Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AAH] 2.8 V6 30V i 12V jak to jest?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Kolega ma A4 2.8 V6 Quattro w Avanciuku i ma silniczke 30V. Dla porównania ja mam 12 V tyle ,że w sedaniku. Auta bardzo porównywalne jak by sie moglo zdawac jednak na papierku inaczej to wyglada.... Małe porównanie :

30v posiada 280 Nm

12v - odpowiednio 250 Nm

Moc - 12V - 174 PS

Moc - 30V - 193 PS

Na papierze wszystko jest jasne... 30V górą ale.... zgadnijcie co sie stalo jak postawilismy dwa auta na kresce ?

Obydwa autka z wycietymi katami i wstawionymi prostymi rurkami. Kolega ma jakis sportowy wydech no-name.

Ja z koleji wydech fabryczny tylko koncowy wybebeszony zostawiona pusta pucha. Reszta seryjna.

Wrazenia z jazdy w 30V są troszke inne niz z 12V... w mocniejszej wersji v6-ki czuc moze przez chwile odrobine mocniej

tak przy okolo 3000 tys rpm jak rosnie moment do tych 280 Nm... ale bardzo szybko spada :/ moja jednostka

12v rozwija moc bardziej plynnie i mam wrazenie ,ze na wysokich obrotach nadrabia to co stracila od dolu... I wiecie co ?

Moje a4 które jest w stanie idealnym kiluje wyraźnie mocniejszy silnik 30V :> Mam VAGA i sprawdzalismy obydwa auta. Wszystko sprawne. Zadnych błędów. Moze mi to ktos wyjasnic ? Problem mięsnego łącznika pomiedzy kierownicą a fotelem kierowcy rozwiazywalismy kilka razy...

zamieniajac sie miejscami. Wynik praktycznie caly czas taki sam. OSOCHOZI?!

ps. napedy takie same w obydwu testowych przypadkach... oczywiscie QUATTRO! Oba auta to manual :evil:

U mnie przebieg 100 Tys km. U kolegi od 30V okolo 200tys km

pozdrawiam

Lukasz

ps2. Proponuje dodac stronke www.12v.org do FAQ :) znajdziecie tam wszystko o silnikach V6 Audi. AAH,ABC,AFC itd...

ps3. kilka nowych fotek niuni

http://www.centrumpiek.boo.pl/a4/nowe%20zdjecia/DSC00122.JPG

http://www.centrumpiek.boo.pl/a4/nowe zdjecia/

EDIT: dodałem małe video moje quattro :

http://pl.youtube.com/watch?v=knACKu0_1sw

Gość MorgothV8
Opublikowano

Wolnossaki tracą z wiekiem konie i niutony, wynikałoby że kolega stracił ich więcej...

Opublikowano

Oba auta wczesniej jezdzily za granicą i od niedawna są w PL. Oba byly regularnie serwisowane. Oba na tym samym oleju...

Taka sama wielkosc i szerokosc kół.... :blink: Nie sądze aby jego auto stracilo 20-30 km... bo silnik naprawde dobrze pracuje

jednak moje AAH lepiej... Co moze byc przyczyną ?

Opublikowano

kazdy silnik traci moc z wiekiem, to po 1

a po 2 moze miec filtr powietrza brudny, moze pompa mu niewydaal, sporo przyczyn moze byc , moze miec nawet inne opory toczenia, ja np zrobiłem swoim 1,8 t quattro na starcie i na prostej, z tym ze ja ma ABC 2,6 150 źreba, musze sie z kims innym zmierzyc

Opublikowano

sory ale ja nie bardzo rozumiem 30V i 12V mają obie silnik 2.8 czy tylko 30V. przecież jak V6 miałaby 12V to po zaworze na wejście-wyjście to chyba mało. Wytłumaczcie bo nie rozumiem

Opublikowano

a malo to jezdzi silnikow 4-ro cylindrowych 8v ? strzelam ze z 70-80% jezdzacych po naszych drogach ...... chocby takie a4 1.6 8v

Opublikowano

mało ale wystarczająco :)taka była konstrukcja i założenie, idziała i to bardzo dobrze ma mnie czesci mechanicznych za to mniejsza sprawnos

Opublikowano

sory ale ja nie bardzo rozumiem 30V i 12V mają obie silnik 2.8 czy tylko 30V. przecież jak V6 miałaby 12V to po zaworze na wejście-wyjście to chyba mało. Wytłumaczcie bo nie rozumiem

kolego to nie tak.... początkowo silniki 2.8 V6 miały tylko 2 zawory na cylinder. Stąd to określenie 12v. Dopiero od 98/99 Silniki które mają 5 zaworów na cylinder byly wsadzane do a4. Dlatego rozróżniamy 30v i 12v. Różnica jak dla mnie tylko w charakterystyce bo juz z kilkoma 2.8 sie ganialem :]

Opublikowano

moja cos sie muli kolega kupił passata 1.9TDI 115km i nie mogłem go dogonic

Zacznij od sprawdzenia:

- rozrządu... ( malo kto potrafi dobrze zrobic wymiane i wszystko to poustawiac jak trzeba )

- Przepływomierz

- Szczelnosc wszystkich gumowych i plastikowych wężyków a w szczególnosci od sterowania zmienną dlugoscią dolotu

- Sondy Lambda

- Odma

- świece zapłonowe i przewody

- paliwko ( filtr paliwa ) , pompa paliwowa ( w jakim jest stanie ? )

- Uszczelki gumowe i oringi które mają wpływ na szczelność dolotu ( w szczegolnosci przy przepustnicy!)

To najczesciej spotykane dolegliwosci w AAH/ABC/AFC itp. bardziej wynikają one z niewiedzy serwisowej i kombinowania

niewiedzących użytkowników.

pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

rozrzad wymieniony róznicy nie widac

szczelnosc wezyków sprawdzona

sonda lambda walnieta bede wymieniał w przyszłym tygodniu

i czyszczenie pszepustnicy

moze jeszcze cos sie znajdzie

SWIECE WYMIENIONE PRZEWODY SPRAWDZONE

POZDRAWIAM :drunk:

Opublikowano

rozrzad wymieniony róznicy nie widac

szczelnosc wezyków sprawdzona

sonda lambda walnieta bede wymieniał w przyszłym tygodniu

i czyszczenie pszepustnicy

moze jeszcze cos sie znajdzie

SWIECE WYMIENIONE PRZEWODY SPRAWDZONE

POZDRAWIAM :drunk:

i wszystko jasne... a jak tam spalanie ?

pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

16 do 18 gazu 70% miasto 30 trasa dosc spokojna jazda

a jak u Ciebie to wyglada??

Ja mam only PB :P wkrotce moze założe sekwencje stag 300-6 ale jeszcze sam nie wiem...p

U mnie miasto okolo 12 dynamiczna jazda

trasa okolice 10 - szybciej niż wszyscy inni uczestnicy ruchu...

pozdrawiam

Łukasz

ps.Ogolnie to za ile wlejesz tyle spali :P

Opublikowano

podlacze sie do tego postu moje pali srednio 14l

Opublikowano

podlacze sie do tego postu moje pali srednio 14l

:hi: A ja do Twojego się podłączę-moja łyka przy mojej nodze 15 gazu ,w zimie i latem na klimie 16.Znajomy w quattro z tiptronikiem 18-19 [br]Dopisany: 29 Marzec 2011, 16:48_________________________________________________A Macie cos na temat ALG?Typu żywotnośc,usterki.porównania z innymi 2,8 193 PS?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...