Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Kolorowy FIS - wyświetlanie "swoich" danych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

śledząc wątek i dyskusję napiszę tak - olo_3 jak na FIS w B6/B7 wyświetlisz "hello" w polu środkowym (oddzielone kreskami) podczas jazdy to zwracam honor i zjem kapelusz... puki co z tego co piszesz nie wiesz nawet gdzie jest problem/trudność by tego dokonać...

Opublikowano

jedyny problem i trudność to komunikacja po CAN, ale nie od strony technicznej, bo HW jest prosty, Problemem jest SW, bo nie znamy struktury ramek. Potrzebny jest sniffer którym będzie można przechwycić ramki i potem metodą prób i błędów będzie trzeba to rozkodować

Opublikowano

Nie musisz od razu obrażać, tyko dlatego ze napisał co napisał. Wykaz się lepiej wiedza :hi:

Hmm... i kto tu kogo obraża?

Cieszy mnie ta zmiana tonu :good: Wreszcie odpowiedzi na temat i sporo kompetencji w tych opisach :hi:

Opublikowano

jedyny problem i trudność to komunikacja po CAN, ale nie od strony technicznej, bo HW jest prosty, Problemem jest SW, bo nie znamy struktury ramek. Potrzebny jest sniffer którym będzie można przechwycić ramki i potem metodą prób i błędów będzie trzeba to rozkodować

Oooooo sensowny głos w dyskusji....pozdrawiam.

Opublikowano

jedyny problem i trudność to komunikacja po CAN, ale nie od strony technicznej, bo HW jest prosty, Problemem jest SW, bo nie znamy struktury ramek. Potrzebny jest sniffer którym będzie można przechwycić ramki i potem metodą prób i błędów będzie trzeba to rozkodować

Jako sniffer polecam coś takiego

Link używam tego prywatnie - jest ok, jedyne co to wymaga zrobienia własnego softu bo ten oryginalny średnio chce działać u mnie (w7 x64)

ale to i tak nie takie chop siup i pytanie jakie urządzenie rysuje po tym lcd - w czerwonych fis'ach jest tak, że tym co się zapali na lcd decyduje 1bit w ramce - wszystko zaszyte jest w liczniku, tu jest inaczej ale i tak trzeba mieć coś co nada te ramki

Opublikowano

dzięki za link.

Najpierw bym zaczął od odczytywania danych przesyłanych przez radio, w 2 górnych wierszach wyświetlana jest m.in. nazwa stacji radiowej.

mam u siebie w samochodzie telematic, wypisuje on komunikaty w środkowym polu(tam gdzie jest spalanie itp.)

Kolejna kwestia to taka czy komunikaty są zapisane na sztywno i wysyłana jest tylko informacja który komunikat ma się wyświetlić...nie sądzę żeby tak było, bo mając mała navi wyświetlane są nazwy ulic itp.

Musze kupić/zrobić urządzenie do podsłuchiwania magistrali a potem zacznę śledzić ramki, teraz to tylko gdybanie, bez nasłuchu nie da się nic zrobić.

Opublikowano

dzięki za link.

Najpierw bym zaczął od odczytywania danych przesyłanych przez radio, w 2 górnych wierszach wyświetlana jest m.in. nazwa stacji radiowej.

mam u siebie w samochodzie telematic, wypisuje on komunikaty w środkowym polu(tam gdzie jest spalanie itp.)

Kolejna kwestia to taka czy komunikaty są zapisane na sztywno i wysyłana jest tylko informacja który komunikat ma się wyświetlić...nie sądzę żeby tak było, bo mając mała navi wyświetlane są nazwy ulic itp.

Musze kupić/zrobić urządzenie do podsłuchiwania magistrali a potem zacznę śledzić ramki, teraz to tylko gdybanie, bez nasłuchu nie da się nic zrobić.

spoko, 2 górne wiersze to prościzna jest to powszechnie opisane włącznie z linkami od olo_3

Masz kolorowy FIS czy czerwony? jak czerwony to byłbym bardzo zainteresowany wynikami sniffowanka :)

1 bitowe sygnały oczywiście nie są regułą w 100%

jak chcesz zrobić sniffer samemu to polecam atmega16/32/64m1 łatwo dostępne np tutaj: ATMEGA32M1-AU

do tego potrzeba tylko driver, jakiś mostek typu ft232r - no chyba że masz w lapku rs232 odbiór ramki can robi się w około 20 linijkach kodu w C, transmisjię na PC ogarnie każdy kto choć w bascomie cokolwiek robił

jeśli będziesz chciał użyć sniffera z linku ode mnie to mogę Ci podesłać mojego execa do obsługi (uprzednio lekko go odszykowując ;) )

Opublikowano

FISa mam kolorowego. A co do sprzętu i programowania to to ogarnę, zresztą na codzień robię takie rzeczy. Kiedyś na studiach na laborkach mieliśmy nasłuchiwanie CANa. Mieliśmy atrapę samochodu zbudowana na bazie deski od VW passata. Tylko, że tam naszym zadaniem było zapalanie i gaszenie kierunkowskazów w określonej sekwencji, czyli praktycznie wysyłanie tylko 2 ramek w odpowiedniej kolejności

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...