goldi Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Witam koledzy sprawa wygląda w ten sposób pojawia sie błąd 1269 czyli Zawór startu wtrysku – N108 Jedyną niepokojąca rzeczą jaka jest to kąt wtrysku przestawił sie z 53 na 39 w bs rozrząd sprawdzałem nic się nie zmieniło autko ciągnie normalne i odpala też trochę zadymia powyżej 2500 tyś ale to po czipie i korekcje na wtryskach są takie sobie Dodam że ostatnio odłączałem wtyczki od pompy gdyż montowałem jedną rzecz i tym bym sie nie przejmował gdy by nie ten kąt wtrysku przestawiony ;-) Drugie moje pytanie na przyszłość jak jest z wymianą końcówek wtryskiwaczy jakie to są koszta i ostatnie pytanie nie mogę sie połączyć vagiem z passatem b4 ale tylko ze sterownikiem abs reszta działa czyżby ecu nie obsługiwało tej grupy tylko dziwne bo koleś mówi że kiedyś sie łączył z abs oczywiście pełna wersja vaga 3.11 natomiast u mnie sie łączy proszę o odpowiedz
lukjar7 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 z katem do sprawdzenia dolne kolo na wale
spanky Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 z katem do sprawdzenia dolne kolo na wale bo moze byc niespodzianka i kuku ....
goldi Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2011 a czy przyczyną przestawienia kąta wtrysku może być rozćiągnięty pasek rozrządu po 35 tyś km patrząc na koło pasowe nie widzę żadnego bicia jedynie napinacz paska rozrządu dziwnie chodzi i pewnie on jest przyczyną takiego hałasowania.Dodam że wymieniłem już napinacz alternatora oraz sprzęgiełko na alternatorze i napinacz paska klimy i został tylko ten napinacz innej opcji nie ma co do hałasu
lukjar7 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 pasek musi byc odpowiednio napięty, i napewno nie jest przyczyna takich wachan, przyczyna jest polaczenie dolne koło rozrządu - wał korbowy
goldi Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2011 no dobra ale czy problem z tym kołem pasowym nie dotyczyło silnika 1Z spotkał się ktoś z takim przypadkiem w AFN
lukjar7 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 no dobra ale czy problem z tym kołem pasowym nie dotyczyło silnika 1Z spotkał się ktoś z takim przypadkiem w AFN tak
ciahciah Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 pasek rozrządu się rozciąga, jak po 35tys km zeszło z 53 do 39 to masz wszystko prawidłowo, u mnie po 50tys km różnica wynosiła 50 jednostek! tak się pasek rozciągnął, po przejechaniu 5tys z 51 spadło na 45, co 10tys nie ma bata o 5-10 jednostek mam mniej, ale trzeba brać pod uwagę jak kto jeździ jak ci z dnia na dzień spadło z 53 na 39 no to podejrzana sprawa, oba pomiary robiłeś przy tej samej temp silnika?
goldi Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Właśnie Damian nie z dnia na dzień jak zrobiłem rozrząd było ustawione plus minus na 54 a teraz jest dokładnie 41 nawet dzisiaj jeszcze sprawdzałem oczywiście silnik 90 stopni nagrzany koleś który siedzi w mechanice i robił mi czip powiedział że to sie rozciągnął pasek przez te 35 tyś czyli jakieś trzy lata śmigania i żebym sie tym nie przejmował.Profilaktycznie wymienię rolkę napinającą pasek rozrządu bo coś jeszcze mi hałasuje a jak pisałem wcześniej wszystko co możliwe wymieniłem oczywiście sam.Także chyba po obserwuje po wymianie tej rolki kąt wtrysku ustawie prawidłowo i będę zerkał co jakiś czas
ciahciah Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 a napinacz paska klimy i napinacz paska alternatora nowy?
goldi Opublikowano 7 Września 2011 Autor Opublikowano 7 Września 2011 Tak i sprzęgiełko na alternatorze też nowe [br]Dopisany: 26 Sierpień 2011, 19:31_________________________________________________Dobra koledzy podsumowując rozebrałem dzisiaj rozrząd i okazało się się że przyczyną przestawienia kąta wtrysku po przebiegu 35 tyś był rozciągnięty pasek rozrządu po tych trzech latach użytkowania oczywiście założyłem nowy pasek oraz napinacz i dolne kółko rozrządu ;-) także już mi ulżyło obawiałem się że na dolnym kole paska rozrządu ścina klin a jednak to nie to kolega solskier i ciachan mieli racje że to wina paska ;-)
przemik Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 Ja bym tylko zaplon podregulował i jezdzil dalej...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się