Zeppelin Opublikowano 25 Września 2011 Opublikowano 25 Września 2011 witam, mam problem z pocącą się miską olejową, zauważyłem że jest pod nią jakiś czujnik, chciał bym się dowiedzieć co to za czujnik i czy jest możliwe że wyciek jest właśnie spod niego ?
Zeppelin Opublikowano 25 Września 2011 Autor Opublikowano 25 Września 2011 bedzie kłopot bo nie mam kanału wiem że to wróżenie z fusów ale chodzilo mi bardziej czy może w ogóle cieknąc spod tego czujnika, a najwyżej jutro pojadę do warsztatu
cowboy1 Opublikowano 25 Września 2011 Opublikowano 25 Września 2011 Pewnie masz miske olejowa aluminiowa i w niej na samym dnie jest czujnik oleju wielkosci 5x5 cm.moze z pod niego cieknąc i moze tez cieknąc z uszczelki łoczacą miske z korpusem silnika,najlepiej wyczysc do sucha,jezdzij i obserwuj z kad bedzie sie olej puszczał,i wszystko bedzie jasne.[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 16:57_________________________________________________Raczej bedzie Ci ciekło z uszczelki miski olejowej.
Zeppelin Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 widać że poprzedni właściciel kiedyś przytarł miską bo jest zadrapana więc całkiem możliwe że gdzieś jest przyszczypnięta i sie poci [br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 19:20_________________________________________________byłem na podnośniku i na pewno nie jest to uszczelka miski olejowej bo jest tam sucho, mechanik dokrecił troche bardziej korek...zobaczymy...panowie a jak zdiagnozowac czy turbo nie bierze oleju ?
aju Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 panowie a jak zdiagnozowac czy turbo nie bierze oleju ? no to chyba dość proste? 1.przede wszystkim jak często dolewasz olej 2. czy nie jest brudne od oleju 3. czy w wężach dolotu i w IC nie ma oleju (osad olejowy może być) 4. czy przy opaskach dolotu nie ma sporo brudu coś jak miks oleju z piachem 5. można tez poruszać wirnikiem turbo może lekko ruszać się poprzecznie ale nigdy wzdłużnie 6. czy nie puszcza niebieskich bączków z wydechu
Zeppelin Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 ok dzięki...jutro porozbieram to co będę w stanie zrobić sam i zobaczę czy coś wyniknie
Przemots Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Z tego co mi wiadomo to AFN ma blaszaną miskę olejową a ona nie posiada wbudowanego czujnika
Zeppelin Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 oj no to chyba nie wszystkie bo ja mam miske aluminiową z czujnikiem
SotoM Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 mowisz ze miska jest zarysowana na dole... moze ten wyciek jest z tego zarysowania... ale nie wykluczone ze spod czujnika równiez moze ciec tam jest tylko oring gumowy który moze byc juz stwardniały i delikatnie przepuszcza z czego tworzy sie zapocenie...
Zeppelin Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 nie no nie jest przetarte na wylot hehe jest szurnięta jak by po krawężniku ale nie jakoś głeboko....zobaczymy czy po tym dokreceniu korka dalej bedzie się pociło, wszystko wymyłem myjką odtłuściłem itd i trzeba teraz czekać aha no i teraz wiem że były dwa korki w AFN-ach, do jakiegoś miesiąca były śruby do których mozna bylo dokupić podkładki osobno a ja mam już wersję gdzie podkładka uszczelniająca występuje już tylko z śrubą i za każdą wymianą oleju trzeba kupowac śrubę z podkładka a przy montażu ta miedzianą podkładkę dobrze jest podgrzac żeby była bardziej elastyczna
SotoM Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 nie wiem kto ci takie rzeczy naopowiadał... korek z podkładka jest dozywotni korek sie przykreca na 25-30Nm i z bani... co do podkładki miedzianej owszem grzeje sie ale to jest tak banalnie tanie ze szkoda gazu na to fi 14mm na przyszłosc... nawet dla swojego spokoju do siebie równiez mozesz dac dodatkowo podkładke miedziana...
Zeppelin Opublikowano 27 Września 2011 Autor Opublikowano 27 Września 2011 naopowiadał mi pan z ASO VW Berdychowski w Poznaniu który według ETKI wysnuł taki wniosek heh ale faktucznie coś w tym bylo bo przyniósł podkładkę z tej wcześniejszej wersji była lużna na trzpieniu/gwincie korka;/ więc coś w tym jest
SotoM Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 albo nie ma nic podkładka sama się ustala centralnie przy dokręcaniu...i co cieknie...??
Jey_Di Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Jeżeli nie cieknie z w/w elementów to sprawdź jeszcze dolne mocowanie rurki odprowadzającej gazy z komory korbowo-tłokowej. Po wielu latach eksploatacji lubi się tam kruszyć, a ta nieszczelność potrafi wprowadzić wiele zamieszania. Pozdrawiam
Zeppelin Opublikowano 27 Września 2011 Autor Opublikowano 27 Września 2011 nadal gdzieś tam siusia...ale nie jest to pocenie czyli taki "film" z oleju tylko normalnie stróżka oleju na krawędzi miski...nie pozostaje mi nic innego jak kupić nową śrubę z podkładką uszczelniającą i tym razem założyć ją z podgrzaniem ale co jeszcze zauważyłem, dziś odkręciłem górny wąż który idzie do intercoolera i wsadzając palec do coolera na palcu został mi olej i teraz co to oznacza ?? dziś moze jeszcze zdejmę ten spod auta i zobacze co tam słychać, ale najbardziej chciał bym się dowiedzieć co to oznacza że w coolerze jest olej
ciahciah Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 w coolerze ma być olej, w silniku rozgrzanym z gorącego oleju wydobywają się opary które zasysa turbina i to jest właśnie ten olej o który pytasz, tak ma być, sprawdź jak odkręcisz dolny wąż ile ci skapnie oleju
Zeppelin Opublikowano 27 Września 2011 Autor Opublikowano 27 Września 2011 ok no to spoko, a jak z coolera wyleci powiedzmy nie mało to co to bedzie oznaczało ?? że turbo robi kuku ?
Zeppelin Opublikowano 28 Września 2011 Autor Opublikowano 28 Września 2011 ok wykręciłem węże od IC i oleju jest tyle co zostaje na palcu więc tam jest ok a co do wycieku to jednak uszczelka miski olejowej, tam gdzie byłem wczoraj koles chyba zapomniał założyć okulary, ja pod auto nie wchodziłem bo ufałem że coś tam zobaczy, jednak złota zasada ze chcesz dobrze zrób sam się sprawdza wuciek namierzony więc od razu kupiłem zimering uszczelniający ten czujnik poziomu oleju i za jednym razem sie to zrobi...problem w tym ze miska w A4 AFN jest wielka jak od STARA i żeby ją wytargac trzeba wywalić a przynajmniej poluzowac sanki;/;/ więc słabo robocizna wyceniona na 200 zł...zobaczymy czy to się okaze pomocne, po całej operacji dam znac co i jak prosił bym tez o podpowiedz jakiej uszczelki najlepiej szukac...silikonowej czy metalowe czy jeszcze jakiejś innej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się