chesterman Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Witam, Tak jak w temacie. Bylem dzis u mechanika z problemem nieprawidlowego dzialania przepustnicy. W weekend odpialem akumulator na chwile. podlaczyylem spowrotem i silnik pracowal cos nie rowno po chwili wszystko wrocilo do normy. Pierwsza jazda i poczulem ze pedal gazu chodzi inaczej niz przedtem. Wczesniej moglem delikatnie naciskac pedal gazu i proporcjonalnie dodawal mocy a teraz gdy lekko dotykam gazu sa takie jakby szarpniecia, opoznione dzialanie jakby i skok na wyzsze obroty niz wczesniej. Generalnie jakby przepustnica sie rozregulowala. Fakt przeczytalem na tym forum ze po odpieciu aku trzeba zrobic adaptacje przepustnicy - zrobilem to spobem opisanym typu auto-adaptacji bez uzycia VAG (1min wlaczony zaplon). Chyba nie pomoglo bo jest tak samo. Mechanik gdy uslyszal o tym sposobie troche sie usmial. powiedzial ze to trzeba zrobic przez komputer. podlaczyl sie i.. okazalo sie, ze pamiec ROM silnika tak jak w tytule mojego watku uszkodzona. Co teraz mam zrobic? jak taki sterownik znalezc czego szukac, co wiedziec? mechanik zalecil mi naprawe sterownika ale powiedzial ze taniej bedzie poszukac takiego samego na alledrogo. Nie znam sie zupelnie w tym temacie a nie chce pojsc w koszta, ze okaze sie po wymianie sterownika beedzie jeszcze masa innych kosztow zwiazanych z adaptacja / regulacja itp. ogolnie.. HELP! W przypadku nowego sterownika, trzeba jakies czesci do immobilizera dokupowac?
aju Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 poszukaj sterownika który ma taki sam nr jak twój sterownik (litery też takie same) Imo w 97r to już chyba jest w zegarach więc żadnego problemu nie powinieneś mieć
chesterman Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 jutro rano jade na diagnoze do specjalisty - elektryka. Zobaczymy, martwie sie ze bedzie chcial zbyt wiele za ta usluge naprawy. Jesli znajde taki sam sterownik, co mam zrobic znim ? poprostu przelozyc? bo rozumiem ze skoro sterownik jest taki sam dla tego konkretnego modelu to nie trzeba nic konfigurowac ? a jesli tak to co z nim trzeba pozniej zrobic?
aju Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 spisać kodowanie ze swojego i ewentualnie wpisać je w nowy sterownik jeśli będzie miał inne koszt kompa to od ~60 do 150zł do 1,8 więcej nigdy bym nie zapłacił
chesterman Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 z racji tego ze sie nie znam na tym kodowaniu, moje pytanie: czy mozna spisac dane ze sterownika tak calosciowo?(taki dump jakby) tylko tu pytanie czy nie bedzie przepisany z bledami?
aju Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 nie zrozumiałeś mnie, kodowanie to co innego, można o tym poczytać w dziale o diagnostyce
chesterman Opublikowano 27 Września 2011 Autor Opublikowano 27 Września 2011 No wiec sprawa robi sie ciekawsza. Bylem dzis i dowiedzialem sie, ze komputer fizycznie jest sprawny (uklady sa dobre), a blad ( 16989 ) pojawia sie dlatego, ze poprzedni wlasciciel ponoc musial cos grzebac i wgral software, ktory ma zla sume kontrolna i jest wylaczony immo Wymieniono mi jakas rurke czy wezyk przepustnicy (jakas od przeplywomierza), ktora rzekomo dawala lewe powietrze i stad te zrywy przy odpuszczaniu pedalu gazu. Ktos mi moze pokazac o ktora rurke/wezyk chodzilo? Bo czuje, ze nic tam nikt nie wymienial podsumuwujac, komputer caly - soft uszkodzony. wgranie nowego softu wiaze sie z wlaczeniem immo i ponownym zakodowaniem kluczykow. teraz powiedzial mi facet, ze on nie wiele ile to moze kosztowac bo nie wie czy nie beda jakies dodatkowe schody przy transponderze (co to jest? jaka ma funkcje? to jest jakis przekaznik?). Co na ten temat sadzicie? ile wg was moze kosztowac ta zabawa i czy warto sie w to pchac.
marko367 Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Może dla pewności jedź do innego magika jak masz możliwość a kompa poszukaj na forum któryś z kolegów miał za 30 zeta do ADR-a.
chesterman Opublikowano 28 Września 2011 Autor Opublikowano 28 Września 2011 Sadzisz ze robi mnie w balona? Czy przy wymianie rozrzadu potrzebny jest dostep do ECU - zeby moze cos skorygowac? Czy za pomoca VAG'a KKL line od viaken przykladowo, mozna zgrac caly sterownik taki jakim jest, cos zmienic a jak bedzie zle to przywrocic to co wczesniej sobie zgralem? taki backup. bo moze sam sie pobawie z immo, czy zbyt trudne? chyba moze byc problem z tym kodowaniem kluczykow nie ?
danielom Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 do kodowania kluczykow i immo potrzebujesz vag tacho kabla, zwykly VAG Ci tego nie szarpnie.
chesterman Opublikowano 28 Września 2011 Autor Opublikowano 28 Września 2011 ok dzieki - czyli musze to na warsztacie zrobic. Czy mozna robic back up sterownika ? a czy przy wymianie rozrzadu jest potrzebny dostep do ECU ? (obecnie jest jego brak)
danielom Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 nie musisz, zapytaj na regionalnych czy ktos nie ma kabla i Ci to szarpie po taniu a nie zedrze jak w warsztacie. Co do rozrzadu nie pomoge, nie wiem jak w PB, ale raczej nie ma ustawiania zadnych kątów jak w TDI wiec nie powinien byc potrzebny. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się