Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 APU] problem z ładowaniem czy wada aku? rozsadziło akumulator


150PS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :hi:

Koledzy pomozcie mi odpowiedziec na pytanie ktore zadaje sobie wczoraj a mianowicie to: Czy jest możliwe aby rozsadziło akumulator bo np został przeładowany? znajomy twierdzi, że nawalił regulator napięcia w alternatorze... mozliwe?

Dokladnie sytuacja wygladala tak:

Wczoraj wieczorem mialem jechac do berlina zawiesc znajomym kilka pierdolek... no wiec spokojnie niczego o nic nie podejzewajac wychodze z domu wsiadam do mojej jakze zajebis_ej a4 :P próbuje ją zabakac a tu zonk, dwa obroty rozrusznika i klapa! mysle sobie nie mozliwe akumulator ma dopiero 3 miesiace bo kupiony nowy pod koniec listopada... dodam ze auto stalo na dwoze a temp. powietrza byla ok. -1/-2stC nie wiecej!

ale ok... zdazylo sie trudno trzeba naladowac, wiec ja po prostownik i otwieram mache, a tu dopiero zdziwko... aku wylany przy chyba tym bolcu od"-", a korek od pierwszej przegrody jak by go cos wypychalo az do gory podniesiony... dodam ze to co bylo wylane czyli chyba ten kwas bylo zamarzniete!? w srodku aku nie wiem jaka mial konzystencje :) no coz do berlina pogonilem dzis rano na aku kolegi a tamtego jeszcze wczoraj zawiozlem na gwarancji - w poniedzialek zobaczymy co stwierdza:) mam nadzieje ze uznaja:P

Ciekawy temacik, bo nie ma nic o podobnej tematyce na forum "_) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyplukales i zneutralizowales dobrze rynne podszybia??.

u mnie kiedys, w audi 100 pekl akumulator. i sobie delikatnie ciekl, czego nie zauwazylem. skutkiem tego przezarlo mi rynne podszybia na wylot, w ciagu tygodnia :confused4: polapalem sie gdy mialem basen w kabinie ;(

wystarczy podlaczyc VAG-a bdzie blad jezeli napiecie bylo zbyt wysokie.

ew. mozna sprawdzic woltomierzem. max to 14,4 V, norma 14,2-14,4V.

jezeli napiecie jest zbyt duze, nastepuje bardzo intensywne gazowanie powodujace przelewanie sie elektrolitu. do tego nastepuje splywanie masy czynnej z elektrod.

z drugiej strony elektrolit rozladowanego akumulatora marznie ponizej -8C, wiec nie wiadomo co ty masz za siki w aq. ;)

wg mnie. zmierz napiecie ladowania. jezeli bedzie ok, aq na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze powiedziawszy jeszcze sie nie przyg ladalem czy jest sucho ale zaraz biegne skoro mowisz z to az takie dziury wali:) no coz dzieki za rade... pojade w pon na vaga i zobacze co z tym ladowaniem... jak wszystko sie wyjasni napisze co bylo przyczyna i jak sie problemu pozbylem :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZONK:) dzisiaj odebralem aku z serwisu z gwarancji... otoz tak: pan powiedzial mi ze aku jest ok i przeszedl pomyslnie wszystkie testy, i ze poprostu byl rozladowany! wiec ja do niego z lekkim uniesieniem ze aku nie ma prawa sie rozladowac przez 1 dzien nieuzywania auta jesli tenze aku m 3 miesieace ale on ze ma i tyle! no dobra...to ja pytam dalej a co to za qwa kwachy pociekly..a to ktoryms korkiem jak pan grzebal cos przy nim i pan nie dokrecil, to ja mowie mu ze ostatnia osoba jaka dotykala ten aku to jego pracownik ktory mi go zakladal(i tak faktycznie jest) !!! on stweirdzil ze cos krece a ja stwierdzilem ze gosc ma zryty beret do potegi! no czyz to nie palant :) ? twierdzi ze juz napewno bedzie ok, ale i tak musze jechac na vaga kontrolke air bag zgasic wiec wyjdzie jak cos co z tym pradem i jak wyjdzie ze za duzy prad na ladowaniu to pojade do tego serwisu i goscia wysmieje jeszcze raz dla satysfakcji:P a teraz jeszcze tylko jedno pytanie dla tych bardziej obcykanych :P w zwiazku z tym ze gosc ktory ma vaga w mojej okolicy duzo chce za podpiecie:) czy wyjdzie to takze (z tym pradem) na "Komputerowa diagnostyka silnika - KTS BOSCH" bo to mam za 50zl :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie chodzi o prad tylko napiecie. pownien bez problemow to odczytac.

jezeli winny bylby regulator nie licz na gwarancje aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzisz za FREE zwykłym woltomierzem 12V Plus(czerwony) do zacisku plus akumulatora (czerwony po prawej stronie) minus do ujemnego zacisku akumulatora (czarny przewód po lewej) jak stoisz z przodu samochodu. Na właczonym silniku przy na obrotach 800-900 woltomierz powinien pokazywać ok 14,4V. Po wyłaczeniu silnika napięcie po chwili spada do ok 12,6V i cała filozofia. Skasowanie alarmów AIRBAGA to już tylko VAG-iem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i po problemie:) to byla najwyrazniej wada aku, bo alternator sprawdzilem i jest ok! poduche tez pokasowalem i jest ok! zostalo mi wymienic czujnik temp h2o tylko jeszcze nie wiem jak sie do tego zabrac wiec biore sie za rycie po forum:) za wszystkie cenne rady w tym temacie wielkie dzieki a szczegulnie za ta o przeplukaniu rynny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...