Bart-S Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2011 Masz ZF. Zawór widzisz w zbliżeniu na zdjęciu nr 2 (ma wtyk 2-pinowy).
turzol Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Części do wykonania moda "servotronic" mam już skompletowane, ale mam jeszcze kilka wątpliwości co do spisu części Mam przekładnie o nr 8E1 422 054 B czyli od B7. Przekładnia jest bez drążków kierowniczych. Czy mogę przełożyć drążki ze starej przekładni B6? Czy lepiej zaopatrzyć się w nowe od B7? Mam się zaopatrzyć w przekaźnik od B6 czy B7 jeśli mam przekładnie z nowszego modelu? 8E0 907 307 – przekaźnik 629 dla B6 8E0 907 307 F – przekaźnik 640 dla B7 Do czego właściwie jest przeznaczona ta wiązka i dlaczego nie ma jej przy B6? 8E1 971 323 – dodatkowa wiązka elektryczna servotronic dla B7 ( 29zł )
Bart-S Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Mam przekładnie o nr 8E1 422 054 B czyli od B7. Przekładnia jest bez drążków kierowniczych. Czy mogę przełożyć drążki ze starej przekładni B6? Czy lepiej zaopatrzyć się w nowe od B7? Końcówki drążków pasują do zwrotnicy - jednak nie sprawdzałem czy między maglami można je zamieniać. Dlatego bezpieczniej będzie kupić wariant dla B7 skoro taką przekładnię nabyłeś. Mam się zaopatrzyć w przekaźnik od B6 czy B7 jeśli mam przekładnie z nowszego modelu? Nie znam dokładnej różnicy w budowie między przekaźnikami - tutaj też bezpieczniej będzie założyć wersję przeznaczoną dla danego modelu magla. Do czego właściwie jest przeznaczona ta wiązka i dlaczego nie ma jej przy B6? 8E1 971 323 – dodatkowa wiązka elektryczna servotronic dla B7 ( 29zł ) Zawór w B6 i B7 montowany jest w innej pozycji. Najprawdopodobniej starsza wiązka była obliczona na styk i dlatego w B7 trzeba ją było troszkę przedłużyć...
chester121 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 sorki ze pytam w tym dziale mam w aucie servotronic i dziala naprawde super powyzej 140km/h kiera chodzi ciezko na postoju mozna krecic jednym palcem, ale czy napewno nie ma sposobu na regulacje, jesli nie sily wspomagania to chociaz zakres predkosci od jakiej zaczyna wspomaganie twardniec. ???? Program Vagcom ma kanal "16" steering wheel, na forum kiedys znalazlem opis jak mozna zwiekszyc lub zmiejszyc sile wspomagania (teraz nie moge tego posta znalezc, zeby sprawdzic czy to dziala) w kazdym razie zmienialo sie liczbą 1- lekkie wspom. 3- mocne zagłębiał sie ktos moze w ten temat (glownie chodzi mi o zmniejszenie wspomagania, bo podczas jazdy z malymi predkosciami kierownica chodzi wedlug mnie za lekko (jak w fiatach z funkcja CITY).
marjankowi Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Bartek Jak długi jest ten oryginalny kabel między słupkiem "a" i wtyczką zaworu?
Bart-S Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2012 Bartek Jak długi jest ten oryginalny kabel między słupkiem "a" i wtyczką zaworu? Kurcze gdzieś zapisywałem długości ale nie mogę tego teraz znaleźć - jeśli się nie mylę to jakieś 20cm. sorki ze pytam w tym dziale mam w aucie servotronic i dziala naprawde super powyzej 140km/h kiera chodzi ciezko na postoju mozna krecic jednym palcem, ale czy napewno nie ma sposobu na regulacje, jesli nie sily wspomagania to chociaz zakres predkosci od jakiej zaczyna wspomaganie twardniec. ???? Program Vagcom ma kanal "16" steering wheel, na forum kiedys znalazlem opis jak mozna zwiekszyc lub zmiejszyc sile wspomagania (teraz nie moge tego posta znalezc, zeby sprawdzic czy to dziala) w kazdym razie zmienialo sie liczbą 1- lekkie wspom. 3- mocne zagłębiał sie ktos moze w ten temat (glownie chodzi mi o zmniejszenie wspomagania, bo podczas jazdy z malymi predkosciami kierownica chodzi wedlug mnie za lekko (jak w fiatach z funkcja CITY). Oficjalnie nie ma takiej możliwości - spróbuję rozkminić ten temat...
