyk odpowietrzenia silnika (odma) jako że ciężko tu dostać taki( irl.) postanowiłem go zakleić i mam takie pytanko czy w miejscu które zaznaczyłem na zdjęciu powinien występować luz??? bo może przy ściąganiu coś uszkodziłem.U mnie na tym kolanku występuje mały luz więc może tam zasysa lewe powietrze??? http://img88.imageshack.us/my.php?image=zdjcie018lgf7.jpg
cobradd Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Opublikowano 9 Lutego 2008 wymieniłem dzisiaj świece i sytuacja się pogorszyła, auto ciężko odpala silnik chodzi nierówno, kopci i ciężko go wkręcić na obroty ale jak już się wkręci ponad 3,5 tyś to idzie. Wyrażnie niedomaga trzeci cylinder, świeca jest zalana na nim, ale to nie wina świecy bo sprawdzałem na starych i to samo, coś jest uszkodzone i po poruszaniu się nasililo. Podejrzewam cewkę ale czy to możliwe żeby przy uszkodzeniu cewki niedomagał tylko jeden cylinder, nie orientuję się jak jest ta cewka skonstruowana. Druga możliwość, jeśli cewka jest OK (podobno się nie da tego sprawdzić), to może ta fajka do świecy dostała przebicia. Czy ktoś zna bliżej bodowe tego układu zapłonowego i może coś podpowiedzieć? Co by to nie było to najgorsze jest to że w jedynym czynnym teraz sklepie nie mają ani takiej cewki ani fajki a co lepsze nie figuruje ona w ich katalogach z cewkami i zrobili wielkie oczy gdy im ją pokazałem, a jest to najlepiej wyposażony sklep w moim mieście.
Ralfi Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 wymieniłem dzisiaj świece i sytuacja się pogorszyła, auto ciężko odpala silnik chodzi nierówno, kopci i ciężko go wkręcić na obroty ale jak już się wkręci ponad 3,5 tyś to idzie. Wszesniej mialem japonskie auto i mialem ten sam problem. Pewnego dnia postanowilem wymienic sobie swiece, wiec odkrecilem stare i poszedlem z ta swieca do slkepu. Sprzedawca popatrzyl na swiece i sprzedal mi te same. Po wkreceniu nowych swiec mialem te same obiawy co ty. Postanowilem pojechac do serwisu i okazalo sie ze mam ZLE swiece.
tomekzgierz Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 Cobradd :Generalnie biorąc pod uwagę fakt zalewania 3-go cylindra wykluczył bym lewe powietrze jak i przepływke i skoncentrował bym się na elementach które są przydzielone do konkretnego cylindra. zamień cewki miejscami 3 na 1 i zobacz czy objaw przejdzie na 1 cyl . Jeśli przejdzie na 1 cyl to cewka Ci praktycznie już umarła , jeśli objaw zostanie nadal na 3 cyl , usterka cewki odpada, - ale nie wyklucza to zanikania sterowania cewką 3 cyl - ratuje nas tylko wtedy podpięcie pod cienki przewód od wtyczki cewki oscyloskopu przenośnego lub dla mniej wymagających obrotomierza , i zaobserwowanie czy nie zanika sygnał sterujący. Jeśli usterka została wylkuczona to : - lejący wtryskiwacz benzynowy 3 cyl - wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa po przejściu na LPG - jeśli objaw ustąpił - podlewa wtryskiwacz benzynowy 3 cyl podczas pracy na lpg jak i na benzynie Jeśli usterka wtr benzynowego 3 cyl została wykluczona : - być może usterka mechaniczna , np niedomykanie się zaworu ssącego lub wydechowego - traci kompresję Świece zapłonowe w silnikach zasilanych LPG powinny mieć skorygowaną przerwę do wartości 80% przerwy nominalnej !! Czyli dla silnika ADP 1.0mm x 80% = 0,8mm Dla APP AEB ANB 0,8mm x 80 % = 0,64mm ~ 0,65mm W przeciwnym wypadku napięcie szczytowe które generuje się w cewce jest wyższe od założonego przez producenta o 20 % i cewka ulega przeciążeniu , przegrzaniu i w efekcie awarii . A to dlatego iż mieszanina świeżego ładunku LPG ma o 30 % większą rezystancję od ładunku paliwowo-powietrznego i o tyle też procent jest trudniejsza do zapalenia.
