virus191 1 Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Kupiłem auto na wakacjach, dziś zmieniłem płyn do spryskiwaczy na zimowy i przyszło mi do głowy a co jeśli chłodniczy zamarznie ? Jest tak jak by czerwonawy w miarę przejrzysty. Czy muszę wymienić cały czy można coś dolać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juleknotdead 0 Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 to może kup koncentrat g12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diablo 2 Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 W oryginale jest G12 jak kolega napisał, można sprawdzić w warsztatach jaka jest jego temperatura zamarzania, można też dolać koncentratu ale lepiej wymienić i mieć pewność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
virus191 1 Opublikowano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Nabrałem strzykawkę 10ml i do zamrażalnika i nie zamarzło Więc chyba jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gniady 2 Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Nabrałem strzykawkę 10ml i do zamrażalnika i nie zamarzło Więc chyba jest ok. W standarcie -24 stopnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żbik 0 Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Kup sobie w sklepie motoryzacyjnym tester, albo podjedź tak jak Ci koledzy mówią do warsztatu gdzie Ci sprawdzą do ilu stopni nie masz płyn. Powinno być ok -37st. C. Jak za dużo to podobno też nie za dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilmlody 1 Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Najlepiej w ukladzie chlodzenia spisywala by się woda, no ale wiadomo - zamarza, więc trzeba ją zmieszać z jakimś ustrojstwem. Tak jak kolega wyzej napisal, jesli za duzo tego ustrojstwa, to zle, bo mniej tam wody ktora najlepiej oddaje cieplo W biedronce kiedys za 5zł kupiłem tester naładowania akumulatora i drugi do sprawdzania temp. zamarzania cieczy. Na kazdej stacji diagnostycznej, kazdy warsztat powinien miec takie proste urządzonko. Jesli widzisz, ze ciecz jest zabarwiona kolorkiem płynu chłodniczego, to póki co nie martw sie - nawet jesli jest duzo wiecej wody niz plynu, jesli zamarznie zrobi się taka papka, a nie lód jak w przypadku samej wody. Prędzej czy później i tak będziesz to zmieniał, więc zalatw sprawe raz na dluuugi czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żbik 0 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Kolego kamilmlody - że najlepiej w układzie chłodzenia spisywałaby się woda to bym nie powiedział. Najlepiej spisuje się dedykowany płyn w tym przypadku G12 byle tak jak pisałem nie za mocny. Płyn ma wyższą temperaturę wrzenia więc nie odparowuje tak jak woda i nie tworzy w układzie tak wysokiego ciśnienia jak woda przy tej samej temperaturze, podnadto zawiera różne dodatki zabezpieczające układ chłodzenia np. przed rdzą, smaruje pompę wodną.. itd. Jeśli już ktoś woli wodę to najlepiej lać destylowaną - również do rozcieńczania koncentratu, bo nie tworzy w układzie kamienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel 3 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Najlepiej w układzie chlodzenia spisywala by się woda, no ale wiadomo - zamarza, więc trzeba ją zmieszać z jakimś ustrojstwem. Woda do najgorsze co może się przytrafić silnikowi gdyż koroduje w silniku a korozja zapycha po drodze wszystko co ma po drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilmlody 1 Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Miałem na myśli, że oddaje temperaturę lepiej niż płyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vauxhall95 1 Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Najlepiej w układzie chlodzenia spisywala by się woda, no ale wiadomo - zamarza, więc trzeba ją zmieszać z jakimś ustrojstwem. Woda do najgorsze co może się przytrafić silnikowi gdyż koroduje w silniku a korozja zapycha po drodze wszystko co ma po drodze. amen,wystarczy zdjac glowice jak auto na wodzie jezdzilo istne pieklo w kanalach wodnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszstn 11 Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Kupiłem auto na wakacjach, dziś zmieniłem płyn do spryskiwaczy na zimowy i przyszło mi do głowy a co jeśli chłodniczy zamarznie ? Jest tak jak by czerwonawy w miarę przejrzysty. Czy muszę wymienić cały czy można coś dolać ? Jak kupiłeś auto to bez względu na to co zapewnia sprzedający powinieneś wymienić rozrząd, oleje, płyny i wszystkie filtry więc nie zastanawiaj się co tam jest tylko wymieniaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Miałem na myśli, że oddaje temperaturę lepiej niż płyn miałeś na myśli że ma większą pojemność cieplną od wody z glikolem jakim jest G12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się