manius_29 Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 Witam Temperatura wysoka, lato w pełni a moja klima nie chłodzi. Sprawdziłem VAG-iem i zero błędów. Odczytałem wartości z bloku 08 grupa 1 dla temperatury otoczenia 23st: 1. klima wł 0,644 65,5 25,5 7 2. klima wył 0 0 25,5 7 Wiatrak klimy się nie kręci, paski całe, bezpieczniki OK. Prośba o pomoc, czy to czynnik się ulotnił (nabijane w ubiegłym roku i było ok), czy też coś innego?
sajmon8526 Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 najprościej to podjedź do mechanika i niech ci na nowa ja nabije bo rownie dobrze gaz mogł uciec.A przy okazji sprawdzi czy sie załaczy i jakie sa cisnienia
Golem1 Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 na vagu możesz sobie sprawdzić jakie masz ciśnienie w układzie jeśli jest 5 to masz prawidłowe ciśnienie jeśli niżej niż 2-3 to klima już nie powinna ci się załączać nie pamiętam dokładnie w której grupie bloków pomiarowych jest to ciśnienie ale jak wejdziesz w bloki pomiarowe to masz opisane okienka pod spodem.
manius_29 Opublikowano 22 Lipca 2011 Autor Opublikowano 22 Lipca 2011 cewka padla w sprezarce jak to można sprawdzić? i dlaczego mały wiatrak się nie kręci?
Dev Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 odepnij wtyczke od sprezarki i podaj 12Volt zapal silnik i zobacz czy zatrybi, jezeli nie cewka do wymiany
sajmon8526 Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 ale to a4 b6:) tam jest elektrozawór:)
sajmon8526 Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 w b6 kompresor nie jest ze sprzegłem zrywnym:)przód kompresora a reczej jego srodek cały czas sie kreci kiedy silnik pracuje.A do załaczania klimy czyli samego przeniesienia napedu na wałek złuzy elektrozawór który jest z tyłu.Nie mozna go tez sprawdzic podajac 12v z tego wzgledu ze jest on wysterowywany odpowiednimi napieciami którymi steruje sterownik.Ja do sprawdzenia takiego elektrozawosu stosuje taki mały sterownik którym moge go wysterowac o odpowiedniej czestotliwosci wikszej lub mniejszej.Tak to dziadostwo jest zrobione ze ciezko dojsc do tego co moze byc uwalone w takim kompresorze.W starych ze zrywnym sprzegłem wlasnie by mozna było sprawdzic tak jak napisałes ale tu nic nem to nie da:)przerabiałem to:)
Dev Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 dzieki za info faktycznie ch...ujowa sprawa poszukam gdzies takiego kompresora i dokładniej mu sie przyjrze
sajmon8526 Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 ale w nim tez jest cewka:) tyle ze w niej zapycha sie dławik i wtedy albo przestaje działac albo szwankuje.Wtedy dobrze jest go wrzucic do takiego urzadzenia z płynem które go wyczysci.Ale powiem ci szczerze ze w tych kompresorach z b6 a nawet z b7 czesto zrywaja sie te czesci z przodu.Tam w miejscu gdzie kiedys było sprzegło jest taka puszka i w niej sa gumi a to wszystko łacza 3 ramienia i przenosza naped w kompresorzei te ramienia sie czesto ukrecaja.I wtedy srodek kompresora sie nie kreci.A w b7 jest tak ze jak jest dekielek plastikowy to wtedy śróbka z przadu bedzie stała.W sumie to wszystko jest dziwnie zrobione.Jak jest sprzegło zrywne to jest prosto i jasno a tu w tych kompresorach gaz cały czas krazy gdy klima jest wyłaczona i komprosor mozna powiedziec cały czas pompuje tylko ze z małym cisnieniem.A w chwili właczenia klimy zaczyna działac elektrozawór który poprzez sterowanie ecu zaczyna pod odpowiednia czestotliwościa pracuje i w ten sposób daje odpowiednie cisnienie i cały układ działa prawidłowo.W taki mniej wiecej sposób to działa.Sam rozpracowuje to powoli:)jak narazie tyle rozpracowałem:)heh
manius_29 Opublikowano 22 Lipca 2011 Autor Opublikowano 22 Lipca 2011 w b6 kompresor nie jest ze sprzegłem zrywnym:)przód kompresora a reczej jego srodek cały czas sie kreci kiedy silnik pracuje.A do załaczania klimy czyli samego przeniesienia napedu na wałek złuzy elektrozawór który jest z tyłu.Nie mozna go tez sprawdzic podajac 12v z tego wzgledu ze jest on wysterowywany odpowiednimi napieciami którymi steruje sterownik.Ja do sprawdzenia takiego elektrozawosu stosuje taki mały sterownik którym moge go wysterowac o odpowiedniej czestotliwosci wikszej lub mniejszej.Tak to dziadostwo jest zrobione ze ciezko dojsc do tego co moze byc uwalone w takim kompresorze.W starych ze zrywnym sprzegłem wlasnie by mozna było sprawdzic tak jak napisałes ale tu nic nem to nie da:)przerabiałem to:) Panowie, fajna dyskusja tylko co ja ma zrobić, oprócz wizyty w wyspecjalizowanym serwisie klimtyzacji?
