OLIVER Opublikowano 4 Października 2011 Autor Opublikowano 4 Października 2011 Witam Przemku Proszę oto logi dynamiczne 008,011 jak prosiłeś http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59177.html http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59178.html Panowie a teraz najciekawsze ...logi te są zrobione z założonym katalizatorem spowrotem ....tak dla ciekawości ...i według mnie 011 nie różni się od loga bez kata A co Panowie na to ? coś ciekawego jeszcze zauważyłem dzisiaj...jak miałem zdemontowany wylot gorący z turbo .dodatkowo zdjołem węża od filtra i złapałem palcami za wirnik... luz po osiowy jest niewielki i poprzeczny też jest od strony gorącej jak duży trudno na oko powiedzieć ... Co jeszcze ciekawego...jak zakręciłem palcem wirnikiem to obraca sie w miarę lekko ale jak nacisnę poprzecznie palcem i chce okręcić wirnikiem równocześnie to daje sie wyczuć opór lekki ... Pytanie :czy to normalne ?bo nie ma ciśnienia oleju w układzie ,Czu po prostu torbo się kończy? Pozdrawiam
ciahciah Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 poza gruszką można uznać że reszta układu sterowania nie jest przyczyną spania turbiny odczyty z przepływki są za małe, no ale skoro na starej(pewnej no bo ori to inna bajka) jest to samo zostawmy ją w spokoju, jak możesz zrób 003 na steraj zobacz jak u mnie przepływka(stara ori) mierzy, przy 2300mbar jest 1100, u ciebie jest ledwo 970... PRZEPLYWKA TURBO 1596 850.0 915.0 4.8 1575 1836.0 1713.6 53.8 1764 850.0 1045.0 4.8 1701 1999.2 1978.8 59.0 1911 850.0 1075.0 4.8 1869 2162.4 2203.2 59.4 2058 850.0 1095.0 4.8 2016 2223.6 2223.6 66.1 2226 850.0 1110.0 4.8 2163 2223.6 2295.0 69.3 2373 850.0 1055.0 4.8 2331 2223.6 2315.4 68.5 2520 850.0 1050.0 4.8 2478 2223.6 2244.0 67.7 odkręć gruszkę od wspornika, dwie śrubki pod nią i podciągnij do góry gruszkę i zablokuj w tej pozycji, sztangi nie dotykaj, zrób 011 od 1000 do 2500obr, to nas upewni czy należy skrócić sztandze czy problem leży w wadliwym wirniku lub za małej ilości spalin czyli za małej dawce lub awarii układu wtryskowego
przemik Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 zobacz jak u mnie przepływka(stara ori) mierzy, przy 2300mbar jest 1100, u ciebie jest ledwo 970... Przeciez Ty masz auto po modzie wiec siłą rzeczy masz wiecej luftu w kominach... wiec porównanie troche nie na miejscu Do autora wątku: Zrob logi 011, 010 i 008 na "luźnym" wydechu...
OLIVER Opublikowano 4 Października 2011 Autor Opublikowano 4 Października 2011 Zrob logi 011, 010 i 008 na "luźnym" wydechu... Przemku to znaczy mam popuścić za turbiną śruby by była szpara i zrobić dynamiczne logi ?...aby wykluczyć przytkany wydech tak ?jesli tak to ... Po pusciłem około 4mm śruby i wykonałem te logi i według mnie nie jest przytkany ....a co Ty sądzisz?? Logi dynamiczne 011,010,,008 http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59267.html http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59268.html http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59269.html [br]Dopisany: 04 Październik 2011, 19:16_________________________________________________Panie Kolego Damian Tu jest ten log dynamiczny 003 na starej przepływce http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59203.html I co sądzisz?
