Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Problem ze wspomaganiem


Marcin81GT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ja wczoraj robiłem po zakupowy przegląd i przy okazji musiałem wymienic przewody od wspomagania bo były nie szczelne. Przed przeglądem miałem czerwony płyn i wszystko było super. Dziś jak odebrałem to po uruchomieniu wyło całkiem głośno potem sie troche ściszyło. Pytałem przed wyjazdem z serwisu powiedzieli że ucichnie. Niestety zrobiłem 300 km i jest wcale nie lepiej czasem gorzej (zwłaszcza po uruchomieniu). Po przeczytaniu tego wątku wydaje mi się że nie odpowietrzyli układu. Płyn nalany jest po sam korek. Spróbuje pokręcić kierownicą przy zgaszonym silniku może będzie lepiej. Co zalecacie? Załoze się że zaraz każą mi wymieniać pompę, a chciałbym uniknąć wydawania kasy na marne. Pozdrawiam

odciagnij plyn ze zbiorniczka, wez latarke i zobacz czy masz przy kanalikach filtr, jak go wypieprzyli bo np. odciagali plyn gora to na bank wyje z tego powodu, ja uzeralem sie z tym problemem 3miesiace... :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś z powrotem, bo nowe przewody tez zaczeły puszczać, zawiniła uszczelka. Z tego co widziałem to spuszczali płyn od spodu samochodu, stał na podnośniku. Płyn jest dobry, pytałem zielony febi, zaglądaliśmy do zbiorniczka, nie pieni się. Mimo to nadal podczas skrętów wyje. W serwisie polecili mi żebym dolał militec albo coś takiego. Podobno juz w kilku samochodach dolali odrobinkę i o wiele ciszej zaczeło chodzic. Jest to coś zmiejszające tarcie.

Wracając do odpowietrzania, nie miałem zbyt wiele czasu ale troche pokręciłem, pomogło tylko na chwile ale miałem na to jedynie 10 min. Pójde później i zrobie to porządnie.

I tak na koniec, nie jeżdze do ASO tylko do serwisu Boscha, mam tam zaufanego mechaniora.

Wyciągnę troche płynu i sprawdze co z tym filterkiem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Okolo dwa tygodnie temu wymienialem pompe wspomagania w a4 1.8 125ps 95r.Stara pompe zamienilem na uzywana z niewadomo jakim przebiegiem.Uklad wspomagania dziala bezproblemowo ,nie wydaje zadnych niepokojacych dzwiekow a kierownica daje sie krecic jednym palcem.Uklad zalalem olejem syntetycznym texaco Texamatic 7045E i plyn ma kolor czerwony.Odpowietrzanie ukladu zajelo mi 5 minut i zrobilem to jak w opisach na poczatku postu.Wybor plynu doradzil mi sprzedawca w sklepie i na pytanie dlaczego nie mineralny?odpowiedzial:cyt.,,dlatego ze mineralny zalewa sie w w a4 wyposzczanych po 97 roku"

Nie wiem czy mial racje ale ten syntetyczny olej ktory mi polecil okazal sie dobrym wyborem:-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam na zbiorniczku G002000 i dwa dni temu wymieniałem płyn we wspomaganiu na ori G004000 w ASO 39 zł. Efekty po wymianie to to że wspomaganie zaczęło dużo lżej chodzić i nic mi nie wyje póki co a przejechałem od wymiany 200 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczateczek siemanko wszystkim !jestem nowy na forum (pierwsza moja wiadomosc) ja tez mam problem ze wspomaganiem. rok temu wydachowalem swoja niunie zatrzymalem sie na prawym boku i caly plyn sie wylal no wiec po powrocie do domu ze 4 km przejechalem bez plynu to pierwsza pompka sie zatarla ze wspowagania nie bylo. dobra kupilem regenerowana pompe lauber zalozylem i zalalem mobila (plyn do przekladni automatycznej i do wspomagania czerwony) bylo calkiem w porzadku ale zauwazylem ze z zimeringu na pompie przecieka plyn to zdalem ja na reklamacje i wziolem druga tez z laubera to znowu zalozylem i nalalem mobila czodzila do czsu jak wyruszylem w dalsza trase, zaczela glosno chodzic i wyrzuca plyn ze zbiorniczka po prostu fale sie robia piana i h.. jak zaczela glosno chodzic to zmienilem plyn na febi zielony i jeszczebardziej wyje ! a teraz zamierzam zalac plyn g004000m2 vw jezeli to nie pomoze przy wyciu to wymienie pompke znowu oczywiscie dobrze przeplukam plynem vw i sprawdze ten zaworek przy maglu, bo mysle ze sam magiel jest dobry a i dla tych co chca wymieniac plyn nie rubcie tego nawet gdyby byla tam smola ! do puki chodzi to chodzi i nie kombinujcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się.Ja wymieniłem na Ori i chodzi mi dużo lepiej niż wcześniej.

