Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Pulsowanie auta przy hamowaniu


e9matic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów po raz kolejny. Ciąg dalszy moim zmagań z problemem, który występuje podczas hamowania. Mianowicie, podczas hamowania auto zaczyna pulsować, przypomina to troszkę działanie ABSu, jednakże zaden blad nie wyskakuje na zegarach, ani na Vagu. Co do tej pory zrobiłem w tym kierunku :

Regeneracja przednich zacisków ( czyszczenie tłoczków, założone nowe fartuszki przeciw pylne wraz z oringami ),

Regeneracja tylnych zacisków + nowe tarcze + nowe klocki + nowe łożyska,

Dzisiaj wymieniłem najsłabsze wahacze, dwa górne od strony pasażera.

Niestety po wykonaniu w/w czynności problem nie ustal, dalej mam dziwne pulsowanie. Powoli zaczyna mnie to doprowadzac do szewskiej pasji :wallbash: Ma ktos jakies sugestie, gdzie dalej szukac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może krzywe tarcze z przodu :mysli:

No dobra, krzywe tarcze z przodu. Ale w przypadku gdybym miał krzywe tarcze z przodu, drgan nie czul bym tez na kierownicy ? Pytam, ponieważ w moim przypadku drgania występują tylko na calej budzie auta, nie na kierownicy i ten fakt mnie zastanawia :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przybrudzone czujnik abs :wink4: bujnij sie po autobanie przyspieszaj i zwalniaj to Ci wybije na vagu które koło nie odbiera wystarczającej ilości impulsów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vagowanie czujnikow wykaze roznice nawet przy wolnej jezdzie, jesli sa rozne odczyty czujnikow bedzie sie wlaczala pompa ABS, ale pape slychac i wiadomo ze sie zalacza. Jesli jej nie slyszysz to znaczy ze sa krzywe tarcze lub luzy na wahaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem wcześniej, pulsowanie ma efekt ABSu. Pompa się nie uruchamia, stad wiem, że czujniki ABSu są w porządku :good: Diablo - dzisiaj jestem po wymianie dwóch wahaczy ( guma w tulejach była ukręcona w obu wahaczach ) więc wymieniłem na Lema. Pozostałe w/g mnie i stacji diagnostycznej są OK. Ale to nie jest na 100 % pewne. Co do tarcz, to nie mam niestety jak ich sprawdzić. Wiadomo, że nie chciałbym wymieniać wszystkich wahaczy i tarcz z klockami, za jednym zamachem :wallbash: Dlatego drążę temat z Waszą pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może krzywe tarcze z przodu :mysli:

No dobra, krzywe tarcze z przodu. Ale w przypadku gdybym miał krzywe tarcze z przodu, drgan nie czul bym tez na kierownicy ? Pytam, ponieważ w moim przypadku drgania występują tylko na calej budzie auta, nie na kierownicy i ten fakt mnie zastanawia :mysli:

może problemem są opony (koła porządnie wyważone ?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na przegrzane tarcze i co się z tym wiąże krzwe :mysli:

też tak obstawiałem na początku ale kolega e9matic twierdzi że drgania nie występują na kierownicy tylko na całej budzie :mysli: dziwna sprawa :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... spróbuj poszukać jakiś luzów w zawieszeniu. Kolega po dzwonie miał podobnie, delikatnie otarł się kołem o ciężarówkę i mu jakies luzy powstały. Efekt tego był właśnie taki, że przy hamowaniu koło mu szarpało. Fakt, że było to koło przednie, więc czuł to dość mocno na kierownicy, ale dopiero przy mocniejszym hamowaniu z wyższej prędkości. Luz był nieduży, więc przy mniejszych siłach wszystko było na sztywno. Może po jakiejś dziurze, albo krawężniku też gdzieś masz taki luz, na kole z tyłu (drgałaby cała buda, a nie kierownica)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na przegrzane tarcze i co się z tym wiąże krzwe :mysli:

też tak obstawiałem na początku ale kolega e9matic twierdzi że drgania nie występują na kierownicy tylko na całej budzie :mysli: dziwna sprawa :gwizdanie:

Teraz mi się przypomniało,sprawdź opony :good: Miałem przypadek w A6 jak hamowałem to jak bym jechał po tarce :gwizdanie: jak masz możliwość zapodaj koła od znajomego i sprawdź :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym sprawdził opony czy nie mają jakiegoś bombla, jak nie, to wszystkie koła na wyważarke, może zgubiłeś z któregoś odważnik i Ci bije.

