Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Narastające problemy (kopcenie, gaśnięcie silnika...)


Szfiecu

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie przepraszam, że nie ma w temacie głównego problemu ponieważ nie wiem który miałbym wybrać ;) dodam iż jestem laikiem i wiem tylko to co gdzieś przeczytałem/usłyszałem lub miałem do czynienia wcześniej.

Mianowicie: ok. 1,5 miesiąca temu auto zaczęło dymić białym dymem - nie jest to normalny dym wydobywający się z tłumika. Kopci w trakcie jazdy ciągle czasami minimalnie mniej, a czasami więcej, najgorzej jest na skrzyżowaniu pod wieczór gdy ruszam, patrzę do tyłu a tam nie widać auta które za mną jedzie...

Napisze co wiem: auto nie straciło mocy - więc raczej nie jest to turbina chyba, że jest już na wykończeniu i może dlatego? w każdym bądź razie moc jest ta sama. Stan oleju się nie zmienia więc wycieków nie ma, to samo z płynem chłodnicowym stan niezmienny. W wężach również nie ma oleju.

Pytałem kilku mechaników i żaden bez większych rozbiórek nie potrafił nawet w części zdiagnozować problemu. Wybory padały na wtryski (tak czy siak musiałbym je sprawdzić - mamy tu serwis Bosch'a , ale sprawdzenie jednego wtrysku 25zł netto + montaż/demontaż) więc chyba dokładając niewiele więcej mógłbym kupić komplet. 2 typ - pompa - tutaj też sprawdzenie w serwisie , ale to już przeszło moje wszelkie oczekiwania 600 (słownie sześćset polskich nowych złotych) !! za SPRAWDZENIE pompy - szok. W dodatku musiałoby to potrwać, a auto niestety "pracuje" i chciałbym je "stracić" tylko na czas faktycznej naprawy, a nie nieumiejętne szukanie usterki. Czy może mieć udział w tych usterkach rozrząd ? (jest do wymiany na już (rolka lekko pod fiolet podchodzi), ale czekam z tym bo jeżeli przyszło by do robienia pompy to były by 2 roboty za jednym rozebraniem przodu. Wczoraj stało się coś co może pomoże w diagnozie, auto stało przez noc i cały dzień przed domem, wieczorem wyszedłem do sklepu. Odpalił po 2 sekundach kręcenia - ale teraz najważniejsze: nie było białej chmury dymu (jedynie normalny dieslowy dym), ale praca silnika nie była ok. Dociskając trochę gazu w miejscu auto co raz to ciszej, aż gdy miałem gaz w podłodze auto pryk pryk i zgasło. Odpalam ponownie i tylko dzięki temu , że kupiłem nowy akumulator - mogłem kręcić prawie minutę aż w końcu auto odpaliło i już normalnie z białą chmurą. Zrobiłem zakupy, idę do auta odpaliło gdzieś po 5 sekundach, ale jechało nie bardzo, na 2 tak jak by chciał mi gasnąć. Czy to faktycznie kolejny dowód, że mogą to być wtryski? o odpalaniu myślałem, że świece, ale w tamtym roku były wymieniane, poza tym nie odpaliło by za 1 razem.

Mam nadzieję, że ktoś pomoże (może miał podobną sytuację albo coś), będę bardzo wdzięczny. Może komuś się będzie chciało czytać ten wywód ;)

PS: w tym samym czasie teraz spieprzył mi się centralny - raz działa raz nie, do tego świeci kontrolka abs i wykrzyknik (ale o tym czytam już w innych działach)

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie doczytałem do końca bo przy tekście o nie wymienianym rozrządzie mnie cofneło.

Do mechanika a nie do druciaży i innych trytkowców śprawdź klin na wale pod kołem zębatym rozrządu, wymienić rozrząd, ustawic kąt wtrysku i nie narzekać :hi: centralny psuje się od wilgoci w pompce od centralnego w bagażniku[br]Dopisany: 23 Październik 2011, 12:12_________________________________________________w międzyczasie wymień filtr paliwa bo o dziwo potrafi wiele usterek wyleczyć :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje to jakby ciagnal powietrze do paliwa.Ale tak raczej nie wywnioskujesz musisz postawic na warsztat do kogos kumatego w grupie vag.Moze kat wtrysku dlatego dymi,a moze wiele innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie doczytałem do końca bo przy tekście o nie wymienianym rozrządzie mnie cofneło.

Do mechanika a nie do druciaży i innych trytkowców śprawdź klin na wale pod kołem zębatym rozrządu, wymienić rozrząd, ustawic kąt wtrysku i nie narzekać :hi: centralny psuje się od wilgoci w pompce od centralnego w bagażniku[br]Dopisany: 23 Październik 2011, 12:12_________________________________________________w międzyczasie wymień filtr paliwa bo o dziwo potrafi wiele usterek wyleczyć :decayed:

Właśnie o tym klinie też słyszałem, a to najlepiej sprawdzić podczas wymiany rozrządu tak? za jednym zamachem?

