Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Woda w gnieździe świecy, na zewnatrz głowicy (pęknięta głowica?)


martinno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem,dzisiaj chciałem sobie wymienić świece i po zdemontowaniu cewki na 3 cylindrze świeca była zalana wodą, prawdopodobnie z układu chłodzenia,kolor czerwonawy i zapach ten sam.Osuszyłem to trochę ale nie wymieniłem świec z obawy że jakieś resztki mogły by dostać się do cylindra.

I tu moje pytanie,czy to wina uszczelki pod głowicą?Zauważyłem jeszcze że autem trochę szarpie na wolniejszych obrotach a na Vagu pojawił się błąd 16518

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Umnie w Audi A6 1.8T byla woda na 1 i na 2 garze,a na wolnych tez go szarpalo,weze byly twarde i woda mi znikala ze zbiorniczka,winna byla uszczelka pod glowica!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki wraz z planowaniem i ewentualną wymianą uszczelniaczy zaworów i robocizna,bo sam to raczej tego nie będę robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki wraz z planowaniem i ewentualną wymianą uszczelniaczy zaworów i robocizna,bo sam to raczej tego nie będę robił?

Wezmą pewnie z 500 zł za samą uszczelkę + robocizna z planowaniem. Może jeszcze rozrząd jak już nalatałeś na tym co masz? Tylko wtedy dojdzie i pompa wody ;p

Czemu chcesz uszczelniacze wymieniać? wciąga Ci dużo oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki wraz z planowaniem i ewentualną wymianą uszczelniaczy zaworów i robocizna,bo sam to raczej tego nie będę robił?

Wezmą pewnie z 500 zł za samą uszczelkę + robocizna z planowaniem. Może jeszcze rozrząd jak już nalatałeś na tym co masz? Tylko wtedy dojdzie i pompa wody ;p

Czemu chcesz uszczelniacze wymieniać? wciąga Ci dużo oleju?

Rozrząd robiłem sam rok temu wraz z pompą wody ok 30 tyś nalatane,a oleju to tak ok.0.5 litra dolewam od wymiany do wymiany i myślałem że jak już głowicę będę zwalał to ją zrobię na tip top.Silnik ma już 260tyś nalatane i podejrzewam że nic tam nie było robione jeszcze oprócz napinacza i łańcucha rozrządu.[br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 20:11_________________________________________________

Witam

Umnie w Audi A6 1.8T byla woda na 1 i na 2 garze,a na wolnych tez go szarpalo,weze byly twarde i woda mi znikala ze zbiorniczka,winna byla uszczelka pod glowica!

A możesz opisać w jaki sposób tam się dostawała woda z pod uszczelki?

Byłem dzisiaj u mechanika i wykluczył taką możliwość,powiedział że to będzie problem z głowicą(pęknięta głowica :shocked: )a

a nie z uszczelką.

To szarpanie silnikiem które występuje pojawia się czasami i przypuszczam że to wina sondy.

A co wy o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz ciśnienie sprężania na zimnym i na gorącym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicą , przerabiałem to ostatnio :hi:

No ale w jaki sposób płyn dostaje się na zewnątrz silnika,do komory gdzie jest świeca i nasadka od świecy?

Ja myślałem że jeśli uszczelka padnie to płyn by dostawał się do komory spalania i w wydech albo do układu smarowania.

Spadku mocy nie zauważyłem,nie ma innych objawów że padła uszczelka,temp trzyma na 90 st.,płyn czysty,olej czysty.

Uszczelka głowicy jest poniżej położenia świecy,to nie rozumiem jak ten płyn się dostaje do komory świecy,nie mylić z komorą spalania.Czy to na pewno uszczelka?

Acha zmieniłem świece,po wyssaniu płynu z komory świecy,szarpanie silnikiem ustało,powodem było przebicie na świecy w związku z płynem w komorze świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głowicy sa kanaly wodne,polaczone z blokiem i jak padie uszczelka to woda sie dostaje albo do oleju albo idzie na gary,zalezy w ktorym miejscy padnie uszczelka,a to szarpanie jest spowodowane tym ze woda dostaje sie na gary i zalewa swiece woda i nema dobrego spalania,umnie w irlandii planowanie z uszcelka 130e,dodatkowo reszta uszczelek i wyszlo 250e z tym ze sam robilem pod domem i robota mnie nic nie kosztowala,a w zakladzie wolaja 500-600e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głowicy sa kanaly wodne,polaczone z blokiem i jak padie uszczelka to woda sie dostaje albo do oleju albo idzie na gary,zalezy w ktorym miejscy padnie uszczelka,a to szarpanie jest spowodowane tym ze woda dostaje sie na gary i zalewa swiece woda i nema dobrego spalania,umnie w irlandii planowanie z uszcelka 130e,dodatkowo reszta uszczelek i wyszlo 250e z tym ze sam robilem pod domem i robota mnie nic nie kosztowala,a w zakladzie wolaja 500-600e

No tak wszystko się zgadza,tylko że u mnie są całkiem inne objawy,woda nie dostaje się do komory spalania a do gniazda świecy,komory świecy nie wiem jak to nazwać poprawnie.