sajmon8526 Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 ja na twoim miejscu tak jak juz wczesniej napisałem pojechałbym do gościa ze by sprawdził ile masz gazu w układzie .Moze byc tak ze gaz uciekl.Labo jest go za mało.Skoro bezpieczniki dobre i klimatronik steruje elektrozaworem to powinno zadziałac.Ale to trzeba sprawdzic podłaczajac pod maszyne.Najpierw musi byc pewnosc ze jest gaz a potem bedziemy sie martwic.Jak juz wyzej napisałem to zjechany troche układ w tych autach jest i ciezko zdiagnozowac.Skoro nie ma błedów tomusi byc jakas drobna przyczyna ale do niej niestety trzeba dojść.Najpierw gaz musisz sprawdzic bo po roku to mogł uciec.Moze byc tak ze dobijesz gazu i bedzie smigac.A moze byc tak ze nie,trzeba sprawdzic po kolei wszystko niestety[br]Dopisany: 22 Lipiec 2011, 22:50_________________________________________________ ja na twoim miejscu tak jak juz wczesniej napisałem pojechałbym do gościa ze by sprawdził ile masz gazu w układzie .Moze byc tak ze gaz uciekl.Labo jest go za mało.Skoro bezpieczniki dobre i klimatronik steruje elektrozaworem to powinno zadziałac.Ale to trzeba sprawdzic podłaczajac pod maszyne.Najpierw musi byc pewnosc ze jest gaz a potem bedziemy sie martwic.Jak juz wyzej napisałem to zjechany troche układ w tych autach jest i ciezko zdiagnozowac.Skoro nie ma błedów tomusi byc jakas drobna przyczyna ale do niej niestety trzeba dojść.Najpierw gaz musisz sprawdzic bo po roku to mogł uciec.Moze byc tak ze dobijesz gazu i bedzie smigac.A moze byc tak ze nie,trzeba sprawdzic po kolei wszystko niestety no i cisnienia niech sprawdzi jakie daje jesli zadziała klima po nabiciu i niech ci powie jaki sa
Dev Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 osuszacz i dławik przy okazji tez wymien koszta niewielkie
manius_29 Opublikowano 22 Lipca 2011 Autor Opublikowano 22 Lipca 2011 a zamieszczonych bloków pomiarowych grupy 008 nic nie wynika? ok, jestem po sprawdzeniu klimy, temperatura zewnętrzna 16st: - ciśnienie 4 (gość mówił ze to mało) - czynnika w układzie było 0,320kg (norma wg opisu na masce 0,500 +-0,020) - dobito czynnika do normy, ciśnienie było powyżej 5, po załaczeniu klimy znowu 4 Klima ustawiona: - temperatura na LO, - sterowanie AUTO i nic, żadnych zmian. może temperatura zewnętrzna za niska?
sajmon8526 Opublikowano 23 Lipca 2011 Opublikowano 23 Lipca 2011 maszyna ma zegary.Jeden od niskiego cisnienia a drugi od wysokiego.O którym cisnieniu mówiłes ze jest 4? o wysokim czy niskim?czy jak nabił gaz to pozycje wskazówek sie zmieniły w chwili właczenia klimy? jezeli nie to wogóle nie załaczyła sie.Ale jezeli wcisnałes przycisk i wskazówki ruszyły sie ale pokazywały cisnienia to moze byc tak ze kompresor nie daje odpowiednich cisnien.Przy pracujacej klimie na niskim powinno byc od 11 do 15 bar a na niskim od 2.5 do 5 maks. jezeli sie załaczy ale cisnienia beda powyzej albo ponizej normy to kompresor nie pompuje jak powinien.Ale wine moze ponosic tez elektrozawór który sie konczy.A sprawdziłes dysze rozprezna jak devastation pisał?czy srodek kompresora sie kreci cały czas czy stoi w miejscu?a te wartosci które masz u góry to wynika z tego ze cos jest nie tak ale co one oznaczaja to nie wiem czy to cisnienie jakies czy cos innego.uwierz mi za naprawde ciezko jest przez neta rozwiazywac takie problemy bo nic nie mozna samemu sprawdzic niestety.:)A rurki gościu sprawdzał? czy była jakas roznica po właczeniu klimy?
