Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czy pęknięcie rury dolotu może być przyczyną błędu 17958?


Chadury89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zauwazylem ze na tej gumie jest pekniecie, wczesniej na vagu pokazywal mi sie blad 17958, ale usunolem i jak narazie nie pojawia sie ponownie. Brakowalo mocy w aucie, tz myslalem ze jest ok, nie mialem wczesniej diesla. Zanim jeszcze usunolem blad mechanik powiedzial ze turbina miala zwiechy i jest do czyszczenia, troche poczytalem na forum i przegonilem turbine, samochod teraz zbiera sie od poczatku a nie od 2000 obrotow jak wczesniej, i w koncu slychac turbine( przyjemne gwizdanie, syczenie, mam nadzieje ze tak chodzi sprawna turbina).

Wracajac do mojego problemu, nie wiem jak ta guma sie zwie, jest brudna od oleju, znajomy mowil ze prze ta gume mialem ten blad. Co moze spowodowac ta peknieta guma i ile moze kosztowac? Pozdrawiam

dsc00141yi.th.jpg

dsc00142ji.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kawałek gumy w ASO kosztuje nie mało,nie wiem ile dokładnie ale jedź do sklepu z agro częściami i za grosze dobierzesz sobie taki rozmiar gumy. Musi to być guma olejoodporna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziura w niej będzie się powiększać i powodować coraz większe niedoładowanie turbo a co za tym idzie spadek mocy i dynamiki samochodu i kopcenie na czarno z wydechu. W logach dynamicznych będzie widać, że rzeczywiste ciśnienie doładowania nie będzie w stanie dogonić wartości ciśnienia zadanego przez sterownik silnika oraz, że przepływka będzie mierzyć większą masę zasysanego powietrza niż powinna co oczywiście będzie od razu wskazywać na nieszczelność w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziura w niej będzie się powiększać i powodować coraz większe niedoładowanie turbo a co za tym idzie spadek mocy i dynamiki samochodu i kopcenie na czarno z wydechu. W logach dynamicznych będzie widać, że rzeczywiste ciśnienie doładowania nie będzie w stanie dogonić wartości ciśnienia zadanego przez sterownik silnika oraz, że przepływka będzie mierzyć większą masę zasysanego powietrza niż powinna co oczywiście będzie od razu wskazywać na nieszczelność w dolocie.

male OT

podziwiam ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie nie kopci w ogole, musze poszukac tej gumy w sklepie z agroczesciami tak jak radzi Kali S4, kumpel dal za ta gume 100zl, troche sporo jak za kawalek gumy :confused4: Zastanawiam sie czy nie zakleic tej dziury tasma izolacyjna i sparwdzic czy bedzie jakas roznica w pracy silnika, co o tym sadzicie?

co znaczy male OT? ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaklej sobie oponę taśmą izolacyjną.... ciśnienie tam jest prawie takie same :cool1:

co znaczy male OT?

mały off topic coś poza tematem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za 10cm takiej gumy w sklepie z częściami do rolniczego sprzętu dałem 5zł.Profilaktycznie kupiłem dwie.Radzę zrobić to samo ale wybór należy do Ciebie. Kupić gumę za 5zł czyyyyy za 100zł :mysli:oto jest pytanie (na wesoło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To małe OT znaczyło tyle, że mam cierpliwość tłumaczyć czym ta dziura się będzie objawiać skoro takie info złapiesz jak wpiszesz w wyszukiwarkę hasła "nieszczelność w dolocie", "zmniejszona moc silnika" itp. Ogólnie to powinieneś dostać ostrzeżenie za brak używania "szukajki" forumowej oraz "google" itp. ale uznałem, że lepiej nie wtajemniczonemu powiedzieć o co kaman zamiast miałbyś zmarnować kilka godzin lub dni na szukanie przyczyny takiego zachowania silnika i ciesz się, że Twój silnik mimo tej nieszczelności ma jeszcze dynamikę bo już dawno powinien lub utraci swoją dynamikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki :cool1: a wiecie moze ile ta rurka musi miec srednicy?

no ja Cię proszę, zdejmij ją i zmierz - trochę inwencji własnej włóż w Twój silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki :cool1: a wiecie moze ile ta rurka musi miec srednicy?

no ja Cię proszę, zdejmij ją i zmierz - trochę inwencji własnej włóż w Twój silnik.

No tak tylko ze autem bede musial tego szukac, i mam za akzdym razem to zdejmowac i zakladac? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dla Ciebie jest problemem odkręcić dwie opaski to może wstaw auto do mechanika niech się tym zajmie? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem w sklepie z agro czesciami i powiedzieli ze takich rzeczy nie maja, pozniej w sklepie z czesciamito powiedzieli ze tylko serwis, gdzie moge jeszcze szukac takiej gumy? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...