Świeca wraz z nasadką jest zatopiona płynem.

A szarpanie ustało po wymianie tej zatopionej świecy w płynie gdyż tam było prawdopodobnie przebicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa to trzeba bylo tak odrazu pisac ze swieca jest zatopiona w plynie chlodniczym,to prawdopodobnie glowica pekla,wez oblukaj moze znajdziesz jakies pekniecie,moze klejem zakleic,albo zaspawac?moze sie udac bez sciagania glowicy.pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa to trzeba bylo tak odrazu pisac ze swieca jest zatopiona w plynie chlodniczym,to prawdopodobnie glowica pekla,wez oblukaj moze znajdziesz jakies pekniecie,moze klejem zakleic,albo zaspawac?moze sie udac bez sciagania glowicy.pozdr

Czytaj z uwagą ;P

No, może uda się butaprenem ;]

No ale w jaki sposób płyn dostaje się na zewnątrz silnika,do komory gdzie jest świeca i nasadka od świecy?

Ja myślałem że jeśli uszczelka padnie to płyn by dostawał się do komory spalania i w wydech albo do układu smarowania.

Spadku mocy nie zauważyłem,nie ma innych objawów że padła uszczelka,temp trzyma na 90 st.,płyn czysty,olej czysty.

Uszczelka głowicy jest poniżej położenia świecy,to nie rozumiem jak ten płyn się dostaje do komory świecy,nie mylić z komorą spalania.Czy to na pewno uszczelka?

Acha zmieniłem świece,po wyssaniu płynu z komory świecy,szarpanie silnikiem ustało,powodem było przebicie na świecy w związku z płynem w komorze świecy.

Czy tak czy inaczej, głowa musi spaść. IMO płyn nie może tam się wlewać z uszczelki, więc groźnie to wygląda. Zaspawanie może pomóc. Ale na jak długo, to nie wiem.

Polecam po forum poszukać tematów o pękniętych głowicach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym juz sciagnal glowice,to wolalbym juz kupic jakas uzywke i miec pewnosc,ze nie pusci spaw lub klej, sa kleje do aluminium i na temperature,ja na klejonej glowicy na kanale wodnym w OPLU jezdzilem bardzo dlugo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na peknieta glowice, mozna probowac spawac.

ale tylko pod warunkiem ze uzyskasz gwarancje.

w przeciwnym wypadku szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,panowie zakupiłem przez znajomego głowicę z Polski,gdyż tu w Norwegii koszt razy 4.

Ale chyba popełniłem błąd z kupnem w Polsce,uważam że głowica nie jest warta ceny jaką zapłaciłem tj.650zł

Dołączam zdjęcie,proszę fachowców o luknięcie okiem na głowicę.

DSC_0343.jpg

[br]Dopisany: 18 Wrzesień 2011, 23:03_________________________________________________ Wczoraj zabrałem się za głowicę, rozebrałem wałki,wyjąłem popychacze i umyłem głowicę benzyną,zmieniał będę

jeszcze uszczelniacze trzonków zaworów,oraz dotrę zawory.

Mam pytanie odnośnie popychaczy hydraulicznych na zaworach ssących,otóż po zdemontowaniu nie da się wcisnąć ok. pięciu

popychaczy celem wyciśnięcia oleju,jaka może być przyczyna? Jak prawidlowo wyciska sie olej?Na zaworach wylotowych wszystkie szklanki są

miękkie tzn.da się wcisnąć palcami ok 5,6 milimetrów.

Tak w ogóle to olej może wycisnąłem z 3 popychaczy na 20 ,nie było w nich oleju.Czym mogło być to spowodowane?

Proszę o odpowiedz

Pozdrawiam[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 09:54_________________________________________________Popychacze już rozłożone w mak :> i wymyte w benzynie,niezły syf tam się uzbierał :shocked:

Tak że pytanie o szklankach nieaktualne[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2011, 16:12_________________________________________________ Witam,czy ktoś wie gdzie w Małopolsce a najlepiej w Krakowie kupić głowice po regeneracji,gotową do montażu?

Ta głowica ma niekompletne osłony łożysk,a po przełożeniu osłon z mojej starej głowicy,to wałki się nie chcą kręcić tak jak powinny,a jeszcze okazało się że wałki mają luzy promieniowe przez wytarte łożyska.[br]Dopisany: 15 Październik 2011, 18:30_________________________________________________ Witam ,glowica juz zmieniona , :a4fan: chodzi jak poprawnie .

A tak musialem rozebrac audi zeby sie do glowicy dobrac :gwizdanie:

DSC_0454.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...