Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie układu samopoziomowania w B7 Xenon Bixenon skretny nie skrętne Lampy


mk4

Rekomendowane odpowiedzi

Montaż czujników poziomowania występuje identycznie w modelu B7 jak i w B6 dlatego całe fotostory możemy zaciągnąć od wrclaguny

===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/107459-montaz-i-dzialanie-ukladu-samopoziomowania-xenon/#entry1626401


===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/803-bixenon-xenon-od-a-do-z-na-czym-to-polega-tematy-zebrane-z-calego-forum/?p=13453#entry13453


dzięki Grzesiek za możliwość powiązania wątków :)


Troszkę inaczej wygląda sprawa z podłączeniem i częściami:

Do modyfikacji potrzebujemy następujące części z pominięciem układu samo-poziomowania (lista cześć też w wątku wrclaguny ):
dodatkowo do naszej modyfikacji wymagane jest:
1. 8P0 907 357 B,G,H,J,L,M - Sterownik automatycznej regulacji zasięgu świateł
2. 4E0 972 726 Wtyczka (w ori montowane jako kolor czerwony w nowych częściach dostałem kolor czarny)
3. 000 979 009 Piny do wtyczki - dostępne na allegro u radiofabric
4. N 014 745 5 - śruby do przykręcenia sterownika
5. 1J0 973 737 - oprawki wtyczek do lampy xenonowej (Chyba, że ktoś zakupił przejściówki)

Do operacji przekładania pinów wymagane są wyciągaki jakie ułatwiają przekładkę.

_________________________________________________

Poniżej schematy dla xenonów zwykłych nie skrętnych

1.png
2.png
3.png
4.png

czujnik umieszczony jest nad schowkiem
sterownik.jpg


_________________________________________________
jeżeli ktoś nie ma zakupionych przejściówek może zrobić przekładkę pinów:

Zwykłe lampy mają rozkład:
(M5) [9/BL] - kierunkowskaz - Pin 2 we wtyczce T17a/2 (Czarno - niebieski)
(M1) [10/58L] - postojowe - Pin 3 we wtyczce T17a/3 ( Szaro - czarny)
(M30) [8/56a] - drogowe - Pin 15 we wtyczce T17a/15 ( Biało - czarny)
(M29) [6/56b] - światła mijania - Pin 16 we wtyczce T17a/16 ( żółto- czarny)
[5/31] - masa (brązowo - biały)
[7/31] - masa (brązowy)

Xenon
(M5) [9/BL] - kierunkowskaz - Pin 2 we wtyczce T17a/2 (Czarno - niebieski)
(M1) [10/58L] - postojowe - Pin 3 we wtyczce T17a/3 ( Szaro - czarny)
(L174)[12/TFL] - DRL - Pin 15 we wtyczce T17a/15 ( Biało - czarny)
(N347)[11/56a] -długie - Pin 10 we wtyczce T17b/15 ( Fioletowo- niebieski)
(M29) [6/56b] - Xenon - Pin 16 we wtyczce T17a/16 ( żółto- czarny)
[5/31] - masa (brązowo - biały)
[7/31] - masa (brązowy)

INFO:
T17a - 17 pinowa wtyczka czerwona w lewym słupku (dla Lewej lampy i analogicznie będzie dla prawej)
T17b - 17 pinowa wtyczka zielona w lewym słupku (dla Lewej lampy i analogicznie będzie dla prawej)


Przekładka z lampy zwykłej na xenonową:
Zwykła = Xenon
jeden do jeden:
5 - 5
6 - 6
7 - 7
9 - 9
10 - 10
zmiany:
8 - 12
11 - dodatkowe podłączenie do J519 (moduł centralnej) do (T32 szara kostka w centralnej)
- (lewa - do pinu 21 kostka T32b21)
- (prawa - do pinu 22 kostka T32b21)

UWAGA: wymagana zmiana kodowania przed odpaleniem xenonów na ???21 w tym przypadku nie świeca tylne światła w kodowaniu ???41 jak dobrze pamiętam łacznie

