Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Słabszy silnik po rozgrzaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie ostatnio jezdzilem autkiem zony i zauwazylem ze samochod jest odczuwalnie slabszy po przejechaniu kilkudziesieciu km i pozadnym rozgrzaniu rano na zimnym silniku wyrywa do przodu pozniej wyraznie slabnie

silnik po kapitalce pracuje idealnie spalanie wzorowe zona schodzi ponizej 9 lpg na trasie sytuacja powtarza sie zarowno na lpg jak i pb

Opublikowano

Witaj,

Kolego podłączałeś pod VAG`a?

U mnie, w moim AHL jest podobnie. Wczoraj dałem logi z VAG`a do przeanalizowania na forum. Jak coś będę wiedział dam znać.

Swoją drogą ile masz nalatane, że masz silnik po kapitalce? Czy może ktoś bez wody i oleju jeździł? :mysli:

Pozdrawiam

Grzybek_CK

Opublikowano

Silnik byl po przegzaniu wiec zrobilem kapitalke i wymienilem wszystko co bylo mozna na ori nielubie zamiennikow w aucie [br]Dopisany: 17 Wrzesień 2011, 17:10_________________________________________________analizujac caly problem na mysl przychodza mi:

Przepływomierz? czyszczenie? wymiana?

Czujnik temperatury? czyszczenie wymiana?

Sonda lambda? czyszczenie? wymiana?

Ewentualnie jakie jeszcze podzespoly odpowiadaja za kwestie pracy na zimno i goraco

Opublikowano

Dla mnie wyglada to na sonde lambda, wszystko wyjasni vag :gwizdanie:

Opublikowano

sprężanie ?

Opublikowano

A jak auto odpala np po dniu postoju ? od razu i po uruchomieniu silnik pracuje rowno czy nim rzuca ?

Opublikowano

To samo zauważyłem w moim 1.6 ADP, lambda:

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

P0134 - 35-10 - - - Intermittent

Opublikowano

jak oscyluje sonda ?????

Opublikowano

katalizator panowie

co katalizator ? :mysli:

Opublikowano

ja mam podobne odczucie i jest to efekt starzejącego się katalizatora i nic więcej, oczywiście może to być problem z sondą lambda bądź przepływomierzem, ale jesli wykluczycie te 2 ostatnie to prawie na pewno problemem jest katalizator

katalizator panowie

co katalizator ?

to urządzenie ma to do siebie ze przy małej temperaturze spalin nie działa efektywnie i nie stawia zbyt dużych oporów spalinom ale gdy temp staje sie optymalna i zaczynaja w nim zachodzić reakcje chemiczne (katalityczne) zaczyna ubywać Nm i to jest wlasnie to co odczuwa się po rozgrzaniu silnika

Opublikowano

ale co sie z nim dzieje ?

Opublikowano

Powiem wam szczerze ze u mnie jest to bardzo prawdopodobne, silnik przed remontem palił tyle oleju co paliwa, i samochod tak trochę czasu jeździł, wiec prawdopodobnie katalizator to jedna wielka czarna maź, zatem idzie do wycinki, narazie zaklepie tam kawałek rury i zamówię w aso nowego kata w środę napisze co i jak .....

Opublikowano

po co Ci nowy kat ?

u Ciebie nie ma EOBD, wiec nie jest potrzebny

Opublikowano

Kolego LUKASZdiy jak już zamówisz w ASO to daj znać ile kosztuję, czy to aby nie będzie połowa wartości auta? :shocked:

No i najważniejsze daj znać czy pomogło...

Opublikowano

pewnie okolo 2500zl :D bo w takiej cenie one oscyluja w Aso moze wiecej:D

Opublikowano

to nie ma znaczenia ile kosztuje jest on integralna częścią samochodu i by auto bylo sprawne być musi, decydując sie na jazde audi liczyłem sie z kosztami serwisu,

ps. gadalem z kumplem z Aso i mowil ze akurat do pasata 1,6 kosztuje ok 1600zł wiec do A4 moze oscylować w granicach 2000

Opublikowano

Moze sie myle, ale mnie teoria o kacie nie przekonuje. Wraz ze wzrostem temperatury zmniejsza sie toksycznosc spalin (dawka jest wtryskiwana precyzyjnie po pelnym zalaczeniu lambdy) tak wiec mnie procesow katalitycznych zachodzi, dwa temperatura wplywa zazwyczaj korzystnie na procesy chemiczne :kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...