Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problem z Turbiną (chyba)


KL4K50N

Rekomendowane odpowiedzi

Wymontuj normalnie tak samo jak sprawdzaliscie N75, caly dolot nawet do rubiny, przy okazji sprawdzisz czy wirnik ma jakies luzy. pozniej chycisz za DV, ona jest zawinieta troche, jak odkrecisz jej wezyk od kolektora ssacego to mozesz spokojnie ja pociagnac i pozniej ja wykrecisz jesli jest scisnieta opaskami. Pozniej dmuchaj w nia :decayed:

Ps. Poprawcie mnie, nawet na PW czy dobrze ma podlaczony wskaznik ? Ja mam pod kol. ssacy a DV. I wskazuje prawidlowo. A tutaj od kol. ssacego w listwe. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na innym forum widziałem tak samo podłączony wskaźnik i było ok. Wskaźnik jak mam włączony zapłon jest na -8 Vac a po dodaniu lekko gazu wskazówka leci do wartości 0. A potem to już cały czas jest na zero (chyba, że puszczę gaz, wtedy spada do -8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dobrze podłączony sprawdzałem tam i tu są takie same wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ciekawy i kształcący.

Takie małe OT.

A morze któryś z kolegów specjalistów założyłby temat w FAQ w dziale benzyna jak sprawdza się DV, WG i N75.

Widzę że są z tym problemy, a znaleźć nie łatwo odpowiedzi. A morze głupio piszę i jest już taki temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A morze głupio piszę i jest już taki temat?

Może i tak.Ale to tak na marginesie :wink4:

Żeby dobrać sie do DV-ki od góry trzeba wyjąć filtr powietrza i i wszystko po drodze,więc jest trochę roboty.

Z moich ostatnich eksperymentów wynika ,że przy maksymalnie otwartym WG doładowanie wynosi 0.

Więc zanim zaczniesz tam grzebać to sprawdź ustawienie ramienia otwierającego WG.

Powinno być ustawione pionowo.Jest z tyłu turbo,jak wsadzisz paluchy to dosięgniesz.

Jeżeli jest ok to rurę wydechową od turbo odkręć i sprawdź czy klapka w ogóle tam jest.

O.T.

Przy niedziałającym N75 doładowanie jest takie jak w trybie awaryjnym 0,35.

Przy sporej nawet nieszczelności w dolocie turbo i tak dmuchnie zawsze więcej niż 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dobrać sie do DV-ki od góry trzeba wyjąć filtr powietrza i i wszystko po drodze,więc jest trochę roboty.

wystarczy dmuchnąć w przewód przy kolektorze i wiesz czy działa

A morze głupio piszę i jest już taki temat?

co najmniej kilka :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich ostatnich eksperymentów wynika ,że przy maksymalnie otwartym WG doładowanie wynosi 0.

Więc zanim zaczniesz tam grzebać to sprawdź ustawienie ramienia otwierającego WG.

Powinno być ustawione pionowo.Jest z tyłu turbo,jak wsadzisz paluchy to dosięgniesz.

Jeżeli jest ok to rurę wydechową od turbo odkręć i sprawdź czy klapka w ogóle tam jest.

O.T.

Przy niedziałającym N75 doładowanie jest takie jak w trybie awaryjnym 0,35.

Przy sporej nawet nieszczelności w dolocie turbo i tak dmuchnie zawsze więcej niż 0.

Dzięki, bardzo pożyteczna informacja :)

Najpierw muszę podłączyć miernik ciśnienia. Jechałem dwoma 1.8T Q i ta nie moja miała dużo lepsze odejście, więc podejrzewam u mnie jakiś problem z ciśnieniem doładowania. Co prawda VAG żadnego błędu nie pokazuje, ale pewnie nie musi... nie wiem, w tym jestem początkujący i zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monomer w łapę i mierzymy ;) ja jeździłem rok bez doładowania ;/ jak podłączyłem n75 to zostałem zaskoczony jaka jest moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączylismy teraz wtyczkę od N75 i podłączyliśmy miernik pod nia by sprawdzić napięcie. Po włączeniu zapłonu we wtyczce jet 6.5V a po dodaniu gazu w sumie tyle samo, rusza się może tak 6.5-6.6V. Czy to dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze inny sposób na sprawdzenie turbo

