mk4 Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 (edytowane) Montaż czujników poziomowania występuje identycznie w modelu B7 jak i w B6 dlatego całe fotostory możemy zaciągnąć od wrclaguny ===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/107459-montaz-i-dzialanie-ukladu-samopoziomowania-xenon/#entry1626401===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/803-bixenon-xenon-od-a-do-z-na-czym-to-polega-tematy-zebrane-z-calego-forum/?p=13453#entry13453dzięki Grzesiek za możliwość powiązania wątków Troszkę inaczej wygląda sprawa z podłączeniem i częściami:Do modyfikacji potrzebujemy następujące części z pominięciem układu samo-poziomowania (lista cześć też w wątku wrclaguny ):dodatkowo do naszej modyfikacji wymagane jest:1. 8P0 907 357 B,G,H,J,L,M - Sterownik automatycznej regulacji zasięgu świateł2. 4E0 972 726 Wtyczka (w ori montowane jako kolor czerwony w nowych częściach dostałem kolor czarny)3. 000 979 009 Piny do wtyczki - dostępne na allegro u radiofabric4. N 014 745 5 - śruby do przykręcenia sterownika5. 1J0 973 737 - oprawki wtyczek do lampy xenonowej (Chyba, że ktoś zakupił przejściówki)Do operacji przekładania pinów wymagane są wyciągaki jakie ułatwiają przekładkę._________________________________________________Poniżej schematy dla xenonów zwykłych nie skrętnychczujnik umieszczony jest nad schowkiem_________________________________________________jeżeli ktoś nie ma zakupionych przejściówek może zrobić przekładkę pinów:Zwykłe lampy mają rozkład:(M5) [9/BL] - kierunkowskaz - Pin 2 we wtyczce T17a/2 (Czarno - niebieski)(M1) [10/58L] - postojowe - Pin 3 we wtyczce T17a/3 ( Szaro - czarny)(M30) [8/56a] - drogowe - Pin 15 we wtyczce T17a/15 ( Biało - czarny)(M29) [6/56b] - światła mijania - Pin 16 we wtyczce T17a/16 ( żółto- czarny)[5/31] - masa (brązowo - biały)[7/31] - masa (brązowy)Xenon(M5) [9/BL] - kierunkowskaz - Pin 2 we wtyczce T17a/2 (Czarno - niebieski)(M1) [10/58L] - postojowe - Pin 3 we wtyczce T17a/3 ( Szaro - czarny)(L174)[12/TFL] - DRL - Pin 15 we wtyczce T17a/15 ( Biało - czarny)(N347)[11/56a] -długie - Pin 10 we wtyczce T17b/15 ( Fioletowo- niebieski)(M29) [6/56b] - Xenon - Pin 16 we wtyczce T17a/16 ( żółto- czarny)[5/31] - masa (brązowo - biały)[7/31] - masa (brązowy)INFO:T17a - 17 pinowa wtyczka czerwona w lewym słupku (dla Lewej lampy i analogicznie będzie dla prawej)T17b - 17 pinowa wtyczka zielona w lewym słupku (dla Lewej lampy i analogicznie będzie dla prawej)Przekładka z lampy zwykłej na xenonową:Zwykła = Xenonjeden do jeden:5 - 56 - 67 - 79 - 910 - 10zmiany:8 - 1211 - dodatkowe podłączenie do J519 (moduł centralnej) do (T32 szara kostka w centralnej)- (lewa - do pinu 21 kostka T32b21)- (prawa - do pinu 22 kostka T32b21)UWAGA: wymagana zmiana kodowania przed odpaleniem xenonów na ???21 w tym przypadku nie świeca tylne światła w kodowaniu ???41 jak dobrze pamiętam łacznie_________________________________________________Rozpiska kodowania xenonów:Centralna Ele. 09 -> Kodowanie-07* ?xxxx: Chassiso 0 = Limousine (PR-K8B)o 1 = Avant (PR-K8D)o 2 = Cabriolet (PR-K8K)* x?xxx: Driving Light Switcho 0 = Rain/Light Sensor (G397) not installed (PR-8K0/8K1/9C6/8K4)o 1 = Rain/Light Sensor (G397) installed (PR-8K3/8K7/9C7/8K9)* xx?xx: Trailer Hitcho 0 = Trailer Hitch not installed (PR-1D0)o 1 = Trailer Hitch