Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Rzuca na koleinach


okiro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Posiadam audi b7 2.0tdi ze swapem z blb na bkd, oraz ze standardowym zawieszeniem 1ba opony 225/45/r17

Porszę was o pomoc!!! Podczas jazdy nawet po nie wielkich koleinach autem rzuca na lewo i prawo, naprawdę tragicznie jest na dużych koleinach, trzeba pilnować kierownicę aby jej nie wyrwało! Oczywiście na dobrej nawieszchni auto prowadzi się rewelacyjnie. Samochód sprawdzałem w warsztacie oraz na stacji djagnostycznej, zawieszenie jest ok!

Praszę was pomóżcie bo jeździ się tragicznie! Nie wiem czy mam obniżyć zawieszenie aby wszystko było ok? Czy może w tych autach to standard?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety uroki miekkigo zawiasa. MOja tak samo lata na koleinach;/ niech sie wypowie ktos kto utwardzil troche zawias czy tez tak lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szeroka opona 225 nie mieści się w koleinach przez to auto chodzi na prawo i lewo. Ma na to również wpływ twardości opon im twardsza tym mocniej pływa. W tych samych koleinach auto delikatnie chodzi na letnich na zimówkach wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok masz racje, ale miałem wcześniej passat 3bg z tymi samymi oponami i nie było tego problemu, w golfie 4 również przy tych samych oponach też nie jest to odczuwalne...

Wiesz chodzi o to czy obniżając zawieszenie pozbędę się tej uciążliwej przypadłości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, rzuca mocno w koleinach. Lecz z tego co sie dowidziałem może to być problem zużytych amortyzatorów co w moim przypadku może być prawdą. Samochód na zakrętach nie zachowuje sie stabilnie, odczuwam mocne przechylenia. Mając kiedyś forda mondeo na feldze 15'' 205/55 problem rzucania w koleinach rozwiązałem ustawieniem zbieżności. Wszystko wróciło do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.. ale amartyzatory oraz zbierzność sprawdziłem i wszystko ok

[br]Dopisany: 01 Listopad 2011, 20:37_________________________________________________ciekaw jestem jak jest w s-line ?

A może masz opony z tym twardym rantem to będzie cie rzucać na prawo i lewo ja miałem tak samo kiedyś zmieniłem opony i było oky one maje inną nazw chyba MSM poprawić jak się mylę to może rozwiązać twój problem :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koleinach się jako tako jedzie o ile twoje koła się mieszczą w dołkach... Była trasa: maluch (mały rozstaw) tańczył jak szalony, zmieniłem na golfa - ta sama trasa, jazda bezproblemowa tylko trzeba kolein pilnować. Podejrzewam że twoje autko ma duży rozstaw w stosunku do kolein i nie może się "wpasować". Szersze opony mogą się nie mieścić w wąskich koleinach. Tam gdzie rzuca stań i porównaj.

Ten cały temat jest chory!!! :wallbash: Jak sobie radzić z koleinami których w ogóle w cywilizowanym świecie nie ma. :sick3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koleinach się jako tako jedzie o ile twoje koła się mieszczą w dołkach... Była trasa: maluch (mały rozstaw) tańczył jak szalony, zmieniłem na golfa - ta sama trasa, jazda bezproblemowa tylko trzeba kolein pilnować. Podejrzewam że twoje autko ma duży rozstaw w stosunku do kolein i nie może się "wpasować". Szersze opony mogą się nie mieścić w wąskich koleinach. Tam gdzie rzuca stań i porównaj.

Ten cały temat jest chory!!! :wallbash: Jak sobie radzić z koleinami których w ogóle w cywilizowanym świecie nie ma. :sick3:

No tak chory ale jednak występują na Polskich drogach :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem wcześniej b5 na 18.. 225 opona.. rzucało jak cholera, teraz mam na 17 .. opona tez 225 i nie rzuca... teraz mam bardziej osadzoną na piaście felge, tamta zaś była równo z rantem błotnika.. więc w moim przypadku kwestia rozstawu kół miała wpływ na jazde...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem wcześniej b5 na 18.. 225 opona.. rzucało jak cholera, teraz mam na 17 .. opona tez 225 i nie rzuca... teraz mam bardziej osadzoną na piaście felge, tamta zaś była równo z rantem błotnika.. więc w moim przypadku kwestia rozstawu kół miała wpływ na jazde...

...miałem podobnie, w A6 felga na dystansie 225 r17 rzucało jak cholera, teraz 225 r18 w A4 bez dystansu i jest dużo lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona oponą, ale właśnie jaka felga, a konkretnie ET jest tutaj istotne. Jeśli felga będzie przesunięta w którąś ze stron w stosunku do oryginalnej konfiguracji, to efekt ściągania na koleinach będzie większy, co potwierdzają powyższe posty taliba1990 i przepychacza. U mnie w B6 na 1BA i oponie continentala 225/45/17 oraz oryginalnych felgach także występuje efekt ściągania na koleinach, ale tragedii w postaci rzucania nie ma. Za niedługo przesiadam się na zimówki, to napiszę, czy jest jakakolwiek poprawa.

W moim poprzednim aucie (golf IV) na zimówkach (ori BBS 16" i opony 205/55) jechało się świetnie, a na letnich 225/40/18 i ET 35 ściągało na każdej koleinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy napisali, rozmiar ma znaczenie.

Jako kierownik spedycji ładowałem tiry pomidorami :>

Myślę że koleiny tworzą głównie tylne trzy osie pod naczepą. Koła są tam dość wąskie (pojedyncze nie bliźniaki) i rozstawione bliżej niż w ciągniku siodłowym. Teraz wystarczy znaleźć tira np. dostawa w supermarkecie i porównać swoje wymiary i niszczyciela dróg i jakoś sie dopasować albo odpuścić temat.

Nie chciałem krytykować wątku, ale krew mnie zalewa na nasze drogi. Miałem niezły aquaplaning podczas wyprzedzania na wodzie płynącej w koleinach na nachylonej opadającej drodze. Im bliżej dołu tym więcej wody spływającej "rowami". Kompletne oderwanie kół przednich, widzę po wyprzedzanym pojeździe że nagle zwalniam a mój licznik gwałtownie skacze z 70 na 100. Noga z gazu, nie rzuciło mnie, na szczęście! bo po bokach nie było rowów, tylko skarpy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to jest najwiekszy problem ze sa takie koleinki ja mam zawiasa 1bv i oponki 235/45/17 i znowu az tak zle nie jest choc potrafi czasami niezle wyrzucić z koleiny. Najlepszy sposób na to jest taki zeby nie jeżdzić po koleinkach polecam ja sie tak staram i jest ok moje zawiecho drogie to trzeba uważać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie taki sam zawias jak pablo_ua4, s-linowy zawias 1bv, opony 235/45/17 na ori felach no i na koleinach auto miota się na boki, na zimę mam mniejsze fele, też ori ale 15, opona 195/65/15 i jest lala - nie buja, nie rzuca. Dla dociekliwych dlaczego takie koła na zimę - zimą drogi w mojej okolicy to prawdziwy tor przeszkód, mniejsze i węższe koła sprawdzają się lepiej. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...