Jump to content
3 3
mk4

Montaż i działanie układu samopoziomowania w B7 Xenon Bixenon skretny nie skrętne Lampy

Recommended Posts

Montaż czujników poziomowania występuje identycznie w modelu B7 jak i w B6 dlatego całe fotostory możemy zaciągnąć od wrclaguny

===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/107459-montaz-i-dzialanie-ukladu-samopoziomowania-xenon/#entry1626401


===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/803-bixenon-xenon-od-a-do-z-na-czym-to-polega-tematy-zebrane-z-calego-forum/?p=13453#entry13453


dzięki Grzesiek za możliwość powiązania wątków :)


Troszkę inaczej wygląda sprawa z podłączeniem i częściami:

Do modyfikacji potrzebujemy następujące części z pominięciem układu samo-poziomowania (lista cześć też w wątku wrclaguny ):
dodatkowo do naszej modyfikacji wymagane jest:
1. 8P0 907 357 B,G,H,J,L,M - Sterownik automatycznej regulacji zasięgu świateł
2. 4E0 972 726 Wtyczka (w ori montowane jako kolor czerwony w nowych częściach dostałem kolor czarny)
3. 000 979 009 Piny do wtyczki - dostępne na allegro u radiofabric
4. N 014 745 5 - śruby do przykręcenia sterownika
5. 1J0 973 737 - oprawki wtyczek do lampy xenonowej (Chyba, że ktoś zakupił przejściówki)

Do operacji przekładania pinów wymagane są wyciągaki jakie ułatwiają przekładkę.

_________________________________________________

Poniżej schematy dla xenonów zwykłych nie skrętnych

1.png
2.png
3.png
4.png

czujnik umieszczony jest nad schowkiem
sterownik.jpg


_________________________________________________
jeżeli ktoś nie ma zakupionych przejściówek może zrobić przekładkę pinów:

Zwykłe lampy mają rozkład:
(M5) [9/BL] - kierunkowskaz - Pin 2 we wtyczce T17a/2 (Czarno - niebieski)
(M1) [10/58L] - postojowe - Pin 3 we wtyczce T17a/3 ( Szaro - czarny)
(M30) [8/56a] - drogowe - Pin 15 we wtyczce T17a/15 ( Biało - czarny)
(M29) [6/56b] - światła mijania - Pin 16 we wtyczce T17a/16 ( żółto- czarny)
[5/31] - masa (brązowo - biały)
[7/31] - masa (brązowy)

Xenon
(M5) [9/BL] - kierunkowskaz - Pin 2 we wtyczce T17a/2 (Czarno - niebieski)
(M1) [10/58L] - postojowe - Pin 3 we wtyczce T17a/3 ( Szaro - czarny)
(L174)[12/TFL] - DRL - Pin 15 we wtyczce T17a/15 ( Biało - czarny)
(N347)[11/56a] -długie - Pin 10 we wtyczce T17b/15 ( Fioletowo- niebieski)
(M29) [6/56b] - Xenon - Pin 16 we wtyczce T17a/16 ( żółto- czarny)
[5/31] - masa (brązowo - biały)
[7/31] - masa (brązowy)

INFO:
T17a - 17 pinowa wtyczka czerwona w lewym słupku (dla Lewej lampy i analogicznie będzie dla prawej)
T17b - 17 pinowa wtyczka zielona w lewym słupku (dla Lewej lampy i analogicznie będzie dla prawej)


Przekładka z lampy zwykłej na xenonową:
Zwykła = Xenon
jeden do jeden:
5 - 5
6 - 6
7 - 7
9 - 9
10 - 10
zmiany:
8 - 12
11 - dodatkowe podłączenie do J519 (moduł centralnej) do (T32 szara kostka w centralnej)
- (lewa - do pinu 21 kostka T32b21)
- (prawa - do pinu 22 kostka T32b21)

UWAGA: wymagana zmiana kodowania przed odpaleniem xenonów na ???21 w tym przypadku nie świeca tylne światła w kodowaniu ???41 jak dobrze pamiętam łacznie