przemik Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Złoz to do kupy i nic juz nie rob. Najlepiej jakbys zostawił pustą puszke po kacie - zeby spaliny mialy jak najlżejszy przepływ. Ostatnie dwa pytania : - kiedy zmieniałes filtr powietrza - ile ma fura przelotu realnie
ciahciah Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 zobacz jak u mnie przepływka(stara ori) mierzy, przy 2300mbar jest 1100, u ciebie jest ledwo 970... Przeciez Ty masz auto po modzie wiec siłą rzeczy masz wiecej luftu w kominach... wiec porównanie troche nie na miejscu Jak wiesz pomiary przepływki są wyłącznie zależne od doładowania turbiny, tu czip nie ma nic do rzeczy, praca turbiny i pomiary przepływki to porostu jedność, pod warunkiem że nic nie przekłamuje, na serii przy 2300mbar zawsze też mam 1100mbar, sprawdziłem to wcześniej bo sam byłem ciekaw, na serii rzadko skoczy do 2300mbar dlatego dałem taki przykład zrób jak mówię bo to jest nie normalne by tak wstawało turbo... odkręć gruszkę od wspornika, dwie śrubki pod nią i podciągnij do góry gruszkę i zablokuj w tej pozycji, sztangi nie dotykaj, zrób 011 od 1000 do 2500obr, to nas upewni czy należy skrócić sztandze czy problem leży w wadliwym wirniku lub za małej ilości spalin czyli za małej dawce lub awarii układu wtryskowego
OLIVER Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 Witam Do Pana Kolegi Przemka Przemku filtr powietrza był zmieniany razem z przepływką pare dni temu ( firmy-Bosch) A na liczniku mam zaledwie-albo aż niecałe 230k do 2007r był serwisowany do przebiegu 180k (sprawdzałem w ASO.potem już nie bo trafił do PL. ------------------------------------------------------------------------------- Do Pana Kolegi Damiana Odkręciłem gruche (kierowniczki chodzą lekko nie przycinają sie nic jak sie podciąga) I podwiesiłem u samej góry i wykonałem log dynamiczny 011 oto on... http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59302.html I jak to teraz wyglada?
ciahciah Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 gruszka i sztanga nie jest powodem spania turbiny, został wirnik lub dawka, czas na dawkę wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy 12233, Do it 10 adaptacja W adaptacji blok 01 wpisz 32784 kliknij test i save, wykonaj loga dynamicznego 011 jak wcześniej z podciągniętą gruszką, potem zrób adaptacje wartości 32686 i ponownie wykonaj loga, tym sposobem sprawdzimy jak wstaje turbina do 2500obr z min i max dawką, po logach wróć do wartości fabrycznej 32768 i nie pisz mi na pan bo jestem na to za młody
OLIVER Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 Witaj Damian zrobiłem tak jak kazałeś gruszka podwieszona na max dawka paliwa 32784 i oto log dynamiczny 011 http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59305.html i dawka paliwa 32686 i oto log dynamiczny 011 http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59306.html obecnie wróciłem dawkę do 32768 I jak teraz to wygląda?
grzegorzmen Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 kolego sprawdź jeszcze szczelność pomiędzy kolektorem a turbiną może część gazów nie przepływa przez turbinkę a, jak nie to zaślep EGR całkiem blaszką z puszki po piwie i sprawdź wtedy.-zrub log 11 Jeszcze jedno - zapodaj fotkę wirnika po stronie zimnej muszli ewentualnie sprawdź czy nie masz łopatek w kształcicie litery S - ja tak kiedyś miałem w aucie kumpla i też objaw był podobny , nawet w tryb awaryjny nie chciał wpadać a kierownice się zacinały
ciahciah Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 moja pierwsza wypowiedz w temacie: igła RSW w nastawniku jest do korekty, potem pewnie będzie trzeba dawkę skorygować no i kto mi teraz powie że moje normy są złe twoja fura ma za małą dawkę przez co jest za mało spalin i turbina za wolno wstaje, zrób jak należy żeby spać spokojnie, kup nową uszczelkę pokrywki nastawnika, węz odkurzacz i wsadź koniec rury do uciętej butelki 1,5L po wodzie mineralnej, do butelki wsadź też wężyk którym wyssasz osad ze środka nastawnika bo na pewno jakiś będzie jak zdejmiesz pokrywkę, to taki prymitywny odkurzacz a butelka po to by odkurzacz nie zassał ropy tylko żeby ropa została w butelce, butelkę uszczelnij szmatą lub ściśnij, następnie na ZGASZONYM silniku ustaw igłę RSW by w logu 001 było ~0,720V, a jak założysz pokrywkę 0,740V, poczytaj opisy czyszczenia nastawnika, tam pisze dokładniej jak do tego się zabrać, odkręcasz śrubkę igły i luzujesz ramię i ustawiasz, poluzowanie ramienia jest najtrudniejsze, trzeba założyć klucz 10 na główkę igły i przekręcić aż puści, no ale jak to dokładnie zrobić sam nie wiem-doczytaj, następnie składasz do kupy całość i jazda zagrzać silnik do 90C, podpinasz vag log 001, silnik ma 90C, światła, radio, nawiew, klima i inne urządzenia pobierające prąd wyłączone, luzujesz 3 śrubki poniżej pokrywki nastawnika, tej 4 dziwnej co trzymała też pokrywkę nie luzuj, no i ustawiasz dawkę tak żeby było 3,0mg no i zwróć uwagę na trzecią kolumnę by było 1,54-1,58V, tu masz filmik jak to się robi: !po tym zabiegu pokaż 011, pamiętaj by wszystko robić w idealnie czystych warunkach dodam jako ciekawostkę że przy napięciu na RSW 0,640V dawka widoczna w 001 jest o 2,6-3,0mg przekłamana, w logu widać np. 4mg, a prawdziwa dawka to 7mg to jest duża różnica, w tym przypadku jest 0,680V więc jest lepiej no ale twoja realna dawka jest teraz koło 6mg