cobradd Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Opublikowano 14 Lutego 2008 sprawa częściowo się wyjaśniła, padła instalacja gazowa i narobiła zamiaszania w module sterującym silnika, mechanik rozbroił instalacje pokasował błedy na kompie i silnik pracuje normalnie, poza jednym wyjątkiem -padła sonda lambda i auto w trasie tuż przed odłączeniem gazu paliło ponad 20 litrów teraz czeka mnie wizyta u gazownika, musi podłączyć instalacje gazową zdiagnozować co padło i naprawić, 15-02-2008 Po wizycie u gazownika okazało się że instalacja jest sprawna, pospinali instalacje, zrobili ogólny przegląd, nowy filtr, zmiana dysz bo coś się im tam nie podobało i kalibracja mapy wtrysku itd i auto śmiga jak nowe. A więc podsumowanie jest takie, że poza sondą lambda wszystko jest sprawne a przyczyną tych wszystkich anomali w zachowaniu silnika były błedy w module sterowania silnikiem i kilka innych. Nie wiem tylko co je wywołało, mechanik w serwisie był pewien że to instalacja gazowa namiesząła, tymczasem gazownik nie dopatrzył się niczego złego w instalacji. Fakt jest taki, że obaj panowie poklikali na swoich laptopach i auto odżyło bez wymieniania niczego. Przy okazji dowiedziałem się że przy sekwencyjnej instalacji gazowej mojego typu sonda lambda nie jest potrzebna do prawidłowego dzialania instalacji tak więc narazie jej nie ruszam.
duluki Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 mam ten sam problem poradzcie coś bo mnie już trafia
domjenick Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 W obu przypadkach sprawdzic filtr powietrza i świeczki (w drugim co prawda sprawdzone ale zwroc uwage na filtr) a także to czy czasami nie dostaje nigdzie lewego powietrza. Hmm lewe powietrze .... ostatnim czasy strzelił mi plastikowy wężyk odpowietrzenia silnika (odma) jako że ciężko tu dostać taki( irl.) postanowiłem go zakleić i mam takie pytanko czy w miejscu które zaznaczyłem na zdjęciu powinien występować luz??? bo może przy ściąganiu coś uszkodziłem.U mnie na tym kolanku występuje mały luz więc może tam zasysa lewe powietrze??? http://img88.imageshack.us/my.php?image=zdjcie018lgf7.jpg ja tez mam tam luz, kiedys nie mialem nawet zawleczki,ale pozniej ja tam zainstalowalem no ale luz jest dalej ,moje osobiste spostrzezenie ,to chyba powinna byc tam uszczelka ,ale nie wiem ,tak jak ty czekam na odpowiedz
maciekg Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 Od kilku dni motam sie z tym samym problemem. Zauwazylem, ze podszarpuje w zakresie 1500-3000 zwlaszcza, gry motor jest przeciazony. Na benzynie objawy wystepują rzadziej niz na LPG. Dzisiaj zvagowalem autko i program nie pokazal zadnego bledu. Chyba zacznę od wymiany kabli wn i swieczek. Ustarka jest dosc niebezpieczna, dzisiaj sie o tym przekonalem w momencie wyprzedzania tirów.
moskal Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 powiem jedno : VAG to ameryki nie odkryłeś [br]Dopisany: 21 Luty 2008, 15:33 _________________________________________________przyczyn może być wiele, podjedź do speca i po sprawie [br]Dopisany: 04 Marzec 2008, 07:19 _________________________________________________ty za to odkryłes ameryke , jakbys nie zauważył to 15.02.2008 o 23:52 autor tego postu juz znalazł przyczyne wiec twoja wypowiedz jest niepotrzebna.
maciekg Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 Od kilku dni motam sie z tym samym problemem. Zauwazylem, ze podszarpuje w zakresie 1500-3000 zwlaszcza, gry motor jest przeciazony. Na benzynie objawy wystepują rzadziej niz na LPG. Dzisiaj zvagowalem autko i program nie pokazal zadnego bledu. Chyba zacznę od wymiany kabli wn i swieczek. Ustarka jest dosc niebezpieczna, dzisiaj sie o tym przekonalem w momencie wyprzedzania tirów. Usterka naprawiona w dniu dzisiejszym. Wymiana swieczek pomogla w moim przypadku.
domjenick Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 dobrze wiedziec,a czy tak przy okazji,wymieniles tylko swiece,czy okablowanie tez ? u mnie auto czasem szarpie na zimnym silniku i nie jest to niebezpieczne,okreslilbym to jako mocniejszy zryw,ale to moze dlatego ,ze silnik zimny i ssanie swoje robi
jackfik Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 najpierw odlacz akumulator zeby komp sie zresetowal, jak to nie pomoze to wtedy kompinuj. instalacje gazowe mieszaja im w glowkach i trzeba je czasami resetowac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się