Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analize logów 4mc po chipie


marcin248

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi: odświeżę trochę temat, miałem zakładać nowy ale przypomniałem sobie o tym i co wtedy po części było nie tak.

Sięgnę trochę pamięci a w tym i przypomnę że jezdziłęm tak tym autem i myślałem co jest zle , zajechałem do jednego mechanika powiedział że wszystko ok silnik równo pracuje itp , pojechałem do drugiego prosto przyszedł odpaliłem motor a tu nagle jeszcze gorszy stukot :confused4: mówi panie tym nie wolno jezdzić do domu blisko więc się doturlam powoli ale po po drodze wstąpiłem do tego samego co wcześniej , gasze wołam , odpalam znowu dobrze tzn prawie bo lepiej ale nie tak jak było i teraz usłyszał że coś nie teges , stwierdził żeby wlać gęściejszy olej jekieś 10w40 a miałem 5w40 że niby za żadki itp więc ja że dziekuje i przemyśle. Pojechałem do innych majstrów rozebrali przy okazji wyszło jeszcze kilka innych żeczy ale głównym powodem było takie coś i że szczęście w nieszczęściu że sie nic nie popier.....o

70685c4479bc8219m.jpg7ffb934473df6187m.jpge5f7bb796eb44f49m.jpg28b4b95324c543d8m.jpg761c2479b7649730m.jpg

zabrałem sobie na pamiątkę :decayed:

Miałem do uszczelnienia uszczelkę miski olejowej +nowy olej i filtr, regeneracja głowicy , polerowanie miejsca na uszczelkę wału bo jakieś wyszczerbienie było i dlatego ze 3 uszczelki miałem wymieniane dopiero tu się dopatrzyli , i kilka jakichś tam innych bajerów o których zapomniałem ale ceny nie zapomnę prawie 2300 za wszystko ;( ;( ;( motor zalali mi olejem 10w40 bo silnik stary , nalatane ma itp i tak jeżdże bo z kasa kiepsko ale już sam nie wiem czy przy następnej wymianie nie wlać znowu 5w10 dzwoniłem w kilka miejsc gdzie robią chipa z zapytaniem jak się ma pół syntetyk do turbiny z wirusem dowiedziałem się że nie ma to większego znaczenia , chociaż temat o olejach na forum przerabiałem bardzo dokłądnie. Mam pytanko, z jakiego powodu te popychacze mogły tak popękać ten jeden był w najgorszym stanie odłamek wpadł do miski a reszta była tylko popękana :confused4: auta nie przegrzałem, olej na czas wymieniałem itp, dbam o nie chyba że powodem mogło być kilkukrotne pałowanie go na torze od 1 do 3.5 tyś , dwójka 3.5-4 i tak do 3 max bo były zakręty , wskazówka oleju była delikatnie wychylona za 100 stopni może nawet nie ale jak by od tamtego czasu pracował jak ciuchcia (chyba) :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Moze nie w temacie watku. Ale zeby bylo razem.

Mialam podobny problem z popychaczami.

Ku przestrodze i informacji dla innych. Cos takiego dzieje sie w AFN-ach.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=60879.75

ps. niestety, bylam w takim stresie ze zdjec nie zrobilam, a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin strzelenie szklanki w tym motorze to na prawdę rzadkosc...

przyczyny.

1. poprzedni wlasciciel byl poroju mojego wujka :chytry: cyt: Seweryn bedziesz zmienial olej, daj mi ja zaleje bo moj ma juz z 4 lata...

2. w takich okolicznosciach trasy...

3. definitywne praca popychacza "na sucho" wysokie temp metal zmienia swoje wlasciwosci/twardosci...

Jesli juz zrobiles, to co w/w lej 5w40 bo takiego oleju o takiej specyfikacji ten motor wymaga 505.00 fullsyntetyk, nie sluchaj mechanika ze to stary silnik, czy tam samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na marginesie.Wgralbym serie na twoim miejscu.Turbo dmucha prawie tyle co u mnie awx.Nie bawem padnie

Dodatkowo-czujnik napiecia w pompie zle ustawiony

Regulator dynamiczny kata wtrysku nie wyrabia.

Kat wtrysku tez zle ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na marginesie.Wgralbym serie na twoim miejscu.Turbo dmucha prawie tyle co u mnie awx.Nie bawem padnie

Dodatkowo-czujnik napiecia w pompie zle ustawiony

Regulator dynamiczny kata wtrysku nie wyrabia.

Kat wtrysku tez zle ustawiony.

