el-swistaq Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 Witajcie. Od jakiegoś czasu z komory silnika w moim aucie dochodzi terkotanie/klekotanie - tylko wówczas, gdy odejmuję gazu Wcisnę pedał gazu, obroty wzrastają i jest OK, ale jak tylko puszczę pedał gazu i obroty silnika zaczynają spadać, to wtedy TO słychać. Nie jest to dźwięk metaliczny wg mnie. Sytuacja taka występuje zarówno przy zimnym jak i przy rozgrzanym silniku. To samo jest podczas jazdy (trzeba się oczywiście dobrze wsłuchać) - przyspieszam i jest OK, ale jak puszczę gaz, wtedy pstryka spod maski. Co to może być? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam.
el-swistaq Opublikowano 7 Lutego 2008 Autor Opublikowano 7 Lutego 2008 Dżizas - dzięki za szybki odzew. Jestem miło zaskoczony. Co do samej odpowiedzi - nie mam pojęcia czy to zawory (odpowiedź była w formie pytania)... Jeżeli tak to dlaczego słychać je tylko przy zdjęciu nogi z gazu a przy dodawaniu jest cicho? Na wolnych obrotach też nie ma tego dźwięku...
wustyle Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 Obstawiam zawory Podczas zdejmowania nogi z gazu odcinasz doplyw paliwa do komory silnika Wtedy zawory przez moment pracuja inaczej
el-swistaq Opublikowano 7 Lutego 2008 Autor Opublikowano 7 Lutego 2008 Przy teoretycznym założeniu że to zawory (...) - do wymiany są zawory czy coś jeszcze? A może coś "okołozaworowego"? Jakie są orientacyjnie koszty tej wątpliwej "zabawy"? Co jeszcze załapie się na wymianę (bo pewnie okaże się coś jeszcze)?
wustyle Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 To juz ciezko cos powiedziec dokladniej moze wystarczy sama regulacja zaworow (choc z tego co pamietam powinny byc regulowane hydraulicznie) diagnoz moze byc naprawde sporo - podpiac VAG-a trzeba
el-swistaq Opublikowano 7 Lutego 2008 Autor Opublikowano 7 Lutego 2008 Ech, cóż, trzeba będzie poszukać jakiegoś szpeca z VAGiem... Może coś pokaże... Z drugiej strony - ostatnio wymieniałem kompletny rozrząd (paski, rolki napinacze, pompa wody - włącznie z napędem klimy), olej i filtry i mechanior (a zna się gość porządnie na autach) przy okazji wykasował inspekcję i powiedział, że jest czysto. Nie wspominał nic o jakichś usterkach. Czyżby mi nie powiedział bo np. nie chciał mnie martwić? Sam nie wiem... Może pojawią się jakieś jeszcze opinie... Dzięx.
zibizab Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 kolego ja stawiam na żle ustawiony rozrząd-lub stukające panewki korbowodowe.sprawdz ciśnienie oleju.podepnij VAG
el-swistaq Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Opublikowano 3 Marca 2008 A nieeeee, źle ustawiony rozrząd to raczej nieee..... Już przed wymianą zaczęło mi pstrykać... To raczej nie z powodu wymiany rozrządu... Coś innego musi być....[br]Dopisany: 07 Luty 2008, 22:12 _________________________________________________Witajcie ponownie. Czy ktoś ma może jeszcze jakiś pomysł, czego się spodziewać? O ile w ogóle po moim nieprecyzyjnym opisie można cokolwiek wywnioskować... Za jakieś 2-3 tygodnie "będę na warsztacie" i wtedy pewnie się dowiem co mam zepsute i ile bedzie mnie kosztować naprawa (i dlaczego tak dużo), ale jeżeli ktokolwiek ma jakiś pomysł - bardzo prosze o podpowiedź. Zacznę się nastawiać na wyrok... Dzięki wielkie raz jeszcze za pomoc. Pozdrawiam wszystkich.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 stukające panewki korbowodowe jeśli byłyby to panewki to stukałby cały czas. Sprawdź ciśnienie oleju, jeśli nie masz czujnika ciśnienia to raczej Vagiem tego nie zrobisz... . Jedź do jakiegoś warsztatu zajmującego się mechaniką silników np. do fachowców robiących remonty silnika, jakaś szlifiernia itp. Na ogół na takich miejscach są stosunkowo kumaci mechanicy.
