Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Zalalem benzyne zamiast ropy


macieek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Bylo wczesnie rano, ja zaspany, wyjazd na delegacje, zlapalem za pistolet na ktorym pisalo fuel saver (od razu skojarzylo sie z dieslem ;) ) i po kilku sekundach zorientowalem sie ze to bezolowiowa - 1,7l wyladowalo w baku. :decayed:

Przed tankowaniem mialem w baku jedynie ok 4l ropy wiec juz solidna rezerwa byla. Po tej akcji natychmiast zalalem ok 40 litrow v-power diesla, zrobilem 100km bez zadnych niepokojacych objawow i wtedy dotankowalem do pelna (nastepne ~30l). Dolalem tez na wszelki wypadek ok 100ml mixolu do dwusowow zeby nie bylo zbyt suche paliwko ale przy takiej ilosci jaka zatankowalem pozniej ropy wydaje mi sie ze to bylo zbyteczne.

Od tego drugiego tankowania zrobilem ok 200km, jak narazie nic zlego sie nie dzieje, autko pali ladnie, nic nie szarpie itp. Czy moge sie spodziewac pogorszenia korekcji przez te operacje (biedne pompki)? Jak powinienem tankowac teraz? Znowu szybko zalac do pelna czy wyjezdzic to co mam teraz? A moze zapodac cos do czyszczenia wtryskow? Ma ktos jakies pomysly?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ylo zbyt suche paliwko ale przy takiej ilosci jaka zatankowalem pozniej ropy wydaje mi sie ze to bylo zbyteczne.

Od tego drugiego tankowania zrobilem ok 200km, jak narazie nic zlego

1.7 litra Ci nic nie napsuje, tym bardziej, że dolałeś do fulla, nie przejmuj się i jeździj dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie raczej nic się nie powinno stać znajomy mazdą przejechał ok 5 km praktycznie na samej benzynie zanim się zorientował 1 wtrysk padł odrazu reszta chodzi do dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko się zorientowałeś.Przy Twoim silniku taka ilość benzyny szczególnie że dolałeś full ropy nie powinna mieć większego znaczenia.

Masz na mysli ze to PD? Gorzej gdyby byl CR ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie przesadzajmy, przecież 1.7 litra benzyny na 45 litrów paliwa to żadnemu silnikowi chyba by nie zaszkodziło. Na pewno nie jest to zdrowe, ale nie sądzę, żeby taka ilość wyrządziła nie wiadomo jak wielkie szkody

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zimie na cały bak zalałem 5 litrów benzyny żeby paliwko nie zamarzało jak były mrozy po ponad 30 stopni jakieś 10 lat temu i było ok nic sie nie stało ale to był diesel 1,9 TDI na pompie rotacyjnej w Audi 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli zuzycie paliwa nie wzroslo, dynamika sie nie pogorszyla, tzn ze sie nic nie stalo.

silnik uruchamia sie bez problemu tzn ze powinno byc ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś z 5 litrów-może więcej wlałem do Tranzita,bo się zakręciłem,potem koleś wlał jakieś mniej niż połowę baku do Peugeota partnera-nic się nie stało,więc i tutaj nic nie będzie,no może troszkę szybciej będzie jechał :decayed::wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się przy tak małej ilości benzyny w stosunku do ropy nic się nie będzie działo,może troszeczkę większe obroty ale nie sądze to stosunkowo mała ilość, oby w przyszłości nie zalewać bo to źle dla pompy paliwa która umieszczona jest w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Bylo wczesnie rano, ja zaspany, wyjazd na delegacje, zlapalem za pistolet na ktorym pisalo fuel saver (od razu skojarzylo sie z dieslem ;) ) i po kilku sekundach zorientowalem sie ze to bezolowiowa - 1,7l wyladowalo w baku. :decayed:

Przed tankowaniem mialem w baku jedynie ok 4l ropy wiec juz solidna rezerwa byla. Po tej akcji natychmiast zalalem ok 40 litrow v-power diesla, zrobilem 100km bez zadnych niepokojacych objawow i wtedy dotankowalem do pelna (nastepne ~30l). Dolalem tez na wszelki wypadek ok 100ml mixolu do dwusowow zeby nie bylo zbyt suche paliwko ale przy takiej ilosci jaka zatankowalem pozniej ropy wydaje mi sie ze to bylo zbyteczne.

Od tego drugiego tankowania zrobilem ok 200km, jak narazie nic zlego sie nie dzieje, autko pali ladnie, nic nie szarpie itp. Czy moge sie spodziewac pogorszenia korekcji przez te operacje (biedne pompki)? Jak powinienem tankowac teraz? Znowu szybko zalac do pelna czy wyjezdzic to co mam teraz? A moze zapodac cos do czyszczenia wtryskow? Ma ktos jakies pomysly?

pozdr

ja kiedyś się machnąłem przy fordzie galaxy 1.9tdi tylko że na pompie. Było praktycznie 1/4 benzyny do 3/4 ON jak dolałem do pełna i nawet sie nie zaksztusił. Powiedziałbym że nawet szedł lepiej :polew: :polew:

Przy takiej ilości wlanej PB nie martw sie tylko jeździj :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby do benzyny ON nalać to gorzej. Ze znajomym jechaliśmy w góry na dwa samochody i nalał do swojej Megane I 1.9 d nie 2 nie 5 tylko ponad 20 litrów Pb zanim się zorientował. Dolał do pełna ON czyli mieszanka była praktycznie pół na pół z lekką przewagą ON. Jeździł normalnie. Ale to wiadomo starsza konstrukcja. Nowoczesny diesel by tego nie przeżył tak lekko raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w sumie jak widze jakie problemy mają kumple z nowymi DIESLAMI to ja dziekuje kumplowi po 35000 km w subarce padły wtryski. Serwis stwierdził że to przez złą jakość paliwa. Koleś ma firme i tankuje tylko na EUROSHELL wiem że długo to trwało zanim uznali mu gwarancje. TAK że uważam że nowe diesle powinny mieć nalepki ZAKAZ SPRZEDAŻY W POLSCE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki uspokoiliscie mnie. W sumie nic sie nie dzieje zlego. I niech tak zostanie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...