installed (PR-1D2)* xxx?x: Headlightso 0 = Halogen Headlights w/o Daytime Running Lights (PR-8Q0/8Q1+8K0/8K7)o 1 = Halogen Headlights with Daytime Running Lights (PR-8Q0/8Q1+8K1/8K3/9C6/9C7)o 2 = Bi-Xenon Headlights with Daytime Running Lights (PR-8Q3/8Q5+8K9/8K4)o 3 = Bi-Xenon Headlights w/o Daytime Running Lights (PR-8Q3/8Q5+8K0/8K7)o 4 = Bi-Xenon Headlights with Daytime Running/Tail/License Plate Lights (PR-8Q3/8Q5+8K1/8K3)* xxxx?: Countryo 1 = Rest of World/Nordic Countries/Denmark/Croatia/Baltic Countries with Bi-Xenono 2 = Nordic Countries/Denmark/Croatia/Baltic Countries without Bi-Xenono 3 = USA/Canada with Bi-Xenono 4 = Canada without Bi-Xenono 5 = Special VehiclesPodłączenie silniczków w lampie xenonowej:ja zabrałem się za ori czyli łącznie z podłączeniami w słupkach:Oprócz podłączenia długich wymagane są dodatkowe okablowania do lamp: łącznie potrzeba 3sztwe wtyczce lampy xenonowej do:pin1 (Szaro - żółty) do T17c/8pin2 (Szaro-brazowy) do T17c/9pin3 (Szary) do T17c/10pin4 (Szaro-czarny) do T17c/11wtyczka normalnapin2 (Szaro-żółty)- T17c/8pin1 (Szaro-fioletowy)- T17c/12INFO:T17c - 17 pinowa wtyczka czerwona w słupku prawym lampa prawa i analogicznie lewyJak widać dwa kable silniczka możemy wykorzystać PNP w drugim musimy zmienić położenie z pinu 12 na inny dowolny (9,10 albo 11)czujniki G78 I G76 (jakich montażem zajęliśmy się na podstawie wątku wrclaguny) podpinamy odpowiednioG78:pin1 - [do wtyczki T17a/12 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 12 w sterownikupin5 - [do wtyczki T17a/13 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 25 w sterownikupin6 - [do wtyczki T17a/7 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 6 w sterownikuG76:pin1 - [do wtyczki T4s/3 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 11 w sterownikupin5 - [do wtyczki T4s/1 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 10 w sterownikupin6 - [do wtyczki T4s/2 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 7 w sterownikuINF0:T4s - 4 pinowa czarna wtyczka pod kanapa tylna lew strona (tyczy się takiego podłączenie) można też od czujnika podciągnąć kable do sterownika pomijając to połączenieDodatkowo wymagane podłączenie CAN do linii która jest w "podkowie" kierowniczej albo do sterownika Airbag koło ręcznego w centralnym tunelu (podłączonego do T17 pin 1 i 14 kostka czarna w lewym słupku)ewentualnie (T32a - 32-pin connector, green, on dash panel insert pin 13 oraz12 abo J236 - Servotronic control unit pin 3 i 7) ważne zeby trzymać się kolorystykiPodłączenie DRL (E579)Jeżeli ktoś nie posiada coming home musi dodatkowo podłączyć pin 4PRZYPADEK XENONÓW SKRĘTNYCHschematy poniżej przedstawią podłączenie xenonów skrętnych, jak widać różnią się od podstawowego podłączenia (xenon zwykły)*****************************************************************************************************************************************Z racji że ostatnio uruchomiłem u siebie z pomocą kolegi djim bixeno skrętny, pragnę podzielić się z wami informacjami na co zwrócić uwagę przy zakupie lamp i jak to działa.Co nam będzie potrzebne:- odpowiednie lampy 8E0 941 029/030 z końcówkami AF / BB / BPNajlepiej kupować w komplecie z przetwornicą i tu przydaje się "dobre oko" gdyż zdarza się na allegro że sprzedawca nie wie do końca co sprzedaje, można rozróżnić bixenon od bixenonu skrętnego po przetwornicy. Bixenon skrętny ma większą przetwornicęJak widać za naklejką z kodem kreskowym jest 2cm odstępu do wytłoczeń.Zwykły bixenon:Bixenon skrętny:- odpowiedni sterownik 4F0 907 357 C / E / F albo 4L0 907 357Można go łatwo rozpoznać, po nadruku AFS i niebieskim wejściu na wtyczkę.