U Ciebie powodem raczej nie była wymiana tylko co innego, tak jak napisałeś.

Jak ktoś ma Ori pompę nie jakąś regenerowaną lub inną to jak wymieni płyn to pompie tylko będzie lepiej.

A jak się wymienia w już zajechanej pompie to się cudów raczej nie ma co spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem plyn na vw i chodzi cicho i sie nie buzy ale powodem burzenia plynu bylo wysuniete sitko to co jest w zbiorniczku wyrownawczym tak wiec wsunolem je spowrotem zalalem plyn i pompka chodzi cichutko jak na poczatku. A z ta wymiana plynu to moze troche przesadzilem zeby nie wymieniac ale lejcie tylko zaufane plyny napewno mobil przekladniowy sie nie nadaje do tego rodzajow ukladu (na poczatku bylo dobrze dopuki temperatury nie zlapal) [br]Dopisany: 04 Listopad 2008, 20:02_________________________________________________pompa moze buczec z dwoch powodow 1 moze byc zatarta 2 bierze powietrze !innych codow niema ja proponuje kokosowi zeby wrocil do aso i sprawdzil pozadnie to siteczko ( lub na wlasna reke odessji troche plynu strzykawka i sprawdz ) a samo odpowietrzanie robi sie wstepne zeby zalac pompe i maglownice potem po uruchomieniu silnika uklad odpowietrza sie sam podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakieś dwa miesiące temu kupiłem a4 wszystko pięknie-ładnie ale 2 tygodnie temu przy mocno skręconych kołach usłyszałem lekkie buczeni. Po lekturze forum zaglądam do zbiornika płynu do wspomagania a tam prawie susza, znacznie poniżej min. na bagnecie. Biorę strzykawkę i odsysam trochę płynu żeby sprawdzić jak wygląda i okazuje się że płyn jest czerwony całkie nieźle wygląda, z tym że na zbiorniku pisze że ma być G002000. Dzwoniłem do skody (nie ma audi u mnie w mieście) i gościu stwierdził że jedyny płyn jaki mają do wspomagania to G004000 zielony. Czy w związku z tym spuścić ten czerwony i zalać tym zielonym czy dolać jakiś czerwony? Bo z tego co się orientuję to czerwony to będzie syntetyk a zielony powinien być mineralny, taka zmiana raczej nie powinna zaszkodzić układowi.

Pozdrawiam.

Witam ponownie. Po miesiącu jazdy na nowym płynie G004000 chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami. Otóż wymieniłem czerwony "jakiś tam" płyn na ori. i jest naprawde dobrze. Układ szczelny, żadnych wycieków, nie buczy jak to miało miejsce wcześniej (ale to raczej dlatego że w zbiorniku było bardzo mało płynu), pompa pracuje cicho, płyn się nie spienia w zbiorniku, i nie wiem czy mi się wydaje czy to fakt ale chyba trochę wspomaganie straciło na sile, prawdopodobnie gęstość płynu tu ma jakieś znaczenie. W czasie wymiany płynu zdemontowałem zbiornik i wymyłem go benzyną ekstrakcyjną, miałem problem z tym sitkiem metalowym które jest w zbiorniku i przeciwdziała spienianiu się płynu-wysuneło się ze swojego miejsca i musiałem się trochę nagimnastykować by je spowrotem wsunąć a otwór zbiorniczka nie jest zaduży więc jak by ktoś czyścił zbiornik to trzeba na to uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki plyn jak maja w ASO G00400 bedzie wlasciwy kosztuje okolo 40 zl za litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny objaw jak ty , kupiłem nowy zbiorniczek płynu wspomagania i jest ok , zauważ że w zbiorniczku jest sitko jeżeli ono nie jest na swoim miejscu to właśnie dlatego buzuje ci się płyn i w tym momencie się zapowietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuje namiarów na zakład profesjonalnie zajmujący się naprawą wspomagań w centrum polski. Ponieważ walczę z głośną pracą układu od dłuższego czasu i już mi ręce opadają.Za wszelkie namiary będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, u mnie sytuacja wygląda ta samo jak u LuNaTi'ego. Pompa póki jest zimna chodzi cichutko - ale w miare grzania się układu wycie staje się coraz głośniejsze. Wynika z tego że będe musiał wymienić ten zbiorniczek na olej. Dodatkowo odkryłem dzisiaj w aucie że coś mi w tym zbiorniczku pływa ( jakiś plastik biały).

dbfb17cb0e241971m.jpg

Czy to normalne? Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...