Tak na marginesie czy po to starania i długo oczekiwana wizyta w Mr Motors by teraz wgrywać serie???

link do tematu z przed wizyty jeśli to coś wniesie do tematu

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=202961.0

przed nim jakiś czas temu też był temat i kpl logów które według których silnik nie kwalifikował sie na chipa ,ale za trzecim razem się udało

:) :) :) z tym że teraz historia ciągnie się dalej :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koksujesz leciwego AFNa bez zmiany T, czego oczekiwales? mr motors tez robi programy tasmowo...[bEZ GADKI BO to klient chce] takze, wolal bym jechac do Spankego bez ''zabiegania'' jak to Witek, by Ci zrobil, opowiedzial, pogadal co warto czego nie dwie kawy/herbaty bys byl madrzejszy o dwie zasady dzialania... Nie wiem po mr motors autka po modach [samych] szybko pękają... widzialem mnostwo logow, jak i kolejek do niego na mody, po modach ect... Wiec sam sobie przemysl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy mod zwieksza ryzyko ze cos sie wywali... AFN/AVG to leciwe motory... mocne ale jednak....i bez znaczenia czy zrobi u Spankiego czy na Mineralnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemik zgoda, ale nie sztuką jest jak sam wiesz i TUNERZY, odchwaścić AFNa i do "podkoksić" na serii Turbie gt15... ( http://www.myturbodiesel.com/1000q/tditurbo.htm) na takie żądane ciśnienie... niemal jak na turbulkę gt17 w AWXie, a by moc po modzie była odczuwalna na 90% przyrostu limitów mapy.

- wyjeżdża po modzie banan na twarzy, ok oto chodzi.

- ten kto wyjeżdża "przeciętny klient", zdaje mi się pi razu oko, nie wie że to za dużo na żywotność osprzętu, w leciwym solidnym dieslu.

- sens moda, zdecydowanie lepiej jest, zrobić mniejszy przyrost PS i Nm. Lepiej się on sprawdza w codziennej jeździe, która to jest ok 80% mieszana, miasto mniej strat na "lżejszym modzie" przebieg momentu jest zdecydowanie bez mniejszego zaniku przy dolnych RPM, a przyrost po 20ps usprawni taką jazdę, mniej pali, nie rezając aż tak turba już po 2/4mc, sprzęgła temat rzeka (...)

- sens moda II czytam czasem, że chlopaki się ścigają spod sygnalizacji z benzynami 150ps i krecą pod 4rpm ;( (nie piszę tu o osobach, które robią żeźby po 200+ ps) te osoby zdają sobie raczej sprawę sami, że to już pasja, koszta.

Przemik przyjmując, że motor jest ok, mniejszym ryzykiem jest zrobienie "lekkiej' optymalizacji mapy... i informując o tym klienta, że ma dwa wybory, opór ~142ps i 323Nm, lub optymalnie light ~130ps i 280Nm i skutki jazdy... wówczas kolega marcin248 nie był by z tym tematem, że kilka osób mu napisało motor gotów na modzenie, po 4mc ojej sporo korekta, lub seria i zdegustowanie po co w takim razie cała ceremonia i wycieczka do świątyni mr motor (nic nie pisze, że z nimi jest cos nie hallo... sam tam bywam czasem pogadać, zrobić np. reduktor w allrodzie, którego nikt nie chciał ruszyć) Zauważyłem że w temacie nad naszym [chip tuning, turba ect] i tylko co się liczy z rozmów userów to czy 150ps będę miał, czy więcej :facepalm: ... dla mnie dobry mod to już szarpnięcie się na turbo stage I min. GT17, kastracja katy & flansza out EGR, dobra mapa i w takim AFNie wówczas ~140 i 310Nm super robota, z dołu ciągnie do ok.3,7rpm spłaszczony przebieg, turbo nie wyzionie po kilku mc...

Zachowanie granicy + mocniejszy sprzęt, daje równowagę (czasem T obkopci ;) ), ale to nie zło...

Napisałem tą litanie, dla potomnych którzy podejmą się moda/chip'a ocb... zeby nie bylo omotania... Czasem Rogal piszę na wykresie light soft mod daje do myślenia mam nadzieję...

pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy mod niesie za soba niebezpieczenstwo wywalenia się czegoś.

Osobiscie nie wierze w zadne "light softy", bezdymne, oszczedne, bezpieczne etc. etc... tuner tak dowala koksu zeby klient byl zadowolony bo w sumie za cos płaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grejf, co jest zlego w kreceniu diesla do 4 krpm ?

zalezy na jakiej mapie...

szukasz z latarką Nm od 4rpm... to odnośnie tych sport-menów ze światel... robienie z turbokibla sportowca to debilizm (na swiatlach, CZYLI O JA MAM PO MODZIE 9,1s łykne bezyne obok), nie mylic z modem usprawniajacym jazde codzienną, bo to inna dyskusja.

4rpm to sobie można na trasie, polecieć...

@Przemik, placi ale jak paci za full koks, placi 2x czesto za zrezane T, sprzegla ect.. Ci co to robia im b.na reke, o czesc witaj z powrotem :hi:

moje osobiste zdanie jest takie, jak p/w. Klient powinien byc informowany o mozliwosciach/skutkach szczegolnie podjezdzajac niunią 10 letnią 110ps, a nawet 3,0TDi [choc to inny target gotowkowy] czesto swiadomie robia max koks + stageII. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient powinien byc informowany o mozliwosciach/skutkach[modyfikacji]

He he.... zejdz na ziemie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...