_________________________________________________
Rozpiska kodowania xenonów:
Centralna Ele. 09 -> Kodowanie-07

* ?xxxx: Chassis
o 0 = Limousine (PR-K8B)
o 1 = Avant (PR-K8D)
o 2 = Cabriolet (PR-K8K)
* x?xxx: Driving Light Switch
o 0 = Rain/Light Sensor (G397) not installed (PR-8K0/8K1/9C6/8K4)
o 1 = Rain/Light Sensor (G397) installed (PR-8K3/8K7/9C7/8K9)
* xx?xx: Trailer Hitch
o 0 = Trailer Hitch not installed (PR-1D0)
o 1 = Trailer Hitch installed (PR-1D2)
* xxx?x: Headlights
o 0 = Halogen Headlights w/o Daytime Running Lights (PR-8Q0/8Q1+8K0/8K7)
o 1 = Halogen Headlights with Daytime Running Lights (PR-8Q0/8Q1+8K1/8K3/9C6/9C7)
o 2 = Bi-Xenon Headlights with Daytime Running Lights (PR-8Q3/8Q5+8K9/8K4)
o 3 = Bi-Xenon Headlights w/o Daytime Running Lights (PR-8Q3/8Q5+8K0/8K7)
o 4 = Bi-Xenon Headlights with Daytime Running/Tail/License Plate Lights (PR-8Q3/8Q5+8K1/8K3)
* xxxx?: Country
o 1 = Rest of World/Nordic Countries/Denmark/Croatia/Baltic Countries with Bi-Xenon
o 2 = Nordic Countries/Denmark/Croatia/Baltic Countries without Bi-Xenon
o 3 = USA/Canada with Bi-Xenon
o 4 = Canada without Bi-Xenon
o 5 = Special Vehicles



Podłączenie silniczków w lampie xenonowej:
ja zabrałem się za ori czyli łącznie z podłączeniami w słupkach:
Oprócz podłączenia długich wymagane są dodatkowe okablowania do lamp: łącznie potrzeba 3szt

we wtyczce lampy xenonowej do:
pin1 (Szaro - żółty) do T17c/8
pin2 (Szaro-brazowy) do T17c/9
pin3 (Szary) do T17c/10
pin4 (Szaro-czarny) do T17c/11

wtyczka normalna
pin2 (Szaro-żółty)- T17c/8
pin1 (Szaro-fioletowy)- T17c/12

INFO:
T17c - 17 pinowa wtyczka czerwona w słupku prawym lampa prawa i analogicznie lewy

Jak widać dwa kable silniczka możemy wykorzystać PNP w drugim musimy zmienić położenie z pinu 12 na inny dowolny (9,10 albo 11)

czujniki G78 I G76 (jakich montażem zajęliśmy się na podstawie wątku wrclaguny) podpinamy odpowiednio
G78:
pin1 - [do wtyczki T17a/12 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 12 w sterowniku
pin5 - [do wtyczki T17a/13 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 25 w sterowniku
pin6 - [do wtyczki T17a/7 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 6 w sterowniku

G76:
pin1 - [do wtyczki T4s/3 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 11 w sterowniku
pin5 - [do wtyczki T4s/1 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 10 w sterowniku
pin6 - [do wtyczki T4s/2 - przypadek ORI ewentualnie od razu do] - do pinu 7 w sterowniku

INF0:
T4s - 4 pinowa czarna wtyczka pod kanapa tylna lew strona (tyczy się takiego podłączenie) można też od czujnika podciągnąć kable do sterownika pomijając to połączenie

Dodatkowo wymagane podłączenie CAN do linii która jest w "podkowie" kierowniczej albo do sterownika Airbag koło ręcznego w centralnym tunelu (podłączonego do T17 pin 1 i 14 kostka czarna w lewym słupku)
ewentualnie (T32a - 32-pin connector, green, on dash panel insert pin 13 oraz12 abo J236 - Servotronic control unit pin 3 i 7) ważne zeby trzymać się kolorystyki


Podłączenie DRL (E579)
drl.png

Jeżeli ktoś nie posiada coming home musi dodatkowo podłączyć pin 4



PRZYPADEK XENONÓW SKRĘTNYCH

schematy poniżej przedstawią podłączenie xenonów skrętnych, jak widać różnią się od podstawowego podłączenia (xenon zwykły)


1.png
2.png
3.png






*****************************************************************************************************************************************


Z racji że ostatnio uruchomiłem u siebie z pomocą kolegi djim bixeno skrętny, pragnę podzielić się z wami informacjami na co zwrócić uwagę przy zakupie lamp i jak to działa.