_________________________________________________
Rozpiska kodowania xenonów:
Centralna Ele. 09 -> Kodowanie-07

* ?xxxx: Chassis
o 0 = Limousine (PR-K8B)
o 1 = Avant (PR-K8D)
o 2 = Cabriolet (PR-K8K)
* x?xxx: Driving Light Switch
o 0 = Rain/Light Sensor (G397) not installed (PR-8K0/8K1/9C6/8K4)
o 1 = Rain/Light Sensor (G397) installed (PR-8K3/8K7/9C7/8K9)
* xx?xx: Trailer Hitch
o 0 = Trailer Hitch not installed (PR-1D0)
o 1 = Trailer Hitch installed (PR-1D2)
* xxx?x: Headlights
o 0 = Halogen Headlights w/o Daytime Running Lights (PR-8Q0/8Q1+8K0/8K7)
o 1 = Halogen Headlights with Daytime Running Lights (PR-8Q0/8Q1+8K1/8K3/9C6/9C7)
o 2 = Bi-Xenon Headlights with Daytime Running Lights (PR-8Q3/8Q5+8K9/8K4)
o 3 = Bi-Xenon Headlights w/o Daytime Running Lights (PR-8Q3/8Q5+8K0/8K7)
o 4 = Bi-Xenon Headlights with Daytime Running/Tail/License Plate Lights (PR-8Q3/8Q5+8K1/8K3)
* xxxx?: Country
o 1 = Rest of World/Nordic Countries/Denmark/Croatia/Baltic Countries with Bi-Xenon
o 2 = Nordic Countries/Denmark/Croatia/Baltic Countries without Bi-Xenon
o 3 = USA/Canada with Bi-Xenon
o 4 = Canada without Bi-Xenon
o 5 = Special Vehicles



Podłączenie silniczków w lampie xenonowej:
ja zabrałem się za ori czyli łącznie z podłączeniami w słupkach:
Oprócz podłączenia długich wymagane są dodatkowe okablowania do lamp: łącznie potrzeba 3szt

we wtyczce lampy xenonowej do:
pin1 (Szaro - żółty) do T17c/8
pin2 (Szaro-brazowy) do T17c/9
pin3 (Szary) do T17c/10
pin4 (Szaro-czarny) do T17c/11

wtyczka normalna
pin2 (Szaro-żółty)- T17c/8
pin1 (Szaro-fioletowy)- T17c/12

INFO:
T17c - 17 pinowa wtyczka czerwona w słupku prawym lampa prawa i analogicznie lewy

Jak widać dwa kable silniczka możemy wykorzystać PNP w drugim musimy zmienić położenie z pinu 12 na inny dowolny (9,10 albo 11)

czujniki G78 I G76 (jakich montażem zajęliśmy się na podstawie wątku wrclaguny) podpinamy odpowiednio
G78:
pin1 - [do wtyczki T17a/12 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 12 w sterowniku
pin5 - [do wtyczki T17a/13 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 25 w sterowniku
pin6 - [do wtyczki T17a/7 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 6 w sterowniku

G76:
pin1 - [do wtyczki T4s/3 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 11 w sterowniku
pin5 - [do wtyczki T4s/1 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 10 w sterowniku
pin6 - [do wtyczki T4s/2 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 7 w sterowniku

INF0:
T4s - 4 pinowa czarna wtyczka pod kanapa tylna lew strona (tyczy się takiego podłączenie) można też od czujnika podciągnąć kable do sterownika pomijając to połączenie

Dodatkowo wymagane podłączenie CAN do linii która jest w "podkowie" kierowniczej albo do sterownika Airbag koło ręcznego w centralnym tunelu (podłączonego do T17 pin 1 i 14 kostka czarna w lewym słupku)
ewentualnie (T32a - 32-pin connector, green, on dash panel insert pin 13 oraz12 abo J236 - Servotronic control unit pin 3 i 7) ważne zeby trzymać się kolorystyki


Podłączenie DRL (E579)
drl.png

Jeżeli ktoś nie posiada coming home musi dodatkowo podłączyć pin 4



PRZYPADEK XENONÓW SKRĘTNYCH

schematy poniżej przedstawią podłączenie xenonów skrętnych, jak widać różnią się od podstawowego podłączenia (xenon zwykły)


1.png
2.png
3.png






*****************************************************************************************************************************************


Z racji że ostatnio uruchomiłem u siebie z pomocą kolegi djim bixeno skrętny, pragnę podzielić się z wami informacjami na co zwrócić uwagę przy zakupie lamp i jak to działa.

