tommy-cichy Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Mam problem, mianowicie dzisiaj znajomy mechanik wymienia mi rozrząd.Rozebrał przód i obracając (na założonym jeszcze pasku) wałem, jak przestaje się obracać to słychać metaliczny stuk jakby coś wracało. Kolega ubrał te lekarskie słuchawki i z tego co doszliśmy słuchać to z okolic sprzęgła, chociaż nie jesteśmy pewni.Korbowody z tłokami raczej wykluczamy, no bo co by się tam mogło stać...silniczek pracuje jak żyleta ma przejechane 216tyś. Tak się jeszcze zastanawiam czy może to normalne przy napędzie Quattro, że może wał napędzający tylną oś leciutko odbija z powrotem i stąd ten stuk.Każda opinia mile widziana.
SotoM Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Nie stresuj się... zawsze i wszędzie będą jakies stuknięcia metaliczne przy obracaniu walem recznie. czy to silnik diesel czy benzyna. do wymiany rozrzadu teoretycznie powinno się powykręcać chociaz swiece zarowe na kazdym cylindrze (czego mechanicy nie robia bo im sie nie chce) aby nie wytwarzało sie ciśnienie przy próbnych obrotach wałem po wymianie paska. ciśnienie powoduje opór przy obracaniu recznie wałem i w momencie spuszczenia cisnienia obracajacy szarpie kluczem co poduje stuki w tylnej czesci silnika/sprzęgła/skrzyni. zmieniaj ten rozrzad zakładaj pysk i w droge...
tommy-cichy Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Dzięki kolego za odpowiedź, trochę mnie uspokoiłeś.Kolega wykręcił 2 świece i opór troszke się zmniejszył i te stuknięcie też. Kolega twierdzi że pierwszy raz się z takim czymś spotkał, no chyba że poprostu nigdy nie zwracał na to uwagi.Dzięki wielkie.
Musashi Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 w przestrzeniach pomiedzy panewkami i czopami nie ma wlasciwego cisnienia oleju, ktory normalnie je wypelnia, stad moga byc slycszalne stuki.
tommy-cichy Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Czyli co sugerujesz z tym ciśnieniem kolego, jakieś uszkodzenie?Rozrząd już zamontowany, tylko po złożeniu odebrałem auto i troszkę mi się nie podoba jak jest złożony przód tzn zderzak jest przesunięty w lewo(patrząc od przodu), jest duża różnica w szparach między lampami a zderzakiem. Wiem że to tylko kosmetyka jednak drażni mnie to gdyż szybciej było idealnie. Co należy poluźnić żeby ułożyć zderzak tak jak należy, pytam dlatego żeby nie rozbierać całego przodu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się