kastet Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Witam wszystkich. Wiem, że ten temat był poruszany wielokrotnie, aczkolwiek wydaje mi się, że nie padły odpowiedzi na następujące problemy. Na początku chciałbym się dowiedzieć co jestr odpowiedzialne za poprawne wskazanie zużycie paliwa. Chodzi mi o to, że na komputer pokazuje mi średnie spalanie u mnie 5,9 litra na 100 km, licznik pokazuje, że jest jeszcze trochę paliwa, natomiast świeci się rezerwa, po przejechaniu 450km. Dodam, że zatankowałem 38 litrów. Pytanie brzmi, czy rezystor suwakowy umieszczony w zbiorniku paliwa, przekazuje bezpośrednio sygnał, na komputer, który za pomocą tej informacji pokazuje możliwy do przejechania dystans kilometrów oraz oraz czy bezpośrednio też daje informację na licznik wskaźnika paliwa. Bo gdzieś jest przekłamanie i chciałbym wiedzieć gdzie. Czekam na wasze opinie.[br]Dopisany: 18 Luty 2008, 17:21 _________________________________________________Panowie czy nikt z forumowiczów nie jest wstanie odpowiedzieć mi na te pytania, bardzo mi zależy na poznaniu dlaczego tak się dzieje i gdzie tkwi problem. Jeszcze raz zachęcam do dyskusji.
M@rcus Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Skoro nikt jeszcze nie udzielił odp., to może ja postaram się coś wywnioskować. Logicznie rzecz biorąc, informacja o ilości paliwa przekazywana jest do kompa, bo skądś musi wiedzieć, że jest jakaś ilość paliwa w zbiorniku i na tej podstawie określa przybliżoną wartość kilometrów pozostałych do przejechania. Nie wnikam tutaj w sposób ich obliczania, bo była już mowa o tym na forum.
szubi Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 opornica w zbiorniku jest podłączona do licznika i gdzieś na forum czytałem że można ją skalibrować vagiem.
kastet Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Opublikowano 20 Lutego 2008 Na podstawie tych informacji można wywnioskować, że osobno sygnał z opornika suwakowego umieszczonego w zbiorniku dociera do komputera oraz osobno do licznika wskaźnika paliwa. Błędne wskazywanie może być spowodowane przetartymi ścieżkami na oporniku oraz także źle skalibrowanym licznikiem. Wydaje mi się, że licznik nie pokazuje dobrze, gdyż po wyłączenie zapłonu wskazówka spada dużo poniżej 0. Czy takie zachowanie jest prawidłowe?
sokolnh Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 w baku na czujniku są dwie ścieżki, jedna od poziomu paliwa, druga od rezerwy. Raczej jest bardzo prawdopodobne, że jezeli scieżki są wytarte to wskaźnik będzie błędnie pokazywać jedynie to co możesz ustawić to położenie wskazówki na wskaźnika paliwa tj. np zalac do pełna i ustawic wskazówke tak żeby pokazywała pełny bak :th:
kastet Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Opublikowano 20 Lutego 2008 A czy da się wymienić ten rezystor suwakowy, jeśli tak to na jaki i ile taka wymiana kosztuje?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się