danu44 Opublikowano 11 Września 2011 Autor Opublikowano 11 Września 2011 No i mamy problem. Widac z tego ze nawet uzywajac blokady pompe mozna zle ustawic!!! Ale dalej chcialabym wiedziec co pokazuje MB 000 w drugiej pozycji. Wedlug mnie jest to kat wtrysku, a jesli tak to dlaczego jego nie mozna uzywac do odczytywania wyniku, i okreslenie kata wtrysku. Tylko z BS 000 druga pozycja. Bardzo prosze o wyjasnienie mi tego. U mnie VAG nie pokazuje nic w BS 000 druga pozycja. To 000 to jest prawdopodobnie brak odczytu... Podejrzewam ze moj kabel VAK KLL nie laczy sie z ta pozycja. Przeczytalam gdzies na forum ze blok wartosci mierzonych (czyli MB) grupa 000 druga pozycja to kat wtrysku mierzony od 0 do 88. A ja mam tam ok. 57. Robilam TDI tuning i przy temp. 157 i odczycie w MB kata wtrysku 57, wynik jest w poblizu gornej czerwonej kreski. Czyli kat wtrysku jest dalej dosc wczesny, a nie opozniony. Tak jakby to mozna bylo wnioskowac z BS gdyby tam bylo 000. Pozdrawiam
lukjar7 Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 w MB widac kat wtrysku po korekcji ecu w BS widac nastawy podstawowe kąta, przy odpalaniu ecu nie ma mozliwosci ustawienia kata wtr tylko jest to warunkowane fizycznie, dlatego lekko zmieniony kat ma wplyw tutaj na odpalanie a nie na prace silnika nie tdi tuning tylko timing
danu44 Opublikowano 11 Września 2011 Autor Opublikowano 11 Września 2011 nie tdi tuning tylko timing Sorry ucze sie dopiero... No i oczywiscie bardzo wielkie dzieki za wyjasnienie roznicy miedzy BS a MB. Teraz juz wszystko rozumiem. Jeszcze raz dziekuje... Pozdrawiam
ciahciah Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 temat się rozkręca w automacie statyczny kat wtrysku ma być max 47(ja bym przyjął przedział ustawiania 39-44) a nie jak w AFN manual 49-54, jest to spowodowane niższymi obr biegu jałowego w automacie kabel jest dobry, jak by coś było źle to by w ogóle się nie łączył z engine i nie można by robić logów, odpal loga 000 basic setting i włącz timing i zrób scrina, zobaczymy czy będzie to co jest w logu 000bs, wiecznie w 000bs jest kąt zero? nic nie drgnie nawet na chwile?
przemik Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 W duzym uproszczeniu .... 000 MS - dynamiczny kat wtrysku 000 Basic Settings - statyczny kąt wtrysku Skoro rozrzad jest dobrze zlozony to ustawic kąt wtrysku i po klopocie.
danu44 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Opublikowano 12 Września 2011 Witaj Damian Ooo... Ty jednak jestes super... Jak na to wpadles z tym katem wtrysku w automacie, no nic gratuluje. Napewno duzo kolegow jezdzacych automatam skorzysta z tej wiadomosci... Wiec wlasnie, zawsze wczesniej jak mialam mierzony kat wtrysku to bylo ok. 41-45.... i autko chodzilo jak burza... A silnik pracowa bardzo miekko i delikatnie... Teraz tak, juz pisalam wczesniej ze jak wlacze BS 000 to w drugiej pozycji w pierwszyej sekundzie pokazuje sie pomiar (wynik) ale bardzo szybko znika...? Nie zdazylam nawet zaobserwowac co tam sie wyswietla. Szczerze mowiac nie przykladalam do tego wiekszej wagi, z racji nieswiadomosci. Teraz juz wiem ze musze zwrocic na to wieksza uwage. No i oczywiscie sprobuje zrobic TDI timing... no i co teraz dobrze napisalam? Wiecej juz sie nie pomyle. Dziekuje za zwrocenie uwagi. [br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 11:36_________________________________________________ W duzym uproszczeniu .... 000 MS - dynamiczny kat wtrysku 000 Basic Settings - statyczny kąt wtrysku No wlasnie teraz juz to rozumiem, wczesniej nie wiedzialam o co chodzi... Skoro rozrzad jest dobrze zlozony to ustawic kąt wtrysku i po klopocie. Mam watpliwosci co do poprawnego zlozenia rozrzadu. Tak jak koledzy juz pisali nawet z blokada moze sie nie udac. Po wymianie rozrzadu silnik pracowal twardo. Czyli prawdopodobnie kat wtrysku byl zawczesny. Po ustawieniu czujnikiem zegarowym silnik pracuje miekko ale prawdopodobnie kat wtrysku jest na 0. Mechanik po pracy powiedzial ze kat byl zawczesny, a teraz jest tak jak mowia dane fabryczne. I moze dlatego BS 0000 poz 2 jest 0. Jesli go teraz znowu przyspiesze na pompie do 45 to znowu zacznie pracowac twardo. Czy nie jest to wniosek na to ze kolo zebate na pompie jest przestawione...? Moze to bzdura co napisalam, ale nie jestem fachowcem. I tylko po przeczytaniu duzo roznych watkow na forach wydaje mi sie ze to moze byc logiczne wytlumaczenie. Albo sie myle w tym co pisze. Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi. Pozdrawiam
