Damianus Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 Problem pojawił się nie dawno, przy zmianach biegów odczuwalne było małe zgrzytanie w skrzyni biegów. Trudności przy wrzucaniu biegów, na postoju. Lekkie piszczenie przy wciśniętym sprzęgle, bardzo słabo słyszalne. Auto już po naprawie i usterką nie był wysprzęglik czy synchronizatory jak to najczęściej jest opisywane na forum. Przyczyną było łożysko ale nie oporowe. Jest jeszcze jedno łożysko za dwumasą. Najczęściej zapominane przy wymianie sprzęgła, i tak też było w przypadku mojego Audi. Łożysko się rozleciało co powodowało blokowanie się wałka skrzyni z wałem korbowym. Dlatego były problemy za zmianą biegów. Przestroga dla wszystkich którzy mają podobne objawy, lepiej od razu naprawić ponieważ szczątki po łożysku mogą uszkodzić sprzęgło.
mcm Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 ja mam podobny problem ale na zimnym silniku tylko, i tylko problem z wrzuceniem II biegu, jak się rozgrzeje to mu przechodzi, czy tro może być to samo czy to raczej synchronizator, PS. ile cię kosztował remoncik ??
Damianus Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Opublikowano 27 Lutego 2008 Samo łożysko około 40 zł. Robocizna 400 zł tyle że jeszcze przy okazji wymieniałem uszczelniacz na wale i uszczelkę po miską. To zgrzytanie nie było regułą zależy czy wałek obracał się swobodnie czy nie i raczej na wszystkich biegach.
mcm Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 ok dzięki to chyba u mnie synchronizator bo problemy tylko na II biegu
mundek75 Opublikowano 2 Marca 2008 Opublikowano 2 Marca 2008 ja tez mam taki problem, każdy bieg ciężko wchodzi na postoju dodatkowo na rownym terenie przy wkladainiu biegu delikatnie ale naprawde delikatnie ciągnęło samochód odpowiedzcie czy samemu mozna to łożysko wymienic czy nie oczywiscie dla przecietniaka tzn wyjmowalekm kiedys skrzynie w b3 automat i w starszych ale czy są jakies trudnosci plis odpiszcie a jeszze fajnie byloby miec fotke jak to wyglada pozdrawiam [br]Dopisany: 02 Marzec 2008, 21:58 _________________________________________________aha jeszcze jedno czy w A4-ce 1.6 101 KM jest zwykl sprzeglo czy dwumas (XII1995 )
xxxkosaxxx Opublikowano 14 Czerwca 2008 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Witam wszystkich , nie chcę zaczynać nowego tematu wiec sie podepnę . U mnie skrzeczy skrzynia na 3 biegu , choć tez nie zawsze ( zawsze przy redukcji ). Mechanik powiedział żebym tak jeździł bo nic sie nie dzieje. Ale mam już dość tego obciachowego zgrzytu. Biegi wszystkie wchodzą 3 tez tylko robi kupę hałasu. Gdzie w Warszawie można to naprawić i za ile ? Z góry dzięki za odpowiedz
dzidzius666 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Witam wszystkich.Umnie też zgrzyt na 3.nie zgrzyta jak zmieniam na małych obrotach ale to nie jazda.no jest niezły obciach tak jeżdzić.nie wiem czy opłaca się to robić czy kupić skrzynie? Pozdrawiam
Kubala Opublikowano 7 Lipca 2008 Opublikowano 7 Lipca 2008 u mnie również zaczeło się od zgrzytania na 3 biegu po kilku dniach jazdy jadać na 4 biegu chciałem zredukować na 3 i d*pa 4 siedziała i nie chciała drgnać dopiero jak się zatrzymałem, troszeczke mocniej ruszyłem dźwignią i wyskoczyła kilka dni w normie (oczywiście nie dotyczy 3 bo ona cały czas skrzeczała) następnie doszło do tego, że po zmianie z 1 na 2 blokowała się cała skrzynia i nie było mowy o jeździe przez pewien czas następnie mogłem używać tylko 1 i 3 a teraz musze ruszać z 2 postanowiłem nie bawić się z szukanie usterki tylko na wymianę całej skrzyni zobaczymy czy znajdę
Pepin Opublikowano 9 Lipca 2008 Opublikowano 9 Lipca 2008 Problem pojawił się nie dawno, przy zmianach biegów odczuwalne było małe zgrzytanie w skrzyni biegów. Trudności przy wrzucaniu biegów, na postoju. Lekkie piszczenie przy wciśniętym sprzęgle, bardzo słabo słyszalne. Auto już po naprawie i usterką nie był wysprzęglik czy synchronizatory jak to najczęściej jest opisywane na forum. Przyczyną było łożysko ale nie oporowe. Jest jeszcze jedno łożysko za dwumasą. Najczęściej zapominane przy wymianie sprzęgła, i tak też było w przypadku mojego Audi. Łożysko się rozleciało co powodowało blokowanie się wałka skrzyni z wałem korbowym. Dlatego były problemy za zmianą biegów. Przestroga dla wszystkich którzy mają podobne objawy, lepiej od razu naprawić ponieważ szczątki po łożysku mogą uszkodzić sprzęgło. a co mówi procedura wymiany dwymasa wg ASO - czy to łożysko powinno być wymienione razem z dwumasem i sprzęgłem ?
BIGer Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 witam podlocze sie mam podbny problem autko kupilem tydzien temu ale teraz to uslyszalem ze jak redukuje z 3,2 to slychach takie piszczenie przez chwile na innych biegach tez to sie zdaza ale sporadycznie, 2 wchodzi troche ciezej, czy moge wstrzymac sie z wymiana tego lozyska 2 miesiace??? sprzeglo pracuje miekko i lekko brak szarpania i innych objawow.Czekam na odpowiedz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się