Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1820

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

To trzeba szukać w panelu. Może bezpiecznik wejściowy padł, w wielu modułach jest na wejściu. Nagle padł panel?

z zewnątrz nie widać żadnego bezpiecznika, panel padł w czasie jazdy w pewnym momencie zrobiło się troszkę ciepło chciałem zmniejszyć temperaturę a tu brak reakcji a po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu silnika wyskoczył jeszcze komunikat że system Start/Stop też nie działa

---------- Post dopisany at 18:08 ---------- Poprzedni post napisany at 18:03 ----------

bez CANa raczej sam nie wstanie.

jak mam to rozumieć :eusathink:jeśli podłącze zasilanie to nie będzie żadnej reakcji na panelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba szukać w panelu. Może bezpiecznik wejściowy padł, w wielu modułach jest na wejściu. Nagle padł panel?

z zewnątrz nie widać żadnego bezpiecznika, panel padł w czasie jazdy w pewnym momencie zrobiło się troszkę ciepło chciałem zmniejszyć temperaturę a tu brak reakcji a po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu silnika wyskoczył jeszcze komunikat że system Start/Stop też nie działa

---------- Post dopisany at 18:08 ---------- Poprzedni post napisany at 18:03 ----------

bez CANa raczej sam nie wstanie.

jak mam to rozumieć :eusathink:jeśli podłącze zasilanie to nie będzie żadnej reakcji na panelu?

Nie wiem gdzie szukać błędów systemu Start/Stop, ale to że przestał działać po awarii panelu klimy może mieć powiązanie z tym, że nie otrzymuje odpowiedniego sygnału i system Start/Stop nie wie, czy może wyłączyć auto. Chodzi mi tu o moment, kiedy klima uruchamia kompresor, żeby schłodzić auto do żądanej temp. Wiem, że jeśli auto jest wyłączone przez Start/Stop i ustawiono niską temp na klimie, żeby schłodzić klima musi uruchomić kompresor i wtedy silnik się uruchamia samoczynnie. Może właśnie klima wstrzymuje system start/stop przed wyłączeniem. Taka moja dywagacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panel jak dostaje napięcie to nie jest wszystko, bo musi tez być wybudzony przez CAN, inaczej nie wstanie, dawniej budził go plus na sygnale po stacyjce, ale dzisiaj tym wszystkim zajmuje się gateway, bo taniej i można zaimplementować więcej opcji oszczędzania energii.

Bezpiecznik jeśli występuje to gdzieś na płycie sterownika. Ewidentnie problem leży albo w zasilaniu albo w braku komunikacji po CAN, więc tu zacząłbym szukać. Przy dzisiejszych normach i sposobie produkcji, elektronika spokojnie się może wykrzaczyć na zimnych lutach, niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panel jak dostaje napięcie to nie jest wszystko, bo musi tez być wybudzony przez CAN, inaczej nie wstanie, dawniej budził go plus na sygnale po stacyjce, ale dzisiaj tym wszystkim zajmuje się gateway, bo taniej i można zaimplementować więcej opcji oszczędzania energii.

Bezpiecznik jeśli występuje to gdzieś na płycie sterownika. Ewidentnie problem leży albo w zasilaniu albo w braku komunikacji po CAN, więc tu zacząłbym szukać. Przy dzisiejszych normach i sposobie produkcji, elektronika spokojnie się może wykrzaczyć na zimnych lutach, niestety.

Rozebrałem cały panel i nie nic co by mogło przypominać bezpiecznik,

zasilanie sprawdzone i jest ok. pozostaje komunikacja Can i tu mam pytanie mając podstawowy miernik mogę ją sprawdzić jeśli tak to która kostka i który pin w panelu, czy po prostu samemu nie mam szans i jechać do fachowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byłby bezpiecznik to SMD wyglądający jak rezystor, ew. polimerowy który też wygląda podobnie.

Z CANem może być kłopot, można pomierzyć czy coś tam jest, czy nie wisi w powietrzu. Najlepiej zmierzyć od masy do CANów i między liniami.

