Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Duże spalanie


Marcin_F

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem polega na tym że ostatnio dużo :( pali tzn 6,8 7,2 w tych granicach dodam że gdy sprawdzałam spalane jeździłem nie więcej niż 90-100 km/h, obroty ok. 2000 obr/min.

Podczas gdy silnik przekracza 2000 obr/min odczuwalny jest rezonans, drżenie.

Zawór EGR zaślepiony blaszką.

Auto nie kopci nawet przy dużych obrotach.

Po wyjściu z auta odczuwalny jest dość silny zapach jakby niedopalonego paliwa.

Auto jest bardzo żwawe.

Po podpięciu VAG stwierdzono przeładowanie turbo z powodu jej zasyfienia.

Czy wyczyszczenie turbo może coś pomóc :mysli:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to zrób logi i wrzuć je na forum, wtedy będzie coś wiadomo. Po drugie 7l nazywasz dużym spalaniem? Może jeszcze powiesz że jeździsz po mieście... :naughty: Zrobiło się chłodniej na dworze i ma prawo więcej spalić. Może masz termostat lipny. Bez logów się nie obędzie. Do rezonansu to może być np. plecionka na wydechu..pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 litrów w AHU..to duże spalanie... a co do samego spalania to zacząłbym od filtra powierza. Słuchaj ja pamiętam jak kiedyś miałem przeładowanie to miałem dziurawy dolot(tzn to łącze gumowe). Pamiętam, że zanim doszedłem do tego co jest nie tak to również miałem większe spalanie...ale gdzieś w granicach 0,5 litra...najpierw posprawdzaj przewody przy turbo i N-ce czy nie ma gdzieś lewego powietrza. Rezonans, drżenie -> układ wydechowy do sprawdzenia..wieczaki itd- ps. nie znam się więc to sa porady amatora :) poczekaj na inne wypowiedzi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi, kąt wtrysku może by kiepski albo wtryski leją przez to zapach taki...

przeładowanie turbo...sprawdź podciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zrobić logi, innej opcji nie ma, mogę ci wymienić 30 bardzo prawdopodobnych przyczyn a i tak nie trafię we właściwą przyczynę, przyczyna pierwsza walnięty czujnik G2, druga walnięty czujnik temp paliwa, trzecia pośrednia znacznie przestawiony statyczny kat wtrysku, jak widzisz bez logów ani rusz, no ale stawiam ponad 50% że problem leży w układzie wtryskowym, reszta to opory toczenia, jakość paliwa i inne podzespoły silnika, na dzień dobry wymień jak dawno nie wymieniałeś filtr powietrza i paliwa bo tu już można urwać 0,5L, podaj precyzyjnie w jakich warunkach jeździsz, jaki styl, przy jakich obr zmieniasz biegi, miasto, trasa, ile km robisz jednorazowo, precyzyjnie podaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim samochodzie wymieniłem filtr paliwa , powietrza i termostat bo max temp jaka osiągał to 70 stopni . Czekam na spadek spalania w moim automacie . Jeżdżę jak stary dziadek aby zobaczyć jak najmniej może spalić mój avant (90-100km/h i lekko wciskam gaz staram się włączać tempomat jak mam jakis kawałek dłuższy ) zobaczymy co z tego będzie .

Oczekuje spalania 6-7L . dodam że filtr powietrza wyglądał jak zasypany czarnym talkiem i pełen pisaku do tego termostat nie pozwolił dogrzać silnika i filtr paliwa który miał ze sto lat .

dlatego oczekuje diametralnych zmian w ilości spalonego paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat moze ci osiagnie cos ze spalaniem ale filtr powietrza i pylkowy z tego co mi wiadomo to powietrzny bedzie odpowiadal za ladnie pompowanie turbawki i w koncu czysto a pylkowy wiadomo bez smrodu w srodku i bez zaparowanych szyb. ja moim manualem osiagam spalanie jak mi sie uda bez klimy wyjdzie 6 a mam naprawde lekka noge a jak letko przyduszcze to wychodzi 6,5 takze na automacie nie masz chyba co liczyc na takie osiagi zbytnio co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie 6-7L w miescie byloby OK. na trasie bardzo duzo.

jezeli podejrzewasz usterke - logi do zrobienia a nie podpinanie do VAG-a.

a bez logow polecam http://e-wrozka.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie 6-7L w miescie byloby OK. na trasie bardzo duzo.

jezeli podejrzewasz usterke - logi do zrobienia a nie podpinanie do VAG-a.

a bez logow polecam http://e-wrozka.pl/

na trasie wychodzi mi kolo 5 na klimie i powiedzmy do 120km/h bez pydowania auta bo tego nigdy nie robie[br]Dopisany: 02 Październik 2011, 12:51_________________________________________________moze ktorys wtrysk ci leje?? a jakie masz na trasie teraz spalanie?? spalanie to zawsze pojecie względne bo kazdy inaczej traktuje auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na wskazówkę od paliwa ? .U mnie jest tak jak jadę to praktycznie nie spada tak jak dziś miałem przed rezerwą wskazówkę dojechałem do domu zgasiłem auto .Przekręcam kluczyk na zapłon a tam na czerwone kreski wjeżdża już , pewno jutro jak ruszę do pracy to zapali się rezerwa a przy zalaniu 10L ropy i zrobieniu zaledwie 136,8km nie jest zadawalające ;( wychodzi spalanie powyżej 7L w jeździe w granicach 80-100km/h w trasach około 20km z 2 skrzyżowaniami na których stoi się 2 minuty . Jak dla mnie to tragedia takie spalanie :( muskam gaz a tu 7L jestem załamany .Chciałem mieć oszczędne auto ;( . FIS wskazuje średnie spalanie 6,3-6,4L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zdejmowałeś czasem ostanio przodu (Ty lub mechanik)

Ja raz zapomniałem wyjąć szmatę z dolotu, którą zabezpieczyłem rurę, żeby nic się nie dostało do dolotu i dzięki Bogu zatrzymała się ona na intercoolerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic mi o tym nie wiadomo , jestem nowym posiadaczem auta .Jak na razie bardzo zawiedzionym . Pierwsze spotkanie z dieslem i takie rozczarowanie :slina: .

A powiedzcie mi czy kontrolka od rezerwy ma swoje "styki" czy zaświeca się jak wskazówka wjedzie na dane pole zegara ?

Nie wiem jak gdzie i kto mi poda jakieś logi ;( nie wiem nawet co to jest

W ogóle nie wierze tym wskazaniom stanu paliwa , jak jadę to rezerwa też się nie zaświeca dopiero jak gaszę auto , odpalam i ruszam wtedy robi pik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie w ten sposob tylko mozna sprawdzic spalanie. kazda inna metoda obserwacyjna wskazowke lub kontrolke paliwa to bzdura :cool1:

a tym ktorym duzo pali, sugerowalbym sprawdzenie, cisnienia w kolach, zbieznosci i czy hamulce nie blokuja.[br]Dopisany: 02 Październik 2011, 22:18_________________________________________________

Żeczywiście

Nie mam gdzie zrobić logów

:kox:

a co ja na to moge poradzic? :cool1:

zapytaj kolegow z klubu z okolicy, zapewne ktos ma VAG-a lub zakup swoj interface.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shocked: hmmm ja mam AFN kombi na programie koła 17C tankuje po korek z odpowietrzeniem jeżdżę do zapalenia sie żyda około 830km cykl mieszany noga czesto cięzka(zadko juz na klimie) spalanie 7L wyddaje mi sie za bajka jak dla mnie... ALE ! -jechałem w podróż w wakacje- załadowany cały bagaznik ,2ie osoby, klima ,predkosc rózna- czesciej 150km/h(zegarowe) na tempomacie... troche sie zdziwiłem... obroty stałe,spaliła wiecej niz jeżdże po miescie...czyli 8L żarła szmata i czemu...??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shocked: hmmm ja mam AFN kombi na programie koła 17C tankuje po korek z odpowietrzeniem jeżdżę do zapalenia sie żyda około 830km cykl mieszany noga czesto cięzka(zadko juz na klimie) spalanie 7L wyddaje mi sie za bajka jak dla mnie... ALE ! -jechałem w podróż w wakacje- załadowany cały bagaznik ,2ie osoby, klima ,predkosc rózna- czesciej 150km/h(zegarowe) na tempomacie... troche sie zdziwiłem... obroty stałe,spaliła wiecej niz jeżdże po miescie...czyli 8L żarła szmata i czemu...??

Bo przy takiej prędkości dośc duże obroty i dlatego.

[br]Dopisany: 03 Październik 2011, 22:10_________________________________________________W "Motorze" był test dwóch Octavii, jedna rocznik 99 silnik 1.9TDI 90 kucy i przy 90 km/h paliła 3,8l

120 km/h 6,4 litra a przy 140km/h paliła już 7,5l.

natomiast nowa Octavia z serii GreenLine dzieki dłuższył przełożeniom przy 140 km/h spalała 5,9 litra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...