soltmen Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Witam, dopiero zaczynam przygodę z diagnostyką, niedawno zakupiłem kabelek i z pomocą kolegi zlogowałem swojego AFNa (mam nadzieję,że poprawnie). Ostatnio sporo w układzie zasilania było robione - wymiana końcówek wtrysków (Boshowskie), nowa turbosprężarka (4max ze sklepu, nieregenerowana). Kiedy odebrałem autko od mechanika, nie wierzyłem, że ten motor może się tak pięknie zbierać samochodzik miał ducha, jazda sprawiała olbrzymią frajdę. Niestety po kilku dniach troszkę osłabł - jest sporo lepiej niż przed naprawami (wtedy autko co chwile wchodziło w tryb awaryjny, wtryski lały, połamane łopatki w turbo...), ale mam wrażenie, że potrafi dużo więcej... Dlatego prosiłbym o ocenę logów, być może niewielkim kosztem uda się przywrócić życie mojej a4 Będębardzo wdzięczny za każdą pomoc, pozdrawiam i dziękuje VAG nie wykazał żadnych błędów silnika, więc nie zamieszczam loga z tą informacją. logi statyczne: logi basic settings: logi dynamiczne: [br]Dopisany: 22 Sierpień 2011, 23:23_________________________________________________żeby zdjęcia były wyraźniejsze, trzeba kliknąć na nie prawym przyciskiem i otworzyć w nowym oknie/zakładce (przynajmniej w mojej przeglądarce)
przemik Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Logi nieczytelne. Zamiesc jako linki do obrazków.
ciahciah Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 w mozilli kopiujesz adres obrazka i w nowym oknie jest ok Logi dynamiczne robi się do 4200obr wyższe obroty są zbędne Statyczny kąt wtrysku ustaw 49-54 http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t10913.0.html;highlight=k%C4%85ta+wtrysku Wyczyść kolektor ssący, najlepiej po odkręceniu wypalić go ropą w środku, potem nową uszczelkę trzeba W przepływce umyj same siateczki te na końcach rury, układu w środku nie ruszaj bo on delikatny i możesz popsuć Wymień filtr powietrza jak dawno był nie wymieniany Poszukaj spocenia na rurach od filtra powietrza-turbo-ic-na kolektorze ssącym kończąc, miejsce spocone olejem to nie szczelność do zlikwidowania, poza wysoka temp w dolocie nie masz nic poważnego, a to co wymieniłem to wskazane jest zrobić no ale nie jest konieczne bo w tych logach fura zbiera się ok
soltmen Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Przemik, pod spodem dopisałem,że trzeba otworzyć obrazki w nowym oknie i wtedy są czytelne ciahciah, dzięki wielkie za odpowiedź, gdzieś na forum wyczytałem,żeby logować do odcięcia, więc robiłem do ~4700rpm Sam wolę nie grzebać w autku, bo jestem zbyt zielony, żeby czegoś nie popsuć, ale na pewno przekażę Twoje wskazówki komu trzeba mam tylko pytanie w związku z czyszczeniem przepływki - mam w garażu nowy przepływomierz Boscha - czy uważasz, że jest sens go wsadzać? Czy po prostu wyczyścić boki tego, który mam, a ten nowy sprzedać? Jeśli jest szansa,że coś się poprawi, to może bym wsadził nowy, ale jeśli odczyty tego zamontowanego są w porządku, to zawsze byłbym te 200zł do przodu [br]Dopisany: 23 Sierpień 2011, 14:05_________________________________________________powiedz mi jeszcze tylko, co masz na myśli pisząc o wysokiej temperaturze w dolocie?
przemik Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Nic nie rozgrzebuj przy aucie. A juz na pewno nie dotykaj przeplywomierza. Pracuje prawidlowo. Szkoda kasy na takie rzeczy. Mozna podregulowac statyczny kąt wtrysku... ale to kosmetyka. Wysoka temperatura w dolocie to norma przy logowaniu w tych warunkach pogodowych.
soltmen Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2011 właśnie z tą pogodą jest tak, że przy 10 stopniach na dworze autko zbiera sięw miare ok, natomiast powyżej 25 stopni robi się z niego diesel wolnossący albo i gorzej... wiem, że generalnie jest taka zależność, ale czy powinno być aż tak, że podczas upału muszę ruszać z prawego pasa, żeby nie blokować ruchu na lewym?
ciahciah Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 przemik naucz się oceniać stan przepływki i drożność dolotu na podstawie 003 basic setting... przepływke nową jeszcze potrzymaj, żeby "nie rozgrzebywać auta" zacznij od sprawdzenia czy dolot szczelny bo jak znajdziesz spocone łączenie na rurach to je zlikwiduj i potem zrób ponownie loga dynamicznego 008
przemik Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 przemik naucz się oceniać stan przepływki i drożność dolotu na podstawie 003 basic setting... wow, jestem pod wrazeniem.... postaram sie troche podciagnąc Cokolwiek bedzie robione przy dolocie, przeplywomierzu, kolektorach itp - bedzie stratą czasu i pieniędzy. Decyzja należy do wlasciciela. Pozdrawiam
soltmen Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2011 haha, Panowie, spokojnie w przyszłym tygodniu oddaję autko do mechanika na dłużej - wymiana rozrządu, hamulce itd, więc przekażę mu Wasze spostrzeżenia i zobaczymy, co z tego wyniknie z moich laickich spostrzeżeń wynika jedynie, że po odebraniu autka (wtedy, kiedy jeździł pięknie) turbosprężarka inaczej się "odzywała" - mam wrażenie, że mocniej świszczała - teraz właściwie ciężko ją usłyszeć spod maski. Czy tak powinno być?
ciahciah Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 zawsze po czyszczeniu czy wymianie turbo jest więcej mocy a po kilkuset km auto trochę traci wigoru, to jest normalne, tubo im ciszej działa tym lepiej, tym dłużej podziała, twoje turbo pracuje prawidłowo, jest jeszcze coś takiego jak subiektywne odczucia, teraz przyzwyczaiłeś się do tej żwawości i wydaje ci się że jest gorzej a w rzeczywistości auto zbiera się tak samo pięknie jak po odebraniu od mechanika, może czas pomyśleć o czipie
soltmen Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2011 a tego, że po wymianie turbo jest lepiej na początku, nie wiedziałem w takim razie, skoro mówicie, że wszystko jest w normie, to chyba dam sobie spokój i niech jest, jak jest... o czipie myślałem, ale nie wiem, czy to dobry pomysł - autkiem przejeżdżę jeszcze ten sezon a potem mam nadzieję będe zmieniał na coś nowszego druga sprawa, to czy nie za stary ten motor na czipowanie? Kupowałem w zeszłym roku z wątpliwym przebiegiem 185 000 (99 rok), teraz ma licznikowe 255kkm najechane - czytałem wiele opinii, że czipowanie aut z dużym przebiegiem może sięźle skończyć...
vauxhall95 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 nie zgadzam sie,ja mam zachipowanego i niczym sie nie rozni poza moca niz byl przed
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się