Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Jakie amorki?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

planuję wymienić amorki w swoim aucie. Tylko nie wiem na jakie?

Macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę?

Czy trzeba też wymieniać sprężyny i odboje?

2002 A4 1.9tdi AWX

zawieszenie 1BE

0JG weight category front axle weight range 7

0YJ weight category rear axle weight range 9

Opublikowano

Ja mam inny silnik ale właśnie instaluję Sachsa.Tył.

Opublikowano

ja do siebie włożyłem monroe reflex, sprężyn nie trzeba wymieniać. Odboje - to zależy w jakim są stanie.

Polecam zakupy u forumowicza DZIK

Opublikowano

kkam jak te monroe? DZIK mi je polecał też, ale inni odradzają. Zdecyduję się chyba na sachsa, ale te monroe ciągle wchodzą w grę.

Opublikowano

Nigdy nie trafisz, że ktoś nie odradzi, powiem tak-jeżdżą na Monore i Sachsach również. Ja wybrałam Sachs, bo mają je moi koledzy w B6 i nie narzekają a cenowo nizej.

Opublikowano

Nigdy nie trafisz, że ktoś nie odradzi, powiem tak-jeżdżą na Monore i Sachsach również. Ja wybrałam Sachs, bo mają je moi koledzy w B6 i nie narzekają a cenowo nizej.

I w B5 też mają :cool1: :cool1: :cool1: :cool1: zarówno w sedanach, jak i w avantach.

Opublikowano

Nigdy nie trafisz, że ktoś nie odradzi, powiem tak-jeżdżą na Monore i Sachsach również. Ja wybrałam Sachs, bo mają je moi koledzy w B6 i nie narzekają a cenowo nizej.

I w B5 też mają :cool1: :cool1: :cool1: :cool1: zarówno w sedanach, jak i w avantach.

investigator :polew:

Opublikowano

Mi monroe reflex odpowiada, ale szczerze mówiąc to niewiem jakby było na innych. Mam wersje do standardowego zawieszenia 1BA. Jeździ sie bardzo dobrze, nic nie stuka. Monroe ma też inne amortyzatory dla zawieszenia 1BE. Więc mają odpowiedniki oryginalnych. W oryginale też były 2 wersje amorków. Inni producenci maja jedna wspolna wersję dla 1BA i 1BE. Cenowo to Monroe nie odbiega od innych producentów.

Opublikowano

Ja tez planuje wymianę amortyzatorów tylnych. Audi a4 avant 1.9 TDI AVF wersja Sline 2004.

Oryginalnie w aucie sa zamonowane amortyzatory o nr 8E0 513 033 N (8E0 513 036 AL) Na tyle mam 0YH kategoria wagowa 8 : 520-544 kg; 1BV

amorkiaudityl.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Czym to najlepiej zastąpić ? Bilstein ? Kayaba ? Weitec ? Koni ?

Może ktoś mi nr katalogowe poszczególnych producentów ?

Np z Bilsteina to w Sline siedzi odpowiednik B4 czy B6 ?

BTW Co jest wsadzane na pierwszy montaz ?

pozdro i dzieki

Opublikowano

Założone Sachsy i jest super :good:[br]Dopisany: 24 Sierpień 2011, 10:54_________________________________________________

Ja tez planuje wymianę amortyzatorów tylnych. Audi a4 avant 1.9 TDI AVF wersja Sline 2004.

Oryginalnie w aucie sa zamonowane amortyzatory o nr 8E0 513 033 N (8E0 513 036 AL) Na tyle mam 0YH kategoria wagowa 8 : 520-544 kg; 1BV

amorkiaudityl.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Czym to najlepiej zastąpić ? Bilstein ? Kayaba ? Weitec ? Koni ?

Może ktoś mi nr katalogowe poszczególnych producentów ?

Np z Bilsteina to w Sline siedzi odpowiednik B4 czy B6 ?

BTW Co jest wsadzane na pierwszy montaz ?

pozdro i dzieki

Bono nie Bilstein :wink4:

Opublikowano

Bono nie Bilstein :wink4

a to niby dlaczego ?? Jeżdziełem Leonem na B6 i powiem, że auto na Bilsteinach prowadziło sie bardzo dobrze. Dodatkowo nie spotakełm się jeszcze ze zła opinią na temat Bilsteinów

Opublikowano

Bono nie Bilstein :wink4

a to niby dlaczego ?? Jeżdziełem Leonem na B6 i powiem, że auto na Bilsteinach prowadziło sie bardzo dobrze. Dodatkowo nie spotakełm się jeszcze ze zła opinią na temat Bilsteinów

Widac było to jakiś czas temu, obecnie wielu wraca z reklamacjami i nie są to gdzieś zasłyszane opinie tylko odpowiedź na moje pytanie u mechanika który specjalizuje się w Audi i u którego serwisuję samochód od dawna. Przy mnie wyjeżdżał samochód po zmianie amortyzatorów z Bilsteinów na Kayaba, po reklamacji a to nie była jedyna. W łódzkiej bandzie spotkasz podobne opinie i koledzy również nie jeżdżą obecnie na Bilsteinach. Wybór jest twój oczywiście.

