Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziś K03s, niedługo mutant BV5S+/K03S :)


McGiver

Rekomendowane odpowiedzi

powaznie da sie wyjac walki (a raczej napinacz i lancuch) bez rozpinania paska rozrzadu? moze ktos dokladnie opisac to co i jak? jak zablokowac ten napinacz, ale z drugiej strony wraz trzeba przod demontowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powaznie da sie wyjac walki (a raczej napinacz i lancuch) bez rozpinania paska rozrzadu? moze ktos dokladnie opisac to co i jak? jak zablokowac ten napinacz, ale z drugiej strony wraz trzeba przod demontowac?

Bez problemów da sie to zrobić :D Zdejmujesz górną osłone rozrzadu, ustawiasz rozrzad na znaki, blokujesz napinacz paska rozrzadu (potrzebna blokada,siła i cierpliwość + imbus 8 albo 10), zdejmujesz pokrywe, blokujesz napinacz łancucha (potrzebna blokada specjalna), odkrecasz sruby napinacza, odkrecasz czujnik wałka rozrzadu, odkrecasz panewke czołowa obydwu wałków,odkrecasz włałek ssacy, wyjmujesz wąłek ssacy razem z napinaczem, odkrecasz wałek wydechowy i go podnosisz za tył do góry i zdejmujesz łancuch, montaż w kolejności odwrotnej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokkladnie :) tylko ja nie blokowalem nawet napinacza rozrządu :) walek wydechowy poszedl w gore z odkreconymi stopkami ale pasek nie ciagnal na tyle mocno zeby trzeba bylo zwalniac naciag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje, w razie co wpadną walki od 1.8 ;d

---------- Post dopisany at 18:36 ---------- Poprzedni post napisany at 18:34 ----------

Blokada napinacza to jak domniemam sciagacz, a dokładnie jak zablokować rolke napinacza żeby została w miejscu ? Bo to o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyrzad mam z nowym napinaczem, a zawleczke od napinacza rolki paska tez mam, bardzo mocno sie go wciska? da rade zciskiem stolarskim jakos? trzeba nagiac rolke ampolem i wykrecic napinacz rolki i to wystarczy?

---------- Post dopisany at 19:30 ---------- Poprzedni post napisany at 19:18 ----------

jak juz zasmiecilem ten watek to mam jeszcze jedno pytanie

jakie dokładnie gwinty ma ori przewod olejowy smarujacy turbo ? chcialbym gdzies dorobic przewod gietki, olejowy o wiekszej srednicy niz ten sztywny ori i puscic go z przodu silnika a nie nad kolektorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyrzad mam z nowym napinaczem, a zawleczke od napinacza rolki paska tez mam, bardzo mocno sie go wciska? da rade zciskiem stolarskim jakos? trzeba nagiac rolke ampolem i wykrecic napinacz rolki i to wystarczy?

---------- Post dopisany at 19:30 ---------- Poprzedni post napisany at 19:18 ----------

jak juz zasmiecilem ten watek to mam jeszcze jedno pytanie

jakie dokładnie gwinty ma ori przewod olejowy smarujacy turbo ? chcialbym gdzies dorobic przewod gietki, olejowy o wiekszej srednicy niz ten sztywny ori i puscic go z przodu silnika a nie nad kolektorem

musisz miec drugą blokade do napinacza łancucha i zablokowac napinacz, a wsuwka do blokady napinacza paska to już wiekszy problem bo trzeba włożyc imbusa w rolce napinajacej i bardzo powoli ale dosyc mocno go napiąc w dół tak aby wlazła wsuwka żeby zablokowac napiacz i to wszystko nic wiecej nie robisz. Wywalasz wałek w góre, robisz co trzeba, potem ustawiasz rozrząd na miejsce, wyciagasz wsuwke i wszystko. A przewód zasilania turbiny olejowy to nie jest żadna bolączka tylko głupota uzytkowników i cwaniactwo fabryki że je zapycha, a bardziej zapieka. Wystarczy jeździć na oleju 5W50 albo 10W60 i problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez moge bez problemu zdjac blokade z napinacza nowego, zalozyc na stary do wyjecia, po wyjeciu starego znowu przelozyc na nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez moge bez problemu zdjac blokade z napinacza nowego, zalozyc na stary do wyjecia, po wyjeciu starego znowu przelozyc na nowy

