tomcio1600 Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 Witam. Mam problem z temperatura silnika.. ale o tym za chwile.. Przede wszystkim zacząłem od forum i info jakie tu znalazłem jest sprzeczne i wzajemnie się wykluczające Czy czujnik temperatury silnika jest jednofunkcyjny czy dwufunkcyjny ?? Tzn podaje temp. do komputera ecu i ten steruje dawka i całą jednostką według wskazań - jednocześnie podając temp. na zegary ? Czy podaje tylko do silnika a za wskazania na desce odpowiada inny czujnik ?? Chodzi o to, że na desce temperatura leży na 60st. czasami podniesie minimalnie do góry (a wczoraj z 60st. skoczyla do 90 po paru chwilach spadła do 80 i powrót do 60st). Na zegarach temp. oleju 90st. Temperatura zczytana VAGiem na postoju 94,5st. (blok 3) po jeździe generalnie równo trzyma 90st. (VAG) a więc wnioskuje że silnik jest dogrzany, termostat w porządku. Żadnych błędów nie wypluwa. Więc jak to jest ?? Wychodzi na to, że ecu dostaje poprawne info o temperaturze? a info na desce jest błędne ? Na climatronicu na kanale 57 jak wejdzie sie w wartość to świeci się 0. Jakieś podpowiedzi co do rozwiązania problemu ?? wygląda to tak, jakby sygnał o temp nie dochodził na zegary ?? (zaznaczam że licznik jest w porządku - test zegarów VAGiem pozytywny - wszystkie wskazówki sie podnoszą w całym zakresie) Za głowicą silnika wygląda to tak jak by były dwa czujniki.. jednen przykryty gumową "czapeczka" w kolorze niebieskim i po jego lewej stronie jakiś inny (kostka) do której dochodzą cztery kabelki w różnych kolorach.. ?? Z góry dzięki za info i zainteresowanie tematem
Xsystoff Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 Sa dwa czujniki temp, sygnal z jednego idzie na deske, a drugiego do kompa. Niestety nie pamietam, ktory jest ktory, ale pewnie ktos z etka pomoze
michal_g84 Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 zapewne chodzi o ten czteropinowy G2/G62
tomcio1600 Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Opublikowano 31 Lipca 2011 Sa dwa czujniki temp, sygnal z jednego idzie na deske, a drugiego do kompa. Niestety nie pamietam, ktory jest ktory, ale pewnie ktos z etka pomoze zapewne chodzi o ten czteropinowy G2/G62 Czyli mam rozumieć, że wskazanie jakie mam na desce nie ma wpływu na pracę silnika i jest to tylko odczyt z czujnika, który nie ma nic wspólnego z ECU i danymi do niego przekazywanymi ? Mogę sam wymienić ten czujnik i nie jest to skomplikowane ? Jeśli dobrze wnioskuje to będzie to ta kostka z czterema przewodami ? Bo ten niebieski bardziej z prawej strony ma bezpośredni kontakt z płynem jego wymiana juz chyba nie jest taka łatwa.. ? (i to ten który przesyła dane do ecu ?)
skerim Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 Przedwczoraj wymieniałem u siebie - trochę ciasno jest, ale idzie zrobić. Jak będziesz zamawiał to weź od razu oring, który go uszczelnia. Z tego co czytałem to tylko oryginał, bo zamienniki długo nie ciągną i w sumie się i tak przepłaca. Ja u siebie w ASO zapłaciłem 102 PLN z oringiem. Jeżeli chodzi o G62, to tak jak wnioskujesz jest to ta kostka z czterema przewodami z tyłu głowicy.
tomcio1600 Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Opublikowano 31 Lipca 2011 Przedwczoraj wymieniałem u siebie - trochę ciasno jest, ale idzie zrobić. Tam z jego prawej strony jest taka blaszka o ile dobrze widzialem.. wystarczy ją ściągnąc i wtedy wjdzie kostka z pinami? Co dalej ? jak to tam jest skonstruowane? A może wystarczyłoby przeczyścić te styki.. ? Jesli odepnę tą kostkę to jak ten czujnik jest montowany ? na wcisk? czy wkręcany?
krzysiekml Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 jest wciskany i siedzi na oringu ,który potrafi wypaść lub zostać w środku, tylko najpierw trzeba z boku wyjąć taki drut(zabezpieczenie)ogólnie wymiana bardzo łatwa i trwa to 5 min.[br]Dopisany: 01 Sierpień 2011, 07:27_________________________________________________ jest wciskany i siedzi na oringu ,który potrafi wypaść lub zostać w środku, tylko najpierw trzeba z boku wyjąć taki drut(zabezpieczenie)ogólnie wymiana bardzo łatwa i trwa to 5 min.co do czujki to ori starczy na długo a zamiennik to różnie bywa,ja wymieniałem przy ADR to dwa oddałem ale zamiennik wytrzymał 3 lata,teraz sąsiad kupował(nabywca mojej a4 b5)to koszt 27zeta oczywiście zamiennik.
tomcio1600 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Zastanawia mnie fakt, że na climatroniku jak i VAGu silnik ma 90st. Więc czy ktoś mi może powiedziec który czujnik gdzie wysyła jaki sygnał ?? Bo jeśli są dwa czujniki (a na to wygląda) to jeden wysyła info do ecu, drugi do climatronika i na zegary, to dlaczego na zegarach nie pokazuje temperatury a w odczytach kodów wskazania są poprawne ?? W takiej sytuacji wygląda na to, że oba czujniki są sprawne.. więc pytanie - dlaczego na zegarach jest brak wskazania ?
MATIUS Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 morze byc tak że padł ci wskaźnik co też się zdarza ale żadko na którym kanale sprawdzasz na klimatroniku ?? 49 i 51 ??
tomcio1600 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2011 morze byc tak że padł ci wskaźnik co też się zdarza ale żadko na którym kanale sprawdzasz na klimatroniku ?? 49 i 51 ?? Kanał 51. VAG w testach grupa 3. Generalnie silnik dogrzany łapie 90st. Sam wskaźnik działa - bynajmniej test zegarów w bloku Instruments pozytywny. Wskazówka wychyla się w pełnym zakresie.
lagu Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 Witam Mam to samo, wymieniłem czujnik temp, termostat i pompę wody, na VAGu pokazuje 90, a wskazówka leży, co dziwne po zgaszeniu ciepłego silnika i włączeniu zapłonu wskazówka się podnosi, po odpaleniu znów opada na 60. Na climatroniku na 49 pokazuje 90 stopni a na 51 to co na blacie. Zegary też sprawne. Co może być nie tak ????
Mariusz96 Opublikowano 8 Października 2011 Opublikowano 8 Października 2011 Ja MIALEM identyczna sytuację z 7 miesięcy temuPo tym jak kupilem swoją a4 wskazówka leżała na 60stopni wymieniłem termostat i wskazówka już się podnosi niewiem co to ma wspólnego ale u mnie pomoglo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się