Ja obstawiam zimny lut na PCB jeśli z zasilaniem wszystko w porządku ;), ew. rozwaloną przelotkę, dość dużo tego w życiu przewaliłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byłby bezpiecznik to SMD wyglądający jak rezystor, ew. polimerowy który też wygląda podobnie.

Z CANem może być kłopot, można pomierzyć czy coś tam jest, czy nie wisi w powietrzu. Najlepiej zmierzyć od masy do CANów i między liniami.

Ja obstawiam zimny lut na PCB jeśli z zasilaniem wszystko w porządku ;), ew. rozwaloną przelotkę, dość dużo tego w życiu przewaliłem...

Mam znajomego elektronika fakt że od RTV ale może sprawdzi płytkę, jeśli nie pomoże to pojadę do kogoś ponieważ nie bardzo ogarniam co masz na myśli pisząc PCB czy też przelotkę i nie wiem też jakie napięcie ma być w magistrali Can?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podmienisz panel klimatronika to komus wywali CP :wink:

to mam rozumieć że jeśli przełoży się panel do innego autka i z powrotem założy w pierwotnym to wywali CP chociaż jest to oryginał?

czy chodziło ci o to że w moim nie będzie w pełni działał?

pytam bo ktoś wcześniej podpowiadał żeby dla sprawdzenia podmienić panel :eusathink:

Wymieniałem Gateway u siebie i po powrocie do oryginalnego (przypisanego do auta) ochrona komponentu zniknęła ;), tak więc spokojnie można na podmiankę sprawdzić bez konsekwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopy gdzie w B8 Avant znajdę naklejkę z wyposażeniem?

Książka serwisowa lub bagażnik z tyłu tam gdzie akumlator po lewej stronie za raz obok nr VIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale swojego nie wrzuciłeś nikomu do auta, prawda :) ?

nie, nic nie było ruszane żadnych modów jeszcze nie robiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale swojego nie wrzuciłeś nikomu do auta, prawda :) ?

No nie ;)

Myślisz, że coś się koduje w sterowniku podłączonym do innego auta?

No chyba, że to sprawdzone jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że tak, jeśli nie podłączysz swojego, włożysz inny i go zablokujesz, to Twój będzie działał, bo ma dobre kodowanie i zgodny VIN. Problem będziesz miał w momencie kiedy wrzucisz swój sterownik w inne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzieki za info:) jestem zainteresowanym pewnym B8 i tak za bardzo o tym modelu duzo nie wiem:( i pytam. Napewno zrobię zdjęcia i wrzuce w zakup kontrolowany i prosiłbym o opinie;) dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panel jak dostaje napięcie to nie jest wszystko, bo musi tez być wybudzony przez CAN, inaczej nie wstanie, dawniej budził go plus na sygnale po stacyjce, ale dzisiaj tym wszystkim zajmuje się gateway, bo taniej i można zaimplementować więcej opcji oszczędzania energii.

Bezpiecznik jeśli występuje to gdzieś na płycie sterownika. Ewidentnie problem leży albo w zasilaniu albo w braku komunikacji po CAN, więc tu zacząłbym szukać. Przy dzisiejszych normach i sposobie produkcji, elektronika spokojnie się może wykrzaczyć na zimnych lutach, niestety.

Rozebrałem cały panel i nie nic co by mogło przypominać bezpiecznik,

zasilanie sprawdzone i jest ok. pozostaje komunikacja Can i tu mam pytanie mając podstawowy miernik mogę ją sprawdzić jeśli tak to która kostka i który pin w panelu, czy po prostu samemu nie mam szans i jechać do fachowca?

Stawiał bym na panel, w panelu klimatronika nie ma żadnego bezpiecznika, znajdź kogoś z forum z okolic i podmień, najszybszy sposób sprawdzenia, pomimo CP nawiew na szybę będzie działał :wink:, samo podanie zasilania nic Ci nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...