Ksiadz Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Witam! Niedawno wróciłem z Polski, ze świeżą instalacją gazową, robioną we Wrocławiu. Autko to Audi A4 1.8T Quattro, 2002 rok. STAG 300 ISA2 , wtryskiwacze HANA niebieskie , reduktor Lovato S-HP. Na trasie wszystko było ok, tak mi się wydaje. Natomiast dziwi mnie wskaźnik paliwa i komputer. Wiem, że jadąc na gazie, komp przelicza mile i niby paliwa mu nie powinno ubywać więc pokazuje, że można zrobić jeszcze dużo na paliwie jakie się ma. Dwa razy zatankowałem, około 10 litrów i wydaje mi się że to paliwo gdzieś znika. Wiem, że póki się nie rozgrzeje, chodzi na benzynie, ale to nie powinno być takich ilości. Czy możliwe jest by spalał i to i to? Wiem, że głupie ale... Swoją drogą przełącza się dopiero na LPG tak koło 50 stopni jak złapie, a to trwa ładną chwilkę.
grzemo Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Najlepiej jak byś dał screeny z ustawień. Temperatura przełączania trochę za wysoka, 30 stopni jest wystarczająca. Piszesz że świeża instalacja to może gazownik włączył autoadaptację i sterownik lpg zbiera mapy benzyny i dlatego ci podbiera benzynę bo dla nie zebranych punktów będzie przełączał sam na benzynę aż zbierze całe mapy dla autoadaptacji .
tomek20stencel5 Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Mi też się tak na początku wydawało ale to przez wskaźnik paliwa, jak zbliża się do rezerwy to spada. Najlepiej żeby sprawdzić czy pali i to i to to podczas kiedy silnik chodzi na gazie wyjmij bezpiecznik pompy paliwa i od razu będziesz wiedział.
Ksiadz Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 Dziękuję za odpowiedzi i pomoc. Mam znajomego tutaj, ma pojęcie o gazie, instalacjach, kabelek i soft. Ale jeszcze się do niego nie dodzwoniłem Może na następny tydzień się umówię by podłączyć, sprawdzić czy wszystko jest ok. Zrobię screeny i wrzucę tutaj napewno.
tomek20stencel5 Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Będzie ok, zobaczysz, szczególnie właśnie jeżeli trzymałeś w okolicy rezerwy to wskaźnik szybko opada
kandrzej Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 U mnie w aucie jest taki sam problem. Też myslałem że samochód podpiera sie benzyną, ale wyjałem bezpiecznik od pompy paliwa i w czasie jazdy na gazie nic się nie działo. A jast tak jak Tomek napisał wyżej, im bliżej rezerwy tym wskaźnik szybciej opada, stąd mogą być takie odczucia. Aha sprawdź jeszcze w ustawieniach czy masz włączoną/zaznaczoną/ opcję wyłącz przy pierwszym, jeśli nie to przy dużym obciążeniu może się podpierać benzyną a Ty nie będziesz wiedział o tym.