- wtyczka 7M3 972 726 A cena 16,10zł w ASOSchemat instalacji podał mk4 o dziwo jest potrzebny jeden przewód mniej idący do lamp niż w przypadku zwykłych bixenonów!Po zainstalowaniu lamp warto zakodować w Instrumentach żeby pokazywało nam komunikaty związane z problemem w instalacji. W tym celu wchodzimy w Instrumenty > Adaptacja > kanał 60 mamy tam:+00001 = ECU+00002 = Automatyczna lub przesunięcie wskaźnika (TDI e / TFSIe)+00004 = Hamulce+00016 = Airbag+00064 = Poziomowania reflektorów+00128 = Zakres regulacji reflektorów z funkcją doświetlania zakrętów (AFS)+01024 = Instrument ClusterU mnie było 1047 a musiałem dołożyć poziomowanie i AFS czyli wyszło 1239Po adaptacji wszystkiego można uruchomić "showroom efect" i sprawdzić jak działa bixenon skrętny na postoju Polecam wszystkim tego moda, bo do prędkości 120kmh elegancko doświetla zakręty ---> http://www.motor-talk.de/forum/falsche-scheinwerfer-bei-xenonumbau-t4189049.html Bi-Xenon (nie skrętny):Reflektor lewy:8E0 941 003 AM pominięte w 8E0 941 029 AS (żółty wskaźnik)8E0 941 003 BM pominięte w 8E0 941 029 BM (białe wskaźniki)8E0 941 003 AP pominięte w 8E0 941 029 BA (USA) (wskaźnik żółty)Reflektor prawy:8E0 941 004 AM pominięte w 8E0 941 030 AS (żółty wskaźnik)8E0 941 004 BM pominięte w 8E0 941 030 BM (białe wskaźniki)8E0 941 004 AP pominięte w 8E0 941 030 BA (USA) (wskaźnik żółty)Bi ksenony +: (skrętny)Reflektor lewy:8E0 941 003 AF pominięte w 8E0 941 029 BB (żółty wskaźnik)8E0 941 003 BP pominięte w 8E0 941 029 BP (białe wskaźniki)8E0 941 003 AH pominięte w 8E0 941 029 BD (USA) (wskaźnik żółty)Reflektor prawy:8E0 941 004 AF pominięte w 8E0 941 030 BB (żółty wskaźnik)8E0 941 004 BP pominięte w 8E0 941 030 BP (białe wskaźniki)8E0 941 004 AH pominięte w 8E0 941 030 BD (USA) (wskaźnik żółty) Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez wrclaguna
miodzio Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 no i zaczynam działać w temacie :gwizdanie: tylko mam u siebie skrętne
mk4 Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 no i zaczynam działać w temacie :gwizdanie: tylko mam u siebie skrętne dorzucę Ci schematy dziś do tematu... wiele zmian nie ma !
Gość .... Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Sterownik 8P0 907 357 C też można zastosowac ?
hornet Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Super robota. Czy ja mogę prosić te schematy gdzieś na jakiś serwer żebym sobie pobrał na kompa ? Dobra poradziłem sobie
mk4 Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Opublikowano 8 Listopada 2011 8P0 907 357 C hey moim zdaniem tak bo 8P0 907 357 C wymieniło się kolejno na D(052006) , F,G(112006), H(112007), J (082008), L (052010), M (042011) * (MMYYYY) MM - miesiąc YYYY-rok
miodzio Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 co z tymi skrętnymi ?? :gwizdanie:
mk4 Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Opublikowano 19 Listopada 2011 co z tymi skrętnymi ?? :gwizdanie: przesłałem Ci schematy wszystkie... nie doszło?