Co nam będzie potrzebne:
- odpowiednie lampy 8E0 941 029/030 z końcówkami AF / BB / BP

Najlepiej kupować w komplecie z przetwornicą i tu przydaje się "dobre oko" gdyż zdarza się na allegro że sprzedawca nie wie do końca co sprzedaje, można rozróżnić bixenon od bixenonu skrętnego po przetwornicy. Bixenon skrętny ma większą przetwornicę

2571185999.jpg

Jak widać za naklejką z kodem kreskowym jest 2cm odstępu do wytłoczeń.

Zwykły bixenon:
25563037581.jpg

Bixenon skrętny:
25722278552.jpg

- odpowiedni sterownik 4F0 907 357 C / E / F albo 4L0 907 357

Można go łatwo rozpoznać, po nadruku AFS i niebieskim wejściu na wtyczkę.

2576868502.jpg

- wtyczka 7M3 972 726 A cena 16,10zł w ASO

Schemat instalacji podał mk4 o dziwo jest potrzebny jeden przewód mniej idący do lamp niż w przypadku zwykłych bixenonów!

Po zainstalowaniu lamp warto zakodować w Instrumentach żeby pokazywało nam komunikaty związane z problemem w instalacji. W tym celu wchodzimy w Instrumenty > Adaptacja > kanał 60 mamy tam:+00001 = ECU
+00002 = Automatyczna lub przesunięcie wskaźnika (TDI e / TFSIe)
+00004 = Hamulce
+00016 = Airbag
+00064 = Poziomowania reflektorów
+00128 = Zakres regulacji reflektorów z funkcją doświetlania zakrętów (AFS)
+01024 = Instrument Cluster
U mnie było 1047 a musiałem dołożyć poziomowanie i AFS czyli wyszło 1239

Po adaptacji wszystkiego można uruchomić "showroom efect" i sprawdzić jak działa bixenon skrętny na postoju





Polecam wszystkim tego moda, bo do prędkości 120kmh elegancko doświetla zakręty :wink:

---> http://www.motor-talk.de/forum/falsche-scheinwerfer-bei-xenonumbau-t4189049.html

Bi-Xenon (nie skrętny):



Reflektor lewy:

8E0 941 003 AM pominięte w 8E0 941 029 AS (żółty wskaźnik)

8E0 941 003 BM pominięte w 8E0 941 029 BM (białe wskaźniki)

8E0 941 003 AP pominięte w 8E0 941 029 BA (USA) (wskaźnik żółty)



Reflektor prawy:

8E0 941 004 AM pominięte w 8E0 941 030 AS (żółty wskaźnik)

8E0 941 004 BM pominięte w 8E0 941 030 BM (białe wskaźniki)

8E0 941 004 AP pominięte w 8E0 941 030 BA (USA) (wskaźnik żółty)





Bi ksenony +: (skrętny)



Reflektor lewy:

8E0 941 003 AF pominięte w 8E0 941 029 BB (żółty wskaźnik)

8E0 941 003 BP pominięte w 8E0 941 029 BP (białe wskaźniki)

8E0 941 003 AH pominięte w 8E0 941 029 BD (USA) (wskaźnik żółty)



Reflektor prawy:

8E0 941 004 AF pominięte w 8E0 941 030 BB (żółty wskaźnik)

8E0 941 004 BP pominięte w 8E0 941 030 BP (białe wskaźniki)

8E0 941 004 AH pominięte w 8E0 941 030 BD (USA) (wskaźnik żółty)

Edytowane przez wrclaguna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super robota. Czy ja mogę prosić te schematy gdzieś na jakiś serwer żebym sobie pobrał na kompa ?

Dobra poradziłem sobie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8P0 907 357 C

hey moim zdaniem tak bo

8P0 907 357 C wymieniło się kolejno na D(052006) , F,G(112006), H(112007), J (082008), L (052010), M (042011)

* (MMYYYY)

MM - miesiąc

YYYY-rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z tymi skrętnymi ?? :gwizdanie:

przesłałem Ci schematy wszystkie... nie doszło?