Opublikowano

a może mi ktoś doradzić jakie te amortyzatory kupować? Chodzi mi o tył. Są różne do wyboru: gazowe, olejowe, gazowo-olejowe. Zdecydowałem się na Sachsa tylko właśnie nie wiem o co chodzi z tymi rodzajami. Z góry dzięki za info.

Opublikowano

a może mi ktoś doradzić jakie te amortyzatory kupować? Chodzi mi o tył. Są różne do wyboru: gazowe, olejowe, gazowo-olejowe. Zdecydowałem się na Sachsa tylko właśnie nie wiem o co chodzi z tymi rodzajami. Z góry dzięki za info.

http://www.zf.com/brands/content/en/sachs/products_sachs/suspension_sachs/car_shock_absorbers/super_touring/super_touring.html

Naprawdę są bardzo dobre, mogę polecić z czystym sumieniem, bo moja Ada to już drugie auto, do którego je zakładam i nie miałem żadnych powodów do narzekań :good: :good: :good:

Opublikowano

Od jakiegoś czasu tylko kayaba,sahsy lubią się szybko wylewać a bilsteiny stukają.

Opublikowano

Od jakiegoś czasu tylko kayaba,sahsy lubią się szybko wylewać a bilsteiny stukają.

Wszystko zależy od osobistych doświadczeń i tego, co rozumiesz po pojęciem "szybko" (ile kilometrów rocznie nalatasz)

Ja miałem Sachsa SuperTouring w poprzednim aucie przez 5 lat i nic się nie działo. Ale fakt faktem, przejechałem w tym czasie 35 tysięcy, niektórzy tyle robią w rok.

Opublikowano

dzięki za info. Ale chciałbym żeby mi ktoś odpowiedział czy lepiej kupować gazowe czy gazowo-olejowe. O co tu kaman???

Opublikowano

Od jakiegoś czasu tylko kayaba,sahsy lubią się szybko wylewać a bilsteiny stukają.

Marewel a te szybko wylewające się sachsy lub stukające bilki sam montowałeś?

Bo ja mam następujące wnioski.

Amorki dobrze zamontowane będą hulać. Wiadomo na jedne linie jest mniej na drugie linie jest więcej reklamacji.

Ostatnio mialem reklamację kayaba , pierwszą w historii.

Klienta mechanik wciskał tłoczysko żabą i na tłoczysku miałeś normalnie masakrę. Klient oczywiście nic nie wiedział i idę o zakład że pozostałe amoresy w aucie wymieniał w ten sam sposób.

Jak cokolwiek się stanie - o gwarancji może zapomnieć.

Konkluzja zatem, żeby były trwałe muszą być zamontowane zgodnie z zasadami.

Jak mechanik sp***doli to każdy pocieknie.

[br]Dopisany: 26 Sierpień 2011, 02:07_________________________________________________

dzięki za info. Ale chciałbym żeby mi ktoś odpowiedział czy lepiej kupować gazowe czy gazowo-olejowe. O co tu kaman???

Ty masz wyłącznie olejowo gazowe do zamontowania, chyba że jakieś chiny olejowe ale do Twojego autka stricte olejowych nie produkuje się.

Opublikowano

i właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Dzięki Dzik. Odezwę się później do Ciebie na PW, bo widzę że ogarnięty w temacie jesteś i podobno można też u Ciebie kupić amortyzatory. Pewnie skorzystam. Pozdr.

Opublikowano

Marewel a te szybko wylewające się sachsy lub stukające bilki sam montowałeś?

Na tyl do passata b5 chyba nie da się tego źle zamontować.Po 30tys wymianialem cały komplet w passacie z bilsteina na kyb klient stwierdził ze jest teraz bloga cisza.Na bilach(tłukły od początku wymieniał wiec zawieszenie niepotrzebnie) przejechał jakieś 30ty tylne pociekli.

Następny Passat tyl sachs(wylany) założony nowy sachs 15tys i mokry jeden.Przednie tak szybko się nie wylewają.

Peugeot partner (ja nie zakładałem)tylne amorki sachs po 10 tys wybite tuleje dolna.

Na te firmy wiec nie chce mi się już patrzeć.

Kyabe można trafić japońską,najczęściej sa hiszpańskie portugalskie francuskie.Na sachsach i bilsteinach sa jakies smieszne nalepki i nie wiadomo gdzie to robione.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...