żebyś się nie zdziwił jak już ją zdejmiesz :D

---------- Post dopisany at 21:05 ---------- Poprzedni post napisany at 20:59 ----------

sprezanie na 4 garnku coś koło 5atm pokazało, czas operacyjny zdjęcia głowicy 42minuty :decayed:, poziom wqr......... EXTREAM, . Po wymyciu i wydmuchaniu tłoka z oleju na lusterko znalazłem dwa pęknięcia pierwszego pierscienia, które wyglądają jakby ktoś laserem to zrobił. Jutro wyjme tłoki i zobacze co to za kabaret się tam dzieje, bo dzisiaj mógłbym coś niepotrzebnie popsuć przy okazji. Podejrzewam, że ten wtryskiwacz to tam musiał naprawde nieźle wlać tej benzy, ale najprawdopodobniej był taki kaman że on sie otworzył i przez noc sobie tam tego paliwka nakapało i dobrze go wymyło, a mi 3 dni przed tym jak się wysrał bardzo dziwnie z rana odpalił po nocy, dzień i dwa później to samo za każdym razem gorzej, aż się wysrało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ło matko i córko!!!! a czym ty to wyrywał???? łomem?????? :decayed: Panie kohany tyknie się spawarkom w paru miejscach i bedzie jak ta lala :D U mnie co kupiłem silnik na dawce na strokiera to ktoś autentycznie pospawał wałek wydechowy miedzy 2 a 3 cylindrem :D Ale pynkł i narobił grubego bajzlu. Nie wiem jak trzeba być pojebanym żeby zakładać nówke napinacz łancucha za 600-700PLN a spawac wałek który mozna kupic za 50-70PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim łomem ? Złapałem za koło i podniosłem do góry, siła równa zeru i strzelił, co za shit :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim łomem ? Złapałem za koło i podniosłem do góry, siła równa zeru i strzelił, co za shit :facepalm:

Ni taki aż tam shit, tam jest przecież panewka ustalajaca na końcu i wielkiej siły tak naprawde nie trzeba, ramie działania siły jebutne i starczyło pewno. W BMW silnikach M20 niech no ci tylko upadnie wałek rozrzadu na ceramiczną posadzke, na bank masz go w 2 albo i 3 czesciach odrazu. Twarde to ale kruche makabrycznie

---------- Post dopisany at 22:23 ---------- Poprzedni post napisany at 22:22 ----------

Zdejmowalem ją już z ciekawości ;)

ty masz z fazatorem czy bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim łomem ? Złapałem za koło i podniosłem do góry, siła równa zeru i strzelił, co za shit :facepalm:

Ni taki aż tam shit, tam jest przecież panewka ustalajaca na końcu i wielkiej siły tak naprawde nie trzeba, ramie działania siły jebutne i starczyło pewno. W BMW silnikach M20 niech no ci tylko upadnie wałek rozrzadu na ceramiczną posadzke, na bank masz go w 2 albo i 3 czesciach odrazu. Twarde to ale kruche makabrycznie

---------- Post dopisany at 22:23 ---------- Poprzedni post napisany at 22:22 ----------

Zdejmowalem ją już z ciekawości ;)

ty masz z fazatorem czy bez?

ma z fazatorem mechanicznym :decayed: hjehje

ps taki suchar na dobranoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co elektrycznego nie można rozbierać?

Generalnie to można, ale zazwyczaj tylko raz jak bedziesz choć deczko nie ostrozny :D

---------- Post dopisany at 09:24 ---------- Poprzedni post napisany at 09:23 ----------

ma z fazatorem mechanicznym :decayed: hjehje

ps taki suchar na dobranoc

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwa pytania co do wałków rozrzadu jesli juz jest o nich mowa

1. z ciekawosci, czemu koło walka wydechowego w ADRze przkreca sie z prawie 2 razy wiekszym momentem niz w AEB?

2. czy wymieniając wałki na te z ADRa mogę zostawić stare łożyska od wałka AEBa jeśli "na oko" nie mają żadnego zużycia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwa pytania co do wałków rozrzadu jesli juz jest o nich mowa

1. z ciekawosci, czemu koło walka wydechowego w ADRze przkreca sie z prawie 2 razy wiekszym momentem niz w AEB?

2. czy wymieniając wałki na te z ADRa mogę zostawić stare łożyska od wałka AEBa jeśli "na oko" nie mają żadnego zużycia?

odp.1: A jaki masz stopień sprężania w tych silnikach?

odp.2: stopki wałków wymienia się tylko w ostateczności bo one są osiowane

---------- Post dopisany at 20:35 ---------- Poprzedni post napisany at 20:28 ----------

WIĘC panowie dosłownie tak wygląda i nazywa "OGIEŃ NA TŁOKI" :decayed:

Zdj_cie0569.jpg

Zdj_cie0570.jpg

Zdj_cie0571.jpg

Zdj_cie0572.jpg

Zdj_cie0573.jpg

Zdj_cie0574.jpg

Zdj_cie0575.jpg

Srodkowy rowek rozklepany masakrycznie, wyjaralo dziurke miedzy 2 a 3 pierscieniem, 3 pierscien zakleszczony, 1 i 2 pekniete na pół i masakrycznie pofalowane.

A mówią że magnetyzery nie działają :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...