miodzio Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 co z tymi skrętnymi ?? :gwizdanie: przesłałem Ci schematy wszystkie... nie doszło? Jak bym miał to bym Ci nie zawracał głowy
mk4 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 co z tymi skrętnymi ?? :gwizdanie: przesłałem Ci schematy wszystkie... nie doszło? Jak bym miał to bym Ci nie zawracał głowy najmocniej przepraszam dodałem do wątku schematy , w razie wątpliwości pisz na PW a ja zmodyfikuję odrazu opis, (dzięki za wszelkie info i wzbogacimy opis dla potomnych , proszę o fotki jak będziesz robił też )
Gość .... Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Nie rozumiem schematu jesli chodzi o podłączenie czujników, (xenio nie skrętne) w jednym widać inne podłączenie pinów do sterownika. Mam sterownik z Końcówka F
domin79 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Nie rozumiem schematu jesli chodzi o podłączenie czujników, (xenio nie skrętne) w jednym widać inne podłączenie pinów do sterownika. Mam sterownik z Końcówka F ..do nieskrętnych interesują Cie tylko 3 pierwsze schematy , ten czwarty dotyczy juz skrętnych
marcintuchola Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Koledzy a jak mam bixenon i chciałbym kupić bixenon skrętny to dużo zabawy będzie ??
mk4 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Koledzy a jak mam bixenon i chciałbym kupić bixenon skrętny to dużo zabawy będzie ?? nowe lampy, troszkę okablowania i zmiana sterownika.. i wtyczki do sterownika... masz podgląd na schematach "PRZYPADEK XENONÓW SKRĘTNYCH"
Muskel1 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Koledzy a jak mam bixenon i chciałbym kupić bixenon skrętny to dużo zabawy będzie ?? Jak tam kolego, wyrezales te skretne u siebie?
rafsus Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Moze ktos opisac podlaczenie DRL bo te schematy sa mega male na moj stary wzrok:decayed:
H4mm3R Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-153/sterownik-automatycznej-regulacji-zasiegu-swiatel-bixenon-8p0-907-357-a-241707/ jakby ktoś szukał ---------- Post dopisany 24-08-2012 at 10:04 ---------- Poprzedni post napisany 29-07-2012 at 11:08 ---------- Ktoś wie gdzie trzeba zakodować żeby w przypadku uszkodzonego czujnika pokazywało błąd na liczniku? Bo w instrumentach nie mogę znaleźć. ---------- Post dopisany 28-08-2012 at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany 24-08-2012 at 10:04 ---------- Z racji że ostatnio uruchomiłem u siebie z pomocą kolegi djim bixeno skrętny, pragnę podzielić się z wami informacjami na co zwrócić uwagę przy zakupie lamp i jak to działa. Co nam będzie potrzebne: - odpowiednie lampy 8E0 941 029/030 z końcówkami AF / BB / BP Najlepiej kupować w komplecie z przetwornicą i tu przydaje się "dobre oko" gdyż zdarza się na allegro że sprzedawca nie wie do końca co sprzedaje, można rozróżnić bixenon od bixenonu skrętnego po przetwornicy. Bixenon skrętny ma większą przetwornicę Jak widać za naklejką z kodem kreskowym jest 2cm odstępu do wytłoczeń. Zwykły bixenon: Bixenon skrętny: - odpowiedni sterownik 4F0 907 357 C / E / F albo 4L0 907 357 Można go łatwo rozpoznać, po nadruku AFS i niebieskim wejściu na wtyczkę. - wtyczka 7M3 972 726 A cena 16,10zł w ASO Schemat instalacji podał mk4 o dziwo jest potrzebny jeden przewód mniej idący do lamp niż w przypadku zwykłych bixenonów! Po zainstalowaniu lamp warto zakodować w Instrumentach żeby pokazywało nam komunikaty związane z problemem w instalacji. W tym celu wchodzimy w Instrumenty > Adaptacja > kanał 60 mamy tam:+00001 = ECU +00002 = Automatyczna lub przesunięcie wskaźnika (TDI e / TFSIe) +00004 = Hamulce +00016 = Airbag +00064 = Poziomowania reflektorów +00128 = Zakres regulacji reflektorów z funkcją doświetlania zakrętów (AFS) +01024 = Instrument Cluster U mnie było 1047 a musiałem dołożyć poziomowanie i AFS czyli wyszło 1239 Po adaptacji wszystkiego można uruchomić "showroom efect" i sprawdzić jak działa bixenon skrętny na postoju Polecam wszystkim tego moda, bo do prędkości 120kmh elegancko doświetla zakręty
rafsus Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 a co z pinem 3 ze zwyklej lampy?? bo nie widze w rozpisce a mi zostal biedaczek:decayed:
H4mm3R Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 a co z pinem 3 ze zwyklej lampy?? bo nie widze w rozpisce a mi zostal biedaczek:decayed: Montowałeś skrętne czy zwykłe?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się