kalik 2 Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 W AFN pedał gazu połączony jest z potencjometrem linką gazu, która ma około 7cm długości. W serwisie linka z kołyską kosztuje około 130zł, niestety w moim przypadku dostępność na za tydzień. Potrzebne rzeczy: - linka hamulcowa od roweru 1,8mm (może być grubsza), cena 3zł, - koszulka termokurczliwa, - wazelina techniczna, - klucz 10 - płaski, - klucz 8 - nasadowy, - śrubokręt płaski, - złączka elektryczna do połączenie 2 kabli, - kombinerki, - zapalniczka, - wiertarka z wiertłem 3mm, - imadło stołowe. Odkręcamy osłonę plastikową nad pedałami gazu, sprzęgła i hamulca (chyba każdy wie jak się to robi Mamy wtedy "dostęp" do pedałów. Pedał gazu jest obsadzony w aluminiowej łapie. Trzeba go wyjąć. Zamocowany jest na plastikowych zatrzaskach. Trzeba je ścisnąć palcami i pedał wychodzi. Wcześniej trzeba zdjąć jeszcze cięgło, które jest założone na wystający kołek z pedału. Łapa trzymająca pedał gazu. Połączenie cięgła z pedałem gazu. Gdy już pozbędziemy się pedału gazu mamy troszkę lepszy dostęp do potencjometru. Widok na potencjometr. Odkręcamy nakrętkę trzymającą kołyskę. Wsadzamy śrubokręt między kołyskę, a potencjometr i schodzi, zamontowana jest na wyfrezowanym stożku. Linka w kołysce jest zaprasowana z jednego boku. Trzeba rozwiercić ją z boku żeby dało się wyciągnąć linkę. Powiększamy otwór w kołysce po lince. Z linku rowerowej odcinamy odpowiedni odcinek, na wszelki wypadek z małym zapasem, około 10cm Na odcięty odcinek linki wsuwamy koszulkę termokurczliwą i podgrzewamy zapalniczką żeby otoczyła "pancerzem" linkę. Wsuwamy linkę w kołyskę i zakładamy zacisk elektryczny. Smarujemy kołyskę wazeliną techniczną i montujemy wszystko do auta. Jeżeli linka będzie za długa regulujemy luz na plastikowym cięgle. Składamy wszystko i cieszymy się jazdą. Podziękowania dla kolegi Pastaldo za cenne wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Ja aby powiem że ręce chyba bardziej pocharatałem bo nie wpadłem na pomysł żeby odczepić ten pedał gazu całkowicie tu do kolegi szacun Cała reszta podobnie przeze mnie była zrobiona. Ja niestety nie robiłem zdjęć. Tu dla kolegi tez wielki ukłon za fotostory i rzetelny opis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matyj89 0 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Też tak zrobiłem 2 razy i nie wytrzymalo proby czasu... na szrocie kupilem z potencjometrem za 50zl i chula Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Też tak zrobiłem 2 razy i nie wytrzymalo proby czasu... na szrocie kupilem z potencjometrem za 50zl i chula Zobaczymy jak długo Ale szczerze życze by było dobrze jak najdłużej U mnie narazie 3 miesiąc jest ok zobaczymy jak długo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danny Way 1 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 koledzy też mam teraz afn-a i mam pytanie, przy jakim przebiegu to sie dzieje? moze po lifcie to poprawili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 koledzy też mam teraz afn-a i mam pytanie, przy jakim przebiegu to sie dzieje? moze po lifcie to poprawili? Trudno mówic o przebiegu. Ja mam na liczniku koło 270tys a ile w rzeczywistości to nie wiedza najstarsi górale Z tego co wiem po lifcie już niema tej linki. Jest potencjometr jakby zintegrowany z pedałem gazu. I z tego co gdzies wyczytałem to tam niema problemów z linka ale za to lubia padać potencjometry. Wiec jak nie urok to sraczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-oracz 0 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Ja mam AFn z 97roku na liczniku 278 tys ale jest o duzo wiecej i na razie nic sie nie dzieje ale jak sie stanie to przynajmniej wiem co zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danny Way 1 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 jak po lifcie zmienili to moge spać spkojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 jak po lifcie zmienili to moge spać spkojnie nie koniecznie W poliftach słyszałem że lubią się robic luzy osiowe i w nich jak zaczyna sie coś dziać to tylko wymiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danny Way 1 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 no to bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziemas 0 Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Kilka dni temu wymieniałem całe cięgno z linką, w aso vw dałem 130zł robota własna. Szkoda że wcześniej tu nie zajrzałem. Dobra robota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalik 2 Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Kilka dni temu wymieniałem całe cięgno z linką, w aso vw dałem 130zł robota własna. Szkoda że wcześniej tu nie zajrzałem. Dobra robota. Gdyby u mnie w ASO było dostępne od ręki pewnie też bym kupił, ale potrzeba matką wynalazców i druciarzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Kilka dni temu wymieniałem całe cięgno z linką, w aso vw dałem 130zł robota własna. Szkoda że wcześniej tu nie zajrzałem. Dobra robota. Gdyby u mnie w ASO było dostępne od ręki pewnie też bym kupił, ale potrzeba matką wynalazców i druciarzy ale zrobione własnoręcznie daje satysfakcje nawet jak wyrzeźbione drutem i młotkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziemas 0 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Kilka dni temu wymieniałem całe cięgno z linką, w aso vw dałem 130zł robota własna. Szkoda że wcześniej tu nie zajrzałem. Dobra robota. Gdyby u mnie w ASO było dostępne od ręki pewnie też bym kupił, ale potrzeba matką wynalazców i druciarzy ale zrobione własnoręcznie daje satysfakcje nawet jak wyrzeźbione drutem i młotkiem Dokładnie :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armando 1 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 mi pekla przy 280 tys i tez kupilem nowe nawet do glowy mi nie przyszlo zeby se to rezac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziemas 0 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Z resztek starego zrobię zapas zgodnie z opisem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlik85 0 Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Dziękuję bardzo za opis! Przydało się! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalik 2 Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Dziękuję bardzo za opis! Przydało się! Ciesze się, że mogłem pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łaszczu 0 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Też robiłem w identyczny sposób. Ale na długo nie starczało. Chodź na jakiś czas dobry patent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 ja jeżdżę pół roku na razie nie widzę problemów:hi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się