Co nam będzie potrzebne:
- odpowiednie lampy 8E0 941 029/030 z końcówkami AF / BB / BP

Najlepiej kupować w komplecie z przetwornicą i tu przydaje się "dobre oko" gdyż zdarza się na allegro że sprzedawca nie wie do końca co sprzedaje, można rozróżnić bixenon od bixenonu skrętnego po przetwornicy. Bixenon skrętny ma większą przetwornicę

2571185999.jpg

Jak widać za naklejką z kodem kreskowym jest 2cm odstępu do wytłoczeń.

Zwykły bixenon:
25563037581.jpg

Bixenon skrętny:
25722278552.jpg

- odpowiedni sterownik 4F0 907 357 C / E / F albo 4L0 907 357

Można go łatwo rozpoznać, po nadruku AFS i niebieskim wejściu na wtyczkę.

2576868502.jpg

- wtyczka 7M3 972 726 A cena 16,10zł w ASO

Schemat instalacji podał mk4 o dziwo jest potrzebny jeden przewód mniej idący do lamp niż w przypadku zwykłych bixenonów!

Po zainstalowaniu lamp warto zakodować w Instrumentach żeby pokazywało nam komunikaty związane z problemem w instalacji. W tym celu wchodzimy w Instrumenty > Adaptacja > kanał 60 mamy tam:+00001 = ECU
+00002 = Automatyczna lub przesunięcie wskaźnika (TDI e / TFSIe)
+00004 = Hamulce
+00016 = Airbag
+00064 = Poziomowania reflektorów
+00128 = Zakres regulacji reflektorów z funkcją doświetlania zakrętów (AFS)
+01024 = Instrument Cluster
U mnie było 1047 a musiałem dołożyć poziomowanie i AFS czyli wyszło 1239

Po adaptacji wszystkiego można uruchomić "showroom efect" i sprawdzić jak działa bixenon skrętny na postoju





Polecam wszystkim tego moda, bo do prędkości 120kmh elegancko doświetla zakręty :wink:

---> http://www.motor-talk.de/forum/falsche-scheinwerfer-bei-xenonumbau-t4189049.html

Bi-Xenon (nie skrętny):



Reflektor lewy:

8E0 941 003 AM pominięte w 8E0 941 029 AS (żółty wskaźnik)

8E0 941 003 BM pominięte w 8E0 941 029 BM (białe wskaźniki)

8E0 941 003 AP pominięte w 8E0 941 029 BA (USA) (wskaźnik żółty)



Reflektor prawy:

8E0 941 004 AM pominięte w 8E0 941 030 AS (żółty wskaźnik)

8E0 941 004 BM pominięte w 8E0 941 030 BM (białe wskaźniki)

8E0 941 004 AP pominięte w 8E0 941 030 BA (USA) (wskaźnik żółty)





Bi ksenony +: (skrętny)



Reflektor lewy:

8E0 941 003 AF pominięte w 8E0 941 029 BB (żółty wskaźnik)

8E0 941 003 BP pominięte w 8E0 941 029 BP (białe wskaźniki)

8E0 941 003 AH pominięte w 8E0 941 029 BD (USA) (wskaźnik żółty)



Reflektor prawy:

8E0 941 004 AF pominięte w 8E0 941 030 BB (żółty wskaźnik)

8E0 941 004 BP pominięte w 8E0 941 030 BP (białe wskaźniki)

8E0 941 004 AH pominięte w 8E0 941 030 BD (USA) (wskaźnik żółty)

Edited by wrclaguna

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i :good: zaczynam działać w temacie :gwizdanie: tylko mam u siebie skrętne

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i :good: zaczynam działać w temacie :gwizdanie: tylko mam u siebie skrętne

dorzucę Ci schematy dziś do tematu... wiele zmian nie ma !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super robota. Czy ja mogę prosić te schematy gdzieś na jakiś serwer żebym sobie pobrał na kompa ?

Dobra poradziłem sobie :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites

8P0 907 357 C

hey moim zdaniem tak bo

8P0 907 357 C wymieniło się kolejno na D(052006) , F,G(112006), H(112007), J (082008), L (052010), M (042011)

* (MMYYYY)

MM - miesiąc

YYYY-rok

Share this post


Link to post
Share on other sites

co z tymi skrętnymi ?? :gwizdanie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

co z tymi skrętnymi ?? :gwizdanie:

przesłałem Ci schematy wszystkie... nie doszło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

co z tymi skrętnymi ?? :gwizdanie:

przesłałem Ci schematy wszystkie... nie doszło?

Jak bym miał to bym Ci nie zawracał głowy :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

co z tymi skrętnymi ?? :gwizdanie:

przesłałem Ci schematy wszystkie... nie doszło?

