rowoj Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 Witam Od miesiąca szukam po forum i naprawiam. W skrócie; -wymieniona uszczelka pod głowicą (wyrzucał powoli płyn ze zbiorniczka oraz czarny nalot w środku zbiorniczka) -w głowicy zrobione zawory,uszczelniacze,nowe popychacze,uszczelniacz wałka,planowanie -wyczyszczone turbo -n75 zamieniony z n18 -EGR jak i cały układ dolotowy wyczyszczony -EGR ściągnięty wężyk podciśnieniowy(zaślepiony),z boku otworki zaślepione(puszczał olej) - wydłubany katalizator Aktualnie; -brakuje mocy w dolnym zakresie obrotów tj. do ok.1900obr./min.- dalej "ciągnie" - na wolnych obrotach słychać jakby uciekające powietrze,po ściągnięciu wężyka podciśnieniowego i zaślepieniu go sztanga spada w dół i jest cisza(membrana szczelna)może to świst przepływającego powietrza przez turbo. proszę o analizę logów i uwagi: http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52446.html - statyczny gr.000 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52439.html - statyczny gr.001 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52444.html - statyczny gr.003 -EGR zaślepiony http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52440.html - statyczny gr.004 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52441.html - statyczny gr.007 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52443.html - statyczny gr.013 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52445.html - statyczny gr.018 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52442.html - statyczny gr.023 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52438.html - B.S. gr.011 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52437.html - dynam. gr.000 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52427.html - dynam. gr.001 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52429.html - dynam. gr.003 -EGR zaślepiony http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52428.html - dynam. gr.004 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52435.html - dynam. gr.008 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52431.html - dynam. gr.010 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52425.html - dynam. gr.011 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52426.html - dynam. gr.023 POZDRAWIAM. [br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 10:02_________________________________________________ Witam Od miesiąca szukam po forum i naprawiam. W skrócie; -wymieniona uszczelka pod głowicą (wyrzucał powoli płyn ze zbiorniczka oraz czarny nalot w środku zbiorniczka) -w głowicy zrobione zawory,uszczelniacze,nowe popychacze,uszczelniacz wałka,planowanie -wyczyszczone turbo -n75 zamieniony z n18 -EGR jak i cały układ dolotowy wyczyszczony -EGR ściągnięty wężyk podciśnieniowy(zaślepiony),z boku otworki zaślepione(puszczał olej) - wydłubany katalizator Aktualnie; -brakuje mocy w dolnym zakresie obrotów tj. do ok.1900obr./min.- dalej "ciągnie" - na wolnych obrotach słychać jakby uciekające powietrze,po ściągnięciu wężyka podciśnieniowego i zaślepieniu go sztanga spada w dół i jest cisza(membrana szczelna)może to świst przepływającego powietrza przez turbo. proszę o analizę logów i uwagi: http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52446.html - statyczny gr.000 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52439.html - statyczny gr.001 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52444.html - statyczny gr.003 -EGR zaślepiony http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52440.html - statyczny gr.004 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52441.html - statyczny gr.007 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52443.html - statyczny gr.013 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52445.html - statyczny gr.018 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52442.html - statyczny gr.023 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52438.html - B.S. gr.011 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52437.html - dynam. gr.000 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52427.html - dynam. gr.001 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52429.html - dynam. gr.003 -EGR zaślepiony http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52428.html - dynam. gr.004 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52435.html - dynam. gr.008 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52431.html - dynam. gr.010 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52425.html - dynam. gr.011 http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52426.html - dynam. gr.023 POZDRAWIAM. Ponownie bardzo proszę o analizę logów.