manius_29 Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Opublikowano 24 Lipca 2011 maszyna ma zegary.Jeden od niskiego cisnienia a drugi od wysokiego.O którym cisnieniu mówiłes ze jest 4? o wysokim czy niskim?czy jak nabił gaz to pozycje wskazówek sie zmieniły w chwili właczenia klimy? jezeli nie to wogóle nie załaczyła sie.Ale jezeli wcisnałes przycisk i wskazówki ruszyły sie ale pokazywały cisnienia to moze byc tak ze kompresor nie daje odpowiednich cisnien.Przy pracujacej klimie na niskim powinno byc od 11 do 15 bar a na niskim od 2.5 do 5 maks. jezeli sie załaczy ale cisnienia beda powyzej albo ponizej normy to kompresor nie pompuje jak powinien.Ale wine moze ponosic tez elektrozawór który sie konczy.A sprawdziłes dysze rozprezna jak devastation pisał?czy srodek kompresora sie kreci cały czas czy stoi w miejscu?a te wartosci które masz u góry to wynika z tego ze cos jest nie tak ale co one oznaczaja to nie wiem czy to cisnienie jakies czy cos innego.uwierz mi za naprawde ciezko jest przez neta rozwiazywac takie problemy bo nic nie mozna samemu sprawdzic niestety.:)A rurki gościu sprawdzał? czy była jakas roznica po właczeniu klimy? Ciśnienie o którym pisałem było na niebieskim wskaźniku i tylko na ten zwróciłem uwagę bo też tylko na ten patrzył i komentował jego wskazania niby- spec od klimatyzacji. Czerwony wskaźnik go nie interesował. Po za załączeniu klimy ciśnienie spadło z 5 na 4. Niestety póki co nie mam dostępu do kanału aby zwalić osłonę i zerknąć na kompresor. Może gostki jak ustawiali geometrie i próbowali rozruszać zapieczone drążki coś nabroili.
sajmon8526 Opublikowano 24 Lipca 2011 Opublikowano 24 Lipca 2011 co to kur.... za spec od klimy co nawet nie potrafi podac jakich kolwiek przyczyn i powodów:/kretyn!!!!!!!!! słuchaj na maszynie której ja nabijam klime mam dwa zegary jeden niebeiski jest od niskiego cisnienia czyli tego które powraca do kompresora a czerwony to zasilanie czyli to które kompresor pompuje i przechodzi przez dysze rozprezna na podyszybiu.Zeby sprawdzic cisnienia musza byc podłaczone dwa przewody aby dwa zegary wskazywały parametry.Jak mogło go nie ineteresowac wysokie cisnienie bo to od niego zalezy jakie bedzie cisnienie po rozprezenu gazu:/Ale jak mówisz ze po właczeniu spadło z 5 na 4 bary to i tak za duzo prawidłowo powinno byc 2.5 bara.szkoda ze nie sprawdziliscie dyszy przed nabiciem bo moze w niej tez byc przyczyna.A czy spec dotknął chociaz jedej rurki jak badał cisnienie?
manius_29 Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Opublikowano 24 Lipca 2011 co to kur.... za spec od klimy co nawet nie potrafi podac jakich kolwiek przyczyn i powodów:/kretyn!!!!!!!!! słuchaj na maszynie której ja nabijam klime mam dwa zegary jeden niebeiski jest od niskiego cisnienia czyli tego które powraca do kompresora a czerwony to zasilanie czyli to które kompresor pompuje i przechodzi przez dysze rozprezna na podyszybiu.Zeby sprawdzic cisnienia musza byc podłaczone dwa przewody aby dwa zegary wskazywały parametry.Jak mogło go nie ineteresowac wysokie cisnienie bo to od niego zalezy jakie bedzie cisnienie po rozprezenu gazu:/Ale jak mówisz ze po właczeniu spadło z 5 na 4 bary to i tak za duzo prawidłowo powinno byc 2.5 bara.szkoda ze nie sprawdziliscie dyszy przed nabiciem bo moze w niej tez byc przyczyna.A czy spec dotknął chociaz jedej rurki jak badał cisnienie? przed nabiciem też było około 4, a rurek żadnych nie macał ....niestety, ale w mojej mieścinie to i tak gość uchodzi za super fachowca od klim taki urok zadupia
sajmon8526 Opublikowano 24 Lipca 2011 Opublikowano 24 Lipca 2011 mozesz zrobic to sam.Na podszybiu masz dwie rurki tam gdzie sie weze podłacza.Ta ciensza to zacilanie a ta grubsza to powrot.Ciensza rurka przed dysza powinna byc ciepła lub goracawa natomiast Za dysza rozpreżna na cienkiej rurce rurka pownna sie robic chłodniejsza a ta druga powrotna powinna byc zimna.Sprawdź czy po właczeniu klimy rurki beda miały taka sam temperature czy cos sie zmieni.Stary powiem ci szczerze ze bez odpowiedniego mechanika nie dasz sobie z tym rady bo ten kompresor i jego sterownie jest strasznie pojebane nie tak jak w tych ze sprzegłem zrywnym.bez odpowiedniego sprzetu nie da rady sprawdzic zaworu.Powiedz ile koles cie skasował?[br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 15:58_________________________________________________wiesz co najgorsze jest to ze jestes uzalezniony od tego gościa bo jak bedziesz chciał cos zrobic to i tak gaz bedziesz musiał odciagnąc:./eh jutro rzuce temat mojemu kumlowi z warsztatu on te kompresory zna to pomyślimy wspolnie co tu moze byc nie tak.ale wiesz jak to jest jak sie robi na odległosc i nic sammemu nie mozemy nic zrobic.Zobacz te rurki najpierw a jutro spróbujemy rozkminic ten problem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się