OLIVER Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 grzegorzmen... witaj dzieki za wiadomość ... To co ty pytasz to jest Ok ..Wycieku spalin nie ma a EGR jest sprawny i szczelny 100% próby zaślepiania też były... a fotkę wirnika nie mam jak Ci zrobić ...ale jest Ok bo niedawno czysciłem turbo ....Ale dzieki ... [br]Dopisany: 05 Październik 2011, 15:38_________________________________________________Witaj Damian ... Nooooooo ale dałeś mi zadanie nie wiem czy mu podołam .trochę się boję ale zobaczę jak odkręce dekielek ...syfu w nastawniku raczej nie będzie bo w zeszłym roku wymieniałem uszczelkę pod nastawnikiem i miałem go poza pompą był wtedy przepłukane i wydmuchany ,a paliwo leję dobrej jakości .. na razie Ci bardzo dziękuję za poświęcony czas i wszelkie podpowiedzi Jak sie z tym uporam i bedzie efekt pozytywny ...to znaczy niunia bedzie jeszcze jeździła chociaż tak jak jeździ to zrobię logi i sie odezwę tu...DZIEKI [br]Dopisany: 05 Październik 2011, 15:54_________________________________________________No i już po zabiegu... Muszę przyznać ze nie było tak trudno ale ustawić te 0,720V po zakręceniu śrubki trzeba było się nalatać do kompa na siedzenie bo kable krótkie i nie sięgają na przód ale się udało tak ze : Po założeniu dekielka na nastawnik na vagu było 0,740V A po odpaleniu dawka z 4,2 jaka była przed regulacją , zrobiła się 7,2 po nagrzaniu silnika ustawiłem 3 - 3,2 No i wykonałem logi dynamiczne 011 zrobiłem dwa http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59355.html http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59356.html według mnie jest coś lepiej a co o tym Fachowcy?
przemik Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Pisałem tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=223301.msg2660935#msg2660935 zebys juz nic nie robił bo i po co skoro fura od 2000 obr ma praktycznie pełną moc. Szkoda czasu i nerwów. Niektórzy duzo piszą, za to mało konkretnie, dodatkowo lubią eksperymentowac na autach - szkoda tylko, że nie na swoich, nie za swoją kase i nie za swój czas Pozdrawiam
ciahciah Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 spokojnie, to nie koniec, po kolei, układ sterowania też nie domagał ale jaki był sens go naprawiać skoro turbina słabo dmuchała głównie z innego powodu zrób loga 011 z odkręconą podciągniętą gruszką od 1000 do 2500obr by pokazać czy zmiana dawki pomogła czy jednak w środku turbiny jest coś nie halo lub jest jeszcze coś o czym już sam nie wiem miałeś dawkę 7,2mg...w porównaniu do obecnej 3mg to jest duża różnica, nie odczułeś że auto teraz jest zrywniejsze? niech sam powie ile wydał prze zemnie kasy, logi-paliwo i na co jeszcze?, a czas poświęcony to każdy musi poświęcić jak chce samemu ogarnąć fure ja dużo piszę bo nie każdy jest taki super halo jak ty żeby wiedział od razu wszytko, ja nie piszę konkretnie? przemilczę to, nazywasz profesjonalne podejście do tematu eksperymentowaniem? metodą dedukcji i eliminacji od najbardziej prawdopodobnego i najtańszego rozwiązanie po kolei do celu, mylisz chyba pojęcia eksperymentowanie z bardzo dokładnie przemyślanym planem działania, w tym przypadku nic nie eksperymentowałem bo ten przypadek jest banalny-słabo wstające turbo, jak jest możliwych kilka przyczyn i nic nie wskazuje na jedną nie można inaczej, trzeba po kolei, zgodzę się z tobą że obecne rezultaty są nie adekwatne co poświęconego czasu, OLIVER też o tym wie i nie bawi to go tak jak ciebie nie martw się, już nie długo nie będę miał na forum czasu, przestanę eksperymentować i się wymądrzać, wtedy całe pole do popisu zostanie dla ciebie byś pomagał ps. przez kulawy układ sterowania turbo wstaje 300obr później, to już dawno było widać, no ale takie "małe konkrety" chyba ci nie umknęły, komu jak komu ale moderatorowi po prostu nie mogą
OLIVER Opublikowano 6 Października 2011 Autor Opublikowano 6 Października 2011 Witam Panowie aż mi jest głupio że to z mego powodu nie potrzebnie sobie podnosicie ciśnienie do obu mam wielki szacunek i tylko mogę Wam po zazdrościć wiedzy,doświadczenia ,z resztą nie tylko ja bo i wiele innych forumowiczów zawdzięcza Wam bardzo wiele Gdyby to było takie proste to obydwóch bym pogodził osobiście .. więc nie było sprawy..OK? A wracając do Niuni to Kat został ponownie usunięty i tak zostanie ...na pewno dobrze to wpłynie na turbo sprawdziłem jeszcze drożność dolotu ..jest Ok. Napiecie ładnie trzyma 0,740V dawka 3 również .. No i wykonałem logi na podwieszonej gruszce na max Log dynamiczny 011 http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59423.html i zrobiłem jeszcze log dynamiczny 003 tak dla ciekawości http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59424.html I jak to teraz wygląda chyba nie jest źle... A co na to Fachowcy?