Moje pytanie jest takie, czy faktycznie może to dymienie być spowodowane rozrządem? chodzi mi po prostu o to, że jeśli na pewno nie to może w trakcie wymiany też zobaczyć pompę?

filtr paliwa to była pierwsza rzecz którą zrobiłem jak zaczęło kopcić (najtańsza i najłatwiejsza do zrobienia)

Ogólnie chodzi o to, że nie mam zbyt wielkich funduszy żeby pojechać i robić jak leci wszystko po kolei aż w końcu będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autentycznie przez to ze mamy np do wymiany rozrzad moga sie pojawiac takie dziwne problemy jak kopcenie czy wiekszy pobor olej badz ubytek plynu chlodniczego ?

jak myslicie taki zestaw bedzie dobry http://allegro.pl/rozrzad-vw-passat-b5-golf-audi-a6-a4-1-9-tdi-pomp-i1865181412.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie to wszyscy razem na forum myślą - lub bynajmniej mi się wydaje że tak myślą, że rozrządu nie kupuje się na allegro tylko w sklepie lub ewentualnie od kolegi DZIK'a z forum. Pasek z aukcji jest ok rolki i napinacze ja kupuję do siebie INA a pompa to śmietnik pozatym nie wymaga wymiany bo ona jest ( z tego co się orientuję - przynajmniej w AFNie) na pasku wielorowkowym a nie na rozrządzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

343zł z wysyłką kurierem za pobraniem i tak jak pisałem, paczka była na następny dzień, a zamawiałem ok 14-15.

edit:

-pasek rozrządu Conti 60 zł

-napinacz Ina 95 zł

-rolka prowadząca Ina 58 zł

-pompa wody Ruville 110 zł

-wysyłka za pobraniem 20 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pompa to śmietnik pozatym nie wymaga wymiany bo ona jest ( z tego co się orientuję - przynajmniej w AFNie) na pasku wielorowkowym a nie na rozrządzie.

Po 1 nie ja pisałem, po 2 "przynajmniej w AFNie" , a po 3 w 1Z jest na bank ;)[br]Dopisany: 03 Listopad 2011, 19:38_________________________________________________Rozrząd wymieniony, kąt wtrysku ustawiony, klin na wale bez zarzutu.

Kopci dalej :/

Za co się brać teraz? wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego znam dobrego i nie drogiego pompiarza ale w okolicach częstochowy-bo obstawiam że tu tkwi sedno sprawy. jak byś chciał namiar to daj znać na pw (generalnie możesz zawsze zadzwonić i zapytać-a gość jest naprawde kumaty i ma łeb na karku! choc nikt wróżką nie jest i pewnie kaze ci przyjechać.)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dzisiaj wynikl problem a mianowicie wyciekl mi caly plyn chlodniczy a z racji tej ze nie moglem zlokalizowc wycieku bylem zmuszony do rozebrania calego przodu i wychodzi na to ze pompa wody poszla i czeka mnie wymiana tylko z tego co widze nie jest ona na rozrzadzie tylko na pasku klinowym czy to mozliwe w 1z ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sie przekonalem ze napedza pompe wspomagania gdyz jak mi spadl braklo mi wspomagania i zaswiecila sie kontrolka ladowania a wiem ze napewno to nie napinacz z tego wzgledu ze rolka od pompy wody fruwala we wszystkie strony wiec napewno z tego powodu spadl pasek (wielko klinowy tak mi sie wydaje ze to sie nazywa jesli ktos wie niech mnie porawi) i gdy patrzylem w okolicach pompy bylo mokro wiec domyslam sie ze pompa wody jest odpowiedzialna za wyciek plynu[br]Dopisany: 25 Listopad 2011, 22:38_________________________________________________Koledzy poskladalem auto do kupy niby wszystko ladnie dziala tylko martwi mnie dzwonienie w okolicach miedzy skrzynia i silnikiem tak samo gdy depne autem slysze taki dzwionienie moze szumienie nie wiem jak to opisac. Co moze byc przyczyna ?[br]Dopisany: 04 Grudzień 2011, 17:25_________________________________________________aha i czy gdybym zle ustawil rozrzad wyszlo by to na vagu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pompa to śmietnik pozatym nie wymaga wymiany bo ona jest ( z tego co się orientuję - przynajmniej w AFNie) na pasku wielorowkowym a nie na rozrządzie.

Po 1 nie ja pisałem, po 2 "przynajmniej w AFNie" , a po 3 w 1Z jest na bank ;)[br]Dopisany: 03 Listopad 2011, 19:38_________________________________________________Rozrząd wymieniony, kąt wtrysku ustawiony, klin na wale bez zarzutu.

Kopci dalej :/

Za co się brać teraz? wtryski?

Witam i jak naprawiłeś auto ? Co było przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...