el-swistaq Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Opublikowano 18 Marca 2008 Skąd mam się dowiedzieć, czy mam czujnik ciśnienia oleju? Czy powodem zbyt niskiego cisnienia oleju może być po prostu "zmęczona" pompa oleju i trzeba będzie ją wymienić? Wycieków oleju nie mam. Olej jest w porządku (wygląda tak jak wygląda olej po określonym przebiegu - nie ma masła czy kawy z mlekiem. Czy silnik bierze olej? Może odrobinke, choć raczej powiem że nie... Od wymiany jakieś 7 tys. km wstecz nie było konieczności dolewki a poziom praktycznie się nie zmienił. Wydaje mi się że wszystko (poza tym terkotaniem) działa prawidłowo, kontrolka oleju nie zapala się... Silnik ciągnie auto w całym zakresie obrotów... Jeżeli to po prostu zużyta już pompa oleju to jakie są koszty zakupu nowej? Pozdr.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 Czy powodem zbyt niskiego cisnienia oleju może być po prostu "zmęczona" pompa oleju jak najbardziej może być. Skąd mam się dowiedzieć, czy mam czujnik ciśnienia oleju? na ogół w silnikach wyposażonych w czujnik ciśnienia oleju montowane są zegary w liczniku wskazujące ciśnienie.
el-swistaq Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Opublikowano 19 Marca 2008 W takim razie wypada że u mnie czujnika nie ma (zegary to tylko prędkościomerz, obrotomierz, paliwo i temp. chłodzenia). Tak się jednak zastanawiam - czy to możliwe żeby w ogóle nie było czujnika ciśnienia oleju? Przecież nie musi być od razu wskaźnik, a wykryte zbyt niskie ciśnienie oleju może być wskazywane zapaleniem się kontrolki... Chyba że w 1.6 AHL faktycznie może nie byc tego czujnika...
Musashi Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 czujnik cisnienia olej oczywiscie jest, on jednak przekazuje informacje zapaleniem kontroli o wartosci cisnienia oleju poza dopuszczalnymi normami. kolegom chodzilo o czujnik manometryczny. czyli taki ktory daje informacje o konkretnej wartosci cisnienia smarowania a nie czy miesci sie w normie. moze daloby sie ten dzwiek nagrac? sprawdzales czy halasuje tez przy jezdzie na luzie? sprzeglo wcisniete, sprzeglo puszczone( silnik na jalowym)
el-swistaq Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Na luzie czy nie na luzie - raczej nie tędy droga... Hałasuje przy odejmowaniu gazu (czyli przy zmniejszaniu obrotów, zarówno na jałowym jak i w jeździe na biegu). Gdy dodaje gazu (czy to na jałowym czy podczas jazdy) to stukotu nie ma. Jak dodam gazu i obroty wzrastają to jest w porządku, jak przytrzymam powiedzmy np. na 4 tys. obrotów i tak trzymam to też delikatnie stuka... Obawiam się że to coś z zaworami/popychaczami... Za tydzień mechanik. Może do tej pory jeszcze się czegoś TU dowiem... Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Pozdr.[br]Dopisany: 19 Marzec 2008, 13:28 _________________________________________________Cześć. Auto było w warsztacie wczoraj. Komp nie wykrył żadnych błędów. Oczywiście mechanior rozebrał górę. Zawory OK. Popyhacze też ok. Sprężanie OK. Generalnie parametry silnika baaaardzo w porządku. Diagnoza - cos z "dolotem" (kolektor, przepustnica.....) Co o tym sądzicie? Udać się do innego szpeca żeby oglądnął? Może będzie miał inne zdanie... Dzięki. Pozdr.
zibizab Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Kolego o panewkach już wspomniałem Tobie,do sprawdzenia jeszcze tuleje korbowodowe
el-swistaq Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2008 OK, sprawdzę na pewno. Będę szukał aż znajdę. A czy przy panewkach/tulejach sprężanie nie byłoby niewłaściwe (zbyt niskie)?
zibizab Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Opublikowano 4 Kwietnia 2008 tuleja trzyma tłok na korbowodzie-panewki ciśnienie oleju na wale i korbowodach.może być luz i stuka albo panewka lub tuleja za ciśnienie odpowiadają pierscienie i tłok-no i zaworry prowadnice zaworowe i gniazda zaworów.
Musashi Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 tuleja trzyma tłok na korbowodzie-panewki ciśnienie oleju na wale i korbowodach.może być luz i stuka albo panewka lub tuleja za ciśnienie odpowiadają pierscienie i tłok-no i zaworry prowadnice zaworowe i gniazda zaworów. kolega o cylindrach zapomnial :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się