ciahciah Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 spodziewałem się większej poprawy po zmianie dawki..no ale trudno, na leprze wstawanie turbiny niż przy 2150obr nie ma co liczyć na tą chwile, zrób teraz loga z podpiętym wężykiem podciśnienia od króćca przy vacum pompy do N75, normalnego loga 011 od 1000 do 3000obr, powyżej nie ma potrzeby logować bo jest dobrze, drugiego loga zrób z podłączonym wężykiem od króćca przy vacum pompie do gruszki, loguj do 2500obr, ten log już robiłeś no ale wtedy dawka była inna, teraz zostało tylko znaleźć co nie domaga w układzie sterowania, czy wężyki silikonowe są tej samej długości co stare? czy hamulce w aucie działają zawsze ok, nie musisz mocno wciskać by zahamować? chodzi czy wspomaganie hamulca działa prawidłowo no bo to jest ten sam układ podciśnienia, jak miał byś dostęp do wakuometr'u było by fajnie na przyszłość: przy okazji zdejmowania zderzaka wyjmij intercoler i wypłukał środek w nafcie jak czyściłeś kolektor ssący czy gniazda w głowicy nie były bardzo zarośnięte osadem? powiedz jak bardzo był zasyfiony kolektor, o ile mm się skurczyły otwory na styku z głowicą?
OLIVER Opublikowano 6 Października 2011 Autor Opublikowano 6 Października 2011 Witaj Damian ... Wężyki raczej nie są za długie ..są podobnej długości do starych ...brałem to pod uwagę Hamulec raczej nie jest zły nie ma potrzeby mocnego naciskania pedału h . Co do kolektora ssącego to nie był mocno zarośnięty i gniazda też nie były mocno zarośnięte ja wiem osadu 2mm w miarę poczyściłem te gniazda... co do intercolera to jak będzie okazja to wypłuczę go ale dzisiaj dmuchałem przez dolot i nie ma oporów w przelocie powietrza .. A tu są te logi dyn 011 z wężykiem od króćca do N75 (dodam że tego wężyka od N18 co szedł na króciec podciśnienia nie zaślepiałem ) http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59458.html a tu dyn, 011 z wężykiem od króćca do gruchy -bez pośrednio http://vaglog.rtnet.pl/1stasiek_59459.html I co teraz ? Zapytam ..Czegoś nie rozumie ...widać wyraźnie ze gdy jest na krótko króciec -gruszka to szybciej osiąga ciśnienie ,a jak idzie przez zawór N75 to już wolniej ..czyżby po przekroczeni 1500 obr/m zawór N75 już opuszczał sztangę w duł?dobrze rozumuję ? czy to normalne?
roman_tyk Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Witam Obserwuję ten wątek, mam podobny problem z AFNem mojego znajomego. Niestety jest to automat i logi ponizej 2500rpm bardzo ciezko zebrac, aczkolwiek sprawa wyglada podobnie: http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_58533.html http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59264.html Turbo późno wstaje, po czym przeładowuje i niedoładowuje... EGR kolektor ssacy już był czyszczony, filtr powietrza wymieniony.
danu44 Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Witam Obserwuję ten wątek, mam podobny problem z AFNem mojego znajomego. Niestety jest to automat i logi ponizej 2500rpm bardzo ciezko zebrac. Wlacz drugi (2) bieg rozpocznij jazde od 0, przy okolo 1800 obrotow automat przelączy z 1 na 2. Czyli od tego momentu mozesz zaczac dawac gaz. Oczywiscie pedal na podlodze w grupie 010 musi byc 100%. Logi w grupach 001,003,004,008,010 i 011 Pozdrawiam
roman_tyk Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Jak wcisnę poniżej 2500rpm pedał w podłogę to automat i tak zredukuje mi do jedynki. To jest stara skrzynia 97r, no chyba ze jest cos z nią nie tak.
Rekomendowane odpowiedzi