Aaa, tak pół żartem pół serio - sprawdź czy masz koła podokręcane :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony... to ma sens. Jak chcesz, mam stare zimówki w garażu. Są łyse, więc wszelkie bąble będą widoczne :decayed: możemy przełożyć i sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobry pomysł z tym podmienieniem kółek :good:

a jak to nie pomoże to jednak bym się przyjrzał tym tarczom w szczególności tylnym :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za rady.

może krzywe tarcze z przodu :mysli:

No dobra, krzywe tarcze z przodu. Ale w przypadku gdybym miał krzywe tarcze z przodu, drgan nie czul bym tez na kierownicy ? Pytam, ponieważ w moim przypadku drgania występują tylko na calej budzie auta, nie na kierownicy i ten fakt mnie zastanawia :mysli:

może problemem są opony (koła porządnie wyważone ?)

Opony kopiłem, co prawda używane ( stare to były totalne slicki ), ale w dobrym stanie. Wszystkie cztery były wyważane u wulkanizatora :good:

bardzo dobry pomysł z tym podmienieniem kółek :good:

a jak to nie pomoże to jednak bym się przyjrzał tym tarczom w szczególności tylnym :cool1:

Jak pisałem wcześniej, tylne tarcze są nówki sztuki z klockami ( tarcze = Zimmermann , klocki Trw )

No ja bym sprawdził opony czy nie mają jakiegoś bombla, jak nie, to wszystkie koła na wyważarke, może zgubiłeś z któregoś odważnik i Ci bije.

Aaa, tak pół żartem pół serio - sprawdź czy masz koła podokręcane :hi:

Kaju dzięki za rade :good:

Większość z Was twierdzi, żeby sprawdzić wahacze. Jak pisałem na samej górze dzisiaj wymieniłem te, które miały luzy.

Generalnie zacznę chyba od przekładki na opony zimowe, na stalówkach. Zobaczymy jak autko będzie się zachowywać. Oczywiście dam Wam znać. Jeżeli to nie pomoże, wymienię tarcze na przodzie. Potem reszta wahaczy a na koniec pójdę się uchlać, bo zostanie mi 20 zł w kieszeni, akurat na 4-pack :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to nie pomoże, wymienię tarcze na przodzie. Potem reszta wahaczy a na koniec pójdę się uchlać, bo zostanie mi 20 zł w kieszeni, akurat na 4-pack :good:

W Stonce za 20pln masz flaszeczkę :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I doszedłeś kolego w czym tkwi problem?? W moim audi mam identyczny objaw, jak hamuje to tak jakby zalaczal sie ABS i jest takie odczuwalne drżenie na calej budzie. Tarcze z przodu i klocki mam nowe, z tylu tarcze sa ok, klocki nowe. Zawias tez jest ok zero luzów. Moze przyczyna byc zapowietrzony uklad hamulcowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego. Zapowietrzony układ na pewno nie będzie tu przyczyna ( ja odpowietrzałem cały + nowy płyn + regeneracja wszystkich 4-ech zacisków ) Mogą to być amorki z luzem poprzecznym :wallbash: Obecnie jestem na ukończeniu regeneracji stalówek, wiec w tym tygodniu będą najprawdopodobniej zakładał zimówki, może coś to da. Przynajmniej wykluczę opony i felgi, pod setup letni. Na pewno dam Wam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie ( niestety ) Po wymianie kół na zimowe ( te zostały wyważone u znajomego wulkanizatora, wiec pewność 100 % ) Problem nadal istnieje. Czyli bujanie całej budy podczas hamowania. Powiedzcie mi proszę, jaki element TYLNEGO zawieszenia, mógłby powodować właśnie takie drgania. Amor ? Sprężyna ? a może jakaś tuleja met/gumowa. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...