ghost1717 Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 Witam! Kolega ma A4 2.8 V6 Quattro w Avanciuku i ma silniczke 30V. Dla porównania ja mam 12 V tyle ,że w sedaniku. Auta bardzo porównywalne jak by sie moglo zdawac jednak na papierku inaczej to wyglada.... Małe porównanie : 30v posiada 280 Nm 12v - odpowiednio 250 Nm Moc - 12V - 174 PS Moc - 30V - 193 PS Na papierze wszystko jest jasne... 30V górą ale.... zgadnijcie co sie stalo jak postawilismy dwa auta na kresce ? Obydwa autka z wycietymi katami i wstawionymi prostymi rurkami. Kolega ma jakis sportowy wydech no-name. Ja z koleji wydech fabryczny tylko koncowy wybebeszony zostawiona pusta pucha. Reszta seryjna. Wrazenia z jazdy w 30V są troszke inne niz z 12V... w mocniejszej wersji v6-ki czuc moze przez chwile odrobine mocniej tak przy okolo 3000 tys rpm jak rosnie moment do tych 280 Nm... ale bardzo szybko spada :/ moja jednostka 12v rozwija moc bardziej plynnie i mam wrazenie ,ze na wysokich obrotach nadrabia to co stracila od dolu... I wiecie co ? Moje a4 które jest w stanie idealnym kiluje wyraźnie mocniejszy silnik 30V :> Mam VAGA i sprawdzalismy obydwa auta. Wszystko sprawne. Zadnych błędów. Moze mi to ktos wyjasnic ? Problem mięsnego łącznika pomiedzy kierownicą a fotelem kierowcy rozwiazywalismy kilka razy... zamieniajac sie miejscami. Wynik praktycznie caly czas taki sam. OSOCHOZI?! ps. napedy takie same w obydwu testowych przypadkach... oczywiscie QUATTRO! Oba auta to manual U mnie przebieg 100 Tys km. U kolegi od 30V okolo 200tys km pozdrawiam Lukasz ps2. Proponuje dodac stronke www.12v.org do FAQ znajdziecie tam wszystko o silnikach V6 Audi. AAH,ABC,AFC itd... ps3. kilka nowych fotek niuni http://www.centrumpiek.boo.pl/a4/nowe%20zdjecia/DSC00122.JPG http://www.centrumpiek.boo.pl/a4/nowe zdjecia/ EDIT: dodałem małe video moje quattro : http://pl.youtube.com/watch?v=knACKu0_1sw
Gość MorgothV8 Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 Wolnossaki tracą z wiekiem konie i niutony, wynikałoby że kolega stracił ich więcej...
ghost1717 Opublikowano 6 Marca 2008 Autor Opublikowano 6 Marca 2008 Oba auta wczesniej jezdzily za granicą i od niedawna są w PL. Oba byly regularnie serwisowane. Oba na tym samym oleju... Taka sama wielkosc i szerokosc kół.... Nie sądze aby jego auto stracilo 20-30 km... bo silnik naprawde dobrze pracuje jednak moje AAH lepiej... Co moze byc przyczyną ?