krystian821 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Taka mozliwosc o ile dobrze pamietam jest ale w autach vag z elektrycznym wspomaganiem.[br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 20:49_________________________________________________Znalazlem cos takiego: "W niektórych modelach aut z grupy VW możliwa jest regulacji siły wspomagania poniża instrukcja przedstawia procedurę takiej regulacji za pomocą programu VAG COM [44] - steering assist [07] - recode Pojawi nam się okienko z aktualnym kodowaniem sterownika, zmieniamy cyfrę oznaczoną jako "x" w zakresie od 1-9 Przykładowe Kodowanie: 00140 Gdzie Zmieniamy: 001x0 2 = GTI 3 = Comfort 6 = Handicapped (very light) 00110 - Normalna siła wspomagania dla ciężkich wozów 00130 - Komfortowa wyższa siła wspomagania przy małych prędkościach dla ciężkich wozów 00140 - Normalna siła wspomagania dla lekkich wozów 00150 - Komfortowa wyższa siła wspomagania przy małych prędkościach dla lekkich wozów 00160 - Handicap - najwyższa siła wspomagania. Ukooczyć kodowanie funkcją [06]."
Bart-S Opublikowano 31 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2012 Tak tylko u nas nie ma osobnego sterownika dla wspomagania. Jedyna szansa to sterownik kolumny kierowniczej (chociaż po wstępnych poszukiwaniach nic ciekawego nie znalazłem), bo parametrów przekaźnika nie zmienisz...
Bart-S Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Opublikowano 1 Lutego 2012 Da radę w b5 tak zrobić? Tak, w B5 też jest Servotronic.
NexoPL Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 A przybliżył byś mi temat troszkę na pw czy coś bo przy wyższych prędkościach przeszkadza.
Bart-S Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Opublikowano 1 Lutego 2012 A przybliżył byś mi temat troszkę na pw czy coś bo przy wyższych prędkościach przeszkadza. Nie wiem jak wysterowuje przekaźnik w B5 ale mnie osobiście zasada działania Servotronika nie przeszkadza. Trudno to jednak odnieść do Twojej osoby - każdy ma inne preferencje. Najlepiej poszukaj kogoś kto ma ten system zamontowany w B5, przejedź się i sam oceń...
NexoPL Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Jechałem ale b6 i jest pozytywnie i to bardzo.
Bart-S Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Opublikowano 1 Lutego 2012 Kurcze dziwna sprawa... W kodach wyposażenia dla B5 jest podany ale nie mogę odnaleźć tej instalacji w schematach i w podręczniku użytkownika (może jednak nie było tego w B5?).
NexoPL Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 w necie ani widu ani słychu o tym chyba tego nie było. Trzeba do servisu dzwonić.
Bart-S Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Opublikowano 2 Lutego 2012 Serwis tu nie pomoże Trzeba zajrzeć do katalogu detali albo cennika A4 B5...
michail55 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 dzieki bart pewnie sie teraz przyda bo wymiana magla mnie czeka pozdroo!!
konrad_A4 Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 Witam, po mału zbieram garty na upgrade do 1N3, mam już przekładnie 8E1 422 071T czyli jak sprawdzałem w Etce ten nr zamienia się na 8E1 422 053Q -> 8E1 422 054B. Czyli wychodzi, że mam przekładnie od B7. Teraz pytanie, który moduł przypasować? Pod przekładnie, czy pod model auta? Będę brał nowy także mam możliwość wyboru. Czy ktoś ma wiedzę, czy moduły mają inną charakterystykę pracy różniącą się między modelami (B6 i B7), czy może wszystkie są takie same? Łatwiej byłoby mi wyrwać coś z fałweja, ale z tego co wiem to miały to Touaregi i Phaetony, w Passatach nie mam wiedzy niestety.
michail55 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 poweidz mi czy przy zakladaniu magla servo trzeba od razu zakladac pod instalacje czy mozna instalacje zalozyc w pozniejszym terminie i jezdzic na tym maglu chwile zanim sie wszystko zalozy??
Bart-S Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Opublikowano 15 Lipca 2012 poweidz mi czy przy zakladaniu magla servo trzeba od razu zakladac pod instalacje czy mozna instalacje zalozyc w pozniejszym terminie i jezdzic na tym maglu chwile zanim sie wszystko zalozy?? Nie potrafię odpowiedzieć jednoznacznie... Na pewno bez zasilania zaworu servo-magiel chodzi ciężej niż na 1N1. Nie wiem czy to zdrowe tak jeździć...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się