odepnij przewód cisnienia od turbo do N75 i go zaslep z jednej i z drugiej strony

przejedz sie autem, powinno miec zdrowego kopa

jak sie nic nie zmieniło to klapa od WG jest uchylona albo wypalona

Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jestem po wizycie u mechanika. Podłączył go do VAG'a pojawiło się z 15 błędów :shocked:, nawet nie wiem jakich, ale mniejsza o to. Po skasowaniu błędów mechanik się nim przejechał i... autko zaczęło kopcić na bialo :kwasny:. Turbina bierze olej, zero reakcji doładowania. N75, DV sprawne. Jutro kupuje drugie turbo i zobaczymy co to będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... A u mnie na razie zmierzyłem N75, ma 30ohm oporność i dochodzi ok 6-6,5V. Czy przepuszcza nie wiem, bo się ciemno zrobiło...

Ale w DV mogę dmuchać ile chce, żadnego oporu. Czyli DV do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie zdrwow raczej chodzi i slysze lekki gwizd ale oooo dymila sporadycznie i wczoraj po zdjeciu weza laczacego intercooler z przepustnica okazalo sie ze kupa oleju i po przegazowaniu zabryzgalem wszystko do okola i tez turbo do regeneracji albo wymiany :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Po przeczytaniu tego tematu to widzę, że ja MIAŁEM lub MAM problem. U mnie na nowym turbo przeładowuje do wczoraj do 1,5-1,7 bara. Od II do VI biegu jak przyspieszam z gazem w podłogę, to mi dmucha do 1,5 bara i zrzuca do 0,6 i tak cały czas. W samochodzie jazda jak na karuzeli takie przyrosty mocy i spadki. Jak przyspiesza się płynnie jest OK, coś w okolicy 1,1-1,2 bara w peaku, przy zadanej 1,0 a potem na samej górze spadek do około 0,7. Turbo mam teraz hybryde z wirnikiem od K04 tym mniejszym i koło kompresji K03s na nowej ORYGINALNEJ korze. W przygotowaniu jest nowa hybrydka na bazie K04, mały potworek :evil: :evil: :evil: bo i tak będę montował FMIC i wywalał dwa boczne. Jak wymontowywałem starą to luz miała wzdłużny na wirniku jakieś 4 mm i promieniowy z 1,5mm, kora do śmietnika, obudowa gorąca do śmietnika, bo popękane aż było gniazdo zaworu WG, a oleju z przewodów i 2 IC to chyba z pół szklanki zlałem. Po rozebraniu okazało się że łożyska oporowego to w zasadzie już nie było :> a wirnik był założony z K03 od vito CDI, taki wiejski tuning z pewnej polskiej firmy się tym zajmującej, cała ocechowana ich znaczkami i datą 06.2010. ŻENADA!!! Do łba :wallbash: mi nie przyszło, żeby sprawdzić dokładnie gruchę bo wyglądała "jak nowa" i działała wydawało mi się jak trzeba. Zamontowałem nowe turbo, a tu ZONK!!!! Jeszcze bardziej przeładowuje niż ta stara!!! :shocked: :shocked: :angry::disgust: Hmmm :mysli: Powymieniałem i posprawdzałem wszystko co możliwe, zresetowałem, poadoptowałemi, znowu zlogowałem, fakt, po wymianie N75 na nowy przestał przeładowywać aż do trybu "wagonu na haku". Po ponownym wyjęciu turbiny i sprawdzeniu gruchy wczoraj wieczorem moje domysły się potwierdziły. Jak podłączyłem pompkę z manometrem i zacząłem pompować wysunęła się sztanga około 2-3mm i nagle na manometrze spadek ciśnienia i sztanga powoli wraca. AHA, czyli dziurawa membrana. Wziąłem dmuchnąłem ustami, to choćbym zsiniał, to nawet nie drgnęła i wydawała się szczelna. Dzisiaj poskładam wszystko spowrotem do kupy i zobaczę co będzie się działo i napisze czy jest porprawa czy jest jej brak. Teraz to chyba wiem czemu ta stara turbina tak się posypała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...