Jak bym miał to bym Ci nie zawracał głowy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z tymi skrętnymi ?? :gwizdanie:

przesłałem Ci schematy wszystkie... nie doszło?

Jak bym miał to bym Ci nie zawracał głowy :decayed:

najmocniej przepraszam dodałem do wątku schematy , w razie wątpliwości pisz na PW a ja zmodyfikuję odrazu opis, (dzięki za wszelkie info i wzbogacimy opis dla potomnych , proszę o fotki jak będziesz robił też :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem schematu jesli chodzi o podłączenie czujników, (xenio nie skrętne) w jednym widać inne podłączenie pinów do sterownika.

Mam sterownik z Końcówka F

..do nieskrętnych interesują Cie tylko 3 pierwsze schematy , ten czwarty dotyczy juz skrętnych :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak mam bixenon i chciałbym kupić bixenon skrętny to dużo zabawy będzie ??

nowe lampy, troszkę okablowania i zmiana sterownika.. i wtyczki do sterownika...

masz podgląd na schematach "PRZYPADEK XENONÓW SKRĘTNYCH"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak mam bixenon i chciałbym kupić bixenon skrętny to dużo zabawy będzie ??

Jak tam kolego, wyrezales te skretne u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-153/sterownik-automatycznej-regulacji-zasiegu-swiatel-bixenon-8p0-907-357-a-241707/ jakby ktoś szukał :wink:

---------- Post dopisany 24-08-2012 at 10:04 ---------- Poprzedni post napisany 29-07-2012 at 11:08 ----------

Ktoś wie gdzie trzeba zakodować żeby w przypadku uszkodzonego czujnika pokazywało błąd na liczniku? Bo w instrumentach nie mogę znaleźć.

---------- Post dopisany 28-08-2012 at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany 24-08-2012 at 10:04 ----------

Z racji że ostatnio uruchomiłem u siebie z pomocą kolegi djim bixeno skrętny, pragnę podzielić się z wami informacjami na co zwrócić uwagę przy zakupie lamp i jak to działa.

Co nam będzie potrzebne:

- odpowiednie lampy 8E0 941 029/030 z końcówkami AF / BB / BP

Najlepiej kupować w komplecie z przetwornicą i tu przydaje się "dobre oko" gdyż zdarza się na allegro że sprzedawca nie wie do końca co sprzedaje, można rozróżnić bixenon od bixenonu skrętnego po przetwornicy. Bixenon skrętny ma większą przetwornicę

2571185999.jpg

Jak widać za naklejką z kodem kreskowym jest 2cm odstępu do wytłoczeń.

Zwykły bixenon:

25563037581.jpg

Bixenon skrętny:

25722278552.jpg

- odpowiedni sterownik 4F0 907 357 C / E / F albo 4L0 907 357

Można go łatwo rozpoznać, po nadruku AFS i niebieskim wejściu na wtyczkę.

2576868502.jpg

- wtyczka 7M3 972 726 A cena 16,10zł w ASO

Schemat instalacji podał mk4 o dziwo jest potrzebny jeden przewód mniej idący do lamp niż w przypadku zwykłych bixenonów!

Po zainstalowaniu lamp warto zakodować w Instrumentach żeby pokazywało nam komunikaty związane z problemem w instalacji. W tym celu wchodzimy w Instrumenty > Adaptacja > kanał 60 mamy tam:+00001 = ECU

+00002 = Automatyczna lub przesunięcie wskaźnika (TDI e / TFSIe)

+00004 = Hamulce

+00016 = Airbag

+00064 = Poziomowania reflektorów

+00128 = Zakres regulacji reflektorów z funkcją doświetlania zakrętów (AFS)

+01024 = Instrument Cluster

U mnie było 1047 a musiałem dołożyć poziomowanie i AFS czyli wyszło 1239

Po adaptacji wszystkiego można uruchomić "showroom efect" i sprawdzić jak działa bixenon skrętny na postoju

Polecam wszystkim tego moda, bo do prędkości 120kmh elegancko doświetla zakręty :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...