kichy Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 ale spuszczałeś pozostałości tego starego czy tylko dolałeś nowy?Jak tak to jaki?
wojtek123 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 spuściłem stary ,to znaczy dużą szczykawą z wężykiem od kroplówki udało mi się wydobyć ze zbiorniczka 0,5l płynu ale u mnie był bardzo niski stan poniżej minimum. Podczas wydobywania płynu jedna osoba musi być w samochodzie i kręcić kierą . zalałem mineralny płyn zielony FEBI taki raczej był bo na korku pisało tylko mineralny (nur mineral) , jeżeli masz u siebie płyn w kolorze bursztynowym albo brazowym to musiałeś mieć zielony tylko się z użył . u mnie było bajoro w zbiorniczku . dzisiaj odpaliłem autko na -15 i było ok nic nie wyje
kichy Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 hmm czyli nie odłączałeś żadnych przewodów po prostu ściągnąłeś płyn strzykawką?
wojtek123 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 hmm czyli nie odłączałeś żadnych przewodów po prostu ściągnąłeś płyn strzykawką? tak dokładnie ale druga osoba musi ci w aucie kręcić kierą w prawo i w lewo żeby pompowało płyn do zbiorniczka z całego układu a ty na bieżąco musisz go ściągać
kichy Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 ale ten stary? i co sie nie zapowietrzy?rozumiem ze na wyłączonym silniku
wojtek123 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 stary płyn odciągasz nowy normalnie wlewasz najlepiej przez lejek jakiś . A odpowietrzasz tak jak ktoś tu opisał na forum poszukaj, a po krótce skręcasz kołami w prawo i w lewo , ja to zrobiłem na uniesionych kołach i zgaszonym silniku obserwójesz płyn w zbiorniczku jak sie przestanie pienić to jest ok , między czasie odpalałem auto na chwile żeby pompa pociagła olej i tak samo kierownica w prawo i w lewo , potem zaś ta sama procedura na zgaszonym silniku ale pamietaj na zgaszonym silniku unies koła do góry na lewarku żeby przekładnia w d*p... nie dostała
kichy Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 jeszcze tego nie zrobiłem jak zrobię dam znać
damian2347 Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Witam Na samym początku chciałbym sie przywitać z wszystkimi z forum. Od 2 miesięcy jestem posiadaczem audi a4 i juz mam problem .Otoz jak zapale silnik i kręcę kierownica w prawo czy w lewo to strasznie mi buczy wspomaganie ale chodzi ono lekko.Płyn jest ok.Gdzie szukać jeszcze przyczyny?
Bertoni Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Od 2 miesięcy jestem posiadaczem audi a4 i juz mam problem .Otoz jak zapale silnik i kręcę kierownica w prawo czy w lewo to strasznie mi buczy wspomaganie ale chodzi ono lekko.Płyn jest ok. Skąd wiesz że płyn Ok?wymieniałeś?
damian2347 Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Nie wymieniłem ale sprawdzałem strzykawka i jest wyraźnie zielony, nie widze tam żadnych zanieczyszczen...
Bertoni Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Jak nie wiesz jak długo tam ten olej jest to może wymiana pomóc.U mnie pompa wyła na maxymalnym skręcie kół po wymianie oleju całkowita cisza.
damian2347 Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Dzięki wielkie za informacje jutro wymienię olej na nowy i dam znać czy to pomogło...
damian2347 Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Nic nie pomogło dalej brzęczy przy ostrych skrętach macie jakieś może pomysły co dalej z tym zrobić ?
Fr0styyy. Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 Bardzo często padają pompy po wymianie płynu i płukaniu całego układu. Powodem jest nagar, który zebrał się w pompie i w pewnym sensie uszczelnia/konserwuje pompe. Podczas płukania oczywistą sprawą jest, że ten nagar się wypłukuje i czasami po paru kilometrach pompa pada. Jest to dość częsty przypadek jeśli płyn nie był wymieniany od lat. Stawiam, że 9/10 przypadków, w których wyje pompa po wymianie płynu to właśnie ten powód. Samemu pasuje mi wymienić płyn i waham się czy to zrobić bo liczę się z tym, że po dwóch dniach będą kolejne wydatki na nową pompę. Chyba nie mówisz poważnie... Gdzie nagar w pompie wspomagania, od czego? Bo chyba nie od spalin
bbixxx Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 Źle się wyraziłem, chodziło mi o osad zbliżony konsystencją do nagaru.
