[B5 AFN] Kolor spalin bialy , czarny co oznacza?

    12 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Czesc wszystkim mam koledzy do was pytanie co jest nie tak jesli kopci na bialo i co moze byc nie tak jak kopci na czarno

    ja mam taki akurat problem ze po odpaleniu z rana idzie czarny dym pozniej bialy/siwy jak dodam gazu a pozniej jak butuje w trasie to czarn achmurka sie pojawi

    gdzie szukac przyczyn

    z gory dzieki wszystkim

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    najlepiej zacznij od logów

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witaj. Popieram wypowiedz kolegi aju co do logów,ale mam pytanko: czy autko ma dynamikę?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podepne sie bo mam podobny problem. Pisze podobny bo po dzisiejszej jezdzie próbnej (wymieniałem termostat) stwierdzam iz przy bucie do konca i ciagnieciu pod 4000rpm auto zostawia za soba chmure dymu :blink:Wczesniej jakos go specjalnie nie ganiałem ,aczkolwiek czasem przy przyspieszaniu (widziałem to zawsze jak było ciemno i jechało za mna auto) zostaje za mna lekki dymek. Ale to co dzis zobaczyłem to poprostu masakra jakas...Auto dynamike ma ,jedyne co to zauwazyłem dzis dziure na tym krótkim gumowym łączniku od dolotu bodajze (ten który jest obok zaworu EGR) ale raczej to przyczyna nie jest. Czyzby wtryski padły a moze wystarczy cos podregulowac? Vagiem bym sprawdził dziada ale zasadniczo nie wiem co ,jakie grupy ,statycznie czy dynamicznie? Wiem ze koryguje sie katy wtrysków czy cos podobnego ale zginął mi ten temat teraz :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Właśnie tez tak poczytałem na forum i to moze byc to. Zastanawiam sie tylko czy kupic jakis zwykły ,zbrojony waz odpowiedniej średnicy czy musi byc cos "specjalnego"? Z reszta jakby nie patrzec to kazdy waz który bedzie cały ,bedzie lepszy niz ten dziurawy :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kup w motoryzacyjnym węża zbrojonego, ja kupiłem ostatnio 60cm za kilka zł i spisuje się idealnie. Nowy w salonie to kopa kasy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Właśnie tez tak poczytałem na forum i to moze byc to. Zastanawiam sie tylko czy kupic jakis zwykły ,zbrojony waz odpowiedniej średnicy czy musi byc cos "specjalnego"? Z reszta jakby nie patrzec to kazdy waz który bedzie cały ,bedzie lepszy niz ten dziurawy :decayed:

    musi byc zbrojony i olejoodporny.[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2011, 23:08_________________________________________________

    Czesc wszystkim mam koledzy do was pytanie co jest nie tak jesli kopci na bialo i co moze byc nie tak jak kopci na czarno

    ja mam taki akurat problem ze po odpaleniu z rana idzie czarny dym pozniej bialy/siwy jak dodam gazu a pozniej jak butuje w trasie to czarn achmurka sie pojawi

    gdzie szukac przyczyn

    z gory dzieki wszystkim

    kat wtrysku do sprawdzenia, jezeli ok, byc moze leja wtryski. ew. zle ustawiony nastawnik po uszczelnianiu pompy wtryskowej.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    po zapaleniu rano na pewno dymi na czarno a nie na niebiesko?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem jak wy myślicie ale jak auto stoi na polu a tak jak teraz jest rano duża wilgoć to kopcenie na biało zawsze sie pojawi na początku. Ten biały dym to najprawdopodobniej para wodna. Wilgoć jest w powietrzu które zasysa silnik. Jak jest gorący to pary nie widać. Jak go zgasisz i ostygnie para się skrapla w układzie wydechowym (w tłumikach stoi woda ). Jak uruchomisz silnik gorące gazy spalinowe powodują natychmiastowe odparowanie wody i mamy efekt białej pary.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja tak miałem do niedawna... rano kopcił na biało, przy wyższych obrotach na czarno i łapał tryb awaryjny :kwasny:

    W moim przypadku doszło jeszcze powolne ubywanie płynu chłodniczego i twarde przewody układu chłodzenia.

    Po wymianie uszczelki pod głowicą, kpl zaworów ssących i wywaleniu kata, auto przestało kopcić (malutkiego dymka może puścić jeszcze :decayed: ) i nie łapie trybu awaryjnego.

    Zawory ssące były w kiepskim stanie - pełno nagaru i oleju, który powodował kopcenie i syfienie turbinki. Przelot auta to 300000km na blacie...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Auto dynamike ma ,jedyne co to zauwazyłem dzis dziure na tym krótkim gumowym łączniku od dolotu bodajze (ten który jest obok zaworu EGR) ale raczej to przyczyna nie jest.

    jeśli masz uszkodzony ten wąż to właśnie to jest przyczyną nadmiernego kopcenia bo łapie fałszywe powietrze w dolot - dolot musi być szczelny, także do wymiany..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy