Arek956 Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Witam,w moim autku mam tak że po odpaleniu silnika włącza się wentylator chłodnicy. Kręci się powoli, na tyle że nie słychać że pracuje. Auto nagrzewa się do 90 stopni i taka temperatura jest na wskaźniku cały czas nawet podczas stania w korku itp. Czy winny może być czujnik wentylatora chłodnicy? Szczerze mówiąc nie interesowałem się tym zbytnio bo silnik nie przegrzewa się mimo że wiatrak nie kręci się szybko. Nigdy nie sprawdzałem czy po jakimś czasie wiatrak obraca się szybciej np. w korku. Wiem tylko że nie powinno tak być. Gdzie szukać przyczyny? No i jak sprawdzić temp. silnika na klimatroniku? Zacząłem się powoli tym interesować bo idzie zima i lipa będzie jak wiatrak będzie ciągle chłodził silnik. Z góry dziękuje za wszystkie sugestie i odpowiedzi
SZYNKAR Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Czy masz A) elektryczny wiatrak (dochodzą przewody do silniczka) czy sprzęgło wiskotyczne wiatrak napędzany od paska silnika przez magiczny aluminiowy bęben, ŻADNYCH PRZEWODÓW ODP A czy B?
mat-85 Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Wiatrak na wiskozie będzie kręcił się cały czas. Jego prędkość uzależniona jest od temperatury i obrotów silnika.
zbylo22 Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Podłanczam sie pod temat....mam identyczny problem...wiatrak jest na sprzęgle wiskotycznym, napędzany paskiem klinowym....po zapaleniu kreci sie cały czas i stawia opór przy próbie zatrzymania....na wyłączonym silniku kreci sie bez oporu ( wdg. info książkowej tak powinno być)....podczas jazdy po nagrzaniu do 90 C długo trzyma ta temp. ale po czasie zbija.....mam ten problem od ok. tygodnia....już sam zgłupiałem bo wydaje mi sie że do tego czasu wentylator mi sie włanczał dopiero przy 90 C....sam już nie wiem :/.....niech ktoś nas utwierdzi w prawidłowej wersji.....
pioteros Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 90C to temperatura robocza pracy silnika - jego optimum czyli norma u mnie tez wentylator kreci sie odrazu po odpaleniu auta
mat-85 Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Podłanczam sie pod temat....mam identyczny problem...wiatrak jest na sprzęgle wiskotycznym, napędzany paskiem klinowym....po zapaleniu kreci sie cały czas i stawia opór przy próbie zatrzymania....na wyłączonym silniku kreci sie bez oporu ( wdg. info książkowej tak powinno być)....podczas jazdy po nagrzaniu do 90 C długo trzyma ta temp. ale po czasie zbija.....mam ten problem od ok. tygodnia....już sam zgłupiałem bo wydaje mi sie że do tego czasu wentylator mi sie włanczał dopiero przy 90 C....sam już nie wiem :/.....niech ktoś nas utwierdzi w prawidłowej wersji..... To ma tak działać - kręci się cały czas - jedynie zmienia swoje obroty. No i optymalna temp. cieczy chłodzącej to właśnie 90st. C i taką powinno trzymać więc jeżeli u Ciebie zbija temp. niżej to coś może nie tak z czujnikami temp.
Arek956 Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 U mnie jest wiatrak na wiskozie. Myślałem że coś jest nie tak bo w poprzednim aucie włączał się dopiero podczas dłuższego postoju np. w korku gdy temp. silnika była większa niż 90stopni. Więc dzięki wszystkim
zbylo22 Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 U mnie jest wiatrak na wiskozie. Myślałem że coś jest nie tak bo w poprzednim aucie włączał się dopiero podczas dłuższego postoju np. w korku gdy temp. silnika była większa niż 90stopni. Więc dzięki wszystkim Tak jak u mnnie...czyli wszystko mamy ok.....dzieki wszystkim....
swiezak84 Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 ja mam dwa wiatraki ten na wisko sie kreci zawsze, elektryczny w zasadzie tez bo cały czas mam klime włączoną. i tak powinno byc
Arek956 Opublikowano 8 Października 2011 Autor Opublikowano 8 Października 2011 Panowie żeby nie zakładać kolejnych, niepotrzebnych wątków zapytam się was tutaj: Nie znam jeszcze wszystkich komunikatów na Fisie i przed chwilą podczas jazdy wyświetlał mi się taki komunikat na fisie:Był sygnał ostrzegawczy, błąd wyświetlał się przez ok.2-3 min znikał po czym znowu po ok.30 sekundach się wyświetlał ponownie. Na postoju robiłem test fisem i było wielkie OK. Co ten błąd oznacza? Czy jest to coś związane z tempomatem?Dodam że Vaga niestety nie posiadam. Foto, które udało mi się zrobić podczas jazdy:
MASATO Opublikowano 8 Października 2011 Opublikowano 8 Października 2011 jest taka funkcja na fisie że ustawiasz sobie prędkość po przekroczeniu której wyświetla ci się takie właśnie powiadomienie
Arek956 Opublikowano 8 Października 2011 Autor Opublikowano 8 Października 2011 jest taka funkcja na fisie że ustawiasz sobie prędkość po przekroczeniu której wyświetla ci się takie właśnie powiadomienie Tyle że ja nic nie włączałem... A jak to wyłączyć?
MASATO Opublikowano 8 Października 2011 Opublikowano 8 Października 2011 usuwanie prędkości: przy prędkości powyżej 5 km-h nacisnąć przycisk testu na dłużej niż 1 sekundę
Arek956 Opublikowano 8 Października 2011 Autor Opublikowano 8 Października 2011 usuwanie prędkości: przy prędkości powyżej 5 km-h nacisnąć przycisk testu na dłużej niż 1 sekundę Dzięki Zaraz będę jechał i zobaczę czy pomogło, mam nadzieje że to jest to
mat-85 Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 To jest dla 1 poziomu ostrzeżenia więc powinno kasować się samo przy wyłączeniu zapłonu. Musiałeś bawić się przyciskami w trakcie jazdy
Arek956 Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 To jest dla 1 poziomu ostrzeżenia więc powinno kasować się samo przy wyłączeniu zapłonu. Musiałeś bawić się przyciskami w trakcie jazdy No fakt, troche się bawiłem :> chciałem sprawdzić czy tempomat działa ale nie ogarnąłem jeszcze jak się go włącza
swiezak84 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 odgrzeje temat zeby nie zakładać nowego. pytanie mam takie - czy u Was na zimnym silniku wiatrak napedzany wisko kreci sie tak: bo u mnie czy zimny czy ciepły kreci sie duzo szybciej a chyba nie powinien...
bawół1 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 U mnie kręci się zdecydowanie szybciej. Wisko mam BEHR kupione 2,5 roku temu . Słychać jego szum tylko w bardzo duże upały i w korku. Auto trzyma 90 stopni na blacie.
tomek20stencel5 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Spróbuj paluchami zatrzymać, tylko delikatnie, żeby Ci ich nie pourywało, jak zatrzymasz to wszystko gra, jak nie to wisko do wymiany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się