Fr0styyy. Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 Przecież wielu osobom pomogła wymiana płynu.
cacek89 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 u mnie od jakiegos czasu "pojękuje" pompa, najczesciej kiedy krece kierą w lewo nie wiem czym to jest spowodowane, kierownica wpada tez w taki jakby rezonans delikatny tzn czuc ze cos sie dzieje zlego przewaznie tylko po tym jak pokrece troche kierownica po parkingu np szukajac miejsca do zaparkowania, ale to i tak nie zawsze jest regula... wtedy tez po zaglądnięciu do zbiorniczka w plynie sa burzynki tak jak przy zapowietrzonym ukladzie, ale chyba sam z siebie po roku by sie nie zapowietrzyl prawda? ponad rok temu mialem regenerowaną maglownice, wszystko bylo by pieknie gdybym nie dowiedzial sie po czasie ze ci "fachmeni" od regeneracji zalali mi uklad czerwonym plynem ATF orlena, ale zbagatelizowalem to wszystko bylo pieknie, lekko sie krecilo nie cieklo itd az do niedawna kiedy to wlasnie pompa zaczela pojekiwac, teraz po tym wszystkim stoje przed dylematem czy po wymianie moze sie zdarzyc ze magiel sie rozszczelni lub pompa do konca powie pa pa? czy tylko taka wymiana pojdzie na dobre i nie ma sie co stresowac mechanik jeszcze troche do tego wszystkiego mnie nastraszyl ze wlasnie ta nieszczesna maglownica sie rozszczelni bo ja pewnie zregenerowali na dupnych uszczelnieniach skoro zalali uklad czerwonym plynem ma ktos pomysl co robic?
tadeuszekb4 Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Panowie podzielę się moimi spostrzeżeniami z problemem drgającej kierownicy przy skręcaniu i brzęczącej pompy wspomagania... Moje objawy jak wyżej napisałem ujawniały się przy skręcie kierownicy w miejscu na postoju, zanikały przy dodaniu gazu i oscylacji obrotów powyżej 1400 na minutę. Przypuszczałem że to pompa bo ona te dziwne dźwięki wydawała. Wymieniłem płyn na febi zielony nie pomaga, zakupiłem drugą pompę TRW regenerowana przez zakład koszt 500 zł plus koszt kaucji za zwrot starej razem 1000zł. Założyłem na silnik pierwsze uruchomienie skrzypi jak stara pompa i do tego wieksze siły na kierownicy. Decyduję się na kolejny demontaż i montaż starej, tą nową zwracam. Sugeruję się że może uszkodzony jest zawór zwrotny na maglownicy koszt 30zł, też nie pomaga. Wpatrując się w pracujący silnik zauważam że lekko drga i jest minimalnie skręcona rolka napinająca paska wielorowkowego która odpowiada za naciąg pompy wody, wspomagania,alternator i wentylator. Kuję nową rolkę napinajacą koszt 130 zł. Po zamontowaniu nowego napinacza okazuje sie że pasek nie jest tak naciągnięty jak powinien. podczas pracy silnika rolka mocniej wpada w drgania a przy skręcie kierownicą pompa skrzypi jak skrzypiała... Krótkie olśnienie... lekka złość że tak dałem sie podpuścić w słabą jakość wykonania org. elementów teraz juz wiem w czym problem. Dwie godziny później montuję nowy pasek wielorowkowy rozmiar taki jak z etki ja wybieram contitecha 17,5x1592 a wczesniej był gates i był tak spracowany że nie mogłem odczytać rozmiaru może był większy niż wymagany tego nie dojdę bo wszystkie paski wymieniał serwis moto. Po uruchomieniu silnik pracuje cicho bez popiskiwania i można kręcić kierownicą na wolnych obrotach jednym palcem żadnego skrzypienia od pompy wspomagania. Właściwy problem tkwił w naciągniętym pasku napędzajacym pompe wspomagania koszt paska 60 zł, a mogło skończyć sie na wymianie pompy, maglownicy i niewiadomo czego u jakiegoś machera...Pozdrawiam i życzę prawidłowych diagnoz... hej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się