Sztomel Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Zupełnie jestem "zielony" jeśli chodzi o grzebanie w sofcie sterownika silnika ale wydaje mi się, że w tym konkretnym przypadku ktoś piszący ten soft chyba przeliczył się z rzeczywistymi możliwościami turbo w AJM żądając tak wysokiego ciśnienia przy tak niskich obrotach silnika i małej dynamice spalin. Niech na to zerkną koledzy, którzy tym się zajmują. Z tego co się orientuję to jest na naszym forum przynajmniej jeden kolega, który się zajmuje korektą parametrów sterownika silnika ale nie będę pokazywał na niego palcem Możesz też wkleić te logi na forum.tdi-tuning.pl zadając takie samo pytanie. Z całą pewnością powietrze nigdzie nie ucieka bokiem bo nie widać tego w logu dynamicznym 003 i 010. Jest prosta rzecz do sprawdzenia - podepnij do gruchy turbo podciśnienie na stałe tj. kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika najbliższego pompie podciśnienia w pompie tandem (tego przed rynienką podszybia) i wtedy zloguj dynamicznie 011 ale tylko do 2500 obrotów i zobaczysz wtedy fizyczne możliwości turbosprężarki. Jak dla mnie to turbo wydala tyle ile może a soft jest naciągnięty i to zdrowo - oczywiście mowa o rozpędzaniu się turbo z niskich obrotów.
rowoj Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 Witam i dziękuje za zainteresowanie. Co do tematu to nie wiem dlaczego podejrzenie o korekty w sofcie. Może sprostuje: w aucie nie były robione żadne prace przy sofcie - po prostu zaczęła się seria awarii tj. wymiana 4-tego PD, wymiana uszczelki pod głowicą(przy okazji regeneracja głowicy),problemy z trybem awaryjnym,cieknący EGR,wydłubany katalizator, czytając forum naprawiałem po kolei usterki. Zrobiłem logi i prosiłbym o ocenę czy jest coś jeszcze nie tak, martwi mnie np.blok 13 korekcje wtrysków,blok 23(bipy) oraz ciśnienie turbo-teraz nie ma trybów awaryjnych (turbo po czyszczeniu) auto ma aktualnie podmieniony zawór N75 na N18. Jest odczuwalny brak mocy do ok.1900obr.min. POZDRAWIAM.
spanky Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Zupełnie jestem "zielony" jeśli chodzi o grzebanie w sofcie sterownika silnika ale wydaje mi się, że w tym konkretnym przypadku ktoś piszący ten soft chyba przeliczył się z rzeczywistymi możliwościami turbo w AJM żądając tak wysokiego ciśnienia przy tak niskich obrotach silnika i małej dynamice spalin. N Sztomel, to jest ori soft w tym sterowniku i w tym aucie mapa doladowania w serii ustawiona jest na 2300 mbar juz od 1900 obr ...
Sztomel Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Pierwszy raz widzę takie wartości zadanego doładowania dla silnika AJM i jestem w szoku ale jak wcześniej pisałem, nie bawię się sterownikami i nie mam rozpiski ich wartości zadanych. W takim razie podepnij na próbę na czas logu dynamicznego 011 podciśnienie na "krótko" i wtedy zobaczysz jak turbina będzie reagować do tych 1900 obrotów - jeśli wtedy będzie poprawa to szukaj nieszczelności w podciśnieniach.
spanky Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Pierwszy raz widzę takie wartości zadanego doładowania dla silnika AJM i jestem w szoku ale jak wcześniej pisałem, nie bawię się sterownikami i nie mam rozpiski ich wartości zadanych. jest jeszcze kilka innych przykladow [jak dobrze pamietam ] TDI w ktorych seryjnie wymaga sie aby ta mala sprezarka dmuchala 2300 mbar ...
odzim Opublikowano 30 Lipca 2011 Opublikowano 30 Lipca 2011 Pierwszy raz widzę takie wartości zadanego doładowania dla silnika AJM i jestem w szoku ale jak wcześniej pisałem, nie bawię się sterownikami i nie mam rozpiski ich wartości zadanych. W takim razie podepnij na próbę na czas logu dynamicznego 011 podciśnienie na "krótko" i wtedy zobaczysz jak turbina będzie reagować do tych 1900 obrotów - jeśli wtedy będzie poprawa to szukaj nieszczelności w podciśnieniach. bo zawsze pewnie patrzyłes na ajm w golfie a tam jest doladowanie na 2091 a w a4 i paskach jest grubo pojechane na prawie 2300 ,i nie ma co sie dziwic ze dwumas w pasku ajm wytrzymuje niecałe 200tys i kaput
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się