Ksiadz Opublikowano 16 Października 2011 Autor Opublikowano 16 Października 2011 Witam! Rozumiem, sam jeszcze nie sprawdzałem tych ustawień, ale na dniach będę patrzył. A co do samego paliwa, to nie tyle, że na samej rezerwie ucieka. Jak wracałem do Anglii jechałem na gazie i było ok, na butli (53 litry wchodzi) zrobiłem około 340-350 mil. I jak już zostało mi jakieś 100 mil do celu, skończył mi się gaz a miałem około pół zbiornika benzyny. Stwierdziłem, żepojadę na niej, bo po co ma się marnować Komp pokazywał mi wtedy że przejadę ponad 200 mil, wskazówka na ponad połowie. Jadąc zauważyłem że oba wskaźniki bardzo szybko opadają. Dotankowałem gazu, ale dalej pojechałem na benzynie, aż do opadnięcia wskazówki prawie do zera i kiedy komp mi pokazywał 20 mil. Także nie wiem o co kaman. Druga sprawa, w aucie zmieniałem skrzynie biegów z piątki na szóstkę (ukłon dla forumowicza Jarka, który okazał się bardzo pomocnym człwiekiem i bez którego do dzisiaj bym pewnie jeździł z martwym zegarem ) oraz był robiony remap (nie mam wykresów, nie ja to robiłem). Ma około 190 koni teraz, tak mi się wydaje, choć zamierzam podjechać na hamownie w wolnym czasie i sprawdzić co w nim świszczy. Na trasie przerwała mi się rurka od wysokiego ciśnienia i nie auto nie miało mocy, oraz więcej paliwka żarło (do Polski wyszło 8,5-9,5 l na 100 km, ale w drogę powrotną, na gazie co prawda około 11,9 na 100 km). Ale rurka już siedzi nowa. Napisałem maila do gazownika z zapytaniem o problem "podwójnego spalania" i oto co odpisał: "...auto regulowaliśmy na autostradzie , regulacja przebiegła bez problemu , więc powinno palić OK . Proszę pamiętać , że LPG auto powinno brać 20 % więcej niż Pb . Może nie ujął Pan tego w obliczeniach ? ;-) Auto jest po " modach " na Pb , nie wiem czy faktycznie pobiera Pb podczas jazdy na LPG , czy tylko komputer benzynowy ( wskaźnik ) pokazuje zużycie Pb , ale Pb nie jest pobierana - tak czasami dzieje się w niektórych autach , że wskaźnik od Pb opada , ale Pb nie pobiera - po prostu komputer Pb oblicza , że samochód powinien pobierać w czasie jazdy Pb i dlatego wskaźnik opada . Proszę dotankować Pb i wtedy sprawdzić . Przy przełączniku świateł p.mgielnych nic nie ruszaliśmy - przewody prowadziliśmy do popielniczki ( przełącznika LPG ) , więc przewód który Pan znalazł nie należy do instalacji LPG ..." I to tyle póki co
darkle Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 Ostatnio też jadąc na gazie zaczęło mi bardzo gwałtownie ubywać Pb. Za gwałtownie nawet gdybym jechał na samej Pb. W ciągu 10km z 1/3 zbiornika komp pokazał zasięg 20km. Zatrzymałem się bo myślałem że jest gdzieś wyciek ale nic nie widać. Za chwile komp pokazał 10km. Dolałem na najbliższej stacji trochę Pb ruszyłem dalej i komp pokazał zasięg 0km. Przejechałem tak jeszcze ze 30km i pomimo wskazania że zbiornik jest pusty silnik pracował na Pb a więc musiał źle wskazywać. No i okazało się że pomogło odłączenie aku na 2 minuty i z 0 wskazanie paliwa wskoczyło na 1/2 zbiornika.
Ksiadz Opublikowano 18 Października 2011 Autor Opublikowano 18 Października 2011 Witam! Odłaczyłem aku na ponad dwie minuty. Pomogło. Teraz gaz załącza się dużo szybciej oraz wskazówka paliwa skoczyła na 1/3 baku, czyli chyba jak powinna. Ale mam inny problem i szukam speca, napiszę tu przy okazji. Nie miałem włączonego komfort pakietu (otwieranie szyb i szyberdachu z kluczyka-na odległość), mogłem jedynie otworzyć szyby jeśli przekręciłem kluczyk w drzwiach. Tak działało jakiś czas, aż tu kilka dni temu, zauważyłem, że nie działa mi środkowy przycisk otwierania wszystkich drwi (przycisk od strony kierowcy jak i również pasażera), natomiast działa zamykanie. Przestało także działać otwieranie szyb po przekręceniu klucza w drzwiach. Podjechałem do znajomka i próbowaliśmy VISem coś zdziałać. Jedyne co jest po zmianach, to że zamykają mi się drzwi po przekroczeniu prędkości (SAFE MODE, czy jak to tam nazwać), ale popierdzieliło mu się, i gdy otwieram drzwi kierowcy pokazuje otwarcie drugich i na odwrót. Panowie HELP!!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się