Jak bym miał to bym Ci nie zawracał głowy :decayed:

najmocniej przepraszam dodałem do wątku schematy , w razie wątpliwości pisz na PW a ja zmodyfikuję odrazu opis, (dzięki za wszelkie info i wzbogacimy opis dla potomnych , proszę o fotki jak będziesz robił też :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ....

Nie rozumiem schematu jesli chodzi o podłączenie czujników, (xenio nie skrętne) w jednym widać inne podłączenie pinów do sterownika.

Mam sterownik z Końcówka F

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem schematu jesli chodzi o podłączenie czujników, (xenio nie skrętne) w jednym widać inne podłączenie pinów do sterownika.

Mam sterownik z Końcówka F

..do nieskrętnych interesują Cie tylko 3 pierwsze schematy , ten czwarty dotyczy juz skrętnych :wink4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy a jak mam bixenon i chciałbym kupić bixenon skrętny to dużo zabawy będzie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koledzy a jak mam bixenon i chciałbym kupić bixenon skrętny to dużo zabawy będzie ??

nowe lampy, troszkę okablowania i zmiana sterownika.. i wtyczki do sterownika...

masz podgląd na schematach "PRZYPADEK XENONÓW SKRĘTNYCH"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koledzy a jak mam bixenon i chciałbym kupić bixenon skrętny to dużo zabawy będzie ??

Jak tam kolego, wyrezales te skretne u siebie?


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze ktos opisac podlaczenie DRL bo te schematy sa mega male na moj stary wzrok:decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-153/sterownik-automatycznej-regulacji-zasiegu-swiatel-bixenon-8p0-907-357-a-241707/ jakby ktoś szukał :wink:

---------- Post dopisany 24-08-2012 at 10:04 ---------- Poprzedni post napisany 29-07-2012 at 11:08 ----------

Ktoś wie gdzie trzeba zakodować żeby w przypadku uszkodzonego czujnika pokazywało błąd na liczniku? Bo w instrumentach nie mogę znaleźć.

---------- Post dopisany 28-08-2012 at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany 24-08-2012 at 10:04 ----------

Z racji że ostatnio uruchomiłem u siebie z pomocą kolegi djim bixeno skrętny, pragnę podzielić się z wami informacjami na co zwrócić uwagę przy zakupie lamp i jak to działa.

Co nam będzie potrzebne:

- odpowiednie lampy 8E0 941 029/030 z końcówkami AF / BB / BP

Najlepiej kupować w komplecie z przetwornicą i tu przydaje się "dobre oko" gdyż zdarza się na allegro że sprzedawca nie wie do końca co sprzedaje, można rozróżnić bixenon od bixenonu skrętnego po przetwornicy. Bixenon skrętny ma większą przetwornicę

2571185999.jpg

Jak widać za naklejką z kodem kreskowym jest 2cm odstępu do wytłoczeń.

Zwykły bixenon:

25563037581.jpg

Bixenon skrętny:

25722278552.jpg

- odpowiedni sterownik 4F0 907 357 C / E / F albo 4L0 907 357

Można go łatwo rozpoznać, po nadruku AFS i niebieskim wejściu na wtyczkę.

2576868502.jpg

- wtyczka 7M3 972 726 A cena 16,10zł w ASO

Schemat instalacji podał mk4 o dziwo jest potrzebny jeden przewód mniej idący do lamp niż w przypadku zwykłych bixenonów!

Po zainstalowaniu lamp warto zakodować w Instrumentach żeby pokazywało nam komunikaty związane z problemem w instalacji. W tym celu wchodzimy w Instrumenty > Adaptacja > kanał 60 mamy tam:+00001 = ECU

+00002 = Automatyczna lub przesunięcie wskaźnika (TDI e / TFSIe)

+00004 = Hamulce

+00016 = Airbag

+00064 = Poziomowania reflektorów

+00128 = Zakres regulacji reflektorów z funkcją doświetlania zakrętów (AFS)

+01024 = Instrument Cluster

U mnie było 1047 a musiałem dołożyć poziomowanie i AFS czyli wyszło 1239

Po adaptacji wszystkiego można uruchomić "showroom efect" i sprawdzić jak działa bixenon skrętny na postoju

Polecam wszystkim tego moda, bo do prędkości 120kmh elegancko doświetla zakręty :wink:


Mapy do RNS-E / MMI 2G / 3G DVD / 3G HDD / 3G+ + spolszczenia i lektor

Oryginalne Rozrządy / żarniki D1S / D2S / VCDS - obsługa wszystkich modułów w B6/7 i nie tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co z pinem 3 ze zwyklej lampy?? bo nie widze w rozpisce a mi zostal biedaczek:decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
a co z pinem 3 ze zwyklej lampy?? bo nie widze w rozpisce a mi zostal biedaczek:decayed:

Montowałeś skrętne czy zwykłe?