lukjar7 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Ja nie widze sensu ciagniecia tej rozmowy, to trzeba ustawić i tyle
danu44 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Opublikowano 12 Września 2011 Ja nie widze sensu ciagniecia tej rozmowy, to trzeba ustawić i tyle Jasne, wlasnie to chce zrobic. Ale co mam ustawiac? Rozrzad od nowa czy pompe? Piszesz ze nie widzisz sensu dalszej rozmowy. Domyslam sie ze Ciebie jako fachowca to nudzi. Ale ja mam problem i nie moge sobie z tym poradzic. Wiec pomyslalam sobie ze koledzy fachowcy znajda chwilke zeby i na moim watku sie skupic. Zwroc uwage ze az tak nudnie tu nie jest. Wlasnie kolega ciahciah w poscie powyzej napisal to co na zadnym forum nie jest napisane. Audi w automacie nie ma kata wtrysku 49-54 lecz 39-44. A wczesniej wszyscy mowili mi ze 49-54, wiem ze to mala roznica. Ale niemniej jednak w automcie moze to miec znaczenie. Wiec mysle ze napewno nie jednemu ta nasza rozmowa sie przyda. temat się rozkręca odpal loga 000 basic setting i włącz timing i zrób scrina, zobaczymy czy będzie to co jest w logu 000bs, wiecznie w 000bs jest kąt zero? nic nie drgnie nawet na chwile? TDI timing dziala w BS tylko w pozycji wlaczony zaplon !!! Przy uruchomionym silniku nie ma nic. Brak wykresu. I tylko w tej pozycji zaplonu pokazuje mi w BS 000 poz. 2 ... 38 jednostek. Po uruchomieniu silnika pozycja 2 w BS znika i jest tylko 000. Choc po zrobieniu GO w BS 000 poz.2 na 1-2 sekundy wyswietla sie wynik i pokazuje tyle samo co w MB, to znaczy 54-58 Zamalo czasu aby zrobic loga. Wszystko inne wyswietla sie normalnie. Mam bardzo wysoka temperature paliwa. U kolegow w innych logach nie spotkalam sie z tak wysokimi wartosciami. Na ogol sa to wartosci 110 do 150. Dlaczego tak jest...? SB http://vaglog.rtnet.pl/db_56938.html MB http://vaglog.rtnet.pl/db_56939.html TDI timing /http://postimage.org/image/2hsa48sas/06f67ee6/ Pozdrawiam
vauxhall95 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 no kurde niewiem jak wytlumaczyc lepiej bedzie brak wykresu na TDI timing bo jest ZERO ZERO ZERO ZERO i nic nie wyswietli.To normalne ze po wlaczeniu nieraz pokazuje wartosc z MB i zaraz jest poprawna.Co do kata wtrysku,to gwarantuje Ci ze jak ustawisz 50 czy manual czy automat bedzie OK
danu44 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Opublikowano 12 Września 2011 Jasne, moge sie zgodzic nawet na 50. Ale jak to teraz zrobic, skoro BS wyswietla tylko przy wlaczonym zaplonie a nie na biegu jalowym. I ile mam naprawde ten kat wtrysku. Czy odczyt (38) w BS przy wlaczonym tylko zaplonie mozna uwazac za prawdziwy wynik...? Wiem ze macie zemna klopot. Sorry. Ale sama nie dam rady. A jesli chodzi o mechanikow to kazdy sam wie jak to jest. Grupa 004 i zadany 1.3 uzyskany 1.3 czyli jest super... ps.Gdzies dawno czytalam (ale nie pamietam dokladnie) ze trzeba alarm i cos tam jeszcze deaktywowac przy blednych odczytach Vaga. Czy to moze byc to...? ps.Patryk i zwroc uwage na TDI timing, jesli bede miala 50-52 to przy tej temperaturze paliwa wyladuje prawie przy gornej granicznej lini... OT... glowa mnie juz boli...
vauxhall95 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 na zaplonie zawsze jest kat wtrysku zakladany 038.To nie ma nic wspolnego z ustawieniem pompy.USTAW kat wtrysku i przyjdz z logami BS,poki co to chyba nie ma co gadac.Bo faktycznie glowa zacznie bolec.Pozdrawiam
danu44 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Opublikowano 12 Września 2011 Rozumiem, tylko jak ustawic kat wtrysku na pompie, skoro VAG w BS 000 poz.2 na wolnych obrotach nic nie pokazuje. No i pozamiatane. Dziekuje ci bardzo za pomoc. Pozdrawiam
vauxhall95 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 no jak ustawic?? pchnac pompe w strone silnika nie rozumiem pytania?
danu44 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Opublikowano 12 Września 2011 Ok, rozumiem czyli uwazasz ze kat wtrysku jest na 0 i dlatego BS pokazuje 000. Ok, pojade do kogos niech mi te pompe przestawi tak jak mowisz. W strone silnika. Dzieki Milego wieczoru.
przemik Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Temat uwazam za wyczerpany. Jesli kolezanka bedzie miala jakis nowy problem... zapraszam do nowego wątku.
Rekomendowane odpowiedzi