czaki22 Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 kazdy silnik traci moc z wiekiem, to po 1 a po 2 moze miec filtr powietrza brudny, moze pompa mu niewydaal, sporo przyczyn moze byc , moze miec nawet inne opory toczenia, ja np zrobiłem swoim 1,8 t quattro na starcie i na prostej, z tym ze ja ma ABC 2,6 150 źreba, musze sie z kims innym zmierzyc
michal_g84 Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 sory ale ja nie bardzo rozumiem 30V i 12V mają obie silnik 2.8 czy tylko 30V. przecież jak V6 miałaby 12V to po zaworze na wejście-wyjście to chyba mało. Wytłumaczcie bo nie rozumiem
eMeM Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 a malo to jezdzi silnikow 4-ro cylindrowych 8v ? strzelam ze z 70-80% jezdzacych po naszych drogach ...... chocby takie a4 1.6 8v
czaki22 Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 mało ale wystarczająco :)taka była konstrukcja i założenie, idziała i to bardzo dobrze ma mnie czesci mechanicznych za to mniejsza sprawnos
ghost1717 Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Opublikowano 7 Marca 2008 sory ale ja nie bardzo rozumiem 30V i 12V mają obie silnik 2.8 czy tylko 30V. przecież jak V6 miałaby 12V to po zaworze na wejście-wyjście to chyba mało. Wytłumaczcie bo nie rozumiem kolego to nie tak.... początkowo silniki 2.8 V6 miały tylko 2 zawory na cylinder. Stąd to określenie 12v. Dopiero od 98/99 Silniki które mają 5 zaworów na cylinder byly wsadzane do a4. Dlatego rozróżniamy 30v i 12v. Różnica jak dla mnie tylko w charakterystyce bo juz z kilkoma 2.8 sie ganialem :]
marys608 Opublikowano 7 Marca 2008 Opublikowano 7 Marca 2008 moja cos sie muli kolega kupił passata 1.9TDI 115km i nie mogłem go dogonic
ghost1717 Opublikowano 8 Marca 2008 Autor Opublikowano 8 Marca 2008 moja cos sie muli kolega kupił passata 1.9TDI 115km i nie mogłem go dogonic Zacznij od sprawdzenia: - rozrządu... ( malo kto potrafi dobrze zrobic wymiane i wszystko to poustawiac jak trzeba ) - Przepływomierz - Szczelnosc wszystkich gumowych i plastikowych wężyków a w szczególnosci od sterowania zmienną dlugoscią dolotu - Sondy Lambda - Odma - świece zapłonowe i przewody - paliwko ( filtr paliwa ) , pompa paliwowa ( w jakim jest stanie ? ) - Uszczelki gumowe i oringi które mają wpływ na szczelność dolotu ( w szczegolnosci przy przepustnicy!) To najczesciej spotykane dolegliwosci w AAH/ABC/AFC itp. bardziej wynikają one z niewiedzy serwisowej i kombinowania niewiedzących użytkowników. pozdrawiam Łukasz
marys608 Opublikowano 8 Marca 2008 Opublikowano 8 Marca 2008 rozrzad wymieniony róznicy nie widac szczelnosc wezyków sprawdzona sonda lambda walnieta bede wymieniał w przyszłym tygodniu i czyszczenie pszepustnicy moze jeszcze cos sie znajdzie SWIECE WYMIENIONE PRZEWODY SPRAWDZONE POZDRAWIAM
ghost1717 Opublikowano 8 Marca 2008 Autor Opublikowano 8 Marca 2008 rozrzad wymieniony róznicy nie widac szczelnosc wezyków sprawdzona sonda lambda walnieta bede wymieniał w przyszłym tygodniu i czyszczenie pszepustnicy moze jeszcze cos sie znajdzie SWIECE WYMIENIONE PRZEWODY SPRAWDZONE POZDRAWIAM i wszystko jasne... a jak tam spalanie ? pozdrawiam Łukasz
marys608 Opublikowano 8 Marca 2008 Opublikowano 8 Marca 2008 16 do 18 gazu 70% miasto 30 trasa dosc spokojna jazda a jak u Ciebie to wyglada??
ghost1717 Opublikowano 8 Marca 2008 Autor Opublikowano 8 Marca 2008 16 do 18 gazu 70% miasto 30 trasa dosc spokojna jazda a jak u Ciebie to wyglada?? Ja mam only PB wkrotce moze założe sekwencje stag 300-6 ale jeszcze sam nie wiem...p U mnie miasto okolo 12 dynamiczna jazda trasa okolice 10 - szybciej niż wszyscy inni uczestnicy ruchu... pozdrawiam Łukasz ps.Ogolnie to za ile wlejesz tyle spali
NOKIA62 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 podlacze sie do tego postu moje pali srednio 14l
cabriofan Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 podlacze sie do tego postu moje pali srednio 14l A ja do Twojego się podłączę-moja łyka przy mojej nodze 15 gazu ,w zimie i latem na klimie 16.Znajomy w quattro z tiptronikiem 18-19 [br]Dopisany: 29 Marzec 2011, 16:48_________________________________________________A Macie cos na temat ALG?Typu żywotnośc,usterki.porównania z innymi 2,8 193 PS?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się