Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Zgrzyty przy wrzucaniu biegów - problem rozwiązany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem pojawił się nie dawno, przy zmianach biegów odczuwalne było małe zgrzytanie w skrzyni biegów. Trudności przy wrzucaniu biegów, na postoju. Lekkie piszczenie przy wciśniętym sprzęgle, bardzo słabo słyszalne.

Auto już po naprawie i usterką nie był wysprzęglik czy synchronizatory jak to najczęściej jest opisywane na forum.

Przyczyną było łożysko ale nie oporowe. Jest jeszcze jedno łożysko za dwumasą. Najczęściej zapominane przy wymianie sprzęgła, i tak też było w przypadku mojego Audi.

Łożysko się rozleciało co powodowało blokowanie się wałka skrzyni z wałem korbowym. Dlatego były problemy za zmianą biegów.

Przestroga dla wszystkich którzy mają podobne objawy, lepiej od razu naprawić ponieważ szczątki po łożysku mogą uszkodzić sprzęgło.

Opublikowano

ja mam podobny problem ale na zimnym silniku tylko, i tylko problem z wrzuceniem II biegu, jak się rozgrzeje to mu przechodzi, czy tro może być to samo czy to raczej synchronizator,

PS. ile cię kosztował remoncik ??

Opublikowano

Samo łożysko około 40 zł. Robocizna 400 zł tyle że jeszcze przy okazji wymieniałem uszczelniacz na wale i uszczelkę po miską.

To zgrzytanie nie było regułą zależy czy wałek obracał się swobodnie czy nie i raczej na wszystkich biegach.

Opublikowano

ok dzięki to chyba u mnie synchronizator bo problemy tylko na II biegu :mysli:

Opublikowano

ja tez mam taki problem, każdy bieg ciężko wchodzi na postoju

dodatkowo na rownym terenie przy wkladainiu biegu delikatnie ale naprawde delikatnie ciągnęło samochód

odpowiedzcie czy samemu mozna to łożysko wymienic czy nie

oczywiscie dla przecietniaka

tzn wyjmowalekm kiedys skrzynie w b3 automat i w starszych ale czy są jakies trudnosci

plis odpiszcie a jeszze fajnie byloby miec fotke jak to wyglada

pozdrawiam

[br]Dopisany: 02 Marzec 2008, 21:58 _________________________________________________aha jeszcze jedno czy w A4-ce 1.6 101 KM jest zwykl sprzeglo czy dwumas (XII1995 )

Opublikowano

Witam wszystkich , nie chcę zaczynać nowego tematu wiec sie podepnę . U mnie skrzeczy skrzynia na 3 biegu , choć tez nie zawsze ( zawsze przy redukcji ). Mechanik powiedział żebym tak jeździł bo nic sie nie dzieje. Ale mam już dość tego obciachowego zgrzytu. Biegi wszystkie wchodzą 3 tez tylko robi kupę hałasu. Gdzie w Warszawie można to naprawić i za ile ? Z góry dzięki za odpowiedz

Opublikowano

Witam wszystkich.Umnie też zgrzyt na 3.nie zgrzyta jak zmieniam na małych obrotach ale to nie jazda.no jest niezły obciach tak jeżdzić.nie wiem czy opłaca się to robić czy kupić skrzynie? Pozdrawiam :evil:

Opublikowano

u mnie również zaczeło się od zgrzytania na 3 biegu

po kilku dniach jazdy jadać na 4 biegu chciałem zredukować na 3 i d*pa :) 4 siedziała i nie chciała drgnać

dopiero jak się zatrzymałem, troszeczke mocniej ruszyłem dźwignią i wyskoczyła

kilka dni w normie (oczywiście nie dotyczy 3 bo ona cały czas skrzeczała)

następnie doszło do tego, że po zmianie z 1 na 2 blokowała się cała skrzynia i nie było mowy o jeździe przez pewien czas

następnie mogłem używać tylko 1 i 3

a teraz musze ruszać z 2 :wallbash:

postanowiłem nie bawić się z szukanie usterki tylko na wymianę całej skrzyni

zobaczymy czy znajdę :evil:

Opublikowano

Problem pojawił się nie dawno, przy zmianach biegów odczuwalne było małe zgrzytanie w skrzyni biegów. Trudności przy wrzucaniu biegów, na postoju. Lekkie piszczenie przy wciśniętym sprzęgle, bardzo słabo słyszalne.

Auto już po naprawie i usterką nie był wysprzęglik czy synchronizatory jak to najczęściej jest opisywane na forum.

Przyczyną było łożysko ale nie oporowe. Jest jeszcze jedno łożysko za dwumasą. Najczęściej zapominane przy wymianie sprzęgła, i tak też było w przypadku mojego Audi.

Łożysko się rozleciało co powodowało blokowanie się wałka skrzyni z wałem korbowym. Dlatego były problemy za zmianą biegów.

Przestroga dla wszystkich którzy mają podobne objawy, lepiej od razu naprawić ponieważ szczątki po łożysku mogą uszkodzić sprzęgło.

a co mówi procedura wymiany dwymasa wg ASO - czy to łożysko powinno być wymienione razem z dwumasem i sprzęgłem ?

Opublikowano

witam podlocze sie mam podbny problem autko kupilem tydzien temu ale teraz to uslyszalem ze jak redukuje z 3,2 to slychach takie piszczenie przez chwile na innych biegach tez to sie zdaza ale sporadycznie, 2 wchodzi troche ciezej, czy moge wstrzymac sie z wymiana tego lozyska 2 miesiace??? sprzeglo pracuje miekko i lekko brak szarpania i innych objawow.Czekam na odpowiedz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...