Mapy do RNS-E / MMI 2G / 3G DVD / 3G HDD / 3G+ + spolszczenia i lektor

Oryginalne Rozrządy / żarniki D1S / D2S / VCDS - obsługa wszystkich modułów w B6/7 i nie tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites
a co z pinem 3 ze zwyklej lampy?? bo nie widze w rozpisce a mi zostal biedaczek:decayed:

Montowałeś skrętne czy zwykłe?

zwykle

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ....

Może oto Ci chodzi :

we wtyczce lampy xenonowej do:

pin1 (Szaro - żółty) do T17c/8

pin2 (Szaro-brazowy) do T17c/9

pin3 (Szary) do T17c/10

pin4 (Szaro-czarny) do T17c/11

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przekładka z lampy zwykłej na xenonową:

Zwykła = Xenon

jeden do jeden:

5 - 5

6 - 6

7 - 7

9 - 9

10 - 10

zmiany:

8 - 12

11 - dodatkowe podłączenie do J519 (moduł centralnej) do (T32 szara kostka w centralnej)

- (lewa - do pinu 21 kostka T32b21)

- (prawa - do pinu 22 kostka T32b21)

brakuje pin 3 -14:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

H4mm3R lub mk4 lub djim, możecie konkretnie podać które kabelki i z których wtyczek należy przełożyć/dołożyć? Jestem w trakcie rzeźbienia skrętnego ksenonu do bi, lampy założone, sterownik założony, wtyczka do sterownika założona, światła działają, ale opadły na sam dół i wyświetla błąd na zegarach (przekreślona żarówka). Studiuję te schematy, ale nie jestem w stanie ich rozczytać :(


A5 3.0 TDI quattro S-line powered by ECUProject

315 KM i 666 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sory panowie ze odgrzewam troszke ale pytanko

Ma ktos moze schemat na rysunku ho nr szczerze nie mowia mi nic zadarmo a chodzi o to by kupic 2 wtyki piny I zrobic sobie taka przejsciowke

Wysłane z mojego LT26i

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli chodzi ci o piny to potrzebne ci są takie:

Konektor pin złącza VW AUDI OPEL MAN F150 10szt (2943128039) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Konektor pin złącza VW AUDI F280 0,5-1,0mm2 10szt (2943138641) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Konektor pin złącza VW AUDI OPEL MAN M150 16szt (2943138673) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Te dwa ostatnie można znaleźć z większym przekrojem.

---------- Post dopisany 23-01-2013 at 11:11 ---------- Poprzedni post napisany 22-01-2013 at 13:29 ----------

Jestem w trakcie rezania bixenonów, zbieram graty mam już zderzak ze spryskami oraz reflektory skrętne:banan:, mam więc pytanko czy można sprawnie się poruszać autem po podłączeniu tylko samych bixenonów skrętnych bez podłączenia ich do modułu regulacji świateł i bez czujników poziomowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można jak się ma przejściówkę ze zwykłych na bix.


Mapy do RNS-E / MMI 2G / 3G DVD / 3G HDD / 3G+ + spolszczenia i lektor

Oryginalne Rozrządy / żarniki D1S / D2S / VCDS - obsługa wszystkich modułów w B6/7 i nie tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ....

Tylko przed jazdą sprawdź wysokość świecenia lamp by nie oślepiać innych i żebyś miał prawidłowo oświetlona drogę. Pamiętaj też przed połączeniem nowych lamp zmienić kodowanie :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki:hi:

---------- Post dopisany 01-02-2013 at 16:13 ---------- Poprzedni post napisany 23-01-2013 at 12:04 ----------

Z racji że ostatnio uruchomiłem u siebie z pomocą kolegi djim bixeno skrętny, pragnę podzielić się z wami informacjami na co zwrócić uwagę przy zakupie lamp i jak to działa.

Co nam będzie potrzebne:

- odpowiednie lampy 8E0 941 029/030 z końcówkami AF / BB / BP

a z takim numerkiem też mogą być 8E0 941 003 BP i 8E0 941 004 BP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...